Viisumit ja rajoitukset?

Kiinafani

Terve kaikille,

Alunperin koitin kysyä suoraan Kiinan suurlähetystöstä mutta en saanut vastausta.

Tarkoitukseni on muuttaa Kiinaan vuodeksi omatoimisesti ja hieman jännittää miten helppoa vuoden viisumi on Kiinaan saada. Viisumin anominen vuodeksi nimittäin maksaa 120e enkä todellakaan tiedä myönnetäänkö turisti viisumeita vuodeksi ihan muuten vain. Olen koittanut löytää tietoa turisti viisumin rajoituksista jotka saattaisivat hankaloittaa tavallista elämää, kuten huoneiston vuokraamista, autoa, pankkitiliä yms. En löytänyt mitään joka viittaisi, että esim. huoneiston vuokraaminen saattaisi olla vaikeaa pelkästään turistiviisumin turvin. Pankkitilin avaamisessa saattaa olla ongelmia mutta se ei ole pakollinen kuten asunnon vuokraaminen.

Jos on antaa neuvoja tai kokemuksia vuoden oleskeluun Kiinassa ja viisumi asioissa olisin todella kiitollinen.

6

1097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuoden

kiinassa. viisumin, puoli vuotta, vuoden voi hakea hong kongista helposti. itsellä oli vuoden bisnes, multivisa. se hommattiin kiinasta, kiinalaisten kavereitten avustamana kiinalaisesta viisumitoimistosta. tilin avaus ei minun tietääkseni ole ongelma tai kämpän vuokraus.

• Nimetön

voiko bisnes viisumilla työskennellä kiinassa???

• kiinari

Auton voit samantien unohtaa. Länkkärit ei nimittäin saa vuokrattua tuosta vaan autoa Kiinassa. En nyt muista ihan varmasti, mutta muistaakseni ulkomaalainen saa vuokrattua auton Kiinassa ainoastaan siten, että vuokraat samalla myös paikallisen kuskin. Itse et saa ajaa autoa ollenkaan.

• ei mahdotonta

Jos hommaat kiinalaisen ajokortin (byrokratia, kirjallinen testi) niin ajaminen on luvallista. Minulla ei ole kiinalaista ajokorttia, mutta vieraillessani autokaupassa myyjätytöt tyrkyttivät bemaria koeajettavaksi, luultavasti ihan tosissaan. Jätin koeajon väliin ...
        Moottoroimattomia kulkuvälineitä saan ajaa Kiinassa ihan luvan kanssa, mulla on viranomaisten myöntämä "Non-motorized vehicle license".

• En tiennyt
        ei mahdotonta kirjoitti:

Jos hommaat kiinalaisen ajokortin (byrokratia, kirjallinen testi) niin ajaminen on luvallista. Minulla ei ole kiinalaista ajokorttia, mutta vieraillessani autokaupassa myyjätytöt tyrkyttivät bemaria koeajettavaksi, luultavasti ihan tosissaan. Jätin koeajon väliin ...
        Moottoroimattomia kulkuvälineitä saan ajaa Kiinassa ihan luvan kanssa, mulla on viranomaisten myöntämä "Non-motorized vehicle license".

Veljen autolla vähäsen kiinassa, onneksi ei sattunut poliiseja paikalle, mutta kaipa rahalla olisi selvinnyt siitäkin:)

• sen

vuoden loma viisumin haun kanssa kävi ? haitko, saitko ilman mitään eri kyselyjä rahasta elämiseen tai jotaa ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2100
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1173
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      75
      918
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe