Ihana nuoruus

polkkatukka

Olisi viehättävä kuulla lapsuus- ja nuoruusmuistoja, aurinkoisia hetkiä, mieleenpainuvia tuokioita ihanilta menneiltä vuosilta.

13

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla mitään

hauskaa ollu nuorena,ei musta kukaan tykänny, ei ainuttakaan kaveria.
      En vaan ole saanut selville koskaan,että miksi ei.

• polkkatukka

Eihän se nuoruus kaikille ole ihanaa. Mutta toivottavasti sinullekin niitä kultaisia muistoja on kertynyt matkan varrella muisteltavaksi.

• vuodesta muistuu mieleen lapsuuden onnelliset kesät.

Kauniita, aurinkoisia ja lämpimiä olivat kesäpäivät. Heinäpellolla kuljettiin paljain jaloin, heinän sänki pisteli jalkapohjia ja mansikat tuoksuivat ojan pientareilla.
      Voin vieläkin aistia sen tuoksun ja tunnelman...

Kuinka ne kesät olivatkin niin aurinkoisia poutakesiä - ei silloin koskaan satanut!

• polkkatukka

Suuri rikkaus on kun voi muistoissa palata noihin suloisiin, huolettomiin kesäpäiviin!!

• Kirveli
        polkkatukka kirjoitti:

Suuri rikkaus on kun voi muistoissa palata noihin suloisiin, huolettomiin kesäpäiviin!!

............pitkä puutelista
        se silloin tällöin täyttyy suudelmista...........
        Laulaa joku jossain laulussa, missä ?

• Kirveli
        Kirveli kirjoitti:

............pitkä puutelista
        se silloin tällöin täyttyy suudelmista...........
        Laulaa joku jossain laulussa, missä ?

leavings, niin se olikin

• Vieras mies

Mikä ihana ! Nyt on paljon ihanampaa ! Ei tarvitse raataa leipänsä eteen , saa olla juuri niinkuin huvittaa. Ja nauttia niin kauan kuin terveyttä riittää.

• Lila

Ihanaaaa!

Uusi päivä ilman velvollisuuksia!

Viikonloppuna ja viime viikon lopulla vieraita,
        ruuan tekoa ja tietenkin hankinnat ensin,
        suunnittelut ja toteutukset. Vihdoin, kun tiskikoneen hyrinä alkaa, alkaa rentoutuminen ja vapaus!

Tähän alkaa jo tottua!

Nuoruus, oppikoulu vieraassa kaupungissa ja lomien aikana työ kotitilalla, siinä ei juuri vapautta ollut, mutta en sitä kyllä kaivannutkaan! Uimaan kun pääsi töiden jälkeen, sukeltelu ihanassa silloin vielä niin puhtaassa vedessä, kuivattelu, puhtaat vaatteet ja syvä ihana uni...

Minulla oli hyvä nuoruus, kiitos Luojalle siitä!

Sellainenkin asia on kuin 'työn siunaus', siitä vanhempani puhuivat, ja sen olen elämässäni kokenut.

Mutta nyt: rentous ja vapaus!

Hyvää päivää sinulle ja kaikille kirjoittajille!
        :)

• Saammeko mekin kertoa elämästämme, me, joilla ei ole ollut ihanaa lapsuutta ja nuoruutta?

Loukkaako tällainen kirjoitus? Himmentääkö tällainen viesti ajan kultaamia muistojanne?

• Atolfia

ja mietiskelin, millainen nuoruus minulla oikein oli?
        Ei se ollut onnetonkaan. Oikeastaan en osannut kai kaivatakaan sen kummempaa. Elämä oli köyhää, mutta ei ilotonta.
        Sain olla maalla, silloin kuin huvitti, kukaan ei pakottanut töihin.
        Lapsena sain olla paljon eläinten kanssa ja luulen, että se oli onnellista aikaa.

Vanhempani parhaansa yrittivät, työteliäitä olivat. Koettivat antaa lapsillensa niin hyvän lapsuuden kuin se oli mahdollista.

Miksi et kertoisi, Runeberg, elämästäsi? Ei se suinkaan loukkaa ketään.

Maailmassa löytyy monenlaista tarinaa ja sinun tarinasi olisi yksi niistä.

• Ponde-Rosa
        Atolfia kirjoitti:

ja mietiskelin, millainen nuoruus minulla oikein oli?
        Ei se ollut onnetonkaan. Oikeastaan en osannut kai kaivatakaan sen kummempaa. Elämä oli köyhää, mutta ei ilotonta.
        Sain olla maalla, silloin kuin huvitti, kukaan ei pakottanut töihin.
        Lapsena sain olla paljon eläinten kanssa ja luulen, että se oli onnellista aikaa.

Vanhempani parhaansa yrittivät, työteliäitä olivat. Koettivat antaa lapsillensa niin hyvän lapsuuden kuin se oli mahdollista.

Miksi et kertoisi, Runeberg, elämästäsi? Ei se suinkaan loukkaa ketään.

Maailmassa löytyy monenlaista tarinaa ja sinun tarinasi olisi yksi niistä.

Eiköhän kaikki vanhemmat ole antaneet lapsilleen niin hyvän lapsuuden ja nuoruuden kuin heillä on mahdollisuus ollut.

• Lila
        Ponde-Rosa kirjoitti:

Eiköhän kaikki vanhemmat ole antaneet lapsilleen niin hyvän lapsuuden ja nuoruuden kuin heillä on mahdollisuus ollut.

Sota-ajan kovuuden kokeneet vanhemmat

tekivät kyllä parhaansa, enempään eivät

enää pystyneet!

Olisinkohan 'heidän kengissään' kyennyt

siihen?

• sotalapsi,
        Lila kirjoitti:

Sota-ajan kovuuden kokeneet vanhemmat

tekivät kyllä parhaansa, enempään eivät

enää pystyneet!

Olisinkohan 'heidän kengissään' kyennyt

siihen?

vaikka olin monta vuotta lastenkodeissa ja vaikka vanhempia ei juuri ollut, kuitenkin minullakin on paljon hyviä lapsuusmuistoja.
        Varsinkin luonto tuli läheiseksi.
        Huono puoli jatkuvista muutoista on se, että lapsuudenystäviä ei ole, eikä nuoruudestakaan kun sekin oli aika liikkuvaista.
        Mutta nytkin on hyvä olla ja ystäviäkin on löytynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      60
      1128
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      871
    3. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    4. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      315
      627
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      598
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56