H&K USP vs Glock 17

somebody=)

Eli jo lähes legendaarinen kysymys: Kumpi on parempi H&K USP 9mm vai Glock 17(9mm)?

30

13625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaki

      mulla on kokemusta, tosin H&K USP 9 mm SD, joka on taktinen tarkkuus versio tosta normaalista uspstä, äänenvaimennin kierrekin löytyy ja taas mulla on Glock 17 pro, joka sekin on isäntämalllinsa 17 taktinen tarkkuus versio jossa siinäkin on äänenvaimennin kierre, kumpiki osuu 2 euron kolikon alueelle kasa-ammunnasta ja en kyl ite osaa sanoa muuta ku ei oo noita normaali malleja mut nois erikois malleis ovat nuo todella tasaväkisesti voittamattomia! Valitte nuo tarkkuus versiot tai jos vaan näistä perusmalleita haet, osta mieluummi tuo usp koska tuos glockis ei oo iskuria...

      • tai väkivaltaan

        jos ostat ne maruin air softeina niin molemmat on yhtä hyviä mulla on ne molemmat ja ak47 m16 ja konari m60 ja mp5 meillä on kerho jossa soditaan keskenämme


      • airsoftia
        tai väkivaltaan kirjoitti:

        jos ostat ne maruin air softeina niin molemmat on yhtä hyviä mulla on ne molemmat ja ak47 m16 ja konari m60 ja mp5 meillä on kerho jossa soditaan keskenämme

        yhtä lailla mäkin harrastan airsoftia sellases "clubis" mutta mulla onki kuularynkkynä maruin hk g36c ja pistoolina marui hk usp, mutta hänpä kysyikin 9mmstä


      • juuso
        airsoftia kirjoitti:

        yhtä lailla mäkin harrastan airsoftia sellases "clubis" mutta mulla onki kuularynkkynä maruin hk g36c ja pistoolina marui hk usp, mutta hänpä kysyikin 9mmstä

        itellä uspi ja glockilla ammuttuani haluan myös sellaisen. niinpä, kauneus on katsojan silmässä. VASTAUS: Yhtä hyviä ovat. Kumpi sopii sinulle paremmin on henkilökohtainen asiasi.


    • Cheerions 43

      Glockin designeri on ollut laiska sontiainen, vetässy linjat vain viivottimella, ruma kapula.

      Muutenhan noilla ei eroja kummemmin ole, paitsi että USPssä on ulkopuolinen hana, mitä itse pidän tärkeänä, inhoan pitkää kaksitoimislaukaisua ja hanan taakse vetämällä tämän välttää, toisin kuin Glockissa.

      • Minullakin olisi ysin osto edessä. H&K USB expert olisi nyt kiinnostavin vaihtoehto. Sain vielä siitä hyvän tarjouksen, koska H&K kiväärissäni on ollut pari takuuhuoltoa.

        Onko paha jos maksan kyseisestä aseesta 1130 rahaa ja mukana tulee neljä lipasta?

        Glock tuntuu käteen jotenkin rimpulalta ja en oikein pidä siitä liipasinvarmistimestakaan.

        1911 mallista asetta tosin mieleni tekisi, mutta pitäisi taloudellisista syistä pysyä puolustusvoimien patruunatarjonnan piirissä.


      • Tsetzeni
        k0rh0nen kirjoitti:

        Minullakin olisi ysin osto edessä. H&K USB expert olisi nyt kiinnostavin vaihtoehto. Sain vielä siitä hyvän tarjouksen, koska H&K kiväärissäni on ollut pari takuuhuoltoa.

        Onko paha jos maksan kyseisestä aseesta 1130 rahaa ja mukana tulee neljä lipasta?

        Glock tuntuu käteen jotenkin rimpulalta ja en oikein pidä siitä liipasinvarmistimestakaan.

        1911 mallista asetta tosin mieleni tekisi, mutta pitäisi taloudellisista syistä pysyä puolustusvoimien patruunatarjonnan piirissä.

        Sie ootki sitt kapiaispatruunpummi. Voisit sit sie pummat miullekki paukkuloit. Ei sit mielel. SO-berdan tekeleit.


      • Tsetzeni kirjoitti:

        Sie ootki sitt kapiaispatruunpummi. Voisit sit sie pummat miullekki paukkuloit. Ei sit mielel. SO-berdan tekeleit.

        Ressukursseilla saa koulutuksen, pöperöt, majoituksen ja patruunat 12 erkkiä per päivä.

        Hyvä syy tyytyä ysiin näin 1. pistoolina.


      • korhonen...
        k0rh0nen kirjoitti:

        Ressukursseilla saa koulutuksen, pöperöt, majoituksen ja patruunat 12 erkkiä per päivä.

        Hyvä syy tyytyä ysiin näin 1. pistoolina.

        saamari! kapiaispatruunat olisi verollepantava! perkeleen luontaisetuilija.

        itellä MP-vitonen, mutta ei sillä kehtaa montaa minuuttia ampua, ennen kuin tulee vararikko. :P

        ...vaikka onkin ysimillinen ;)


      • SIMPLEÄSTÄT

        Tottahan tuo, mutta se simppeli suunnittelu onkin yksi asia mikä tekee siitä hyvän aseen.Itse pidän Glockista paljon, mutta onhan M9, M1911 ja H&K USP:kin erittäin hyviä myös. Ja mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee se on semmoinen asia että se pitäisi ihan itte päättää.


    • Teuvoantero

      ...on ihan hyviä peruskapuloita.
      Mut melkein molemmat omistavana väittäisin että enemmän uspista on iloa. Osuminen on sillä parempaa ja kelpo peli muutenki.

      Ei glockissakaan muuten oo vikaa mut välillä vituttaa se kuminauhamainen laukaisu. Mut sekin on totuttelukysymys.

      • Vihavaene

        Ku onnii ressukessu. Ee kae millekkää kurssiloellen ennee. Sen kumminnii kerronnii, ettee mittää kuttaperkka-asseeta meekäläeselle. Raatoo pittää ollakkii. Jos ee muute, nii vaekka kiinalaene aehioks.


      • eikö...

        se oo siinä, miten sopii käteen/silmään luontevammin(?)

        itekkään glokin kuminauhaliipasusta tykkää, mut ne sanoo, että siihenkin tottuu.

        käy liikkeessä kattomassa, kysy neuvoa ja älä osta ulkonäön perusteella pelkästään.


    • maailman huonoin laukaisu

      Muuta vikaa ei olekaan. Jos harjoittelet sinuiksi sproiiing-laukaisun kanssa ja opit sietämään sitä, niin erinomainen pyssy siinä tapauksessa. Pitää muistaa, että Glock on tehty viranomais- eikä urheiluammunta-/tarkkuusaseeksi. Ei saa laueta vahingossa (eikä todellakaan sitä tee...).

      Minä otin taulunpuhkomisysiksi Sigin. Ehkä sinun kannattaa tsekata CZ myös. Ainakin uudet SP-versiot. Ei ehkä mitään viimeistelyn ihmeitä, mutta kelpo aseita.

      • ceezetalla on...

        ehdottomasti paras hinta-laatusuhde!!

        iha unohtu; käy tsekkaamassa, jos teräspyssyki kelpaisi.

        ja tosiaan; hinta ei CZtan kanssa sano, että olis paska pyssy!

        ja eiköhän meitsi lopettele jauhamisen tältä illalta tähän. :)


      • UrbanLegend
        ceezetalla on... kirjoitti:

        ehdottomasti paras hinta-laatusuhde!!

        iha unohtu; käy tsekkaamassa, jos teräspyssyki kelpaisi.

        ja tosiaan; hinta ei CZtan kanssa sano, että olis paska pyssy!

        ja eiköhän meitsi lopettele jauhamisen tältä illalta tähän. :)

        ...muovirunkosenakin. Mm. CZ TT9 tai sen pitempi piippunen versio Alfa Combat. On (siis TT9) tän näkönen: http://gunbelt.blogspot.com/2006/07/cz-tt9.html

        Mulla on tosta TT9L-malli, jossa piipun alla kiskonpätkä vaikka laserille tai takt. valolle.

        Tarkkuutta ei lyhyen piipun takia voi tietenkään verrata Glockin pro:hon tai tohon HK:n siniseen, mutta luotettava tuntuu olevan. Ammattisotilaana minullakin on pv:n paukkua ja niistä jopa kiivaita vanhoja kp:n ryynejä, mutta Setti sylkee kaiken mitä oon sille tarjonnu ilman mitään nikotteluja tahi häiriöitä.

        Mielenkiintoiseksi mutkan tekee vaihtokaliiperisarjat, joilla sen voi "päivittää" yläkerran vaihtamalla reiän kokoihin .40 S&W tai .45ACP.

        Mutta jos noista mitä tuumit pitäisi valita, osta ihmeessä HK.


      • näin...
        UrbanLegend kirjoitti:

        ...muovirunkosenakin. Mm. CZ TT9 tai sen pitempi piippunen versio Alfa Combat. On (siis TT9) tän näkönen: http://gunbelt.blogspot.com/2006/07/cz-tt9.html

        Mulla on tosta TT9L-malli, jossa piipun alla kiskonpätkä vaikka laserille tai takt. valolle.

        Tarkkuutta ei lyhyen piipun takia voi tietenkään verrata Glockin pro:hon tai tohon HK:n siniseen, mutta luotettava tuntuu olevan. Ammattisotilaana minullakin on pv:n paukkua ja niistä jopa kiivaita vanhoja kp:n ryynejä, mutta Setti sylkee kaiken mitä oon sille tarjonnu ilman mitään nikotteluja tahi häiriöitä.

        Mielenkiintoiseksi mutkan tekee vaihtokaliiperisarjat, joilla sen voi "päivittää" yläkerran vaihtamalla reiän kokoihin .40 S&W tai .45ACP.

        Mutta jos noista mitä tuumit pitäisi valita, osta ihmeessä HK.

        joskus jonku kuvan muovi-zetistä, mut en viittiny oikein panostaa juttuun.

        onks moderneissa zetoissa edelleenki hyvä hinta-laatusuhde, vai onko ne jo lähelle lännen hintatasoa?

        entäs laatu? samaa kamaa, kuin clokit/uspit?


    • osta

      toi Glock 17 pro versio. Siitä hyvä ettei sitä pro versiota saa missään muualla päin maailmaa ku Suomessa! Ite omistan sen ja en kyl voi olla päivää ilman että ampuisin sillä. Ja vähä yleisempi tuo Heckler&Koch USP SD.

      • Vihavaene

        Ala kömpijä asintuntijja luokse ja pyyvä apuva enne ku vievättii pakkohoetoo.


      • eroa...

        on 'pro' versiossa vs tavallinen?

        ja miksi ei saa proota muualta, kuin suomesta? (ilmeisesti tarkoitit siviilejä??)


      • näitä
        eroa... kirjoitti:

        on 'pro' versiossa vs tavallinen?

        ja miksi ei saa proota muualta, kuin suomesta? (ilmeisesti tarkoitit siviilejä??)

        glock 17 prossa on sellaset erikoistähtäimet, äänenvaimantimen kierteet, isompi lipas, saa laserin rekyylijousen tukiputkee, yms

        ja en kyl tiedä miksi ei saa muualla ku suomessa mutta tuon saman jutun olen kuullut ku tuo "osta" on tohon laittanu, se on kyl vissii tottaki ettei sitä saa ku suomes, Heckler&kochiin saa ihan perus usp pistooliin äänenvaimenninpiipun 250 €, ei tartte mitää sdtä ostaa


      • PAGE DOWN
        näitä kirjoitti:

        glock 17 prossa on sellaset erikoistähtäimet, äänenvaimantimen kierteet, isompi lipas, saa laserin rekyylijousen tukiputkee, yms

        ja en kyl tiedä miksi ei saa muualla ku suomessa mutta tuon saman jutun olen kuullut ku tuo "osta" on tohon laittanu, se on kyl vissii tottaki ettei sitä saa ku suomes, Heckler&kochiin saa ihan perus usp pistooliin äänenvaimenninpiipun 250 €, ei tartte mitää sdtä ostaa

        Eikös normi klokon varustekiskoon sitten saa laaserii.
        Eli oikeet erot:
        - pidempi kierteellä varustettu piippu
        - 2kg laukaisupala
        - korotettu lipasnasta
        - Tritium yötähtäimet
        - marine spring cups
        - 2 lippaat.


      • Vihavaene
        PAGE DOWN kirjoitti:

        Eikös normi klokon varustekiskoon sitten saa laaserii.
        Eli oikeet erot:
        - pidempi kierteellä varustettu piippu
        - 2kg laukaisupala
        - korotettu lipasnasta
        - Tritium yötähtäimet
        - marine spring cups
        - 2 lippaat.

        Myössii: lapio. raatasaha, putkipihit, sivuleikkurittii ja laateliina.


    • selvisi

      Glockin laukaisu on parantunut alkupään versioista, mutta silti se on pitkä ja hanattomus on haitta tietyissä ammunnoissa. CZ:ssa tulee enbenpitkää ongelmia jousen ja ulosvetäjän kynnen kanssa.
      Kun hankin USP Expertin, löysin oikean aseen. Ison koon takia ei vain tunnu löytyän sopivaa koteloa.

    • nobody

      glock 17 on parempi. On kokemuksia naapurilla on h&k USP ja glock lähtee kovenpa ja pitemmälle.

    • g17

      Itse ostaisin glockin, koska uspin ACP .45 patruunoissa on matalampi lähtönopeus kuin glockin 9 millisissä parbellumeissa, ja pidän itse enemmän glockista mutta mielipide kysmys tämäkin.

    • guy fawkes

      Osta beretta 92f, siinä on myös kova pistooli! :D

    • kokeilemanikotelot

      USP Expertille sopivia koteloita tekee ainakin Blade-Tech ja Safariland. Blackhawkilla on semmoinen yleismallin läppäkotelo johon expertti myöskin mahtuu. Noista löytyy varmasti sopiva riippumatta mitä lajia harrastat. "Kisatelinettä" tai ns pikavetokoteloa tekee sickinger.

    • voimamies lapista

      kaverillani on marui jousitoiminen usp hop up (36e intersportissa) ja ampuu tosi pitkälle itelläni on 15e glock 17 hop up en tiiä valmistajaa ja jousen kiristyksen jälkeen ampuu lähes yhtä hyvin ku usp.

    • aion ostaa

      usp on mukavampi ja hieno

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1699
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      139
      1624
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe