Olimme Silja Europalla 18.-19.6. ja useista negatiivisista puheista päätellen suhtauduimme laivaan negatiivisella asenteella; varmaan koko laiva on mennyt huonoksi. Huomasimme kuitenkin, että terminaali oli muutettu todella mukavaksi ja ainakin terminaalissa asiakaspalvelu toimi.
Sisään laivaan päästyämme, ajattelimme totuuden hetken koittaneen, sillä hyteistä olimme monelta taholta kuulleet negatiivista palautetta, siisteystasosta varsinkin. Kuulemma olivat olleet sotkuisia ja huonosti siivottuja, allergiahytitkin. Katsastaessa hyttiämme, huomasimme sen olevan siistimpi kuin koskaan Siljan aikoina. Kärsimme allergiasta, ja pienetkin pölymäärät aiheuttavat allergiaa, mutta hytti oli todella hyvin siistitty.
Loppumatkakin sujui hyvin. Tarjoilijat ja myyjät olivat mukavia ja asiakaspalvelu yleensäkin oli kiitettävää. Huonosti suomea puhuvia virkailijoita yms, ei ollut yhtään.
Seisovan pöydän ruokaan olimme todella tyytyväisiä. Alkuruoat (kylmät ruoat) olivat loistavia! Koskaan ennen niitä ei ole tullut haettua lisää, mutta nyt sai muutamat lautaset täyttymään niistäkin. Kala oli erinomaista ja sopivasti suolattua.
Käytäviä siivottiin ahkerasti. Joku oli alkuillasta oksentanut matolle ja se oli heti pyyhitty pois. Matto pestiinkin vielä kunnolla, mitä ennen emme kyllä ole nähneet, vaikka kuinka olisi esim. oksennusläikkiä ollut.
Asiat olivat pysyneet ennallaan Siljan ajoista, ja useat asiat olivat jopa muuttuneet paremmiksi. Varmasti suunnittelemme toista matkaakin täksi kesäksi, kun taas tätä matkaa ennen ajattelimme laivamatkustelun loppuneen pitkäksi aikaa.
Ainakaan me emme löytäneet vikoja tai puutteita, vaikka todella niitä etsimme.
Uskon, että laivojen taso muuttui radikaalisti huonompaan mm. siisteystasoltaan Tallinkin tultua, koska sitä juttua on kuultu niin monelta taholta. Mutta luulenpa, että Tallink on huomannut, ettei aitaa voi alittaa, koska asiakkaat lähtevät ja nyt on taso parantunut.
Kaikille, ketkä miettivät uskaltaako kokeilla ja mennä katsomaan, onko taso muuttunut, sanon, että uskaltakaa mennä! Ainakaan Silja Europa, ei ole muuttunut tippaakaan huonompaan suuntaan..!
TallinkSilja - siisteystaso ja viihtyvyys
21
3616
Vastaukset
- niin...
Itse olen ihan samaa mieltä kanssasi...
.. mutta..
..siis ketkä ovat sanoneet, että kaikki asiat ovat menneet persiilleen? Nämä "ville vikingit, jotka yrittävät jatkuvasti mustamaalata esimerkiksi Silja Lineä toistamalla Tallink-termiä jokaisessa mahdollisessa yhteydessä?
Silja Linen alukset, henkilökunta, palvelut yms yms eivät ole muuttuneet miksikään Tallinkin tultua omistajaksi. Tämä on näiden säälittävien heinähattujen vouhotusta ja yritystä parantaa oman suosikkirupuyhtiön aluksia ja palveluja.
Jos vikoja oikein lähdetään etsimään, tottakai niitä löytyy. Ihan varmasti löytyy niin viiden tähden hotellista, kuin yhdenkin.
Se on kuitenkin fakta, että Tallink Siljan Silja Line brändin alla kulkevilla aluksilla on edelleen ilo matkustaa.
Suurimmat puhujat ovat ne, jotka käyvät laivalla kerran parissa vuodessa, keittävät hernekeittoa retkikeittimessä c-luokan koirankopissa ja juovat roskapöntössä viilennettyä mustaa koffia aamuhämäriin, koska kaikki laivalla maksaa!! Herra jestas! Tai sitten eivät ole käyneet laivalla ollenkaan, vaan toistelevat isin sanoja, koska isi ei hyväksy että on laadukkaita ihmisiä, jotka haluavat laadukkaita palveluita. Siksi he valitsevat Valkoiset laivat, eivät punaisia.
Te Tallink vihaajat: huudelkaa sitten kun on kokemusta.
ps. Tänään postista tipahti uusi kultatason clubi kortti. Minulla on sitä kokemusta, ja vain posittivistä ja laadukasta sellaista.
Bite me!- vältellyt
Vikingillä ja Tallinkilla matkustamista jos vain mahdollista. Risteilyt on menty yleensä Siljan aluksilla jos ne reittien puolesta on sopinut.
Itse olen pitänyt Siljaa 90-luvun alusta alkaen tulleiden uusien laivojen myötä laadukkaana ja parhaana vaihtoehtoja risteilymatkustamiseen. Palvelu, ruoka ja viihde laivoilla on ollut korkeatasoista, ja nyt ei puhuta mistään buffetista tai päivätansseista. Seacontainers-kaupan jälkeen laatutaso on selvästi laskenut ja kustannuksia on karsittu tiukalla kädellä. Silti siljalaiset ovat pitäneet kiinni laadukkaasta palvelusta miehistön virolaistuessa.
Tallink-Silja-fuusio varmasti pelasti yrityksen ja Tallink toivon mukaan tuo yritykseen kokemusta kannattavasta liiketoiminnasta, toivottavasti Silja tuo laatua ja asiakaslähtöisyyttä Tallinkin toimintaan. Tietämättä liikennetietoja pelkään että Siljalla matkustaneet eivät TallinkSiljalle tule vaan siirtävät rahansa muihin vapaa-ajantuotteisiin, menevät kylpylään tai kaupunkilomalle lentäen.
Olimme hiljattain Galaxylla risteilemässä ja kieltämättä käsitys Tallinkista muuttui. Laiva oli hieno ja sisustuksessa oli vielä jotain "vanhaa laivaromantiikkaa". Sviitit oli eroteltu omalle käytävälle ja hytti oli mukava, tosin tyhjässä laivalla meidät oli hytitetty vierekkäin lapsiperheen kanssa. Ainoa ongelma Tallinkilla on virolaisten huono asiakaspalvelu, ongelma ei ole helposti ratkaistavissa koska virolaisittain puhuttu suomenkieli vain kuulostaa töykeältä vaikka sitä ei tarkoittaisi. Toivottavasti siljalaiset opettavat asiakaspalvelutaitoja uusille kollegoilleen.
Siljaa ei viimeisiin kymmeniin vuosiin saatu kannattavaksi ehkä juuri siksi että Suomesta puuttuu maksukykyinen asiakaskunta joka olisi valmis maksamaan ristelystään enemmän. Tallinkillakin oli pitkään vaikeaa saada Romantikaa täyttymään kun asiakkaat eivät olleet valmiita pyydettyä hintaa maksamaan.
Kahden yrityksen yhdistyminen on aina haastava prosessi jossa "ostajan" työntekijät ovat usein etuoikeutetussa asemassa "myytäviin" nähden. Tallinkin johtamiskulttuuri tuli hyvin esille kun johtoryhmän annettiin riehua laivalla, muualla tämä olisi johtanut potkuihin mutta virolaisessa yrityskulttuurissa tämä on sallittua. Ei ne Tallinkin johdon risteilyt aiemminkaan ole olleet rauhallisempia mutta tallinkilaiset ovat vaan niihin tottuneet, Siljalla ei ole totuttu sietämään laivan polttamista yrittäviä pomoja.
- 539 kertaa
näitä siljan kehuskelioita, eivät nämä jutut muuta siljaanne yhtään sen erikoisemmaksi.
Unohtakaa jo tämmöset stoorit, KIITOS !!- Tyytyväinen matkustaja
En tänne keskusteluun ennen koskaan ole kirjoittanut mitään, mutta itse hakiessani tietoa siitä, onko Tallink muuttanut laivoja, törmäsin tänne sivustolle. Haluan, että muutkin, ketkä etsivät todenperäistä tietoa eivätkä turhaa jahnaamista siitä mikä on paras ja mikä on surkein, löytävät täältä edes yhden tai kaksi järkevää ja todenperäistä mielipidettä.
Todella voisitte kasvaa aikuisiksi, Ville viikingit sun muut, ketkä jankuttavat samaa asiaa, joka on täyttä puppua kaikki.
Ja edelliseen viestiin voin vastata, että itse en pidä Siljaa mitenkään erityisempänä kuin mitään muutakaan. Pidän vain Siljan laivoista, koska ne ovat isoja, moderneja ja siellä on rento ja rauhallinen meno. Mutta itselläni ei ole mitään vastaan esim. Vikingiä, hyviä laivoja varmasti nekin, mutta sanon vain sen, että Tallink ei ole mitenkään Siljan laivoja muuttanut! Vikingistä yms laivoista en sano hyvää enkä huonoa, puutuin vain tähän TallinkSilja-asiaan. - täällä huomaa
Tyytyväinen matkustaja kirjoitti:
En tänne keskusteluun ennen koskaan ole kirjoittanut mitään, mutta itse hakiessani tietoa siitä, onko Tallink muuttanut laivoja, törmäsin tänne sivustolle. Haluan, että muutkin, ketkä etsivät todenperäistä tietoa eivätkä turhaa jahnaamista siitä mikä on paras ja mikä on surkein, löytävät täältä edes yhden tai kaksi järkevää ja todenperäistä mielipidettä.
Todella voisitte kasvaa aikuisiksi, Ville viikingit sun muut, ketkä jankuttavat samaa asiaa, joka on täyttä puppua kaikki.
Ja edelliseen viestiin voin vastata, että itse en pidä Siljaa mitenkään erityisempänä kuin mitään muutakaan. Pidän vain Siljan laivoista, koska ne ovat isoja, moderneja ja siellä on rento ja rauhallinen meno. Mutta itselläni ei ole mitään vastaan esim. Vikingiä, hyviä laivoja varmasti nekin, mutta sanon vain sen, että Tallink ei ole mitenkään Siljan laivoja muuttanut! Vikingistä yms laivoista en sano hyvää enkä huonoa, puutuin vain tähän TallinkSilja-asiaan.viestien tyylistä että taitaa (ainakin tänne kirjoittavista) nuoriso/nuoret aikuiset kaikista väitöksistä huolimatta olla se Vikingin suurin matkustajajoukko. Siljalaisten teksteistä taas kuultaa vanhemmuus, useampi on kirjoittanut nuorempana bailanneensa Vikingillä ja sitten vanhempana vaihtanut Siljalle.
Joten väittely täällä varmaan jatkuu ja jatkuu.. - on ikää
täällä huomaa kirjoitti:
viestien tyylistä että taitaa (ainakin tänne kirjoittavista) nuoriso/nuoret aikuiset kaikista väitöksistä huolimatta olla se Vikingin suurin matkustajajoukko. Siljalaisten teksteistä taas kuultaa vanhemmuus, useampi on kirjoittanut nuorempana bailanneensa Vikingillä ja sitten vanhempana vaihtanut Siljalle.
Joten väittely täällä varmaan jatkuu ja jatkuu..kohta 50 vuotta. Ja ennen olen kulkenut Silja-linellä ja vaihtanut Viking-lineen. Joten tuo yleistyksenne ei pidä paikkaansa. Kyllä meissä vanhemmissakin löytyy (kuten te nuoret sanotte) munaa. Ennen pidin Siljaa hienompana mutta en enää( tähän eivät vaikuta mitkään johdon törttöilyt,vaan yrityksen yleinen henkilöstöpolitiikka ja ulkomaalaisomisteisuus ym.ym. Ns. alkuperäisistä Tallinkin laivoista en voi sanoa mitään koska en ole koskaan sielläpäin käynyt periaatteellisista syistä.
- Iloinen reissaaja
on ikää kirjoitti:
kohta 50 vuotta. Ja ennen olen kulkenut Silja-linellä ja vaihtanut Viking-lineen. Joten tuo yleistyksenne ei pidä paikkaansa. Kyllä meissä vanhemmissakin löytyy (kuten te nuoret sanotte) munaa. Ennen pidin Siljaa hienompana mutta en enää( tähän eivät vaikuta mitkään johdon törttöilyt,vaan yrityksen yleinen henkilöstöpolitiikka ja ulkomaalaisomisteisuus ym.ym. Ns. alkuperäisistä Tallinkin laivoista en voi sanoa mitään koska en ole koskaan sielläpäin käynyt periaatteellisista syistä.
Minulla ikää on 32 v ja jo reilu 10 v olla kaveriporukalla risteilty AINOASTAAN Siljalla. Europa on meidän ehdoton suosikki. Hauskaa on joka kerta ollut, mutta örvellykseski ei risteily ole mennyt vielä kertaakaan.
Aika hauska tuo sinun syy miksi et matkusta enää Siljan laivoilla, yleinen henkilöstöpolitiikka ja ulkomaalaisomisteisuus ym. Noudatatko samoja periaatteita myös kaikessa muussa. Pieneksi ympyrät kutistuu jos niin toimit tässä globalissa maailmassa, jossa harva suuryritys on enää pelkästään suomalaisessa omistuksessa. Yleinen henkilöistöpolitiikka taitaa myös olla samanlaista kaikkialla, halvemmalla pitää saada homma pyörimää joten ylimääräiset ulos tai palkat alemmas sekä tehokkuutta lisää.
- Sunnyflower
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kuinkahan moni noista Siljan haukkujista on itse edes käynyt Siljan laivoilla? Mutta ainahan kiukuttelijoita maailmasta löytyy ja niitä joiden pitää periaatteesta olla vastaan että saa kinan aikaan.
- noista silja-intoilijoista
on edes käynyt viikkarilla, kuulleet vaan jonkun olemattoman huhun ja kohentaaksseen egoaan haukkuvat viikkaria.
Ja tuntuu näitä egoaan kohottavia silja-intoilioita olevan tänä päivänä jo melkosesti enemmän, vaikuttaneeko siljan omistuksen meno virolaisille sitten asiaan, sitä en tässä mieti, mutta saattaapi olla näin. - Erittäin laatutietoinen mat...
noista silja-intoilijoista kirjoitti:
on edes käynyt viikkarilla, kuulleet vaan jonkun olemattoman huhun ja kohentaaksseen egoaan haukkuvat viikkaria.
Ja tuntuu näitä egoaan kohottavia silja-intoilioita olevan tänä päivänä jo melkosesti enemmän, vaikuttaneeko siljan omistuksen meno virolaisille sitten asiaan, sitä en tässä mieti, mutta saattaapi olla näin.Vai, että "kohentaakseen egoaan". Salli minun nauraa.
Kukaan ei voi sille mitään, että Viking Linen alukset ovat kuin haisevia sillipurkkeja. Kukaan ei voi sille mitään, että Viking Linellä ei ole tarjota esimerkiksi minulle kunnon luxushyttejä. Viking Linen c-luokan tarjoukset eivät minua kiinnosta.
Kun maksan laivamatkastani ihan aikuisten oikeasti, vaadin myös tasoa ja laatua. Siksi valintani EI OLE Viking Line. - laadusta, vaan
Erittäin laatutietoinen mat... kirjoitti:
Vai, että "kohentaakseen egoaan". Salli minun nauraa.
Kukaan ei voi sille mitään, että Viking Linen alukset ovat kuin haisevia sillipurkkeja. Kukaan ei voi sille mitään, että Viking Linellä ei ole tarjota esimerkiksi minulle kunnon luxushyttejä. Viking Linen c-luokan tarjoukset eivät minua kiinnosta.
Kun maksan laivamatkastani ihan aikuisten oikeasti, vaadin myös tasoa ja laatua. Siksi valintani EI OLE Viking Line.alemmuudentunteestasi, jota kovin yrität onnettomalla kirjoituksellasi kohottaa.
Epäonnistumalla siinä täysin.
Ja mitenkähän se laatu sitten, kun tallink
uudistaa loputkin aluksensa (jollei tee
konkkaa ennen), tulee "siistejä " muovisia
uudisaluksia tku/hki- sto linjoillekin
(alkaa galaxyn tulolla 2008). sitten sun
tarvii lähtee vissiin hakee sitä laatuu
jostain caribialta ym - Erittäin laatutietoinen mat...
laadusta, vaan kirjoitti:
alemmuudentunteestasi, jota kovin yrität onnettomalla kirjoituksellasi kohottaa.
Epäonnistumalla siinä täysin.
Ja mitenkähän se laatu sitten, kun tallink
uudistaa loputkin aluksensa (jollei tee
konkkaa ennen), tulee "siistejä " muovisia
uudisaluksia tku/hki- sto linjoillekin
(alkaa galaxyn tulolla 2008). sitten sun
tarvii lähtee vissiin hakee sitä laatuu
jostain caribialta ymJos olet sitä mieltä, että kun maksan risteilystäni rahaa ja vaadin laadukkaat puitteet, niin minulla on alemmuudentunnetta. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minulla on oikeus kokemuksiin ja Viking Line ei aluksineen ja palveluineen sitä tarjoa.
Olet ollut kaksi kertaa Caribian-risteilyllä ja en lähtisi niitä puitteita vertaamaan suomen matkustaja-autolauttoihin. Lisäksi olen tehnyt useita luxusristeilyitä Euroopassa.
Kerron mielipiteeni Galaxystä, kun sinne menen. En ole siellä käynyt. Tallinkin asiakaspalvelu ei vastaa laatukriteereitäni. Sen sijaan Silja Linen aluksilla laatu on sellaista edelleen kun haluankin.
- matkustanut
pari viikkoa sitten.Yleensäkkin olen tykännyt Siljan laivoista,varsinkin Eurooppa on upea laiva!Onko totta vai pelkkä huhu että se on myyty välimerellä kulkevaksi?Todella sääli jos näin on.En huomannut mitään tasonlaskua,Ikkunallinen hytti oli upea.Ainut mikä oli uutta,oli venäläisten runsas määrä.En tarkoita näitä ylimielisiä rikkaita,vaan tavallisia bussimatkalla olevia.
- jb890563
Näistä venäläisistä Siljalla. Tottahan toki he matkustavat nykyisin Siljalla, kun sitä heille niin aktiivisesti markkinoidaan, kiitos nykyisten omistajien. Toisaalta se on sääli, kun entisellä "paremmalla" paatilla matkustaa niin paljon sitä posmottajakansaa, joista en kotikasvatuksellisista ja historiallisista syistä pidä. Mutta niin se vaan on, että kaikkeen on totuttava, vielä vanhoilla päivilläänkin. Eivät saaneet silloin 1939-1944 väkisin, ni nyt sitten hiljalleen ja vaivihkaa. Ja matkustan edelleenkin mieluummin Siljalla, jos vaan saan mieleiseni hytin, jos en, menen sitten viikkarilla, heidän laivassaan mulle riittää ihan hyvin A. Ja ihan hyvää palvelua olen saanut molemmilla laivoilla, ehkäpä hieman "kansanomaisempaa" viikkaril. Molemmilla viihdyn just sen verran, ko pakko on.
- T.epi
jb890563 kirjoitti:
Näistä venäläisistä Siljalla. Tottahan toki he matkustavat nykyisin Siljalla, kun sitä heille niin aktiivisesti markkinoidaan, kiitos nykyisten omistajien. Toisaalta se on sääli, kun entisellä "paremmalla" paatilla matkustaa niin paljon sitä posmottajakansaa, joista en kotikasvatuksellisista ja historiallisista syistä pidä. Mutta niin se vaan on, että kaikkeen on totuttava, vielä vanhoilla päivilläänkin. Eivät saaneet silloin 1939-1944 väkisin, ni nyt sitten hiljalleen ja vaivihkaa. Ja matkustan edelleenkin mieluummin Siljalla, jos vaan saan mieleiseni hytin, jos en, menen sitten viikkarilla, heidän laivassaan mulle riittää ihan hyvin A. Ja ihan hyvää palvelua olen saanut molemmilla laivoilla, ehkäpä hieman "kansanomaisempaa" viikkaril. Molemmilla viihdyn just sen verran, ko pakko on.
Hohhoi! Luulisin, ettei TallinkSiljan omistajat (virolaiset) todellakaan haluaisi myydä venakoille matkoja, kun muistelee Tallinnan patsasjuttujakin...
Älkää sekoittako virolaisia ja venakoita... - missä vaan
T.epi kirjoitti:
Hohhoi! Luulisin, ettei TallinkSiljan omistajat (virolaiset) todellakaan haluaisi myydä venakoille matkoja, kun muistelee Tallinnan patsasjuttujakin...
Älkää sekoittako virolaisia ja venakoita...Menettepä minne vaan, jos yhtään matkustelette, niin venäläisiä on kaikissa turistikohteissa nykyään. Miksi ei sitten suomen ja ruotsin välillä? Haloo!
- Ville-Viikinki
T.epi kirjoitti:
Älkää sekoittako virolaisia ja venakoita...Tallinksiljalla liene tässä tilanteessa paljon varaa valita matkustajiaan. Ovat varmasti onnellisia, kun edes venäläiset käyttävät heidän palvelujaan(saas nähdä muuten, kuinka kauan, onhan Venäjällä hieman boikottimielialaa kaikkea virolaista kohtaan, eivät ole tainneet vielä huomata Siljan virolaisuutta)
- Viking Line <3
Ville-Viikinki kirjoitti:
Tallinksiljalla liene tässä tilanteessa paljon varaa valita matkustajiaan. Ovat varmasti onnellisia, kun edes venäläiset käyttävät heidän palvelujaan(saas nähdä muuten, kuinka kauan, onhan Venäjällä hieman boikottimielialaa kaikkea virolaista kohtaan, eivät ole tainneet vielä huomata Siljan virolaisuutta)
PASKA PUHETTA SIIS EUROPA ON IHAN LIKANEN JA PASKANEN KU MIKÄKI!
- Anonyymi
Ei laiva sotke paikkoja. Päivitä tietojasi.
- Anonyymi
Se siisteys on aika paljon kiinni matkustajista. Ahkerinkaan siivouspartio ei pysy sottapyttyjen vauhdissa.
- Anonyymi
Näin on!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3002215Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2192116Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511337- 871251
- 1011203
- 821201
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta431185Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1621137- 1171060
- 61972