painon pudotus

eetu p

Oletko yrittänyt laihduttaa tänä vuonna ja millä tuloksella?

Oletko sitä mieltä, että sinun tulisi laihduttaa?

Laihduttamisella on paljon vaikutusta monien sairauksien välttämisen kannalta: sydänsairaudet, verisuosisairaudet, nivelviat. Uusimpien tietojen mukaan se edistää myös erektiota.

Kannattaa siis pudottaa painoaan. Ryhdytäänkö toimiin?

14

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zirkonia

On korvienvälijuttu.Lisäksi myös perimä ja siis geenit ovat asiassa mukana.Valitettavasti.
      Laihduttaminen on vaikeaa, kilot yleensä tulevat takaisin laihduttamisen jälkeen.

• 1943

katselin vanhoja vaatteitani, joihin haluaisin joskus mahtua. Olen päättänyt laihtua. Tahti 1 kg/viikko. Ensimmäinen tavoite on 10 kg eli syyskuun puolessa välissä pitäsi olla saavutettu. Aloitetaan 1.7, jolloin muutto on takana. Seurataanpa toistemme edistymistä.

• Maalaismies*

Pudotin painoani viime talvena 5-6 kiloa. Se oli tavoitteeni. Lähdin hommaan luonnon menetelmällä, so. ravintoa keventämällä ja liikuntaa lisäämällä. Laihtuminen oli hidasta, mutta pysyväluonteista. Olen myös kyennyt säilyttämään saavutetun "edun".

Yksi kovimmista haasteista on iltaruokinnan lopettaminen. Klo 6:n jälkeen ei enää napostella. Telkkua katsellaan kuivin suin. Yllätys yllätys, siihen tottuu. Makutottumusten muuttaminen myös käy aika helposti: rasvan, suolan ja sokerin rajoittaminen, oluet ja viinat on unohdettava saman tien. Hyvä juttu, raittiuskin tulee siinä sivussa...

• 1943

ainoa oikea tapa: syö vähemmän, liiku enemmän. Pitää syödä monipuolisesti, hitaasti. Kun liikkuu, niin elimistön säätelymekanismit toimivat. Tiedän jutut teoriassa, mutta käytäntö? Laihdutin KiintoNainen ohjelmalla. Siinä on kaksi tavoitetta:painonpudotus ja kunnonkohotus. Molemmat ovat tärkeitä.

• Maalaismies*
        1943 kirjoitti:

ainoa oikea tapa: syö vähemmän, liiku enemmän. Pitää syödä monipuolisesti, hitaasti. Kun liikkuu, niin elimistön säätelymekanismit toimivat. Tiedän jutut teoriassa, mutta käytäntö? Laihdutin KiintoNainen ohjelmalla. Siinä on kaksi tavoitetta:painonpudotus ja kunnonkohotus. Molemmat ovat tärkeitä.

Koska kysymys on elämäntapamuutoksesta, lujaa motivaatiota tarvitaan sen toteuttamisessa. Onnistuminen kyllä sitten palkitsee ajallaan. Saa hyvän mielen ja terveyskin kohenee. Tietoa tarvitaan ja sitä pitää hankkia tavalla tai toisella, mutta se ei riitä ellei pane toimeksi.

• jätkämies
        Maalaismies* kirjoitti:

Koska kysymys on elämäntapamuutoksesta, lujaa motivaatiota tarvitaan sen toteuttamisessa. Onnistuminen kyllä sitten palkitsee ajallaan. Saa hyvän mielen ja terveyskin kohenee. Tietoa tarvitaan ja sitä pitää hankkia tavalla tai toisella, mutta se ei riitä ellei pane toimeksi.

Elämäntapojen muutos on tärkeä. Syömishalun tilalle on saatava jotakin muuta. Se on vhän kuin ämpäri, joka on täytettävä jollakin muulla.
        Eihän ämpärikään koskaan ole normaalioloissa tyhjä, vaan se täytyy, jollei muulla niin ilmalla.
        Onkohan kukaan kokeillut vaikkapa joogaa?

• champix

Päätin lopettaa tupakoinnin, joten hain lääkäriltä tätä uutta lääkettä 7.6.-07

Lopetin (?) tupakoinnin 18.6 ja samalla aloin tarkkailla syömistäni, sillä tupakoinnin lopetus lisää painoa ja sitä on ennestäänkin liikaa.

Ihmeekseni myöskään alkon tuotteet eivät maistu.

Koska olen vasta alussa, en voi tietää miten tässä käy. Tsempatkaa hyvät ystävät minua.

• Tsemppiä

Noin viisi vuotta takaperin lopetin tupakoinnin.
        Ensin oli laastari sitten purkat.
        Sinä kun olet saanut lääkkeet, voi olla ettet tarvitse ollenkaan näitä korvaavia,nimittäin niihinkin jää koukkuun.
        Kiloja on kyllä tullut,ei voi mitään.
        Tsemppiä sinulle koita pärjäillä päivä kerrallaan.

• 1943

on tämä tupakointiongelma, minulla paino. Olemme luvanneet, että hän yrittää vähentää tupakointia, minä pudottaa painoa. Yritä keksiä käsillesi muuta puuhaa. Nuorena virkkasin pitsiä ja neuloin, en koskaan aloittanut tupakointia. Olen itse sanonut, että laihtuisin, jos voisin asua urheiluopistolla pidemmän aikaa ja joku muu laittaisi ruoan. Oletko tanssi-ihmisiä? Jos olet, niin vietä kesä tanssien, on muuta kopelointia kuin savuke. Tsemppiä Sinulle ja aktiivista juhannusta.

• NainenS

Kaksikymmentä kiloa pudotusta takana, tavoitepainon saavutin talvella ja olen pysynyt siinä. Loput 12 kiloa meni painonvartijoiden ryhmässä, suosittelen kokeilemaan. Siellä opetetaan oikeita ruokailu tapoja, syödä saa yllättävän paljon.
      Isoimmat vaatteet olen säästänyt, välillä katselen niitä ihmeissäni olinko minä tosiaan niin iso.

• Morfar

Äitini kuten minä oli pyylevä, isäni laiha. Molemmat söivät samaa ruokaa ja annokset olivat samansuuruiset. Eo todistaa sen että ruokatottumukset eivät aina vaikuta. Toiset ovat lihavia vaikka söisivät miten terveelisesti tahnasa toiset taas eivät liho vaikka söisivät kilon voita päivässä.

• mutta vakaasti

0n oma painoni pudonnut,3ssa vuodessa 18kg.Tänä vuonna 3kg.Siis suuntani on koko ajan alas päin.Tietenkin mieleni halajaa nopeampaa pudotusta,mutta omalla kohdallani se johtaisi ns jojoiluun.Siksipä olen tyytyväinen tähänkin.

• kokeillut netistä sitä Keventäjien juttua?
      Miltä tuntuu - onko tehonnut?

• kesäaamuna

on paras,varsinkin jo näissä i´issä.Ensinnäkin paino helpommin pysyy jo pudotetussa ja nopea pudotus voi vaikuttaa lihasten rempsahtamiseen.Eiväthän meillä enää nämä kudokset uusiudu,vaikka treenaisikin niitä.Tietysti hyvä liikunnalla pitää kunnossa,etteivät entisestä repsahda.Luulenpa,että kymmenien kilojen pudotus jättää ikävä kyllä lihakset roikkumaan.
      No,itsellä tuli talviaikaan sen verran ns.vakiopainosta,että hissukseen 5-10 kiloo pois.
      Jos on koko ikänsä ollut pyöreähkö,ei ole mitään järkeä toiseksi muuttaa ja vaikuttaahan oman luustorakenteemmekin painoon.
      Aineenvaihduntahan myös "osasyynä" helppoon lihomiseen.Ihan vaistomaisesti olenkin jo pitemmän aikaa siirtynyt vähärasvaisempaan ravintoon,makeita en himoitsekaan kovin usein.Tupakkaa poltan ainakin toistaiseksi.
      No,oma olo,verenpaine,nivelet ne tärkeimmät motivaation syyt painon jossain tietyissä lukemissa pitämiseen.

Hyvää juhannusta!Graavilohta hyvän leivän päällä tuossa pistelin aamupalaksi.
      Samoin kuin maalaismies,kuuden jälkeen ei tarvitse enää mitään raskaampaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      96
      2703
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      205
      1705
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      117
      1628
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1491
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1252
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      78
      1038
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      999
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      82