Ai että otta päähän...

hankipanki

Niin naurettava asia ottaa pannuun että pakko kysyä muilta.- Kun ukko on illanvirkku ja akka niinkään ei,sitten heräilet aamulla ja juot yksin aamukahveita ja teet pitkän pyörälenkin ja kun tulet kotiin,ukko heräilee hitaasti.On kuulema mukava kun ei ole kiire minnekkään.Minä tykkään aamuhetkistä,enkä todellakaan kukon kanssa heräile,vaan ihan 7-8 maissa.Miten aikuinen voi tarvita unta 10-11 tuntia,kun ei kasva enää? Mitään ei voi tehdä yhdessä,kun on niin erilaiset aikataulut.On aina ollut,mutta nykyään korostuu,kun ei ole enää karjaa,joka laittoi nousemaan. Miten voin oppia nukkumaan 10 tuntia,jos muuttuminen pitää alkaa minusta.

4

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä joka tykkään nukkua aamuisin. Menen illalla hyvissä ajoin nukkumaan mutta ylös nousen vasta kahdeksan jälkeen jos ei tarvitse mihinkään mennä. Minä tarvitsen pitkät yöunet.En sitä nukkumista tarvitse kasvamiseen, mutta me ihmiset ollaan niin erilaisia. Kyllä niitä yhteisiä tuntejakin päivään mahtuu, eikö vain. Älä turhaan tee kärpäsestä härkästä.

• on tässäkin paras vaihtoehto.
      Kuvailemasi tilanne oli sellainen,
      että voisin ajatella sen olevan meiltä.
      Pohdin itsekin tuota tilannetta jokunen
      vuosi sitten.
      Päädyin kuitenkin ajatukseen, että käytän
      ne pari tuntia täysin sellaiseen tekemiseen,
      mistä itse todella pidän.
      Kiireetön kahvikupponen hyvän kirjan seurassa,
      tai lenkki ulkona joko kävellen tai
      pyöräille. Varsinaisen aamiaisen olen
      siirtänyt siihen hetkeen, jolloin voimme sen
      yhdessä nauttia.
      Sitäpaitsi olen opettanut itseni siihen,
      etten enää nouse kuudelta vaan joskus
      kahdeksan aikoihin. Näin on "odottelu" supistunut
      hieman lyhyemmäksi. Olen myöskin illasta venyttänyt
      tunnin tai pari valveillaolo aikaa.
      Kyllä kai se niin on, ettei toista ole kovinkaan
      helppo muuttaa, joten ne muutokset on aloitettava
      itsestään, vaikka joskus kuinka pännii. ;-D

• enkelitrio

Tosiaanki naurettava asia sunt ottaa päähä,eiks vaa?
      Mut se o nii,et joskus vaa ottaa toises joku pattii,
      vaiks piäniki juttu.Se ny o iha normaalii.
      Ei sitä voi muuttaa,mutku sen oppii hyväksymää,ni
      onki pal mukavemppaa se yhteis-elo.
      Vastakohdatha täyrentää toisians.Ota ittelles omaks ajaks se aamuvirkkusuus,niinku vissii teetki.Naputtele tänne,käy fillaroimas,lue.
      Miähe tarttee kait unta enemppi,ku naise.Mää nuku n.6t yäs.Ukko makkaa ain.Joskua tarttee herättää,ettei nuku päikkäreitäs pommii.Tosi se o.
      Eläkkeel olles nukahtaa 22-23,herää 9-10,krapulas jo 5-7,sit menee takas maate ja herää 10-11.Ruuan pääl ottaa ain parin tunni päikkärit,mur.Raivostuttaa toisinas nii,et tekis miäl kiärittää lattial sänkyst.MUT,mukavamppaa tää arki on,ku annan maat vaa.Maakkoot.Mut kyl herää,ku tiatska sanoo pimpom,ku avaan.Sit tulee äkkii ussee alakerttaa.

• että ukko menee

ku nakutettu kello 21.00 nukkumaan.Mä meen 23-24.00.Hän herrää 6.00 ja mä 9.00.Kummallakin on puolin ja toisin mukavasti omaa aikaa.Harmittaa kyllä joskus kun on vieraita niin ukko melkeen ajaa ne pois kun sanoo, että pitäs alkaa valmistumaan untenmaille.Tapojensa orjiahan sitä tällä ikää aletaan olemaan.Tsemppiä sinulle ja älä hyvä ihminen hermostu joutavasta. Otetaan iisisti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe