Sähkötuoli vai myrkkyruiske?

Kumpi pahempi?

Kaksi yleisintä teloitusmenetelmää Yhdysvalloissa lienevät sähkötuoli ja myrkkyruiske. Molemmilla on omat kannattajansa ja vastustajansa. Kumpaakin on myös sanottu epäinhimilliseksi teloitusmenetelmäksi. Olen myös itse pohtinut kumpi näistä menetelmistä on teloitettavan kannalta pahempi. Molemmissa menetelmissä on toki huonot puolensa, mutta mielestäni myrkkyruiske on kahdesta menetelmästä epävarmempi.
Olen lukenut, että suurimmassa osassa myrkkyruisketeloituksista teloitettavan nukuttaminen epäonnistuu, ja teloitettava on siten täysin tajuissaan kun kuolettavat myrkyt lasketaan elimistöön. Myrkyt aiheuttavat sietämättömiä tuskia tajuissaan olevalle ihmiselle.
Sähkötuolissa sen sijaan uhri menettää melkein aina heti tajuntansa, kun sähkövirta menee hänen kehonsa läpi. On sähkötuoliteloituskin joskus epäonnistunut, mutta ei käsittääkseni niin usein kuin myrkkyruisketeloitus. Jos minä itse olisin jenkeissä virumassa kuolemansellissä niin valitsisin kyllä mieluummin sähkötuolin kuin myrkkyruiskeen. En ymmärrä miksi monet USA:n osavaltiot ovat alkaneet suosia myrkkyruisketta sähkötuolin kustannuksella, vaikka kysymyksessä on mielestäni paljon huonompi menetelmä.
Sanottakoon lopuksi, etten itse ole kuolemanrangaistuksen kannattaja, mutta en ehdottoman jyrkästi sitä vastustakaan. Mielestäni eräänlainen vapaaehtoisen kuolemanrangaistuksen malli olisi hyvä. Siinä tuomittu saisi itse valita kuolemanrangaistuksen tai elinkautisen vankeuden ( joka todella kestäisi koko loppuelämän ) välillä. Suurin osa varmaan valitsisi vankeuden, mutta olisi joukossa varmasti sellaisiakin jotka mieluummin kuolisivat kuin lusisivat koko loppuikänsä kiven sisässä.

25

4162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

En tiedä kumpi on pahempi, mutta odottelen jo innolla milloin nämä nollaksi itsensä tuntevat katkeroituneet pikkusielut tulevat rääkymään " kuolemantuomitun pitäisikin tuntea kipua " ym. paskaa.

• Tosi on

Toiseksi pahin on peräpuikot!

• murhattu!

Nimittäin peräruiskeella. Aunariin ollaan vaan huuhdottu kunnon myrkyt ja avot. Paska lentänyt, palalaikka soinut ja henki lähtenyt. Mm Marilyn Monroen epäillään murhatun kyseisellä keinolla.

• Hirttäminen

Niin ei sätki ja kätki teloitettavat.
      Molemmat ovatkin veiläkin USA:s käytössä olevia teloitus methodeja.

• on ampumalla

tapahtuva teloitus tiettävästi vielä käytössä.

• Pekkala

Suomen paskakansa tuntee vain yhden teloitusmenetelmän - itsemurhaan vainoamisen!!
      Se on tosi vittumainen juttu, siinä aletaan levittelemään uskomatonta paskaa yhdestä tyypistä, jotta saataisiin kaikki, siis jopa pikkulapset mukaan vainoon. Töitä onkin sitten mahdotonta saada, siis keskipalkkaista ja harrastuksiakaan ei saa olla, jopa sinne pitää vainot järjestää ja oikein poliisien voimin. Se onkin ihmeellistä, miten poliisisetä sai aina yskä kohtauksen, kun yritin nostella painoja, toki jotkut alkoivat yskimään koko ajan salilla. Ei kukaan muu siitä näyttänyt häiriintyvän, koska kaikki olivat minua vastaan - siis jengille oltiin heitetty jotain uskomatonta paska jokapuolella minusta!!!

Suomi atomipommien alle!!!!

• en kannata kuolemantuomiota paitsi takuuvarmoissa tapauksissa kuten esim. Saddam Hussein

• ei nim

Mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.

• Paistaminen on pahempi teloituskeino.

Myrkkyruiske olisi oikeaoppisesti annettuna inhimillisin vaihtoehto.

USA:ssa painajaimaisiksi muuttuneet myrkkyteloitukset johtunevat siitä, että lääkärit ja hoitohenkilökunta eivät osallistu teloituksiin vaikka ne suoritetaan lääkeaineilla. Kaikki teloitettavat ruumiinpainosta riippumatta saattavat saada täsmälleen saman määrän lääkeaineita. Toisella se tehoaa paremmin, toisella huonommin.

Teloitukset suorittavat siis ihmiset, joilla ei välttämättä ole pienintäkään koulutusta farmakologian tai lääketieteen saralta.

Kanyylin laittaminenkin on sellainen taitolaji, jota pitää harjoitella. Käsittääkseni teloituksessa terveydenhuollon henkilöstö, jolla olisi koulutus ja kokemus, ei laita edes sitä.

• Anonyymi

Ihan niin kanelitanko ja lääkkeen milligrammat pitäisi olla tiedossa.
        Minusta kamalaa, jos ajattelee että joku on tehnyt båvaikka sairaskohtauksen vaikutuksen alaisena ison rikoksen ja sitten on kuoltava . Miksi yleensä eräät ottavat näitä asioita puheenaiheeksi , niin kauan kun meillä ei ole kuoleman rangaistusta ei tartte edes miettiä näitä asioita .
        Ihmisen pitäisi pystyä ajattelemaan muita asioita se kun kuolemaan tuottamuksesta jne.

• Minä kannatan periaatteessa kuolemantuomiota. Mielestäni rankkoihin väkivaltarikoksiin (Luen väkivaltarikoksiksi myös seksuaalirikokset) syyllistyvät ansaitsevat kuoleman.

MUTTA KÄYTÄNNÖSSÄ vastustan kuolemanrangaistusta, sillä niin aukotonta järjestelmää ei ole etteikö joskus tuomittaisi myös syyttömiä.

Vankilavuodet on vielä jotenkin korvattavissa, mutta kuolema on lopullinen.

• on kuitenkin

sama: Ihminen ei kuoltuansa kärsi eikä valita. Aivan sama vaikka tylsällä veitsellä jäynättäs kaula poikki, harmi loppuu kun kuolema saapuu.

• ei mikää hippi

minun mielestäni kuolemantuomio on vitun epäinhimillistä ja se että niin moni kannattaa sitä, heikentää uskoani ihmiskuntaan

• oikeus ja kohtuus

Kannatan silmä silmästä rangaistusta. Jos kiduttanut ja viillellyt uhria tai tehnyt miten tehnyt murhan/tapon, niin täysin samalla keinolla henki pois. Se on oikeus ja kohtuus.

• Limatukka

Jeeee,,nyt löytyi ensimmäinen "nollaksi itsensä tunteva katkeroitunut pikkusielu", jos ajaa autolla ihmisen kuoliaaksi 3:n promillen humalassa, niin pitääkö teloittajan juoda itsensä samaan jamaan ja rysäyttää autolla tuomitun yli ?

• hirteen.....

Köysin on paras !

• Anonyymi

teloitus rynnäkkökiväärillä, varmaa ja halpaa, lipas tyhjäksi kerralla vaan

• Anonyymi

"kerralla vaan"

Yhteiskuntakelvoton.

• Anonyymi

Paras tapa olisi tappaa samalla tavalla kuin itse tappanut, mutta usein toteuttajaksi löytyisi vain toinen murhaaja.

• Anonyymi

Hirttäminen on helppo, tehokas ja edullinen keino, jota itse kannattaisin teloitusmenetelmänä. Pitkällä pudotuksella tehty hirttäminen katkaisee teloitettavan niskan ja kuolema seuraa välittömästi. Muun muassa Singaporessa teloitukset hoidetaan tällä tyylillä aika moitteettomasti.

• Anonyymi

Silmien väliin, silmien väliin...
      Kun se rallatus alkoi soida päässä, jossakin vaiheessa helmikuun loppupuolella,
      ensimmainen reaktio oli holmistyminen.
      Seuraavaksi keksin etsiä Ukraina/Venäjä kirjoittelua ja Murha infosta löytyi rallatus, jonka hoksasin tarttuneen minunkin laajennettuun tiedostamisen keskusvarastoon.

• Anonyymi

Paras teloitustapa on asettaa teloitettava pää alaspäin ja alkaa sahaamaan nivustista alkaen.

• Anonyymi

Juusteerila

• Anonyymi

Kamalaa että aina vaan tällä vuosituhannella on kuoleman tuomio voimassa jossain. tottakai ymmärrän että ihminen joka on ottanut hengen jonkun omaisilta että sitä haluaa ettei murhaajalla ole oikeutta elää. Mutta jotenkin tuntuu kamalalta että joku toinen ihminen joutuu käynnistämään sen toimenpiteen.
      Mutta kun näkee maailman menon tänään niin ihmishenki ei ole arvossa , sotia sotien perään samalla kun ihmisten tulisi kehittyä humaaniseksi tiedon myötä .
      Kun olin pieni niin äitini sanoi että kun minä kasvan aikuiseksi niin silloin ei enää ihmiset ratko ongelmia sodalla vaan keskustelemalla ongelmista toistensa kanssa, koska ihmiset tulevat kehittymään .
      Naivia luuloa äidiltä, mutta hän luotti tieteen kehitykseen siksi kuvitteli ettei koskaan enää tule sotia. Olisihan se ollut ihana asia , jos se olisi ollut totta, vaan kun ei ollut .
      Ihminen ei ilmeisesti kehity koskaan sille tasolle että kykenee lopettamaan väkivallan toisia kansoja kohtaan .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2029
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1230
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1048
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. 107
      898
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      844
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      739
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe