liikaa juokseva hamsteri?!

juokseva hamsteri

Haluaisin tietoa asiasn tuntijoilta! Pelkään että hamsterini (syyrialainen) juoksee itsensä hengiltä juoksupyörässä!
Hamsuni juoksee pyörässä monia tunteja kerrallaan ja joskus koko yön! Voiko hamsteri juoksta itsensä niin näännyksiin että kuolee?Pitäisikö juoksu pyörä ottaa pois kun menee itse nukkumaan...? En oikein tiedä koska hamsterini on uusi!
mikä olisi paras kesytys keino kun hamsteri on säikky ja pelästyy helposti!?
Kiitos avustanne!!

21

5896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Namupala o.O

      Herranjumala juoksee yli tunnninkin.
      En itse ole perehtynyt syyrialaisista kun itselläni on talvikko mutta suositten että ottaisit joksikin ajaksi tuon juoksupyörän pois.
      Mutta silloin kuin ostitte syyrialaisen niin oliko sillä eläinkaupassa/kasvattajalla valmiina juoksupyörä?
      --------------------
      No kesytys keinoja on monia mutta kun alotat varovaisesti niin kyllä se siitä :)

      • Nimetön

        juu muistaakseni sillä oli pyörä häkissä! Mutta taidan ottaa yöksi pyörän pois ettei tule yli kuntoa :D


      • -__-
        Nimetön kirjoitti:

        juu muistaakseni sillä oli pyörä häkissä! Mutta taidan ottaa yöksi pyörän pois ettei tule yli kuntoa :D

        Monesti vasta hankittu hamsteri juoksee alussa paljon pyörässä. Näin meillä ovat tehneet. Ajan myötä kuntoilu innostus on hiipunut. Ovat varmaan olleet vähän stressaantuneita tai muuten ihmeissään uudesta kodista ja purkavat tuntojaan juoksemalla. Muista keksiä paljon muita virikkeitä hamsullesi jos otat pyörän pois.


    • hamsut rulez

      Etkö ole lukenut lemmikkikirjoista tai hamsterikirjoista, että jos se juoksee paljon pitää ottaa juoksupyörä kokonaan pois!

      Itsellänikin on hamsteri ja se on uusi, sain torstaina.
      Mutta otan juoksupyörän yöksi pois ja silloin jos se juoksee paaaaaljon kerrallaan.
      Kyllä sen laitan sitten jossain vaiheessa takaisin.
      Ei se kyllä hirveästi kerrallaan juokse, ehkä
      1-3min jos edes sitäkään.


      Vaikka tuo hamsterini on uusi ja ensimmäinen, niin tiedän aikasen paljon tästä eläimestä!!
      Olen peräti 2 vuotta tutkinut ja lukenut hamstereista ja serkuillani on ollut 5 hamsteria, sekä olen vieraillut 2 kasvattajan luona!

      • hamsut rulez

        Vielä se, että olen 12v ja olen oikeasti tehnyt tuon kaiken!!
        Ja vaikka tuo 2 kertaa kasvattajan luona kuulostaa vähältä nin se ei ole!!

        Olen toisen kasvattajan luona käynyt 4-5 kertaa ja toisen 3 kertaa.


      • !!?

        miksi otat juoksupyörän yöksi pois kun hamsteri on yöeläin ja virkeimmillään öisin...? Ymmärrän jos hamsterilla on riippuvuus juoksemiseen, niin sillon pyörän voi ottaa joksikin aikaa pois. Päivällä omat hamsut saattavat juosta juuri muutaman minuutin, mutta yöllä juoksevat paljon ja niin pitääkin.


      • marjo89^^
        !!? kirjoitti:

        miksi otat juoksupyörän yöksi pois kun hamsteri on yöeläin ja virkeimmillään öisin...? Ymmärrän jos hamsterilla on riippuvuus juoksemiseen, niin sillon pyörän voi ottaa joksikin aikaa pois. Päivällä omat hamsut saattavat juosta juuri muutaman minuutin, mutta yöllä juoksevat paljon ja niin pitääkin.

        tehdä niinkin, ettää et pidä pyörää joka yö..otat vaikka 2-3 yöksi viikossa sen pois; ja juoksutat iltaisin lattialla, kyllä se pyörä innostus laantuu..


      • NöpöFan:)
        hamsut rulez kirjoitti:

        Vielä se, että olen 12v ja olen oikeasti tehnyt tuon kaiken!!
        Ja vaikka tuo 2 kertaa kasvattajan luona kuulostaa vähältä nin se ei ole!!

        Olen toisen kasvattajan luona käynyt 4-5 kertaa ja toisen 3 kertaa.

        Onko normaalia kun mun syrkki poikani(otan juoksupyörän öiksi pois)juoksee aamulla n.2 tuntia?
        Voiko se kuolla siihen??


    • idea

      Moi!
      Jos sä vaikka joka toinen yö laittaisit sen pyörän sen häkkiin.Silloin kun se ei olisi siellä siis pyörä niin laittaisit silloin sinne jotain muuta puuha esim juurakon paperirullia...

    • Hamsuihminen

      Vaikka tää pn kirjoitettu vuonna nakki ja makkara kerron silti... Eli ite oon 11 ja mulla on kaks hamsteria... Molemmat oon ansainnu omilla rahoilla ku oon keränny mustikkaa ja myyny sitä ja niillä rahoilla sitten hankittu... Mutta toinen hamsuni joka tuli mulle pari päivää sitten juoksee tälläkin hetkellä juoku pyörässään ja on juossu jo koko illan. Välillä oon ottanu pyörän pois mutta sitten se on alkanu juoksee ympäri häkkiä... Ainii se on siin kääpiöhamsteri taövikko naaras ja kasvattajalta ostettu... Mulla ongelmana on se että juoksupyörästä kuuluu hirvee vingunta ja en pysty nukkua...


      Ja nyt kaikki aattelee tietenki et ei herran jestas sentää 11 vuotias!! Mutta hei... Koulussa oon koko ala-asteen melkee tehny aina kaikki bilsan esitelmät hamstereista jos vaan on ollu mahdollista... Aina oon kyl saanu jonku 9 tai 10

      • EllaAleksandra

        Hehe, mä oon kymmenen ja mul on hamsu


    • hamstre

      Hamsteri ei kyllä yleensä itseään hengiltä pyörässä juokse, mutta kannattaa yrittää rajoittaa hamsterin pyörässä juoksemista juoksuttamalla esim. vapaana lattialla tai aidatulla juoksualueella.

    • Minävaab

      Jos alkaa näyttää siltä, ettei hamsu muuta hereilläoloaikanaan tee kuin juoksee, tai jos se näyttää nääntyneelle niin kannattaa rajoittaa sitä juoksupyörän käyttöä

    • Juuuu81818

      Hommasin tänää hamsterin ja ei se muuta oo tehny ku juossu ja syöny ja jos se sit tekee jotai muuta ja meen häkin lähelle niin se heti menee takasi pyörälle ja alkaa juosta ja on tosi arka eikä tuu kädelle

      • Anonyymi

        Kun ostat hamsterin sitä ei saisi esim silittää/nostaa pariin päivään.Oon ite 9-vuotta
        Ja oon oottanut kauan että saisin oman HAMSTERIN ja nyt mulla on hamsteri Jonka nimi on Santeri.Santeri on innokas juoksemaan juoksupyörässä.


    • Anonyymi

      Miks mun hamsteri puree ja pelkää mua voiko joju kertooo?

      • Anonyymi

        Kun hamsteri puree se kokee ittensä uhatuksi ja puolustautuu. Koita nostaa se häkistä jollain esim pienellä voi rasian kannella tai tälläisellä (hamsterit on aina tosi kiinnostuneita ku häkkiin tulee uutta) sitte päästät kipittelee sängylle ja pidät ihan hetken aina kädessä vaikka pari sekunttia ja päästät taas menemään. Äläkä pakota hamsteria väkisin ulos häkistä!


      • Anonyymi

        Jos hamsu pelkää sitä pitää käsitellä mahdollisemman paljon ja muistaa pestä kädet jos on käsitellyt ruokaa. Hamsu menee nenä edellä .Se haistaa ja näkee vain noin 30cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hamsteri puree se kokee ittensä uhatuksi ja puolustautuu. Koita nostaa se häkistä jollain esim pienellä voi rasian kannella tai tälläisellä (hamsterit on aina tosi kiinnostuneita ku häkkiin tulee uutta) sitte päästät kipittelee sängylle ja pidät ihan hetken aina kädessä vaikka pari sekunttia ja päästät taas menemään. Äläkä pakota hamsteria väkisin ulos häkistä!

        ei kannelle! mielummin mukiin! oma hamsterini kuoli kun otin sen rasian kannella ja sitten siitä tipahti lattialle n 4-5m


    • Anonyymi

      Kova on kyl juoksee toi aloittajan kuvailema hamsteri! :)

    • Anonyymi

      Kun hamsteri saapuu, voivat ne joskus juosta paljon juoksupyörässä, nuoriuden energian ja ehkä uuden ympäristön luomasta stressistä. Juokseminen voi myös johtua pienestä häkistä, tai vaikkapa tylsyydestä. Mutta veikkaanpa että kyse on kuitenkin vielä siitä nioruudesta ja uudesta ympäristöstä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe