poljettava singer

mistäköhän

sais tietää lisää koneestaan...vaikka jotai ohjeita käytöstä ja valmistusvuodesta yms..tietääkö kukaan voiko tällaisia tietoja mistään edes löytää? jonkunmoinen numero koneesta löytyy EB967329 tosta B:stä en oo nyt iha varma et onko se oikeesti B vai 8...mutta enemmän kallistuisin siihen B:hen..kiitos jo etukäteen.

37

19297

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina

      Kirpputoreilla,osto ja myynti liikkeissä sekä kierrätyskeskuksissa. Omani annoin tyttärelleni,kun se oli perintöni äidiltäni. Ompelin sillä mm.kahvipussikassin ja käänsin farkunlahkeita.
      Hyvä tikki vaikkei ole kuin suoraommel.
      Lastenlapset tykkäs polkea tyhjään kunnes katkes remmi. Kukkapöytänä lienee nyt. Opettele käyttään
      se on nostalkiaa,kun polkee saa myös nilkat jumppaa.

      • Jante

        Itse ostin singerin ja annoin sen ex tyttöystävälleni. Halusi sellaisen ja minä annoin.


    • singer-fani

      http://www.ismacs.net/singer/home.html

      iänmääritys:
      http://sewingmachine221sale.bizland.com/store/page7.html
      http://www.ismacs.net/singer/singerdates.html
      http://www.ismacs.net/singer/dates.html

      Ekan linkin mukaan E-alkuisia on valmistettu vuodesta 1908, EB:tä ei näyttäisi olevan olemassa. Tosin joitain tietoja on kadonnut II maailmansodan aikana.

      mallin määritysapua:
      http://sewingmachine221sale.bizland.com/store/page19.html

      joitakin manuaaleja:
      http://www.singermachines.co.uk/Parts_&_Ser/Inst book.htm

      kaikki singerin manuaalit (täytyis tietää mallin nro ensin):
      http://www.singerco.com/accessories/manuals.html

      :)

      • sitroen.

        kaikkiin Singereihin manuaaleja!

        Teollisuusmalliksi luettava silinterikone
        malli 29K62
        oli monillakin suutareilla käytössä.
        Minulla on sellainen, sarjanumero ED 844652 ja ainut tieto minkä sivuilta löysin on, että valmistettu joskus 1941 - 1947 Clydebankin tehtaassa, jos oikein ymmärsin.
        Edelleen uudenveroisessa kunnossa.

        Manuaalia ei ollut netissä. Tosin minulla on valokopio sellaisesta...


      • Kale

        Hei Singer-fani.
        törmäsin tämän ikäiseen poljettavaan Singeriin
        1922, kunnossa näyttäisi olevan, tunnus y 37353378, joten vuodelta 1922. Onkohan sillä mitään arvoa muuta kuin kaatopaikalle ?
        Olisiko siitä kukaan kiinnostunut ?
        Kiitos vastuksesta jo etukäteen


      • Singer Siiri
        Kale kirjoitti:

        Hei Singer-fani.
        törmäsin tämän ikäiseen poljettavaan Singeriin
        1922, kunnossa näyttäisi olevan, tunnus y 37353378, joten vuodelta 1922. Onkohan sillä mitään arvoa muuta kuin kaatopaikalle ?
        Olisiko siitä kukaan kiinnostunut ?
        Kiitos vastuksesta jo etukäteen

        Sain mummovainaan vanhan poljettavan singerin,
        sen sarjanumerossa ei ole alkukirjainta.. vain
        numerosarja 7809704.
        Onkohan se vanhempaa vuosimallia kuin mitä ed. hakusivuilta löytyneet mallit. en ainakaan löytänyt sieltä samanlaista???


      • Sinker
        Singer Siiri kirjoitti:

        Sain mummovainaan vanhan poljettavan singerin,
        sen sarjanumerossa ei ole alkukirjainta.. vain
        numerosarja 7809704.
        Onkohan se vanhempaa vuosimallia kuin mitä ed. hakusivuilta löytyneet mallit. en ainakaan löytänyt sieltä samanlaista???

        Käsittääkseni ilman kirjainta olevat ovat 1800-luvun puolelta.
        En sitten tiedä noista teollisuuskäyttöön tarkoitetuista koneista.
        Myös alalangasta voi päätellä ikää: sukkulakoneet ovat vanhempia kuin puolakoneet.
        Ennen vuotta 1910 tehtiin vain sukkulakoneita.


      • murkoli

        mulla on tällanen singer jonka numero on Y7518382
        soi ja kukkuu. mutta kun en hittu tajuu miten ton ala langan tuolta saa. ja kun emäntää ei ole ja housut pitäs korjata. jotakin ohje kirjan tynkää tarvisin. ja moisen hiluvitkutimen ikäkin kiinnostas. APUA!!!


    • TeNi

      Itselläni myös tuo EB alkava sarjanumero koneessa. Minulla myös alkuperäinen ohjekirja koneesta. Jos koneessa on kullanväriset koristeet ja hiukan Egyptiin viittaava siivekäs olio tikin säädön päällä on kone varmaankin singer 15.

      • Tyhmeliini.

        Poikani toi minulle Singerin, oli ostanut kirpparilta, "kun äidin kone on palanut tulipalossa".En koskaan ole ollut ompeluihminen, vaikka kovasti teen muuta käsityötä. No.... olen yrittänyt saada konetta pelaamaan, ylätikki on suht hyvä, mutta alatikki "tursuaa". Syy on varmaan, etten osaa MITÄÄN, siis "säätöjä", vai miten sanotaan.Kone on Singer 6136. Voi kun joku neuvois hölmöä.


      • Singer Ympyrätalo
        Tyhmeliini. kirjoitti:

        Poikani toi minulle Singerin, oli ostanut kirpparilta, "kun äidin kone on palanut tulipalossa".En koskaan ole ollut ompeluihminen, vaikka kovasti teen muuta käsityötä. No.... olen yrittänyt saada konetta pelaamaan, ylätikki on suht hyvä, mutta alatikki "tursuaa". Syy on varmaan, etten osaa MITÄÄN, siis "säätöjä", vai miten sanotaan.Kone on Singer 6136. Voi kun joku neuvois hölmöä.

        Yleensä kirpputorilta löyty vain viallisia koneita.
        Yleisin vika on ylälangan pujotuksessa.Jos se ei ole oikein ei ylälanka kiristy vaan näkyy lenkkeinä kankaan alapuolella.Tai sitten puolakotelossa on säröjä johon lanka tartuu kiinni.
        Myös puolakotelon väärät välisäädöt voivat aiheutta tämän. Alalangassa ei ole vikaa!!!


    • Singer Ympyrätalo

      Koneesi kuuluu niinsanottuihin K-koneisiin ja on tyyppimalliltaan K 15.
      K-koneiden valmistuspaikka oli Clydebank, Skotlanti.
      EB-sarjaa valmistettiin helmikuu 1937-tammikuu
      1939 välisenä aikana.
      Terveisin Juhani Pennanen Singer-keskus

      • piikkiöläinen

        löisimme vaimon kanssa kirpputorilta vanhan poljettavan singer 66.Rungossa tyyppinumero EB358231,mukana oli alkuperäinen ohjekirja jossa vuosiluku 1930.Myyjä tiesi että kone on ennen sotia ostettu Kurkijoelta.Kotona on myös saman tyyppisellä rungolla oleva tikkakosken poljetta kone vuodelta 1954.Singerin runko on musta ja se on koristeltu pienillä kukkasilla joissa on kultaa,oranssia,vihreää ja tummaa lilaa.


      • catzy-katti

        Hei Minulla on Singer jossa on ruskeat suorat jalat, kone piiloutuu sisään, valmistenro on: EB 702105. Ystävälläni on samalainen kone, mutta siinä on mustat koristeellisemmat jalat. Kumpi kone on vanhempi? Käytöössä muuten edelleenkin!


      • Karhuntyttö

        Hei,
        sain tälläisen koneen. Täydellinen paketti :D koska kaikki lisäosat tallella ja huoltokirja öljyineen. Huoltokirjassa lukee vuosi 1932.Keskus sukkula.Sitten vielä ohjekirjassa Form K4568 Finnish. Missä tehty?
        Merja Karhunen


      • Karhuntyttö
        Karhuntyttö kirjoitti:

        Hei,
        sain tälläisen koneen. Täydellinen paketti :D koska kaikki lisäosat tallella ja huoltokirja öljyineen. Huoltokirjassa lukee vuosi 1932.Keskus sukkula.Sitten vielä ohjekirjassa Form K4568 Finnish. Missä tehty?
        Merja Karhunen

        Hei,
        sain tälläisen koneen. Täydellinen paketti :D koska kaikki lisäosat tallella ja huoltokirja öljyineen. Huoltokirjassa lukee vuosi 1932.Keskus sukkula.Sitten vielä ohjekirjassa Form K4568 Finnish. Missä tehty? Ja lisäksi sarjanumero: Y8568638
        Merja Karhunen


    • löytäjä

      mitä sellaisesta singeristä vois saada

    • Mistäpä saisi ostaa kohtuuhinnalla wanhan Singerin?
      Erityisesti kiinnostaa sattuneesta syystä malli 16K55, mutta muutkin kelpaa. Romuakin voisin kunnostaa, mutta ruosteista en.
      Profiilistani löytynee sähköpostiosoite...

    • Perintökone kaupan

      Hei,

      en löytänyt profiilistasi sähköpostiosoitetta, mutta meillä olisi tarjolla Singer 66 vuodelta 1927, käyttöopas mukana. Kunnosta ja toimivuudesta en niin tiedä kun on kyse perintökoneesta, mutta voin lähipäivinä tarkistella!

      Yhteydenotot

      [email protected]

    • My

      Löytyisiköhän jostain langan pujotus ohjeita???

    • Vaimoke

      Hei!

      Ostettiin justu kirpparilta singeri koristeeksi. Sarja nymero on Y:llä alkava, joten päättelin et on valmistettu 1925. Olenko ymmärtänyt oikein? Ilmeisesti on jostain ruotsin puolelta tai torniojoki varresta, kun ruotsalaisia neuloja laatikossa. Ja tuhottomasti nappeja. :)

    • testailija

      Sain käsiini Singerin 29K53, numero Y8265770. Ilmeisesti on siis vuonna 1930 valmistettu? Mistä löytäisin ohjekirjan tähän? Mitähän tällä on arvoa? Olen sitä nyt tässä pari päivää testaillut ja hyvää tikkiä näyttäisi tekevän.

    • jokke_61

      mistähän saisin langansiepparin, se osa joka pyörähtelee puolakotelossa y-mallin koneeseeni?

    • Polkukone

      Minulla on polkusinger jossa sarjanumerot ovat ilman kirjaimia ja noista linkeistä ymmärsin, että kone on ennen 1900 lukua valmistettu, mutta sarjanumerolla en löydä tarkempaa tietoa.
      Vinkkejä?

    • aapo tikander

      omistan vanhan poljettavan koneen joka on muutettu sähkö koneeksi löytyiskö tahän mallinn veto hinaa malli the singer manufcturing co 306k netissä noon aapo tikander kiitos jos löyty

    • Poika ja Ilves

      Uusia puolia ja "sormuksia" tai sen osia tarvitsisin Singer 29k6 tyypin koneesen, Mistä vois kysellä. Kertokaa miule!

    • singer harrastaja

      Terve,
      ostin käsin veivattavan singerin ja haluaisin tietää sen vuosimallia ja ehkä myös arvoa. valmistenumero J 7L 4062. Olen mennyt noita vuosimallilistoja läpi ja en ole löytänut tähän sopivaa numeroa niistä. Kone on täydellinen sisältäen myös kuvun ja tarvikkeet. Kaikki tiedot otetaan vastaan kiitollisesti.

      • Mimmuli12

        Jossain netin ihmeellisessä maailmassa, olisko ollut Ismacs:n sivuilla oli maininta, että jotkut tehtaat tekivät kopioita muiden koneiden malleista. Ainakin Clemens Muller Dresdenistä teki kopioita. Mullakin on yks käsin veivattava Singer. Sarjanro. 333592, joka viittaa Singer.co sivun mukaan 1869 vuoteen. Kone on viulun muotoinen ja täysin valurautainen pöytä ompelukone. Jalat ovat tassun muotoiset. Epäilen vähän koneen aitoutta, vaikka koneen etupuolella on niitattu messinki laatta, jossa lukee The Singer Machine.


    • marjucca59
    • LK0410

      Minulla S sarjan singer S969834
      En löydä mitään tietoa mistään

      • IC71

    • Tytteli54

      Meillä on F sarjan. F3836880, mistä löytäisin tietoa minkä vuotinen ja arvoinen?

    • Nelmis

      Minulla singer F 1356857 Mistä tuolle löytyy ikä? Voisiko joku ystävällinen kertoa.

    • Pipsa101

      Ostin täältä Tukholmasta loppikselta vanhan Singer-ompelukoneen kun hän lopetti (olis ehkä päätynyt kaatopaikalle) rakennukset puretaan. Musta koristeltu, pöytämalli ja siinä on puinen kotelo. Poljinta ei luonnollisesti ole, eikä vipupyörässäkään ole mitään, siinä on edessä reikä johon pannaan rauta (oli mukana) ja polvella painetaan niin liikkuu. En ole vielä edes kokeillut miten toimii. Aika hyvässä kunnossa, pikkuisen on fiksaamista. Tämä loppis on Värmdössä ja luultavasti täältä tullut paikallisesti. Täällä on vanhoja isoja kartanoja/tiloja ja mm. Wallenbergin sukutila, eli varmaan joku noista vanhoista tiloista. Valmistettu GtBritain tai jotain sinnepäin. Numeroitakin löytyy: K5588324 tai jotain sinnepäin (pitäs olla suurennuslasi). Tohtiikohan tuohon laittaa sähkövirran päälle kun ei ole maadoitettu?

    • Annukka1956

      Minulla on Singer 66 vuodelta 1927, mutta aika vähän netissä tietoa. Hihna pitäisi jostain löytyä, onko jollain tietoa, mistä voisi löytyä.

    • EB057526

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe