Virta päälle, ABS-valo syttyy ja sammuu kuten ennenkin. Niin kauan, kuin auto ei liiku, tai "ryömitään" pihalta kadulle niin se ei pala, mutta kun vauhtia tulee about 30 niin sitten syttyy. Jarrut kyllä toimii eikä ainakaan asvaltilla lukitu.
Ossaako joku arvailla missä mättää?
ABS merkkivalo
4
987
Vastaukset
Jossakin pyörännavassa tuo hammaskehä josta ABS-anturi ottaa signaalinsa, huonossa hapessa. Yleensä vaan likainen. Eli hampaiden välit sen verran täynnä likaa/hapettumaa että nopeuden kasvaessa anturi ei saa tuosta enää sigaalia. Tarkista toki myös itse anturin puhtaus.
- c5 jtm
Cx:on konehuoneen puolella pari relettä,joista pienempi 5-napainen(muistuttaa lisävalorelettä)hapettuu liitoksesta tai releen sisältä palaa diodi poikki.Pitäis vain xantiasta paikallistaa ko.releet.Jos valo palaa,pyörät menee jarrutuksessa lukkoon.Uskoisin kuitenkin tuohon hammastuksen putsaukseen jos et ole sitä koskaan tehnyt.Vetoakselin nivelen tai kumin vaihdon yhteydessä kannattaa aina putsata teräsharjalla tuo hammastus ja "niistää" abs-anturin kärki.Itselläni on vm.88 cx trd turbo 2 ja ajettu 550 000 thkm.Abs-anturin johto meni jonkin aikaa sitten kuoren sisältä poikki,siitä ylätukivarren johtokiinnityksen kohdalta.Yleensä mikään ohjausboksi EI mene rikki joten jos joku on tarjoamassa uutta boksia ,älä osta!
- santtu 96
Moi
Mites tuo hammaspyörän puhdistus oikein tehdään, kun ei ole kokemusta. Vissiin pyörä irti ja sieltäkö tämä osa löytyy? Omassa -96 vähän samaa vikaa, varsinkin kevättalvellä loskakeleillä abs-valo paloi vähän väliä, nyt ollut kesällä mykkänä kumman pitkään. Tartee kuitenkin varmasti puhdistaa kun ei ole tietääkseni koskaan tuota tehty.Selkeät ohjeet siis hakusessa jos homma onnistuu kotikonstein ja omalla pihalla. - c5 jtm
santtu 96 kirjoitti:
Moi
Mites tuo hammaspyörän puhdistus oikein tehdään, kun ei ole kokemusta. Vissiin pyörä irti ja sieltäkö tämä osa löytyy? Omassa -96 vähän samaa vikaa, varsinkin kevättalvellä loskakeleillä abs-valo paloi vähän väliä, nyt ollut kesällä mykkänä kumman pitkään. Tartee kuitenkin varmasti puhdistaa kun ei ole tietääkseni koskaan tuota tehty.Selkeät ohjeet siis hakusessa jos homma onnistuu kotikonstein ja omalla pihalla.Tarvitset ison ja hyvän hylsyavaimen napamutteriin.Irroita napamutterin sokka lukitus.Löysää iso napamutteri(saattaa olla lujassa), sitten keula pukille tai nosturille.Rengas pois.(Ei välttämätöntä)Nyt irroita vetoakselin napamutteri(oikean kätinen kierre) ja työnnä akselin päätä sisäänpäin.Vetoakselin hammastus tulee näkyviin.Putsaa hammastus teräsharjalla.Varo ettei hiekkaa mene napalaakeriin!!!?Putsaa navan sisältä abs-anturin nokka.Tarkasta samalla suojakumen kunto.Sitten työnnä akseli takaisin,kierrä napamutteri kiinni avaimella.Auto alas (pukeilta?)Sen jälkeen,kun renkaat on maassa,kiristä napamutteri lujalle ja lukitse sokalla...Se on siinä.HUOM.Tämä ohje on CX:ää varten mutta uskoisin tämän olevan aika hyvä yleisohje!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351