Hakukoneen teko

Pihlaja

Osaisko kukaan neuvoa miten saan/teen hakukoneen sivulleni? Tai mistä löytyis ohjeita. Mulla on siellä iso läjä leffa selostuksia ja haluisin että niitä voi hakea nimellä. Oon kaksi iltaa epätoivoisesti etsinyt ohjeita mutta ei tunnu aiheesta paljon tietoa löytyvän.

14

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesku

http://www.fusionbot.com/default.htm

Sieltä löytyy ilmainenkin versio. Tulossivulle tulee jotain bannereita, mut muuten on ihan kivasti kustomoitavissa jne. Mulla on firman sivuilla toi käytössä, maksullisena tosin, ja pelaa hyvin.

• masa

huvikseen väänsin lätkän jälkeen tälläisen:
      (oletan että sinulla on tuki php:lle)

nuo tiedostot jotka sijaitsevat kansiossa 'data', voivat olla minkä nimisiä tahansa. ainoa mitä joudut itse tekemään on se että millainen tuo tiedosto on rakenteeltaan. (oma visio: 1. rivi = otsikko,2. rivi = tyyli[sci-fi,kauhu jne.], 3. rivi = päänäyttelijät, 4 rivi = seloste/muu tieto)

eli 'löydettujen' tiedostojen nimien avulla näytetään kyseiset tiedot. -> (osataan avata oikeat tiedostot).

pieni lisä tehoste: (sen jälkeen kun löydettyjen tiedostojen tiedot on luettu 'muistiin')

$rivi[4] = str_replace($etsitaan,"$etsitaan" ,$rivi[4]);

eli lihavoidaan etsitty sana löydetyistä kohdista

• Pihlaja

Näitpä oikein vaivaa, ikävä kyllä en osaa käyttää sitä...
        Kopioin sen body tagien väliin, ja pelkkänä tekstinä näkyi, eli ilmeisesti multa puuttuu se tuki.

• masa
        Pihlaja kirjoitti:

Näitpä oikein vaivaa, ikävä kyllä en osaa käyttää sitä...
        Kopioin sen body tagien väliin, ja pelkkänä tekstinä näkyi, eli ilmeisesti multa puuttuu se tuki.

eli palvelimelta ei varmaan tukea löydy. (tosin laitoitko sen tiedoston päätteeksi .php, että palvelin tietää että se tiedosto on suoritettava scripti eikä tavallinen html-tiedosto/jokin muu[ihan vaan jos vaikka kun palvelimella olisikin tuki])

vaivaa oli sen verran että olisin varmaan joka tapauksessa jossain vaiheessa alkanut miettimään tuon tapaista ihan harjoituksen/harrastuksen takia.

jos palvelimelta ei löydy minkäänlaista tukea millekkään palvelin puolen scripteille niin sitten et pysty itse toteuttamaan sitä -> joudut turvautumaan ilmaisiin/maksullisiin/mainoksia täynnä oleviin jonkin muun tekemiin hakupalveluihin. tietysti juuri tuohon hommaan on aika vaikea löytää mitään kunnollista.

• Deja Vu

Tosi siisti scripti..
        Saisinko käyttää tuota omalla sivustollani? minulla on php tuki palvelimella.

Minä vain tartteisin vähän lisää neuvontaa tuon käyttöön! jos saisin tota käyttää...

• masa
        Deja Vu kirjoitti:

Tosi siisti scripti..
        Saisinko käyttää tuota omalla sivustollani? minulla on php tuki palvelimella.

Minä vain tartteisin vähän lisää neuvontaa tuon käyttöön! jos saisin tota käyttää...

vapaata riistaa

eli siitä vaan kysymään jos tulee ongelmia

• Deja Vu
        masa kirjoitti:

vapaata riistaa

eli siitä vaan kysymään jos tulee ongelmia

Kiitos kiitos!

www.virtualstardesign.com/haku.php
        Tuossa on suoraan vaan se koodi en muuttanut mitään.

chmodasin 777

Pitääkö mun mitä kaikkea muuttaa siitä koodista?

• masa
        Deja Vu kirjoitti:

Kiitos kiitos!

chmodasin 777

aika paljon, riippuen siitä mitä sillä aiotaan tehdä.

luulin että käytät tuota koodia yksityiskäyttöön (eli omille kotisivuille -> tälläisen käytön olisin sallinut), mutta näköjään taitaa mennä 'bisnes'-käyttöön. jos tuo tekele menee tuohon käyttoon suorasti/epäsuorasti niin pyydän että poistat tuon palvelimeltasi.

jos haluat tekijän tuolaiselle niin palkasta voidaan sopia. (muutenkin kyllä olisi käyttöä kesätöille)

kaupallista toimintaa kun en tue ilmaiseksi.

ote virtualstardesigistä:
        "Edellä mainitsemat ohjelmat liikkuvat hintahaitarissa 250-1500 euroa valmiiksi asennettuna palvelimelle ja käyttövalmiina."

• huttunen
        Deja Vu kirjoitti:

Kiitos kiitos!

chmodasin 777

"Tarjoamme luotettavia ja ammattilaisten tekemiä CGI-ohjelmia"

Ja silti pitää kopioida keskustelusivuilta koodinpätkä, jonka mainostettu "ammattilainen" tekisi 5 minuutissa.

Voi pyhä sylvi, 4 vuotta sitten tällaiset meni läpi, mutta että vieläkin...

• Jussi

klikkaa http://www.google.fi ja sieltä linkki "tietoja googlesta" ja valitse sitten "sijoita google sivustoosi"

• masa

tosin google ei toimi tässä tapauksessa, koska mikäli ymmärsin oikein että alkuperäinen kirjoittaja halusi että etsitään vain ja ainoastaan tietyistä tiedostoista.(google etsii niistä sivuista mitä sille on ilmoitettu)

mutta google ei ole kuitenkaan aivan hyödytön työväline tähän: hakusanoiksi vaikka free, find tai jokin muu aiheeseen viittaava sana.

• Pihlaja
        masa kirjoitti:

tosin google ei toimi tässä tapauksessa, koska mikäli ymmärsin oikein että alkuperäinen kirjoittaja halusi että etsitään vain ja ainoastaan tietyistä tiedostoista.(google etsii niistä sivuista mitä sille on ilmoitettu)

mutta google ei ole kuitenkaan aivan hyödytön työväline tähän: hakusanoiksi vaikka free, find tai jokin muu aiheeseen viittaava sana.

Joo olis tarkotus vaan hakee omilta sivuilta. Laiton sinne ton veskun suositteleman ilmasen kunnes opiskelen lisää (lue= kunnes taas huvittaa)
        Vähän se on vaan heikko kun päivittää voi vaan kerran kuussa ja indeksiinsä ottaa vain 250 sivua ja mulla niit leffaselostuksia on nelisen sataa.. Mikään ilmainen ei oo täydellistä.
        Turhana verkon painonahan ne sivutkin on mutta pitäähän joku harrastus olla =)

• kato tuolta
      • gfgdfdfgfdfdfgffgdgf

hei idiootti !

Luulisi jo löytyneen asiaan ratkaisu MELKEIN KYMMENEN VUODEN jälkeen...

... tanan idiootti ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      273
      5122
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      53
      4221
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      93
      3609
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2719
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      20
      1909
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1863
    7. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      111
      1725
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      98
      1501
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1095
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      146
      1073
    Aihe