Suunnittelen matkaa heinä-elokuun vaihteeseen ja kiinnostuin Montenegrosta (siellä Budva). Onko kenelläkään kokemuksia ko. kohteesta??
Plussat ja miinukset?
Itse kaipaan aurinkoa, merta ja hyvää ruokaa...
Kenelläkään kokemuksia
1
707
Vastaukset
- mbar
Kävin itse vuonna 2002 lokakuun alussa Montenegron viereisessä valtiossa Kroatiassa, Dubrovnikissa. Heinäkuussa siellä taitaa olla vähän liian kuuma, koska lokakuun alussakin oli yli 20 astetta. Hotelli oli siisti, henkilökunta taittaa vain saksaa enemmän kuin englantia. Sauna hotellissa oli, 60 minuuttinen vuoro maksoi 10 euroa, mutta saunan järjestäjällänaisella oli niin kiireellistä puuhaa saunan viereisessä huoneessa, etten saanutkaan vuoroa tilattua. Merenvesi on lämmintä ja melko puhdasta. Ranta oli kivikkoista, mutta merenpohja hiekkaista. Luonto on runsasta eikä ole aavikkoja kuten Maltalla, mutta paikat vähän sekaisin pommitusten jälkeen. Paikallinen asukaskunta on suurimmalta osin kynijöitä ja halukkaita nopeasti rikastua, niin että on parempi kun lompsasi pysyy suosiolla jatkuvasti auki. Isommat kaupat ovat turvallisempia kuin kioskinkokoiset Mini- tai Supermarketit. Varsinaisesti varkaus- tai ryöstämishyökkäyksiä ei tehdä, mutta kannattaa olla varovainen. Illalla noin 11 saakka saattoi mieshenkilön kera kadulla liikkua. Hintataso kaupoissa oli silloin noin indeksilla 1,2 verrattuna Suomen hintoihin. Alkoholijuomat ja tupakka tietysti halvempia kuin Suomessa. Ravintoloissa ruoka-annokset ovat melkein Suomen hintoihin, mutta n. 90 kiloselle suomalaiselle miehelle takahampaan koloon mahtuvia. Ruoka on hyvä. Pursiretkiä saarille ja peräti paikallisten järjestämiä kannattaa osta ja tehdä, koska kävin aivan lapsen kanssa enkä tuntenut henkeämme olevan mitenkään uhattuna. Työkaveri kävi toissa vuonna Budvassa ja sanoi meinikiä siellä Dubiksen kanssa olevan samanlaista. Niin että hyvää matkaa vain!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744026- 1013555
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823378Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382789- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191164Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141121Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120