tasapuolisuus perinnössä

elämässä tärkeää sisaruus

Minua harmittaa että joku perintö asia tulehduttaa sisaruus suhteet niin että ei pidetä enää yhteyttä. Kotiikaan ei halua enää mennä vaikka vanhemmat vielä elää. Raha ja omistaminen,ahneus päällimmäisenä. Ihan niin kuin jollain olisi itsestään selvyys mennä ja nauttia juhlapyhinä lapsuuden kodissa. Miten sisaret voi muka olla eriarvoisessa asemassa.Tuntuu tukehduttavalta. Rehellisyys ei maata peri vaan röyhkeys.Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksianne.

9

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinen kaupungissa

Tulee olo että parempi viettää parvekkeella kesäänsa kuin lähtee riitelee sisarusten kanssa.Miksi lähtee turhaan hakee pahaa mieltä jostain typeristä perintö riidoista.Hyvää Juhannusta.

• -nainen-

Ikävä kyllä, jotkut vanhemmat ovat kykenemättömiä pitämään lapsiaan samanarvoisessa asemassa. Toiselta otetaan ja toiselle annetaan.

• että kaikkein ahneimmin käyttäytyvät ihmiset, joilla ei ole mitään hätää taloudellisesti. Omistaminen vain on tärkeää. Kyllä monet itkut on itketty maailmassa perintöriitojen vuoksi. Hullua.. ei maksa vaivaa. Jos ei sitä perintöä voida tasapuolisesti jakaa, niin ulkopuolinen ihminen hoitamaan hommat, niin ei tarvii olla naama väärinpäin kenenkään. Minä toivon että itse olisin tuollaisen yläpuolella kun se aika koittaa että omista vanhemmistani aika jättää.

• systeri

Mielestäni PÄÄTÖS siitä,ettei tapella,on lähtökohta perinnön jakamiseen. Jos muu ei auta,arvotaan nk."soppakoolit".Jos kysymys on tuhansien hehtaarien maista,on sitävarten juristit.

• Mielestäni vanhempien omaisuus on vanhempien omaisuutta niin kauan kuin elävät ja he saavat tehdä omalla omaisuudellaan ihan mitä haluavat. Perinnöistä keskustellaan sitten tarvittaessa vanhempien kuoltua, jos jotain jaettavaa on. Itse en ole valmis riitelemään sellaisista, vaan nautin siitä, että omat arvoni ovat jossain ihan muualla - onneksi olen onnistunut siirtämään ne arvot myös omalle seuraavalle sukupolvelleni.

Tuntuu uskomattomalta, miten ihmiset voivat omassa ahneudessaan olla valmiita luopumaan monenlaisista arvokkaista asioista saadakseen kartutettua omaisuutensa määrää. Ne jotka valittavat sisarustensa ahneutta, ovat kai harvoin itsekään täysin vapaita siitä. ;))

• pirusti

yleistys tai orvokin kaikkivoipaisuuden esitys:

Et voisi sanoa noin jos tuntisit yhdenkään perintöriidan!

En viitsinyt aloitukseen vastata, koska juttu olisi ollut pitkä. Tähänkin lyhyesti: 5 sisarusta ja perintö. Kolme vaati paljon isompaa osuutta kuin muut. En mennyt perunkirjoitukseen, tein valtakirjan ahneelle (perheettömälle) sisarelleni. Siihen kirjoitin, että jos riita ei lopu, ottakaa koko minun perintöosuuteni (minulla 3 lasta).

Tekivät niin, minä ja yksi sisareni, jotka emme halua riidellä, saimme 4500 euroa, muut kolme moninkertaisen summan.

• pirusti kirjoitti:

yleistys tai orvokin kaikkivoipaisuuden esitys:

Et voisi sanoa noin jos tuntisit yhdenkään perintöriidan!

En viitsinyt aloitukseen vastata, koska juttu olisi ollut pitkä. Tähänkin lyhyesti: 5 sisarusta ja perintö. Kolme vaati paljon isompaa osuutta kuin muut. En mennyt perunkirjoitukseen, tein valtakirjan ahneelle (perheettömälle) sisarelleni. Siihen kirjoitin, että jos riita ei lopu, ottakaa koko minun perintöosuuteni (minulla 3 lasta).

Tekivät niin, minä ja yksi sisareni, jotka emme halua riidellä, saimme 4500 euroa, muut kolme moninkertaisen summan.

minusta tämä on mielenkiintoinen keskustelunaihe ja olen kuullut monia uskomattomia tarinoita perintöriitojen seuraamuksista. Halusin ärsyttää, niinkuin aina välillä. ;))

Mielestäni on tosiaan käsittämätöntä, miten joidenkin erittäin hyvässä taloudellisessa asemassa elävien ihmisten moraalikin joskus rapisee, kun ahneuden kiilto asettuu silmiin sekä oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus menettävät merkityksensä omaa etua muiden kustannuksella tavoitellessa. Herää mielessä kysymyksiä, voiko raha tai muu omaisuus tehdä sellaisista ihmisistä onnellisia, miten he voivat elää sovussa itsensä kanssa ja kehtaavatko katsoa edes itseään silmiin.

Tarinasi on yksi ikävä esimerkki ja olen puolestasi pahoillani. Hyvää juhannusta kuitenkin.

• Pirre*

juhlapyhinä kotiin, mitäs pahaa siinä nyt on, ja jos se vanhemmille sopii?

• otta kuuppaan

vei kaiken, mökin mutsin osakkeen, mun tyttärelle anto mutsin puukengät. Oisko naiset vähän ahneita. Vrt elatusmaksut ym. ym. ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1503
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1365
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1308
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      217
      1181
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1027
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      282
      946
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      307
      943
    Aihe