Virta päälle, ABS-valo syttyy ja sammuu kuten ennenkin. Niin kauan, kuin auto ei liiku, tai "ryömitään" pihalta kadulle niin se ei pala, mutta kun vauhtia tulee about 30 niin sitten syttyy. Jarrut kyllä toimii eikä ainakaan asvaltilla lukitu.
Ossaako joku arvailla missä mättää?
ABS merkkivalo
4
899
Vastaukset
Jossakin pyörännavassa tuo hammaskehä josta ABS-anturi ottaa signaalinsa, huonossa hapessa. Yleensä vaan likainen. Eli hampaiden välit sen verran täynnä likaa/hapettumaa että nopeuden kasvaessa anturi ei saa tuosta enää sigaalia. Tarkista toki myös itse anturin puhtaus.
- c5 jtm
Cx:on konehuoneen puolella pari relettä,joista pienempi 5-napainen(muistuttaa lisävalorelettä)hapettuu liitoksesta tai releen sisältä palaa diodi poikki.Pitäis vain xantiasta paikallistaa ko.releet.Jos valo palaa,pyörät menee jarrutuksessa lukkoon.Uskoisin kuitenkin tuohon hammastuksen putsaukseen jos et ole sitä koskaan tehnyt.Vetoakselin nivelen tai kumin vaihdon yhteydessä kannattaa aina putsata teräsharjalla tuo hammastus ja "niistää" abs-anturin kärki.Itselläni on vm.88 cx trd turbo 2 ja ajettu 550 000 thkm.Abs-anturin johto meni jonkin aikaa sitten kuoren sisältä poikki,siitä ylätukivarren johtokiinnityksen kohdalta.Yleensä mikään ohjausboksi EI mene rikki joten jos joku on tarjoamassa uutta boksia ,älä osta!
- santtu 96
Moi
Mites tuo hammaspyörän puhdistus oikein tehdään, kun ei ole kokemusta. Vissiin pyörä irti ja sieltäkö tämä osa löytyy? Omassa -96 vähän samaa vikaa, varsinkin kevättalvellä loskakeleillä abs-valo paloi vähän väliä, nyt ollut kesällä mykkänä kumman pitkään. Tartee kuitenkin varmasti puhdistaa kun ei ole tietääkseni koskaan tuota tehty.Selkeät ohjeet siis hakusessa jos homma onnistuu kotikonstein ja omalla pihalla. - c5 jtm
santtu 96 kirjoitti:
Moi
Mites tuo hammaspyörän puhdistus oikein tehdään, kun ei ole kokemusta. Vissiin pyörä irti ja sieltäkö tämä osa löytyy? Omassa -96 vähän samaa vikaa, varsinkin kevättalvellä loskakeleillä abs-valo paloi vähän väliä, nyt ollut kesällä mykkänä kumman pitkään. Tartee kuitenkin varmasti puhdistaa kun ei ole tietääkseni koskaan tuota tehty.Selkeät ohjeet siis hakusessa jos homma onnistuu kotikonstein ja omalla pihalla.Tarvitset ison ja hyvän hylsyavaimen napamutteriin.Irroita napamutterin sokka lukitus.Löysää iso napamutteri(saattaa olla lujassa), sitten keula pukille tai nosturille.Rengas pois.(Ei välttämätöntä)Nyt irroita vetoakselin napamutteri(oikean kätinen kierre) ja työnnä akselin päätä sisäänpäin.Vetoakselin hammastus tulee näkyviin.Putsaa hammastus teräsharjalla.Varo ettei hiekkaa mene napalaakeriin!!!?Putsaa navan sisältä abs-anturin nokka.Tarkasta samalla suojakumen kunto.Sitten työnnä akseli takaisin,kierrä napamutteri kiinni avaimella.Auto alas (pukeilta?)Sen jälkeen,kun renkaat on maassa,kiristä napamutteri lujalle ja lukitse sokalla...Se on siinä.HUOM.Tämä ohje on CX:ää varten mutta uskoisin tämän olevan aika hyvä yleisohje!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2605502- 1252353
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2582099Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641864- 1801700
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1891562- 551443
- 641385
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751331- 1191191