laji perustelua ase luvalle?

ostaisin aseen...

hei te jokka tiedätte: olen hankkimassa 9 mm pistoolia ja pitäsi löytää joku pistooli laji jolla voisi perustella aselupa hakemukseen tuon laji jutun (todellisuudessa vain rataammuntaa ja satunnaiseen ampumiseen mutta kuitenk mut tiedättehä lupahakemuksen), siis 9mm tai jopa suuremmille kaliipereille?

Entäpä kivääri lajeja .308 ja .338 kaliipereille. Varmaa tuo "Riistamaaliammunta" ja "300 metrin lajit" menis mut onko kellään muita ideoita?

12/76 kaliiperiselle haulikolle varmaa sais perustelulla Skeet ja Trap...

11

2031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      drive by shootingia

    • sun nyt

      täytyy ite tietää mihin asetta tarvit!?! Vittuako muut voi sun puolesta syitä keksiä.

      • tämän juttuketjun aloittaja

        no ihan vaa pitääs äkkiä joku laji saada ku siinä kerran lupahakemukses vaaditaan joku laji ja pitääs joku laji siihe laittaa ku ei käy siihe se rata-ammunta jota aikoisin harrastaa, kysyynkin vaa ne jokka tietää jotaki 9 milliselle soveltuvia lajeja nii laittamaa tänne tieto siitä ...


      • hottaah
        tämän juttuketjun aloittaja kirjoitti:

        no ihan vaa pitääs äkkiä joku laji saada ku siinä kerran lupahakemukses vaaditaan joku laji ja pitääs joku laji siihe laittaa ku ei käy siihe se rata-ammunta jota aikoisin harrastaa, kysyynkin vaa ne jokka tietää jotaki 9 milliselle soveltuvia lajeja nii laittamaa tänne tieto siitä ...

        Pistät siihen että pistooliammunta.

        Sillä omatki luvat saatu...


      • on niin
        hottaah kirjoitti:

        Pistät siihen että pistooliammunta.

        Sillä omatki luvat saatu...

        että itse olisi parasta keksia perustelut lupahakemukseen. Itsellesihän asetta olet ostamassa. Eli lupaviranomaisena näen tilanteesi niin, että hakemaasi aseeseen ei myönnetä lupaa, koska et ole motivoitunut harrastaja.


      • Vihavaene
        on niin kirjoitti:

        että itse olisi parasta keksia perustelut lupahakemukseen. Itsellesihän asetta olet ostamassa. Eli lupaviranomaisena näen tilanteesi niin, että hakemaasi aseeseen ei myönnetä lupaa, koska et ole motivoitunut harrastaja.

        Paras ostoo vua vaekka käätetty Margoliini .22LR ensteks. Sillä suattaa samalla selevitäkkii tos tarpees. Koolu, rättikaali ,olynppija, kuvio tae siluvetti. Onha tietennii Big Borekii. Jos suat sitte sen 9 millise, niin lajjii sopiva kivväärkii irtoo helepommi.


      • jotta aejot
        Vihavaene kirjoitti:

        Paras ostoo vua vaekka käätetty Margoliini .22LR ensteks. Sillä suattaa samalla selevitäkkii tos tarpees. Koolu, rättikaali ,olynppija, kuvio tae siluvetti. Onha tietennii Big Borekii. Jos suat sitte sen 9 millise, niin lajjii sopiva kivväärkii irtoo helepommi.

        ryhtyä hätäteurastajaksi, suat varmasti luvan yheksän milliseen.


    • ajatus?

      mitäpä, jos kattelisit ensin .22 kaliberin CZ-cadettia? :)

      loistopyssy. ampuu YHDELLÄ ECULLA niin pitkään, kuin jaksaa (silleen fiksusti)

      edellleen; noita cadetteja saa myös vaihtosarjoina ysimillisiin, mutta vaihtosarjat eivät välttämättä toimi. (=yleensä EI!!!) siis valmis .22 cadet-asekokonaisuus.

      voi olla vähän outo idea, mutta selvitä, paljonko maksaa yksi lipas ammuttuna ysimillisellä (ja ammut per ratakerta useamman lippaan!)

      itellä paljon aseita, mutta .22 on semmonen fiksun miehen valinta.

      ja hohoh-hoijaa; selvitä vielä, paljonko maksaa YKSI PATRUUNA .338:iin!

      käytännössä sitten huomaa; tämä oli myös vanhempien ampujien neuvo itelleni. kuten multa sulle. :)

      tuon .22:n jälkeen saat sitten helpommin luvan ysimilliselle. (vaikka ammutkin alkuhuuman jälkeen taas kakskakkosella)

      ;)

    • ei osu ei

      Hakemukseen kirjoitetaan mihin asetta tullaan käyttämään.

      • hottaah

        siihen että suunnitelmissa on käydä ampumassa sillä seuran radalla.

        Mistä kaupungista haet sitä lupaa?


    • ,..,.,.,.

      laita hakemukseen perusteluksi sra-ammunta. saat sillä vuoden väliaikaiset luvat tuohon 9mm pistooliin. vuoden aikana suoritat sra-ampujan kurssin ja saat luvasta vakituisen. kun tuo kurssi on suoritettu, ei ole enää mitään ongelmia saada muihin aseisiin lupia. näin ainakin minulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe