Tolkuton bensan kulutus!

Nimetön

Mikä mahtaa mättää kun pojan Sanili -04 vie 3,5 - 4,0 litraa sadalla kilsalla gasoa? Ei ole viritelty ja ajo on normaali nopeuksien mukaista eli 45 km/h. Auttaako seos ruuvin kiertäminen kiinnipäin? Pieni auto tulisi kohta halvemmaksi ajaa kuin skootteri...

18

5926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • addafg

      Älä nyt missään nimessä mene seosruuvia vääntelemään laihemmalle. Silloin menetät myös tehoa ja saat moottorin vain huonoimmassa tapauksessa ylikuumenemaan.

      • Säädöt kohdalleen auttaa asiaa. Tosiaan jos ei tiedä mitä seosruuvi tekee ja miten sen saa kohdilleen ei kannata koskea, vaan viedä suoraan huoltoon. Tosin huoltoja on monenlaisia...

        Eli tarkistuslista:
        1. ilmanputsarin puhdistus
        2. systystulpan tarkistus
        3. kaasarin säädöt kohdilleen: seosruuvi/luistinneula

        Jos variaattorissa on kuristus, eli hirveät kierrokset 45 vauhdissa, niin silloin bensan kulutus voi johtua siitä.

        Tuo kulutus on tosiaan n. 1l/100km enemmän kuin voisi olla.


      • ...
        begin kirjoitti:

        Säädöt kohdalleen auttaa asiaa. Tosiaan jos ei tiedä mitä seosruuvi tekee ja miten sen saa kohdilleen ei kannata koskea, vaan viedä suoraan huoltoon. Tosin huoltoja on monenlaisia...

        Eli tarkistuslista:
        1. ilmanputsarin puhdistus
        2. systystulpan tarkistus
        3. kaasarin säädöt kohdilleen: seosruuvi/luistinneula

        Jos variaattorissa on kuristus, eli hirveät kierrokset 45 vauhdissa, niin silloin bensan kulutus voi johtua siitä.

        Tuo kulutus on tosiaan n. 1l/100km enemmän kuin voisi olla.

        minulla soliferissa kouluaikana kulutus oli yli 3l/100km, mutta kun koulut loppui ja ajosta tuli tasaisempaa(ei joka aamu moneen valoihin jääntiä) kulutus tippui vähän yli 2l/100km...


    • kulutus

      kulutus lukemat aivan normaalit, siihen vaikuttaa lähinnä kuljettajan paino, ajotyyli ja ajoradan profiili(mäet valot jne..., 4-5 litraakin on ihan tavallista 2 tahti kulutukseks. Jos väittää liikkeessä että pääset alle ton 3 litran niin lähinnä se että kuskina alle 50kg, ja matkaajossa mitattu tehdasarvo= tietoista kusetusta

      • Nimetön

        Kyseessä on vielä nelitahtikone ja poitsu painaa alle 50 kg joten kulutus on siihen nähden aika hurjaa. Pitää nyt kattoa vielä kaasari ja jospa siellä olisi häikkää. Ilmanputsari on ok.


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        Kyseessä on vielä nelitahtikone ja poitsu painaa alle 50 kg joten kulutus on siihen nähden aika hurjaa. Pitää nyt kattoa vielä kaasari ja jospa siellä olisi häikkää. Ilmanputsari on ok.

        joo, toi soliferkin on 4-tahti ja painan n.65kg, kyllä se menee reippaasti alle 3l/100km, jos ei joudu koko ajan valoihin...


    • otek

      Minun fude sportti vie saman verran n. 3,7 l.Tosin vauhti on noin 60-65 KM/h. Pikkaisen haisee bensa kun on paikallaan.Joten hieman rikkaalla pienellä kaasulla mutta en ole jaksanut tehdä asialle mitään. Ei ne bensakulut skootterilla paljon kesässä ole.

      • ...

        ja ei kannata huolehtia jos moposkootteri vie vähän yli kolmelitraa sadalla kilometrillä, kun kavereideni derbit ja muut vievät yli 7 litraa...


    • drdr

      Paljon on Sanililla ajettu? Venttiilit täytyy säätää jossain kilometri määrässä. Suuri kulutus voi johtua venttiilien vääristä säädöistä. Minulla derbi imee bensaa 200 kilsalle n. 6 litraa niin sataselle imasee kolme. Joskus vähän enemmän jos tulee vejätettyy ;P

    • ....

      Elikkä -. . lyö kone tulille.. aja vähänaikaa ja sen jälkeen kato onko kaasarin alareunassa olevasta ylivuotoletkusta valunu bensaa...

      Jos on niin väännä se ruuvi kiinni tai tuki koko perkeleen letku.

    • minä vain!

      Mulla vei alussa bensaa tuon 5L - 150km joten kun olin hommannut sisäänajon kunnialla lävitse otatin pakoputkesta pillikuristuksen pois sekä ilmanputsarin kuristuksen suurensin suureksi kuin kaasuttaja on (tämä tekee sen että kaasari imee enemmän löpöä koska ei ilmaa tule vapaasti) sekä vielä ilmanputsari kankaan vaihdatin vaahtomuoviseksi sellaiseksi kuin se oli mopoissa ollut. Seuraavaksi oli rikka pois koneesta, siis vauhtia tulee lisää ja se lisä tekee sen jotta moottorin ei tarvii laulaa täysillä tuolla kentällä ajettaessa jolloin myön polttoainekulutus putos alle sen mitä tehdän ilmoittaa eli nyttemmin pääsen valehtelematta 350km alle 5L.

      • mennee

        "valehtelematta 350km alle 5L. "

        Pikkusen vähempi ku oisit valehellu nii ois joku voinu uskuakki :)
        Ei ny sentää sattaa kilsaa alle puolentoista litran mee, paihi jos työnnät puolet matkasta :)


      • :-)
        mennee kirjoitti:

        "valehtelematta 350km alle 5L. "

        Pikkusen vähempi ku oisit valehellu nii ois joku voinu uskuakki :)
        Ei ny sentää sattaa kilsaa alle puolentoista litran mee, paihi jos työnnät puolet matkasta :)

        Miksi mä satuilisin ketä se hyödyttäisi? aamupäivällä tankkasin abc:lla tankin piripintaan täyteen ja illalla tullessa tankkasin myös täyteen ei mennyt aivan viitta litraa tarkalleen 4.67 litraa ja kilometrejä oli tullut 322km. ajo oli melkein yhtämittaista menoa josta suurimman osan täytti soratiet :-)


    • jortsu

      mulla on 6.7l tankki ja pääsen sillä noin.100-120km mopo kulkee 60km/h

      • ...

        missäköhän skootterissa muka on noin suuri kulutus, tietysti jos oot virrittäny mopoos niin se kuluttaa huomattavasti enemmän kun vakiona(haitalliset kuristukset poissa)


      • ...f..
        ... kirjoitti:

        missäköhän skootterissa muka on noin suuri kulutus, tietysti jos oot virrittäny mopoos niin se kuluttaa huomattavasti enemmän kun vakiona(haitalliset kuristukset poissa)

        No ainakin mun speedfight imee n.6l satkulla..mut enpä tiiä mitä sille tekis, bensalle haisee.


    • Anonyymi

      50cc Malaguti (vaaka Minarelli, AC) vie just nyt about 19l/100km eli ajo ei kannata! Taidan vaihtaa ilmanputsarin ja puola/CDI- boxin sekä uuden tulpanjohdon ja -hatun.. Katotaan korjaantuuko tilanne. Vedot täysin lopussa. Ylämäkeen saa melkein lykätä, aivan kuin olisi joku rampamoodi päällä. Jos alamäkeen saa kiihtymään vetää ensin ja sitten jarruttaa. Aivan ihme kunnossa taas. Eikö digannut kun vaihdoin tulpanhattuun palaneen 5k vastuksen tilalle tavallisen 3k3 0,5W vastuksen?

      • Anonyymi

        ryyppy jumissa tai tosi rikkaalla säädöt muutenvaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      446
      9984
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      265
      6984
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      18
      3140
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2363
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1737
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1653
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      191
      1359
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1293
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      1009
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      985
    Aihe