laji perustelua ase luvalle?

ostaisin aseen...

hei te jokka tiedätte: olen hankkimassa 9 mm pistoolia ja pitäsi löytää joku pistooli laji jolla voisi perustella aselupa hakemukseen tuon laji jutun (todellisuudessa vain rataammuntaa ja satunnaiseen ampumiseen mutta kuitenk mut tiedättehä lupahakemuksen), siis 9mm tai jopa suuremmille kaliipereille?

Entäpä kivääri lajeja .308 ja .338 kaliipereille. Varmaa tuo "Riistamaaliammunta" ja "300 metrin lajit" menis mut onko kellään muita ideoita?

12/76 kaliiperiselle haulikolle varmaa sais perustelulla Skeet ja Trap...

11

2217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      drive by shootingia

    • sun nyt

      täytyy ite tietää mihin asetta tarvit!?! Vittuako muut voi sun puolesta syitä keksiä.

      • tämän juttuketjun aloittaja

        no ihan vaa pitääs äkkiä joku laji saada ku siinä kerran lupahakemukses vaaditaan joku laji ja pitääs joku laji siihe laittaa ku ei käy siihe se rata-ammunta jota aikoisin harrastaa, kysyynkin vaa ne jokka tietää jotaki 9 milliselle soveltuvia lajeja nii laittamaa tänne tieto siitä ...


      • hottaah
        tämän juttuketjun aloittaja kirjoitti:

        no ihan vaa pitääs äkkiä joku laji saada ku siinä kerran lupahakemukses vaaditaan joku laji ja pitääs joku laji siihe laittaa ku ei käy siihe se rata-ammunta jota aikoisin harrastaa, kysyynkin vaa ne jokka tietää jotaki 9 milliselle soveltuvia lajeja nii laittamaa tänne tieto siitä ...

        Pistät siihen että pistooliammunta.

        Sillä omatki luvat saatu...


      • on niin
        hottaah kirjoitti:

        Pistät siihen että pistooliammunta.

        Sillä omatki luvat saatu...

        että itse olisi parasta keksia perustelut lupahakemukseen. Itsellesihän asetta olet ostamassa. Eli lupaviranomaisena näen tilanteesi niin, että hakemaasi aseeseen ei myönnetä lupaa, koska et ole motivoitunut harrastaja.


      • Vihavaene
        on niin kirjoitti:

        että itse olisi parasta keksia perustelut lupahakemukseen. Itsellesihän asetta olet ostamassa. Eli lupaviranomaisena näen tilanteesi niin, että hakemaasi aseeseen ei myönnetä lupaa, koska et ole motivoitunut harrastaja.

        Paras ostoo vua vaekka käätetty Margoliini .22LR ensteks. Sillä suattaa samalla selevitäkkii tos tarpees. Koolu, rättikaali ,olynppija, kuvio tae siluvetti. Onha tietennii Big Borekii. Jos suat sitte sen 9 millise, niin lajjii sopiva kivväärkii irtoo helepommi.


      • jotta aejot
        Vihavaene kirjoitti:

        Paras ostoo vua vaekka käätetty Margoliini .22LR ensteks. Sillä suattaa samalla selevitäkkii tos tarpees. Koolu, rättikaali ,olynppija, kuvio tae siluvetti. Onha tietennii Big Borekii. Jos suat sitte sen 9 millise, niin lajjii sopiva kivväärkii irtoo helepommi.

        ryhtyä hätäteurastajaksi, suat varmasti luvan yheksän milliseen.


    • ajatus?

      mitäpä, jos kattelisit ensin .22 kaliberin CZ-cadettia? :)

      loistopyssy. ampuu YHDELLÄ ECULLA niin pitkään, kuin jaksaa (silleen fiksusti)

      edellleen; noita cadetteja saa myös vaihtosarjoina ysimillisiin, mutta vaihtosarjat eivät välttämättä toimi. (=yleensä EI!!!) siis valmis .22 cadet-asekokonaisuus.

      voi olla vähän outo idea, mutta selvitä, paljonko maksaa yksi lipas ammuttuna ysimillisellä (ja ammut per ratakerta useamman lippaan!)

      itellä paljon aseita, mutta .22 on semmonen fiksun miehen valinta.

      ja hohoh-hoijaa; selvitä vielä, paljonko maksaa YKSI PATRUUNA .338:iin!

      käytännössä sitten huomaa; tämä oli myös vanhempien ampujien neuvo itelleni. kuten multa sulle. :)

      tuon .22:n jälkeen saat sitten helpommin luvan ysimilliselle. (vaikka ammutkin alkuhuuman jälkeen taas kakskakkosella)

      ;)

    • ei osu ei

      Hakemukseen kirjoitetaan mihin asetta tullaan käyttämään.

      • hottaah

        siihen että suunnitelmissa on käydä ampumassa sillä seuran radalla.

        Mistä kaupungista haet sitä lupaa?


    • ,..,.,.,.

      laita hakemukseen perusteluksi sra-ammunta. saat sillä vuoden väliaikaiset luvat tuohon 9mm pistooliin. vuoden aikana suoritat sra-ampujan kurssin ja saat luvasta vakituisen. kun tuo kurssi on suoritettu, ei ole enää mitään ongelmia saada muihin aseisiin lupia. näin ainakin minulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe