Leikattu uros

2v...

leikkautimme koiramme paripäivää sitten, mutta nyt haluaisin tietää minkä laiseksi urosten luonne/käyttäytyminen muuttuu?

2

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi

riippuvainen koirasta, yksi muuttuu ja toinen ei. Jotkut urokset tulevat rauhallisemmiksi eivätkä enää niin ole hormooniensa vietävissä, seranaadit, itkut ja laihikset jää vaikka kuinka olisi juoksuisia narttuja. Joillakin uroksilla voi se toisille uhittelukin jäädä. Joistain uroksista tulee laiskanpulskeita jalleja, sohvaperunoita ihan totaalisesti. Turkki voi vahvistua.

Mutta kun jokainen on oma yksilönsä, muutokset ovat jokaisella erilaiset tai joku ei muutu lainkaan. Se muuttuminen voi myös viedä aikaa tai tapahtua hitaasti niin ettei omistaja sitä huomaakaan.

• Jokunen...

urokseni puoli vuotta sitten, kun taloon oli talossa narttu. Juoksuaikoina en kuitenkaan olisi saanut pidettyä koiria erillään työpäivän ajan ja koska uroksella ei ollut muuten tarkoitus teettää pentuja, niin sitten uros leikkautettiin. Jossain vaiheessa ajattelin steriloida nartunkin..

Oma urokseni luonne ei pahemmin muuttunut, sillä se sieti ennenkin muita uroksia suht' hyvin. Nyt sitten monet vastaan tulevat urokset luulevat urosta nartuksi, sillä se ei taida tuoksua enää "urokselta" (näin eräs leikatun uroksen omistaja minulle sanoi) ja on sen takia ollut vähemmän rähinää koirien kesken. Myös aariat naapurin nartulle ovat loppuneet, samoin laihikset narttujen juoksuaikoina =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4747
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2053
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1752
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1380
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1241
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1086
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      987
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      983
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      956
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      288
      940
    Aihe