Sähkötuoli vai myrkkyruiske?

Kumpi pahempi?

Kaksi yleisintä teloitusmenetelmää Yhdysvalloissa lienevät sähkötuoli ja myrkkyruiske. Molemmilla on omat kannattajansa ja vastustajansa. Kumpaakin on myös sanottu epäinhimilliseksi teloitusmenetelmäksi. Olen myös itse pohtinut kumpi näistä menetelmistä on teloitettavan kannalta pahempi. Molemmissa menetelmissä on toki huonot puolensa, mutta mielestäni myrkkyruiske on kahdesta menetelmästä epävarmempi.
Olen lukenut, että suurimmassa osassa myrkkyruisketeloituksista teloitettavan nukuttaminen epäonnistuu, ja teloitettava on siten täysin tajuissaan kun kuolettavat myrkyt lasketaan elimistöön. Myrkyt aiheuttavat sietämättömiä tuskia tajuissaan olevalle ihmiselle.
Sähkötuolissa sen sijaan uhri menettää melkein aina heti tajuntansa, kun sähkövirta menee hänen kehonsa läpi. On sähkötuoliteloituskin joskus epäonnistunut, mutta ei käsittääkseni niin usein kuin myrkkyruisketeloitus. Jos minä itse olisin jenkeissä virumassa kuolemansellissä niin valitsisin kyllä mieluummin sähkötuolin kuin myrkkyruiskeen. En ymmärrä miksi monet USA:n osavaltiot ovat alkaneet suosia myrkkyruisketta sähkötuolin kustannuksella, vaikka kysymyksessä on mielestäni paljon huonompi menetelmä.
Sanottakoon lopuksi, etten itse ole kuolemanrangaistuksen kannattaja, mutta en ehdottoman jyrkästi sitä vastustakaan. Mielestäni eräänlainen vapaaehtoisen kuolemanrangaistuksen malli olisi hyvä. Siinä tuomittu saisi itse valita kuolemanrangaistuksen tai elinkautisen vankeuden ( joka todella kestäisi koko loppuelämän ) välillä. Suurin osa varmaan valitsisi vankeuden, mutta olisi joukossa varmasti sellaisiakin jotka mieluummin kuolisivat kuin lusisivat koko loppuikänsä kiven sisässä.

21

3614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

      En tiedä kumpi on pahempi, mutta odottelen jo innolla milloin nämä nollaksi itsensä tuntevat katkeroituneet pikkusielut tulevat rääkymään " kuolemantuomitun pitäisikin tuntea kipua " ym. paskaa.

    • Tosi on

      Toiseksi pahin on peräpuikot!

      • murhattu!

        Nimittäin peräruiskeella. Aunariin ollaan vaan huuhdottu kunnon myrkyt ja avot. Paska lentänyt, palalaikka soinut ja henki lähtenyt. Mm Marilyn Monroen epäillään murhatun kyseisellä keinolla.


    • Hirttäminen

      Niin ei sätki ja kätki teloitettavat.
      Molemmat ovatkin veiläkin USA:s käytössä olevia teloitus methodeja.

      • on ampumalla

        tapahtuva teloitus tiettävästi vielä käytössä.


    • Pekkala

      Suomen paskakansa tuntee vain yhden teloitusmenetelmän - itsemurhaan vainoamisen!!
      Se on tosi vittumainen juttu, siinä aletaan levittelemään uskomatonta paskaa yhdestä tyypistä, jotta saataisiin kaikki, siis jopa pikkulapset mukaan vainoon. Töitä onkin sitten mahdotonta saada, siis keskipalkkaista ja harrastuksiakaan ei saa olla, jopa sinne pitää vainot järjestää ja oikein poliisien voimin. Se onkin ihmeellistä, miten poliisisetä sai aina yskä kohtauksen, kun yritin nostella painoja, toki jotkut alkoivat yskimään koko ajan salilla. Ei kukaan muu siitä näyttänyt häiriintyvän, koska kaikki olivat minua vastaan - siis jengille oltiin heitetty jotain uskomatonta paska jokapuolella minusta!!!

