Miten puhdistaa patterin välit???

koti puhtaaksi

hei!

Oletteko putsanneet patterin välejä ja jos niin miten?? Meidän patterin välit on aivan täynnä pölyä, imurilla ei saa puhtaaksi. Siis ne melko pienet raot pitäisi saada puhtaaksi. Kyseessä on vesikiertopatteri.

Minulla on todettu allergiaa, ja nyt koti pitäisi saada puhtaaksi ja kai ne patterit olis hyvä puhdistaa sieltä välistä myös. Asumme vuokralla, joten en tiedä, onko asunnossa ollut lemmikkieläimiä.

Vinkkejä!!

26

22250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mostarinneitsyt

      Mulla on sellainen pölyhuiska, ohut varsi muovia ja nailonia pyöreä harja. Sillä mahtuu patterin väliin ja voi huuhdella suihkulla pölyt pois eli ei mikään kertakäyttöinen. Jollei sekään mahdu, niin nihkeä riepu sitten vaan käyttöön, jollakin tönit sitä eteenpäin pituussuunnassa.

      • Anonyymi

        Pyyheliinasta suikaleita vanhojen pyyheliinojen uusii käyttöä. Tiskiharjan varsi tai veitsellä ja sillä tökkii.


    • käyttöön

      Sukkahousuja edestakaisin vetelemällä patterin välissä saat ainakin osan pölystä pois.

    • slouhäänd

      Sellanen litteä pölyhuiska on ihan hyvä, mulla on Aino merkkinen (sama asia kuin muutaman euron kalliimpi swiffer) johon teippasin jatkovarreksi ylijäämä listanpalan. Toimii!

      Ja, jos allergiasi sallii, voit kaataa hieman jotain tuoksuainetta (esim eteeriset öljyt) kankaanpalalle ja sivellä patterin sillä. Kun patteri lämpiää tuoksu leviää miedohkona huoneilmaan (itse kokeilin talvella ja tulos kyllä miellytti).

    • SalliSaara

      ensin imurilla niin paljon kun lähtee ja loput höyrypesurilla ylhäältäpäin. Kannattaa kokeilla ensin huomaamattomaan kohtaan, koska joskus patterit on maalattu sellaisella maalilla, että nekin lähtee.

    • kiitollineen

      Voi miten iloinen olen näistä yllä olevista vastauksista! Itsellä on hiukan epäkäytännöllisyyttä

    • kosteakataja ..

      keksinpä keinon katajanoksa varmasti lähtee.
      imuri viereen

    • Pumpernikkeli

      Vinkki patteireiden välien puhdistamiseen:

      Löysin marketista tosi pitkävartisen ja kapean pulloharjan, jolla olen putsannut pattereiden välit monta vuotta. Kostutan harjan mietoon astianpesuaineliuokseen, ravistelen irtoveden pois ja käyn läpi patterin jokaisen lokeron välillä huuhdellen harjaa. Alle laitan jonkun vettä imevän siivousrätin, jos vettä sattuu tippumaan, ettei parketti kostu. Teen homman aina loppukesästä, juuri ennen lämmityskauden alkua. Talven aikana pyyhin muutamaan kertaan pattereiden päältä ja thats it. Samalla pesen verhot, joihin kertyy uskomaton määrä pölyä. Olen allergikko-astmaatikko ja huoneilma pysyy raikkaana. Halpaa lystiä, sillä pulloharja maksoi muutaman euron.

    • Poikanen21

      Käytä pölymiekkaa, se taipuu ja päällisen voipi pestä pesukoneeseen. Hyvä myös yläpintöjen pyyhitään.

      • Anonyymi

        Paine pesuri hyvä

        Samoin kostee riepu.

        Myös voit paketoida patterin nelmunsisään niin pöly ä ei tuke huoneeseen.äminulla on muovilevy edessä es t ämässä pälyn y uloa.

        Samoin levy es t ää pölyhikkasten menemisen attrin t akseja tåraki h in.ä


    • 97879

      Höyrypesurilla lähtee, jos semmoinen taloudessa sattuu olemaan.

    • Anonyymi

      Pölyt lähtee hyvin spray paineilmapullolla suihkauttelemalla.

    • Anonyymi

      Spray limaa kun suihkutaa tulee selain tahma kerros jossa pöly pysyy eikä leijaile huneistossa nenääsi

      Maskia v oi käyttää myös sisällä

    • Anonyymi

      Itellä lopp u i k aiki allerhiat kun alon y ampaamana mayot kerran viikossa ulkona ja pyyhin lat y iat kosteellä.

      Voi siyä pölyn määrää.

    • Anonyymi

      Mitä, mitä, mitä, selityksiä limaa ja painepesuri. En kokeile, älkää luulko! Hehheheheheh...

    • Anonyymi

      kuituliina ohuen kepin ympärille kiedottuna puhdistus sisään -ulos liikkeellä niin pöly ym. epäpuhtaudet saa kyytiä.Kuituliinoja voi ostaa esim.siivousliikkeistä.

    • Anonyymi

      Pölyhuiskalla sain puhtaaksi. Imuri vieressä jolla heti pois kaikki.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun ei imurissa riitä imutehot imemään väleistä pölyä, keksin tehokkaalla hiustenkuivaimella puskemaan pölyt pois ja imuri valmiina imemässä ne sisäänsä.

    • Anonyymi

      Patterin päällä ritilä, jota ei saa pois. Kuinka puhdistaa patterin välit.

      • Anonyymi

        Pitkällä pölyhuiskalla molemmilta sivuilta ja alta, jos mahtuu.


    • Anonyymi

      Järjen käyttö on suotavaa.

    • Anonyymi

      Vettä lorottelemalla ja sanomalehtä lattialla jolla kuivaan liian veden. Hyvin toimii.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe