Satuin olemaan Hesan isossa tavaratalossa kassajonossa, kun tyttäreni ystävä soitti minulle ja pyysi minua viestittämään tyttärelleni erään erittäin tärkeän asian.
Olisi ollut juuri minun vuoroni maksaa, mutta kassa kääntyi seuraavan asiakkaan puoleen huomatessaan minun puhuvan känykkääni.
Tämä kassa otti siis seuraavan asiakkaan tavarat ja palveli häntä.
En yleensä puhu kännykkään silloin, kun minua palvellaan, mutta poikkeustapauksiakin on.
Kertokaa mitä mieltä olette. Oliko vika minussa, jolla oli raha ja tavara kädessä? Ja, kun puhuin kännykkään, ei minua voinut palvella?
Vai oliko vika asiakaspalvelijassa, joka ei huolinut tarjottua tavaraa ja rahaa?
Haluan painottaa, että en mitenkään aliarvioi asiakaspalvelijoiden työtä. Heillä on aivan yhtä suuri oikeus henkilökohtaiseen palveluun kuin meillä muillakin. Toivon vain joustoa.
Minulla oli tavara, yksi ainoa, ja raha valmiiksi kädessä ja ojensin niitä kassamyyjää kohti, mutta hän ei siitä välittänyt.
Kännykkään puhuminen
29
5439
Vastaukset
- hotellivirkailija
mua ainakin ärsyttää asiakkaat jotka puhelimessa puhuessaan "yrittää" kirjautua hotelliin sisään..
yritä siinä nyt sitten kertoa jotain palveluista kun toinen ei kuuntele lain..
ehkä tämäkin kassa ajatteli että ei häiritse sinua kesken puhelun.. kun kuitenkin yleensä kassa tervehtii kertoo hinnan ja kiittää sinua.. - Pelkkä prole
Kassa toimi mielestäni fiksusti,kun ei häirinnyr puheluasi vaan antoi sinun rauhassa puhua puhelusi loppun.
Toisen asiakkaan palvelemista puoltaa se, että puhuessasi samalla puhelimessa, sinun palvelemisesi vie moninkertaisen ajan verrattuna muihin asiakkaisiin ja he olisivat joutuneet odottamaan sinun palvelemisesi ajan, kun olisit puoliajatuksissasi maksanut jne. - Selvä juttu
Kyllä minusta vika oli tässä sinussa, jos jossakussa nyt vikaa oli. Vaikka olisi miten tärkeä asia, niin ei se vaadi kuin 10 sekuntia sanoa sinne puhelimeen "Anteeksi, odotatko minuutin, olen juuri kassalla". Sitten voi pitää avonaista puhelinta kädessä, hoitaa sen maksamisen ripeästi, ja sitten astua sivuun ja hoitaa puhelun loppuun.
Kassaneiti toimi mielestäni fiksusti. - sanonminä
Sen olisi pitänyt kysyä sulta saako palvella seuraavaa kun sulla on puhelu meneillään.
Järki hoi.
Ihmetyttää muutenkin millä ihmeen perusteella pääsee kassatyöhön kun ei niiden päätä juuri järki pakota!
Odotan innolla itsepalvelukassoja.
Mihis menevät sitten pikkupimukassat nyrpistelemään?- Mies Järkevä
Todella tyhmää on puhua pajattaa puhelimeen samalla kun pitäisi hoitaa maksunsa kassalla. Se antaa puhujasta mielikuvan kukko- tai kana-aivosta riippuen siitä, onko puhuja mies vai nainen. Toisaalta, jos se hömppä saa väärin takaisin vaihtorahoja, niin siitä vaan.
- kassaneiti..
Minusta tuo oli selvästi kassan moka. Jos olet jonottanut vuoroasi, kuuluu sinua palvella juuri silloin, kun vuorosi on! Itse en ainakaan jätä asiakasta palvelematta puhelun takia! Aloittajalla olis vielä rahatkin valmiina, joten ihmettelen kassan toimintaa. Toki aloittaja olisi voinut jättää myös vastaamatta ja soittaa soittajalle, kun on selvinnyt pois kassalta.
- Non-Speaker
Todella tyhmää on puhua pajattaa puhelimeen samalla kun pitäisi hoitaa maksunsa kassalla. Se antaa puhujasta mielikuvan kukko- tai kana-aivosta riippuen siitä, onko puhuja mies vai nainen. Toisaalta, jos se hömppä saa väärin takaisin vaihtorahoja, niin siitä vaan.
- ...
Mul on yks frendi joka melkein aina puhuu kännykkään kun ollaan kaupassa,aina silloin sille joku soittaa.Se vaan maksaa ostoksensa samalla kun puhuu puhelimeen,kasse ei sen takia ole ikinä ketään muita ohi ottanut,itsekkin olen puhunut puhelimeen kun olen ostoksia maksanu.
- Tot Uus
- kassa
kyllä se kassan "vika" oli. taustoja tuntematta vaan vaikea tietää miksi teki näin. et ajatellut paikanpäällä kysyä kassalta itse miksi näin tapahtui?
itsellä tulee joka päivä kännykohtauksia kassalla. osalla soi luuri eivätkä vastaa siihen kassalla, osa vastaa et soitan takas olen nyt kassalla..osa taas vastaa siihen ja puhuu asiansa samalla kuin maksavat.en palvelua silti lopeta.
pahimpia kuitenkin ovat asiakkaat jotka eivät maksa ennen kuin ovat saaneet puhelun loppuun. useasti on ollut tilanne että ostokset on vedetty jo kassan läpi, mutta asiakas vaan juoruaa luurissa eikä edes yritä kaivaa maksuvälinettä. tämmöstä en voi käsittää! toiset asiakkaat odottelee jonossa turhan takia. tietenkään mitään ei voi kommentoida ettei saa haukkuryöppyä niskaan siitäkin asiasta (kassahan kun on aina väärässä..heh). lopulta sitten puhelu on ohi ja asiakas kaivaa lompakon esiin pokkana niinku mitään ei olis tapahtunut... käsittämätöntä.- Vaatemyyjä
No huh. En ole töissä ruokakaupan kassalla, vaan tavaratalossa. Mutta kuitenkin:
Jos minulla olisi niin huonokäytöksinen asiakas, että puhuisi vaan puhelimeen eikä maksaisi ostoksiaan, ottaisin seuraavan asiakkaan ihan varmasti. Muutenhan jonot kasvaisi ovelle asti!
Meillä on sellainen kuitin keskeytys-nappi, ja samalla napilla voi sitten jatkaa sitä kauppaa kun aika tulee. Onko teillä semmoista toimintoa?
Ei voisi uskoa että joku todella tekee jotain tuollaista, kyllä on ihmeellinen sellainen asiakas.
Jos joku puhuu puhelimeen samalla kun maksaa minulle kassalla, en ole siitä sinänsä moksiskaan, mutta en kyllä ala kilpaa puhumaankaan asiakkaalle. Joskus asiakkaat vaikuttavat loukkaantuneelta kun en sano muuta kuin 'pankki?' Sekin on aika outoa. - kassa
Vaatemyyjä kirjoitti:
No huh. En ole töissä ruokakaupan kassalla, vaan tavaratalossa. Mutta kuitenkin:
Jos minulla olisi niin huonokäytöksinen asiakas, että puhuisi vaan puhelimeen eikä maksaisi ostoksiaan, ottaisin seuraavan asiakkaan ihan varmasti. Muutenhan jonot kasvaisi ovelle asti!
Meillä on sellainen kuitin keskeytys-nappi, ja samalla napilla voi sitten jatkaa sitä kauppaa kun aika tulee. Onko teillä semmoista toimintoa?
Ei voisi uskoa että joku todella tekee jotain tuollaista, kyllä on ihmeellinen sellainen asiakas.
Jos joku puhuu puhelimeen samalla kun maksaa minulle kassalla, en ole siitä sinänsä moksiskaan, mutta en kyllä ala kilpaa puhumaankaan asiakkaalle. Joskus asiakkaat vaikuttavat loukkaantuneelta kun en sano muuta kuin 'pankki?' Sekin on aika outoa.keskeytys-napista ei ole tietoa, kuitin voi kyllä perua, mutta siinä tapauksessa ostokset pitäisi vetää uudelleen kassan läpi. ei siinä auta kuin kärsivällisesti odottaa. eihän mulla siinä mihinkään kiire toki ole :D kännyasiakaskin saa muiden asiakkaiden vihat omaan niskaansa.
noita tosiaan on toisinaan, mutta ei nekään toki maratonpuhelua puhu, onneksi! jotenkin vaan inhottavaa istuskella siinä jouten ja kuunnella toisen kännykkäkeskusteluja..
- asiakaspalvelun ammattilainen
Olen itse toiminut asiakaspalvelussa esimiehenä vuosia. Mielestäni Suomessa kauttaaltaan on kännykkä käyttäytyminen mennyt överiksi. Puhutaan erilaisissa jonoissa kovaäänisesti myös busseissa, junissa, virastoissa ym. Voiko ketään toista ihmistä paremmin aliarvioida kuin puhua kännykkään juuri kun hoitaa asioita tämän kanssa. Olen sen verran matkustellut työni puolesta, että ulkomaiset käytöstavat ovat alkaneet juurtua minuun. Esim. hienoissa hotelleissa, ravintoloissa tms. paikoissa kännykän käyttö mielletään sopimattomaksi. Kerran täällä Suomessa kuuntelin yhden kilpailevan yrityksen työntekijöiden keskustelua yrityksen myyntikampanjoista. Teki mieleni ihan kiittää saamistani luottamuksellisista tiedoista. Erään toisen kerran kuuntelin sairaanhoitajan potilaskeskustelua bussissa. Siinä tuli vaivat tutuiksi. Vaikka en potilasta tuntenutkaan.
- tuuttuuut
Hmmm...kännykkäpuhelut kaiken kirous, vai.
Olin uimahallissa ja kuuntelin erään sairaanhoitajan selostusta erään potilaan asioista varsin suuriäänisesti ja hyvinkin seikkaperäisesti.
Pienessä kaupungissa asuvana olisin saanut varmaan selville lopulta kuka tuo potilas olisikaan ollut. Jäin inhottava maku siitä reisusta ja näen usein tuo sairaanhoitajankin koska asumme samalla asuinalueella.
Juoruilua, kännykän kera tai ilman.Ei se sen kummempaa ole.
- sanoisin.
mä oon alkanu kiittää niitä tyyppejä, jokka sanoo puhelimeesa, että _ oon kassalla - soitan kohta. Sanon, että kylläpä teit kivasti mua kohtaan tolla.
tulee kaikille hyvä fiilis. ;)
tietty niille jokka puhuu - ei puhuta - ojennetaan vain kuitti tai raha. ovat myös ilmaa.....- .........................
Pöh.
- kantaa ottamatta
ihmettelen niitä asiakaspalvelioita, jotka puhuvat puhelimeen vaikka asiakas on juuri kassalla. Yleensä toki työpuheluita, mutta eivätkö hekin voisi sanoa, että odottakaa hetki, palvelen juuri toista asiakasta.
Pahimpia virastojen tädit!- apuaapuava
Kun ei niitä nyt osata käyttää!
Viraston täti voi mun puolesta ihan rauhassa neuvoa puhelimitse toista, kun itse vaikka odottelen Kelan luukulla.
Voinhan se olla minä seuraavalla kerralla joka tarvitsen puhelinapua.
Kun sillä virastontädillä ei ole sellaista kaksoisolentoakaan joka hoitaisi jommankumman neuvoa pyytävän.
Varmaan toivoisi että olisi. - "##"#"#...
Entäs ku kauppojen infopisteessä on koko talon puhelinvaihde? Eikö siihenkään saa vastat? Haluatko sinä odotella vuoroasi puhelimen toisessa päässä kun palvelen edessäni olevaa asiakasta ja kun vastaan sulle puhelimeen niin pääset raakkumaan et miks teillä ei voida vastata kun asiakkaat soittaa?
- keksi oman aivon käyttö
"##"#"#... kirjoitti:
Entäs ku kauppojen infopisteessä on koko talon puhelinvaihde? Eikö siihenkään saa vastat? Haluatko sinä odotella vuoroasi puhelimen toisessa päässä kun palvelen edessäni olevaa asiakasta ja kun vastaan sulle puhelimeen niin pääset raakkumaan et miks teillä ei voida vastata kun asiakkaat soittaa?
Meilläpäin on hyviä kaupan infoja, jonoja tulee, mutta niin tulee uusi työntekijä tiskin taakse.
Mahdollinen jono purkautuu nopeasti.
Yhden kerran erehdyin siihen infoon lottopäivänä, mutta kun olin jo siihen jonoon asettunut niin siinä sitten kärsivällisesti jonotin loppuun asti.
Viisastuin, onhan sitä koko viikko aikaa lottonumeroita rustailla! - vaan
"##"#"#... kirjoitti:
eikö asioita voi organisoida niin, että joku on kassalla ja joku muu vastaa puhelimeen.Monesti vielä vastataan puhelimeen edes huomioimatta jo olevaa asiakasta ja käydään läpi puhelimessa olevan henk. kohtaisia tietoja. Mikä tekee paikanpäällä olevasta asiakkaasta ala-arvoisemman kuin se joka soittaa puhelimella.
Onneksi vielä on liikkeitä, joissa myös liikkeessä olevaa asiakasta palvellaan.
Miksi sitten asiakas ei saa puhua kassalla puhelimeen? - olen ollut
tuossa tilanteessa ja se ei ole asiakkaan näkökulmasta kovinkaan kivaa mielestäni.
Voisin kuitenkin antaa hieman perusteluja tekooni, eli olemme 24h auki, kaks työntekijää isolla huoltoasemalla. Kaks kassaa, törkeä kiire, kun juokset kassavuorossa niitten väliä. Samaan aikaan salivuoro laittaa viittä ruoka-annosta samaan aikaan ja yrittää huolehtia, että ei astiat lopu ja pöydät ovat siistit. Puhelin soi klo 19, yövuoro soittaa, että jää sairaslomalle. Vaihtoehtona on, että alat itse kiireen keskellä soittaa työntekijää yövuoroon, tai sitten klo 22 vuoron loputtua, eli kiireen laannuttua, olisit lähdössä kotiin, mutta kun ei ole tekijää yöhön, ja ei voi jättää asemaa ilman työntekijää joudut tekemään toiset 8 tuntia perään, tai joko alat sitten soittamaan työntekijää, joka olis valmis heti lähtemään töihin.
Kiitokset tästäkin Restelille ja sen kiristykselle tuntien suhteen. - ihan
olen ollut kirjoitti:
tuossa tilanteessa ja se ei ole asiakkaan näkökulmasta kovinkaan kivaa mielestäni.
Voisin kuitenkin antaa hieman perusteluja tekooni, eli olemme 24h auki, kaks työntekijää isolla huoltoasemalla. Kaks kassaa, törkeä kiire, kun juokset kassavuorossa niitten väliä. Samaan aikaan salivuoro laittaa viittä ruoka-annosta samaan aikaan ja yrittää huolehtia, että ei astiat lopu ja pöydät ovat siistit. Puhelin soi klo 19, yövuoro soittaa, että jää sairaslomalle. Vaihtoehtona on, että alat itse kiireen keskellä soittaa työntekijää yövuoroon, tai sitten klo 22 vuoron loputtua, eli kiireen laannuttua, olisit lähdössä kotiin, mutta kun ei ole tekijää yöhön, ja ei voi jättää asemaa ilman työntekijää joudut tekemään toiset 8 tuntia perään, tai joko alat sitten soittamaan työntekijää, joka olis valmis heti lähtemään töihin.
Kiitokset tästäkin Restelille ja sen kiristykselle tuntien suhteen.ymmärrettävää. Aivan eri asia on se, että olet jonottanut puoli tuntia jonnekin, että saat palvelua eli vastauksia kysymyksiisi ja sitten istut vielä toisen puoli tuntia kuuntelemassa asiakaspalvelijan vastauksia jonkun toisen henkilön kysymyksiin.
Jotkut fiksut sentään kysyvät kohteliaasti, saisinko vastata puheluun...
- kessankassa
Asiakas tulee kassalle pälyillen ympäriinsä.Ei katso silmiin. Ei tervehdi. Nyökkää vaan bensa pumpuille, josta minun täytynee ymmärtää että hän tankkasi juuri..heittää ryppyisen setelin kassalle. Kysyn, että miltähän mittarilta tankkasit..ärtynyt ilme ja tokaisu "toi punanen auto tuolla"...jaa niin mikähän noista. Tankkauksia näkyy kassalla 5kpl..."no kai jotain parikyt litraa" ..."niin..täällä olis nyt vaihtoehtoina 20.45 ja 19.89 ja 20.00 että mikäs laitetaan."no toi punanen auto...(puhelimeen) anteeks mä oon just kassalla niin mitä sanoit" saan ostokset kassaan ja asiakas on heittänyt sen ryppyisen setelin siihen johonkin. Kysyn etukorttia...ei vastausta..kysyn kovemmalla äänellä..kiukkuinen mulkaisu ja pään pyöritys.summasta puuttuu vielä hiukan ja sanon, että puuttuu sen ja sen verran..sitten alkaa piiiitkään kestävä vaivalloinen kaivaminen ja jostakin taskujen uumenista löytyy toinen ryppyinen seteli. Vaihtorahat takaisin ja kiitos hyvää päivänjatkoa...asiakas jo hävinnyt.
Tälläistä tämä nykyään on....
No tuossa tilanteessa ei voi odottaa kovin ystävällistä palvelua, kun tokihan minä ymmärrän, että jos asiakas ei hymyile,tervehdi tai muutenkaan näytä siltä, että olisi tulossa maksamaan ostoksia, niin tokihan voin ottaa toisen asiakkaan, niin ei tarvi huutaa kysymyksiä ja katsoa vihaisia mulkaisuja...tämä on ihan jokapäiväistä... - tarviiko kassalle aina puhua?
Mielestäni kassa teki väärin. Itse olen monasti mennyt ruokakauppaan asioimaan niin, että juttelen jonkun ystäväni kanssa, joka sattumalta soitti kauppaan mennessäni. En ole mies, osaan puhua, laittaa tavarat kärryy/koriin, hakea rahat valmiiksi lompakosta tai etsiä pankkikorttini ja antaa sen kassatädille. Iloisesti vinkkaan puheluni lomassa kassalle ja kiitän häntä ystävällisyydestä. Saan tavarat kassiin yhtä nopeasti kuin ilman puhelimessa puhumista.
Ei kai kassan kohokohta ole asiakkaiden kanssa small talk, jos sitä ei juuri silloin ehdi asiakas tekemään???
Aika röyhkeätä toimintaa asiakasta kohtaa olla palvelematta, kun sinä olet oman osasi kaupan käynnistä suorittanut (hakenut hyllystä tuotteen, tullut kassan luo ja ojentanut rahan naaman eteen), hieman joustoa näissä tapauksissa!!!
Vähän outoa edes kuvitella asiakkaan olevan väärässä tässä kohtaa, kun ainoa "virhe" on kännykkään puhuminen! Ei asiakas ole silloin töissä vaan se KASSATÄTI/SETÄ!!!- ihan oikein!
Asiakkaat vaativat nopeaa palvelua myös pankissa, mutta jos asiakas istahtaa eteeni kännykkään puhuen ja heittää palvelukorttinsa tiskille, niin ajatuksen voimallako hän viestittää, mitä haluaa? Ihan näistä omista kokemuksista viisastuneena jätän kännyn autoon kauppaan mennessäni. Järjen käyttö on sallittua, toimitaan niin ettei niitä turhia jonoja synny.
Tsemppiä kaupan kassoille! - kessan kassa
eli jos tulet kassalle ja palvelen sinua, niin sienua ei toki haittaa, jos itse puhun ystäväni kanssa puhelimessa. voin laittaa vaikka hands freen, niin on kädet vapaana. voin iloisesti huikata sinulle summan ja tuleeko muuta ja heipat jne...sinulle se on siis ok??
- Anonyymi00028
Mielestäni kassa teki virheen , ettei palvellut sua.
- Anonyymi00029
Itse laitan aina puhelimeni hiljaiseksi kaupassa asioidessani, Jos jollakulla on ns. absoluuttisen tärkeä asia (vaikkapa puhelu) niin varmasti hän ottaa yhteyttä pikapuoliin uudestansa tavalla tai toisella. Jos ei ota yhteyttä niin asia tuskin on kovinkaan merkityksellinen tässä universumissa.. Suurin osa ihmisten kommunikoinnista puhelimella ja somessa on täyttä hölynpölyä. Niska jäykkänä tuijotellaan luuria suojatietäkin ylittäessään. Ihmiset on kyllä dorkia muita kohtaan. Itse asiakkaana kassalla keskityin vain siihen kassalla asioimisseen. En muuhun. Kunnioitan kassapalvelijan työtä ja kassaihmistä samalla. On kassahenkilön halveeraamista touhotella kaikkea muuta omaa juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4104988Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1602886Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575912459- 391665
- 531645
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!461610- 881455
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei111173MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim161106Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1651105