seljankukkamehu

juomankaataja

Mistä saisi seljankukkamehua? Onko sitä tavan kaupoissa myytävänä vai erikois liikkeissä?

15

7138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larry The Chef

      Stockmann.
      Elintarvikeosasto.
      Samassa hyllyssä missä mehutiivisteet.
      Yleensä on ollut Suomalaista ja Ruotsalaista.

      • juomankaataja

        tiedosta. On kyllä vähän turhan pitkä matka lähteä enää juhannukseksi hakemaan. Pitää varmaan katella paikallisten markettien mehuhyllyt jos jossain sattuis olemaan, vaikka epäilen kyllä.


    • kokeillut

      Ite ostin koemielessä Ikeasta seljankukkamehua. Ekana blandasin vedellä mutta sit lukasin ohjeet ja siellä kehoitettiin laittamaan vissyä. Lidlin vissyä sekaan ja ihan sika hyvää!! Suosittelen lämpimästi. Täytyy kokeilla tota vissyä muidenkin mehutiivisteiden kanssa, enpä oo ennen tajunnutkaan!!

      • Onko parempaa juhlajuomaa

        Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.


      • Hilkka-täti
        Onko parempaa juhlajuomaa kirjoitti:

        Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.

        Mistä olet saanut oikean taimen?


      • Anonyymi
        Onko parempaa juhlajuomaa kirjoitti:

        Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.

        siis maustettua sokerilientä !


    • Seljankukka

      Jyväskylässä seljankukkamehua myy Yliopistonkadulla Karan herkku- ja lahjapuoti.

    • sambuca negro

      Ah ja voi kesää ja kuplivaa !
      Ihan oiva kuivan porejuoman /sket/ kuohari tms maustaminen esim erilaiset hedelmä-, marja- ja jopa kukkasiirapit. On olemassa mm mansikkarsiirappi. Itävalllan Hollunder Syrup on tehty seljankukista. Luiru tuota ryydittää ihan oman maljan.

      http://www.hellapoliisi.fi/tuotevinkkeja/seljankukka-mehutiiviste.php

      http://www.eurofoods.fi/tuotteet.html?id=9/31
      http://www.brunnebymusteri.se/produkterSF.htm
      http://www.myntti.fi/fi/products/BrunnebyMehut
      http://www.brunneby.fi/valikoima.htm

      terveyskaupat jne

    • M/S GABRIELLA

      Tukholmasta saa Sergelin torin Pressbyrånilta MER omena-päärynä-seljankukka mehua.

      • kesä voi alkaa

        Brunneby sejankukkaa pluiru lasiin ja halpaa kuohuviiniä


    • 20+11

      K-Supermarketit myy seljankukkamehua.

    • Muutekyllä

      Muuten hyvän makuista, mutta se karmea sokerin määrä. Yäk :(

    • sokeritontamulle
    • ihanitevaan

      Esim. ihan suomalaisista Prismoista ja Cittareista löytyy vaikkapa Brunneby-tilan Seljankukkamehua. Lisätietoa netistä vaikkas kuinka kunhan goolettaa ja voihan tuota mehua tehdä itsekin... Seljankukkamehu på svenka on fläderblomssaft ja resepti on recept ;)

    • Anonyymi

      Ikea sta saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe