haluaisin ruveta lukemaan novelleita, mutta en oo oikeen perehtynyt kirjallisuuteen..
Kertokaapas siis hyvät ihmiset, mitä novelleja kannattaa lukea. Parustan mieluiten kauhuun/jännitykseen/draamaan.
Kirjottakaa myös mitstä ko. novellisuosikkinne kertoo.
Elikkäs kiitos jo etukäteen!
Top 5 novellit
3
465
Vastaukset
- Nangijala
Aloitappas vaikka Stephen Kingin novelleista, jos kauhua haluat. Esimerkiksi Kauhun vuodenajat tai Yön äänet ovat hyviä kokoelmia, puhumattakaan Ihmissuden vuodesta, tavallaan koostuu 12 novellista. Myös Clive Barkerin Veren kirjat ovat varma valinta.
- Faber
Koontz on kans King tyylinen kauhukirjailija. samoin Richard Bachman (eli King salanimellä).
Klassikoista tulee mieleen ainakin sieppari ruispelossa minkä luin yläasteella ja se kolahti kympillä.
Toiminta juttuja löytyy Clancy:lta, Forsyth, Higgins, Ludlum, Ken Follet (neulansilmä)
- Richard Mayhew
Omia suosikkeja ovat:
1. Hermann Hesse: Riikinkukkokehrääjä
2. Stephen King: Helvetin hyvä bändi
3. Robert Howard: Suurin osa Conan ja Salomon Kane novelleista
4. Rosa Liksom: suurin osa Bamalaman novelleista
Ei nyt tule muita mieleen, enkä ole juuri kotona eli en voi kirjahyllyäkään selata : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569