      Suomi atomipommien alle!!!!

    • en kannata kuolemantuomiota paitsi takuuvarmoissa tapauksissa kuten esim. Saddam Hussein

      • ei nim

        Mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.


    • Paistaminen on pahempi teloituskeino.

      Myrkkyruiske olisi oikeaoppisesti annettuna inhimillisin vaihtoehto.

      USA:ssa painajaimaisiksi muuttuneet myrkkyteloitukset johtunevat siitä, että lääkärit ja hoitohenkilökunta eivät osallistu teloituksiin vaikka ne suoritetaan lääkeaineilla. Kaikki teloitettavat ruumiinpainosta riippumatta saattavat saada täsmälleen saman määrän lääkeaineita. Toisella se tehoaa paremmin, toisella huonommin.

      Teloitukset suorittavat siis ihmiset, joilla ei välttämättä ole pienintäkään koulutusta farmakologian tai lääketieteen saralta.

      Kanyylin laittaminenkin on sellainen taitolaji, jota pitää harjoitella. Käsittääkseni teloituksessa terveydenhuollon henkilöstö, jolla olisi koulutus ja kokemus, ei laita edes sitä.

    • Minä kannatan periaatteessa kuolemantuomiota. Mielestäni rankkoihin väkivaltarikoksiin (Luen väkivaltarikoksiksi myös seksuaalirikokset) syyllistyvät ansaitsevat kuoleman.

      MUTTA KÄYTÄNNÖSSÄ vastustan kuolemanrangaistusta, sillä niin aukotonta järjestelmää ei ole etteikö joskus tuomittaisi myös syyttömiä.

      Vankilavuodet on vielä jotenkin korvattavissa, mutta kuolema on lopullinen.

    • on kuitenkin

      sama: Ihminen ei kuoltuansa kärsi eikä valita. Aivan sama vaikka tylsällä veitsellä jäynättäs kaula poikki, harmi loppuu kun kuolema saapuu.

    • ei mikää hippi

      minun mielestäni kuolemantuomio on vitun epäinhimillistä ja se että niin moni kannattaa sitä, heikentää uskoani ihmiskuntaan

    • oikeus ja kohtuus

      Kannatan silmä silmästä rangaistusta. Jos kiduttanut ja viillellyt uhria tai tehnyt miten tehnyt murhan/tapon, niin täysin samalla keinolla henki pois. Se on oikeus ja kohtuus.

      • Limatukka

        Jeeee,,nyt löytyi ensimmäinen "nollaksi itsensä tunteva katkeroitunut pikkusielu", jos ajaa autolla ihmisen kuoliaaksi 3:n promillen humalassa, niin pitääkö teloittajan juoda itsensä samaan jamaan ja rysäyttää autolla tuomitun yli ?


    • hirteen.....

      Köysin on paras !

    • Anonyymi

      teloitus rynnäkkökiväärillä, varmaa ja halpaa, lipas tyhjäksi kerralla vaan

      • Anonyymi

        "kerralla vaan"

        Yhteiskuntakelvoton.


    • Anonyymi

      Paras tapa olisi tappaa samalla tavalla kuin itse tappanut, mutta usein toteuttajaksi löytyisi vain toinen murhaaja.

    • Anonyymi

      Hirttäminen on helppo, tehokas ja edullinen keino, jota itse kannattaisin teloitusmenetelmänä. Pitkällä pudotuksella tehty hirttäminen katkaisee teloitettavan niskan ja kuolema seuraa välittömästi. Muun muassa Singaporessa teloitukset hoidetaan tällä tyylillä aika moitteettomasti.

    • Anonyymi

      Silmien väliin, silmien väliin...
      Kun se rallatus alkoi soida päässä, jossakin vaiheessa helmikuun loppupuolella,
      ensimmainen reaktio oli holmistyminen.
      Seuraavaksi keksin etsiä Ukraina/Venäjä kirjoittelua ja Murha infosta löytyi rallatus, jonka hoksasin tarttuneen minunkin laajennettuun tiedostamisen keskusvarastoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe