Minihame ja aikuinen nainen

pikkumusta ek

Mitä mieltä olette, jos aikuinen (60v tai yli) nainen pukeutuu minihameeseen ja kovin avokaulaiseen toppiin (Aira Samulinia ei noteerata tässä tapauksessa, hän on asia erikseen!) Näin juuri tuollaisiin pukeutuneen naisen ja pakko sanoa, että tuli vähän ristiriitaisia ajatuksia päähän.

Itse en missään tapauksessa voisi pukeutua noin, sen estää jo urbaani, herkkuihin tottunut vartaloni ja sääret, jotka ovat edustavimmillaan nilkkaan asti ulottuvassa hameessa. Myös häveliäisyys, tai joku muu sellainen, estäisi tuollaisen pukeutumisen kohdallani.

141

9248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kiinnostavampaa

on jo tässä iässä peittää, kuin paljastaa.

Kuin kyllä useimmiten muutenkin.

• Angi *

kuten sanoin silmä tottuu hyvin nopeasti kohta kun kaikki 60-90 vuotiaat uskaltautuvat ulos minihameessa niin kohta kaikki ovat tottuneet asiaan. Voihan sitä laittaa sukkahosut jalkaansa sellaiset jotka peittävät suonikohjuja ja muita jalka vammoja. Puserossakin voi olla yli kyynerpäiden pitkät hihat. Olen nähnyt omin silmin miten hyvän näköisiä mummoja on syntynyt. Monelle on tullut kiire laihduttamaan että kehtaavat myös laittaa minihameen ylleen.

• huomannut,
        Angi * kirjoitti:

kuten sanoin silmä tottuu hyvin nopeasti kohta kun kaikki 60-90 vuotiaat uskaltautuvat ulos minihameessa niin kohta kaikki ovat tottuneet asiaan. Voihan sitä laittaa sukkahosut jalkaansa sellaiset jotka peittävät suonikohjuja ja muita jalka vammoja. Puserossakin voi olla yli kyynerpäiden pitkät hihat. Olen nähnyt omin silmin miten hyvän näköisiä mummoja on syntynyt. Monelle on tullut kiire laihduttamaan että kehtaavat myös laittaa minihameen ylleen.

mutta minä ja aviomieheni olemme sitä mieltä, ettei paljastaminen ole peittämistä kauniimpaa.

Aina arvailu voittaa tarkastelun.

• isoiskä.
        Angi * kirjoitti:

monenko pätkätarinan kokemuksella kerrot,
        kyllä minä ainakin haluan vaimoni pukeutuvan mahdollisimman peittävästi,
        vaikka onkin nuoruudenpainossaan ja aivan ok.

-70 luvun alussa pyysin häntä kaupunkiin kävelylle bikineissä,
        olihan silloin muitakin,
        mutta onneksi hän kieltääntyi,
        nykyään muistelen vaan hulluja nuoruuden ajatuksiani
        kyllä mies voi tyhmä olla.

Eli jos pitää näytellä, kyllä silloin on jokin kodissa vialla.

• Angi *
        huomannut, kirjoitti:

mutta minä ja aviomieheni olemme sitä mieltä, ettei paljastaminen ole peittämistä kauniimpaa.

Aina arvailu voittaa tarkastelun.

Samaa ajattelimme mekin aikanaan mutta nyt olemme huomanneet että miksei nainen voisi pukeutua kuten viihtyy. Miksi naisen pitää katsoa peiliin kaikkina elämänsä aikoina vain miehen tähden. Tai kateellisten naisten jotka itse voisivat tehdä samoin mutteivat uskalla kun ikärasismi painaa hartioita.

• OliviaKoo
        Angi * kirjoitti:

Samaa ajattelimme mekin aikanaan mutta nyt olemme huomanneet että miksei nainen voisi pukeutua kuten viihtyy. Miksi naisen pitää katsoa peiliin kaikkina elämänsä aikoina vain miehen tähden. Tai kateellisten naisten jotka itse voisivat tehdä samoin mutteivat uskalla kun ikärasismi painaa hartioita.

Jotain outoa on mielestäni kuusikymppisessä naisessa, joka viihtyy minihameessa. Onkohan silloin itsekritiikki kohdallaan?

Kyllä se on kokonaisuus, jonka tulee ratkaista pukeutuminen, ei pelkästään viihtyvyys. Tarkoitan sitä, että ulkonäössä muutkin seikat kuin minihameeseen sopivat sääret.

Väitteesi, että nainen katsoisi peiliin kaikkina elämänsä aikoina miehen tähden, minä kumoan heti kättelyssä.
        En kiellä, etteikö niitäkin naisia olisi olemassa, mutta ainakin kaikki minun tuntemani naiset, itseni mukaanlukien, pukeutuvat vain ja ainoastaan itseään varten.

Ja veikkaanpa, että juuri ne naiset, jotka näillä vuosikymmenillä vielä vetävät minihameen ylleen, tekevät sen juuri miesten tähden, saadakseen heiltä ihailua. Eivätkä ymmärrä, että usein se on pelkkää säälinsekaista hämmästelyä.

• Angi *
        isoiskä. kirjoitti:

monenko pätkätarinan kokemuksella kerrot,
        kyllä minä ainakin haluan vaimoni pukeutuvan mahdollisimman peittävästi,
        vaikka onkin nuoruudenpainossaan ja aivan ok.

-70 luvun alussa pyysin häntä kaupunkiin kävelylle bikineissä,
        olihan silloin muitakin,
        mutta onneksi hän kieltääntyi,
        nykyään muistelen vaan hulluja nuoruuden ajatuksiani
        kyllä mies voi tyhmä olla.

Eli jos pitää näytellä, kyllä silloin on jokin kodissa vialla.

haluatte. Jokaisella on ohjat omissa käsissään ja päässään. En minä välitä kuka laittaa minikoltun päälleen en ollenkaan. Olen vain sitä mieltä että naiset itse antavat nuoruudelle ja kauneudelle vallan vaikka tässä maailmassa on oikeus kaikilla elää kuten parhaakseen näkee. Onneksi minun mies ei ole ahdasmielinen.

Minihameita on montaa kokoa ei sen tarvitse olla mikään lapputakamuksen yllä. Sen helma voi olla aavistuksen korkeammalla kuin polvet. Ja kun laittaa hiukankorkoa kengissä jalkaansa niin sääret tulee kauniiksi ja jokainen nainen joka haluaa viihtyä oman itsensä kanssa tuntee itsensä kauniiksi. Minä suon tämän onnen myös lihaville naisille koska he kantavat itse kilonsa ja se ei kenellekkään kuulu kuinka paljon jollakin on ylipainoa. Minusta sellainen ei ole näyttelemistä vaan oman itsensä kohentamista sillä konstilla pääsee masennuksestaan kun voittaa itsensä ja jonkun toisen vasta väitteet. Usein naiset ahdistetaan johonkin kummalliseen sumppuun jossa miehet latelevat määräyksiään. Minusta se on väärin että naiset antavat itseään jymäyttää melkein koko ikänsä. Jotkut naiset ovat saaneet kovan ja ankaran kasvatuksen heiltä ollaan jo lapsena viety oman arvon tunne. Vanhempana minusta ihmisen pitäisi päästä kiireesti eroon tuollaiseista traumoista...

• isoiskä.
        Angi * kirjoitti:

haluatte. Jokaisella on ohjat omissa käsissään ja päässään. En minä välitä kuka laittaa minikoltun päälleen en ollenkaan. Olen vain sitä mieltä että naiset itse antavat nuoruudelle ja kauneudelle vallan vaikka tässä maailmassa on oikeus kaikilla elää kuten parhaakseen näkee. Onneksi minun mies ei ole ahdasmielinen.

Minihameita on montaa kokoa ei sen tarvitse olla mikään lapputakamuksen yllä. Sen helma voi olla aavistuksen korkeammalla kuin polvet. Ja kun laittaa hiukankorkoa kengissä jalkaansa niin sääret tulee kauniiksi ja jokainen nainen joka haluaa viihtyä oman itsensä kanssa tuntee itsensä kauniiksi. Minä suon tämän onnen myös lihaville naisille koska he kantavat itse kilonsa ja se ei kenellekkään kuulu kuinka paljon jollakin on ylipainoa. Minusta sellainen ei ole näyttelemistä vaan oman itsensä kohentamista sillä konstilla pääsee masennuksestaan kun voittaa itsensä ja jonkun toisen vasta väitteet. Usein naiset ahdistetaan johonkin kummalliseen sumppuun jossa miehet latelevat määräyksiään. Minusta se on väärin että naiset antavat itseään jymäyttää melkein koko ikänsä. Jotkut naiset ovat saaneet kovan ja ankaran kasvatuksen heiltä ollaan jo lapsena viety oman arvon tunne. Vanhempana minusta ihmisen pitäisi päästä kiireesti eroon tuollaiseista traumoista...

Minusta sopimattomalla käytöksellä tai pukeutumisella masennus lisääntyy.

Koska minihameinen saa huomiota vain toisilta kohtalotovereilta,
        samantasoisilta, masentuneilta miehiltä.

Tavalliset vain mollaavat vähäsen edessäpäin ja enemmän takanapäin.

Harvat arvostavat jos näyttelet paljaita pintojasi, tai lompakkosi setelinippu,
        minusta ne luovat heti huonon ilmapiirin

• Angi *
        OliviaKoo kirjoitti:

Jotain outoa on mielestäni kuusikymppisessä naisessa, joka viihtyy minihameessa. Onkohan silloin itsekritiikki kohdallaan?

Kyllä se on kokonaisuus, jonka tulee ratkaista pukeutuminen, ei pelkästään viihtyvyys. Tarkoitan sitä, että ulkonäössä muutkin seikat kuin minihameeseen sopivat sääret.

Väitteesi, että nainen katsoisi peiliin kaikkina elämänsä aikoina miehen tähden, minä kumoan heti kättelyssä.
        En kiellä, etteikö niitäkin naisia olisi olemassa, mutta ainakin kaikki minun tuntemani naiset, itseni mukaanlukien, pukeutuvat vain ja ainoastaan itseään varten.

Ja veikkaanpa, että juuri ne naiset, jotka näillä vuosikymmenillä vielä vetävät minihameen ylleen, tekevät sen juuri miesten tähden, saadakseen heiltä ihailua. Eivätkä ymmärrä, että usein se on pelkkää säälinsekaista hämmästelyä.

vanhemmat naiset voisivat mennä esimerkiksi tansseihin minihameessa, kun en tykkäisi että siellä on nuoretkaan liian lyhyissä hamosissa. Sinne en minäkään ehdota tuota vaatetta päälleen laittamaan. Mutta elämässä on paljon muita paikkoja joissa voi olla kevyissä vaatteissa. Laitattehan sortsitkin päällenne eikös niissä ole aika lyhyet puntit? Minunsortseissani on puntit tosi lyhyet enkä yhtään tunne itseäni tyhmäksi tai alastomaksi, silloin ei oikein korkokengät passaa ja siksi sääret eivät tule oikeuksiinsa.

Mutta jos meillä suomalaisilla on toi tuulipuku niin verissä että luulemme olevamme maailman kauniimpia ne päällämme?

• Angi *
        isoiskä. kirjoitti:

Minusta sopimattomalla käytöksellä tai pukeutumisella masennus lisääntyy.

Koska minihameinen saa huomiota vain toisilta kohtalotovereilta,
        samantasoisilta, masentuneilta miehiltä.

Tavalliset vain mollaavat vähäsen edessäpäin ja enemmän takanapäin.

Harvat arvostavat jos näyttelet paljaita pintojasi, tai lompakkosi setelinippu,
        minusta ne luovat heti huonon ilmapiirin

Ei se mitään se vain tulee mukavammaksi tämä kirjoitus kun saa kinata :-) Sinä ajattelet sexuaallisesti asiaa. Minä ajattelen kevyttä yllä ja iloinen mieli. Oletko ulkolainen ja vaimosi kulkee hiuksetkin peitettynä? Sitten ymmärrän sinua mutten niitä naisia. Jollet ole niin kysyn sinulta käyttääkö vaimosi koskaan sortseja? nekin paljastaa pintaa. Niin ja eikö hän uskalla kesällä käyttää henskeli paitaa kun on oikein kuuma?

• isoiskä.
        Angi * kirjoitti:

Ei se mitään se vain tulee mukavammaksi tämä kirjoitus kun saa kinata :-) Sinä ajattelet sexuaallisesti asiaa. Minä ajattelen kevyttä yllä ja iloinen mieli. Oletko ulkolainen ja vaimosi kulkee hiuksetkin peitettynä? Sitten ymmärrän sinua mutten niitä naisia. Jollet ole niin kysyn sinulta käyttääkö vaimosi koskaan sortseja? nekin paljastaa pintaa. Niin ja eikö hän uskalla kesällä käyttää henskeli paitaa kun on oikein kuuma?

Kyllä ne meilläpäin, kaupungissa näkevät sekä miehet että naiset
        paljastavat vaatteet aivan seksuaaliselta kannalta,
        ainakin mitä takanapäin puhuvat,
        rumalta seksuaaliselta kannalta,
        koko henkilö arvostellaan vaatteiden perusteella.
        (tiedoksi vaan, mitä takanapäin puhutaan ja varsinaista puhumista välttelevät,
        noiden ”miestennielijöiden kanssa”)

Pää on vaimolla peitettynä aurinkoinen säilä, lippalakilla.
        Sortsija totta kai käyttää, koko kesän, hieman polven yläpuolelle olevia.

En tiedä mikä on "henskeli paita", muta mitään ei ole tarvis näyttää,
        vaikka paljon paremman näköinen hän on,
        kuin moni 30 vuotta nuorempi iltapäivälehtien malli.

• Angi *
        isoiskä. kirjoitti:

Kunnioitan sinua ja toivotan sinulle ja vaimollesi pitkää elämää yhdessä elettäväksi. Voikaa hyvin..

• Atolfia
        isoiskä. kirjoitti:

kanssasi aivan samaa mieltä.

Olen itse sopusuhtainen 70:nen. Shortseja käytän vapaa ajalla, mutta en katuasuna. Enkä panisi minihametta millään muotoa, vaikka sääreni sen kyllä kestäisivät.

Tässä iässä pitää olla sen verran itsekritiikkiä, että pukeutuu asiallisesti, ei mummomaisesti.
        En viihtyisi minihameessa. Tuntisin itseni melkoisen hölmöksi.

Lihava ihminenkin on kauniimpi pukeutuessaan muotojensa mukaan vaikkakin mallikkaasti.

• sambala
        Angi * kirjoitti:

En minä ainkaan pidä sitä kovin kauniina naisen päällä jos on lihava kyllä minihame on kaunisjalkaisten naisten vaate(katso paula koivuniemi) siinä hyvä esimerkki kauniista sääristä eikä mini ole lainkaan ruma hänen päällä.

• ulottuvasta
        Atolfia kirjoitti:

kanssasi aivan samaa mieltä.

Olen itse sopusuhtainen 70:nen. Shortseja käytän vapaa ajalla, mutta en katuasuna. Enkä panisi minihametta millään muotoa, vaikka sääreni sen kyllä kestäisivät.

Tässä iässä pitää olla sen verran itsekritiikkiä, että pukeutuu asiallisesti, ei mummomaisesti.
        En viihtyisi minihameessa. Tuntisin itseni melkoisen hölmöksi.

Lihava ihminenkin on kauniimpi pukeutuessaan muotojensa mukaan vaikkakin mallikkaasti.

on puhuttu.

Kaikkein jyrkimmät eivät sitäkään hyväksy.

• apunailona
        Angi * kirjoitti:

Voisin lähteä vaikka uikkareissa ulos. Aurinko paistaa ja en ole viellä rohjennut sitä paistatella UV säteiden pelossa.

Asunkin aika rauhallisella paikalla, mutta en uimarannalla. Kotipihalla kesäisin olen yleensä ollut hyvinkin vähillä vaatteilla naapureista huolimatta. Niin ovat hekin.

Mielestäni aika ja paikka ratkaisevat aikapaljon, millaisissa vaatteissa kuljemme, kuten myös, olemmeko täällä Suomessa vai etelän lomalla.

Kas`kun tuo minihame ärsyttää aika monia. Mites nämä shortsit? Jos minihameen alla on peittävät alkkarit ja shortsien alla ei mitään, niin kumpi on parempi?

Mielikuvitus! Mistä sitä miehillä riittääkin?

Mielestäni räikeä meikki on pahempi päivällä, kuin vaatetus ja puhe tyyli, mikäli puheisiin pääsee!?!

• Sekä..
        sambala kirjoitti:

En minä ainkaan pidä sitä kovin kauniina naisen päällä jos on lihava kyllä minihame on kaunisjalkaisten naisten vaate(katso paula koivuniemi) siinä hyvä esimerkki kauniista sääristä eikä mini ole lainkaan ruma hänen päällä.

sinun, Sambala että seuraavan, Apunailonan viestit!

Olette ihania molemmat!

• Angi *

ostamaan lyhköisen hamosen ja vee-kauluksisen puseron. Olen ollut ostamassa niitä heidän kanssaan. Kuule olen sitä mieltä että naisella on oikeus olla kaunis myös vaatteiden kanssa. Kaikkeen silmä tottuu ja itse hameen kantaja huomaa viihtyvänsä asussaan ja samalla ryhti suorenee ja kasvot on iloisemmat katsella.

• Hili(ma)kka

Nyt on kuulkee Siskot niin, että jos tähän asti on pelätty aenakiin ns. lähi-immeisten reaktioeta, niin nyt kertakaekkiaan tehkäämme sille ihan vihonviimeinen toppi: Minä Hilkka ja Sinä Pirkko piätämme ite asioestamme!
        Itekukkiin tiijämme osaltamme, millaesta elämämme on ollut.
        Tiijän, että meitä hilikkoja ja pirkkoja on enemmännii, mutta ei ehkä vielä riittävän rohkeita mukkaa tulemaan.
        Olen itse yksi MIELENTERVEYDENKESKUSLIITON vertaisohjaaja. Toimin tällä hetkellä Mikkelissä Masennusoireita potevien ryhmän ohjaajana.

• Aikuinen ja mummikin

Jos haluat huomiota niin pistä mini,
      jos taa haluat olla tyylikäs unohda se.

• järki päässä

Olen samaa mieltä kanssasi, mini päälle ja kukkahattu päähän jos haluaa huomiota.
        Minihame vanhan ämmän päällä antaa vaikutelman
        vanhasta huorasta, eikä trendikkäästi pukeutuneesta naisesta.

• on paljon

nainen ja tietysti mieskin on asiallisesti peitettynä kaikkein kaunein ja komein.

Moni nainen ihannoi poliisia, ym. komeassa univormussaan,
      mutta ei osaa yhdistää että nainenkin on kauneimmillaan kun on fiksusti peitetty.

Aina jos näen paljastettuja paikkoja, tuulee mieleen kuinka monelle on jo paljastanut,
      eli ei yhtään viehätä.
      En halua sellaisia jotka ovat jo paljastelleet kymmenille,
      enhän halua ostaa autojakaan jotka ovat jo usealla olleita.

• vanhemmalle

Naiselle mielestäni mini,vaikka olisi kuinkakin sääret kunnossa? Nuorten juttu se on mielestäni,eikä aina tosin sovi heillekään, niin paljon on nuorissa jo ylipainoisia?

Eikä sovi enää minunkaan ikäiselleni mielestäni,silloin on tyyli kyllä hukassa pahankerran, vaikka olisikin vielä ihan trimmissänsä.

Nainen 51v

• OliviaKoo

Kyllä minihame ja paljastavat topit ovat nuorten vaatetusta. Ei se riitä, että on solakat sääret ja hyvä rintavarustus, ihon täytyy myös olla sileä ja kimmoisa moisiin paljastuksiin ja sitähän se ei enää monellakaan näille kymmenille päässeille ole.

Jokainen ottakoon pihallaan, parvekkeellaan ja uimarannalla aurinkoa sellaisissa vetimissä kuin niissä voi, mutta kyllä minun mielestäni ihmisten ilmoille lähdettäessä mieluummin peitellään kuin paljastellaan strategisia paikkoja.
      On paljon naisellisemman näköistä.

• jonka allekirjoitan täysin!

HYI, millaisia muut naiset ovatkaan toisilleen!
        Hävetkää!
        Niin, paitsi siis Angi js Hilimakka.

Naisella on oikeus pukeutua minkäikäisenä tahansa
        haluamallaan ja juuri ITSELLEEN sopivalla tavalla!

• on, on
        jonka allekirjoitan täysin! kirjoitti:

Hävetkää!

On myös oikeus näyttää naurettavalta. Kyllä sen huomaa, kun ei järki oikein kerro, miltä kokonaisuudessaan näyttää.
        Niitä esimerkkejä on raitit tulvillaan.
        Onneksi on myös naisia, joita katsellessa silmä lepää. Eikä heidän tarvitse korostaa itseään pukeutumisella. Minihame ei ole edes naisellinen.

• Angi *
        on, on kirjoitti:

On myös oikeus näyttää naurettavalta. Kyllä sen huomaa, kun ei järki oikein kerro, miltä kokonaisuudessaan näyttää.
        Onneksi on myös naisia, joita katsellessa silmä lepää. Eikä heidän tarvitse korostaa itseään pukeutumisella. Minihame ei ole edes naisellinen.

Hyvän tuulinen niin on varmasti naisellinen, hame on aina naisellinen oli se lyhyt tai pitkä. Sellainen joka sanoo ettei minihame ole naisellinen ei tiedä mitä sana "naisellinen" sisällään pitää.

Sortsit ovat myös naiselliset jos kantaja on itse iloinen ja reipas. Jos nainen kävelee etukumarassa eli ryhti pahasti painunut niin en tosiaankaan suosittele minihametta. Kaikki minun tuntemat ovat suoraryhtisiä lihavia ja laihoja tai siltä väliltä.

• tammikuun likka
        Angi * kirjoitti:

Hyvän tuulinen niin on varmasti naisellinen, hame on aina naisellinen oli se lyhyt tai pitkä. Sellainen joka sanoo ettei minihame ole naisellinen ei tiedä mitä sana "naisellinen" sisällään pitää.

Sortsit ovat myös naiselliset jos kantaja on itse iloinen ja reipas. Jos nainen kävelee etukumarassa eli ryhti pahasti painunut niin en tosiaankaan suosittele minihametta. Kaikki minun tuntemat ovat suoraryhtisiä lihavia ja laihoja tai siltä väliltä.

Se on meillä naisilla "makuasia" mistä tykkää. "Vanhana" ompelijana kattelen ittelleni sellasia vaatteita mitkä sopii ja pukee minua. Pitkä, pikkusen kellomainen ja ohuesta laskeutuvasta kankaasta tehty hame, se on se mistä itse tykkään. Eli pituus olisi sellanen nilkkojen yläpuolella kymmenisen senttiä. Kun hameesta on kysymys :)

• siellä.
        on, on kirjoitti:

"Onneksi on myös naisia, joita katsellessa silmä lepää. Eikä heidän tarvitse korostaa itseään pukeutumisella. Minihame ei ole edes naisellinen."

olen täysin samaa mieltä,
        tuolaisten kanssa on ihana keskustella kaikista asioita ja kauan,
        he ovat ikäänkuin muutenkin viisaampia,

eikä tarvi ajatella että muut juoruavat myöhemmin takanapäin.

• Angi *
        tammikuun likka kirjoitti:

Se on meillä naisilla "makuasia" mistä tykkää. "Vanhana" ompelijana kattelen ittelleni sellasia vaatteita mitkä sopii ja pukee minua. Pitkä, pikkusen kellomainen ja ohuesta laskeutuvasta kankaasta tehty hame, se on se mistä itse tykkään. Eli pituus olisi sellanen nilkkojen yläpuolella kymmenisen senttiä. Kun hameesta on kysymys :)

Pitkä näyttää aika körttimäiseltä jos vääränlainen ihminen on sen sisässä. Mutta makunsa kullkin enpä rupea enmpää kinaamaan tässäkin asiassa on yhtämonta mieltä kuin on naista ja miestä. Jokainen olkoon kuten lystää ja onnelliseksi tulee.

• kesän lapsi

pitäisi kyllä olla jokaisella aikuisella sen verran, että osaa katsoa peiliin vähän muidenkin silmin. 60-vuotiaalla iho on 60-vuotiaan ihon näköinen, ei siitä pääse mihinkään ja jos on edes kohtuullinen määrä tuota itsekritiikkiä päässä, niin ymmärtää pukeutua sopivasti peittäen.

Jos seksuaalisuuttaan haluaa korostaa, niin eikö kauniisti peittäminen ole eroottisempaa kuin tarjolle asettaminen!

• aika aikansa kutakin
        jonka allekirjoitan täysin! kirjoitti:

Hävetkää!

Oikeus pukeutua mihin asuun tahansa, se lienee meillä jokaisella. Tyylitaju onkin jo toinen juttu. Sitä ei edusta edes "Airatäti". Kyllä vanhakin ihminen voi ja saakin olla nuorekas ja pirteä. Karmea ei ole kuitenkaan synonyymi pirteälle ja nuorekkaalle.

Minihame sopii nuorelle tytölle, kiinteälle ja kimmoisalle. Ei muille, palleroille ja löysälihaisille.

Jos kuitenkin on halu paljastaa sulonsa, sen voi tehdä uimahallissa tai rannalla. Siellä se ei ole tyylikysymys. Jos haluaa esittää kaikki sulonsa paljaana voi mennä nakurannalle. Siellä alastomuuskin on tyylikästä.

• lyhyen hameen pito-oikeutta!
        aika aikansa kutakin kirjoitti:

Oikeus pukeutua mihin asuun tahansa, se lienee meillä jokaisella. Tyylitaju onkin jo toinen juttu. Sitä ei edusta edes "Airatäti". Kyllä vanhakin ihminen voi ja saakin olla nuorekas ja pirteä. Karmea ei ole kuitenkaan synonyymi pirteälle ja nuorekkaalle.

Minihame sopii nuorelle tytölle, kiinteälle ja kimmoisalle. Ei muille, palleroille ja löysälihaisille.

Jos kuitenkin on halu paljastaa sulonsa, sen voi tehdä uimahallissa tai rannalla. Siellä se ei ole tyylikysymys. Jos haluaa esittää kaikki sulonsa paljaana voi mennä nakurannalle. Siellä alastomuuskin on tyylikästä.

Karmea ei tosiaankaan ole oikea sana,
        mutta puolustan silti kyllä Aira Samulininkin oikeutta pukeutua miten pukeutuu, oma on asiansa.

Pitkälle ja solakalle naiselle sopii minihame hyvin
        (siis JOS se sopii, näkeehän sen nyt peilistä ja kuulee ystäviensä kommenteista!!!)
        Tyylikkyys ei vaadi edes korkeita korkoja, vaan muutama cm riittää, jos on hoitanut itsensä.

Tyylikästä on minusta myöskin aina nuoresta asti ollut pitää vaot ja raot ylhäällä edessä ja alempana takana peitettynä. Minusta on outoa laitella näytille niitä, ihmettelen sitä joskus, kun näen tapauksen. Mitä jos miesten muotikin tulisi sellaiseksi, että genitaalit vilkkuisivat.
        Tuskinpa alistuisivat siihen muotiin.

Ulkoapäin ohjailu on naisten kohdalla nöyryyttävää,
        ikäänkuin he olisivat jotain aivotonta sorkkaeläinlaumaa, joille tehdään tehtaissa kummallisia sarvia jalkoihin ja burkhat päälle!

Sillä systeemillä naisten euro pysyy 20% alempiarvoisena kuin miesten vastaava, ja miessukupuoli pysyy määräävässä asemassaan. :|

• tammikuun likka
        Angi * kirjoitti:

Pitkä näyttää aika körttimäiseltä jos vääränlainen ihminen on sen sisässä. Mutta makunsa kullkin enpä rupea enmpää kinaamaan tässäkin asiassa on yhtämonta mieltä kuin on naista ja miestä. Jokainen olkoon kuten lystää ja onnelliseksi tulee.

Onhan se niin, että vaatteen pitää sopia kantajalleen, jotta se on sen näköinen kuin pitääkin. Kyllä pitkä mekko on hieno, tykkään itte. Eikä se pituus tee ollenkaan vanhan näköseks, jos silleen aattelee. Tyköistuva pusero ja kivat kengät, hiukset laitettu ja tietysti ryhti.

• (täsmennys)
        lyhyen hameen pito-oikeutta! kirjoitti:

Karmea ei tosiaankaan ole oikea sana,
        mutta puolustan silti kyllä Aira Samulininkin oikeutta pukeutua miten pukeutuu, oma on asiansa.

Pitkälle ja solakalle naiselle sopii minihame hyvin
        (siis JOS se sopii, näkeehän sen nyt peilistä ja kuulee ystäviensä kommenteista!!!)
        Tyylikkyys ei vaadi edes korkeita korkoja, vaan muutama cm riittää, jos on hoitanut itsensä.

Tyylikästä on minusta myöskin aina nuoresta asti ollut pitää vaot ja raot ylhäällä edessä ja alempana takana peitettynä. Minusta on outoa laitella näytille niitä, ihmettelen sitä joskus, kun näen tapauksen. Mitä jos miesten muotikin tulisi sellaiseksi, että genitaalit vilkkuisivat.
        Tuskinpa alistuisivat siihen muotiin.

Ulkoapäin ohjailu on naisten kohdalla nöyryyttävää,
        ikäänkuin he olisivat jotain aivotonta sorkkaeläinlaumaa, joille tehdään tehtaissa kummallisia sarvia jalkoihin ja burkhat päälle!

Sillä systeemillä naisten euro pysyy 20% alempiarvoisena kuin miesten vastaava, ja miessukupuoli pysyy määräävässä asemassaan. :|

tarkoitan tyylikästä hiukan polven yläpuolelle ulottuvaa hametta (tai polvipituista).

• Angi *
        tammikuun likka kirjoitti:

Onhan se niin, että vaatteen pitää sopia kantajalleen, jotta se on sen näköinen kuin pitääkin. Kyllä pitkä mekko on hieno, tykkään itte. Eikä se pituus tee ollenkaan vanhan näköseks, jos silleen aattelee. Tyköistuva pusero ja kivat kengät, hiukset laitettu ja tietysti ryhti.

koneelta on ryhti valmiiksi kumara? Jollei joka kerta nosta itseään aivan suoraksi kun lähtee liikkeelle niin ei aikaakaan kun kasvaa kyömy niska. Sitä sitten ei pois saa vaikka mitä temppuja tekisi..

• tammikuun likka
        Angi * kirjoitti:

koneelta on ryhti valmiiksi kumara? Jollei joka kerta nosta itseään aivan suoraksi kun lähtee liikkeelle niin ei aikaakaan kun kasvaa kyömy niska. Sitä sitten ei pois saa vaikka mitä temppuja tekisi..

...kommenttisi :) En ole vielä huomannut, mutta taitaa olla edessä jossakin vaiheessa...

• se oli silloin

Riidanaihe se on tuokin. Miksei jokaisen mielipiteeseen voida suhtautua asiallisesti?

Mielestäni vanhat selluliittikintut on esteettistä peittää, samoin ns. norsunnahka, joka vanhalla lainehtii kaikkialla, vaikka hoikka olisikin. Ikä kuitenkin on meissä jokaisessa tehnyt tehtävänsä.
      Oli aika jolloin pukeuduimme lyhyisiin vaatteisiin ja nyt on uuden sukupolven vuoro.

Miksi emme pysty myöntämään itsellemme, että nuoruus on ohi. Vanhakin voi pukeutua tyylikkäästi ja kauniisti, mutta ainahan on - ikävä kyllä - meitä sellaisia joilta itsekontrolli puuttuu.

• vanha ei.

Näin ajatelen,
        kauempaa on aivan siedettävää, 50 m päästä.
        Mieshän arvailee silloin osan, kun ei näe.

Lähietäisyydeltä en pidä mistään paljastuksista.
        On kurja katsella, jos joku on pukeutunut "hiemankin säädyttömästi"

Kaikki mikä on paljaana pitää olla todella kaunista, kiinteää ja "pyöreää",
        pelkkä hoikkuus ei riitä.

• Kukin tavallaan
        vanha ei. kirjoitti:

Näin ajatelen,

Olet oikeassa lähitarkastelusta. Jopa tämä nainen, joka täällä mainittiin, olisi varmasti naisellisempi, jos ei pukeutuisi niin räväkästi.
        Olen joutunut istumaan hänen lähellään ja silmälasit oli otettava pois näkymän parantamiseksi.

Eräs mies sanoi silloin, että hattua vaihtamalla ei tarvitsisi hiuksiakaan värjätä,
        pääsisi helpommalla.

Miehiä vartenhan naiset valitsevat asunsa ja värjäävät yläpäänsä.

• Sääliksi käy,
        vanha ei. kirjoitti:

Näin ajatelen,

kun tutustuu vuosisatojen takaiseen naisten alistamiseen.

Jos ei kelvannut miehille, joutui pois maailmasta, luostariin.

Ellei sitten ruvennut harjoittamaan maailman vanhinta ammattia.

Miehille siitä ei mitään nimitystä tullut,
        kun he "käyttivät" naisia.

Naiset olivat huoria.

Sama henki periytyy edelleen niin miesten kuin naisten mielissä.

• väännettiin,
        Sääliksi käy, kirjoitti:

kun tutustuu vuosisatojen takaiseen naisten alistamiseen.

Jos ei kelvannut miehille, joutui pois maailmasta, luostariin.

Ellei sitten ruvennut harjoittamaan maailman vanhinta ammattia.

Miehille siitä ei mitään nimitystä tullut,
        kun he "käyttivät" naisia.

Naiset olivat huoria.

Sama henki periytyy edelleen niin miesten kuin naisten mielissä.

jotta eivät päässeet pakoon alistajaansa.

Nainen oli helppo alistaa,
        sillä odottaessaan lasta hän oli puolustuskyvytön.

Nykyisin
        pystyy jo
        pitämään puoliaankin hiukan.

• Ystäväpiirissäni
        väännettiin, kirjoitti:

jotta eivät päässeet pakoon alistajaansa.

Nainen oli helppo alistaa,
        sillä odottaessaan lasta hän oli puolustuskyvytön.

Nykyisin
        pystyy jo
        pitämään puoliaankin hiukan.

on onneksi vain hienoja, hyviä miehiä,
        samoin aviosiippani ja poikani sekä vävyni,

ystäväinikin joukossa ei ainuttakaan alistajaa.

Kuinkas sattuikaan!

Huumorintajuisia, fiksuja, rehtejä miehiä,
        HEITÄ O N !

Se on lohdullista.

• ajattelen myös noin

Miksi ihmeessä ihminen ei voi tunnustaa fyysistä ikäänsä vaan yrittää naurettavalla tavalla usein näyttää ikäistään nuoremmalta. Tuo keinotekoisuus onnistuu todellakin harvalta ja harvoin. Puhutaan arvokkaasta kuolemasta, mutta olisi ehkä aiheellista puhua myös arvokkaasta tavasta elää!

• Olen Angin kanssa täysin samaa mieltä. Hienoa, sinulta tuli hyviä kommentteja puolustuksineen jyrkkiä mielipiteitä vastaan.

Näemme tämänkin asian hyvin erilailla.
      Kuinka moni nainen jättääkään pukeutumatta minihameeseen juuri siitä syystä, että tulee leimatuksi kevytkenkäiseksi!

En käytä itse, eikä minua haittaa, jos joku haluaa kyseiseen hameeseen pukeutua. Kyllä se on jokaisen oma asia miltä haluaa näyttää.

Sanoit "pikkumusta", ettei Aira Samulinia noteerata tässä tapauksessa.
      Minä noteeraan kysymällä, miksi hyväksytään hänen mininsä, räväkkyytensä, ym? Onhan hän jo liki 80!?
      Jos 50-60 nainen on saman muotoinen, niin kaunishan hän on katsella!
      Johtuuko siitä, että on julkkis, silloin ei tule leimatuksi?

Jos jostain saa hyvän mielen, niin miksi kieltäytyä siitä vain muiden mielipiteiden, ajatusten ja kateuden vuoksi?

• pikkumusta ek

..olet oikeassa siinä, ettei ketään pidä sulkea "arvostelun" ulkopuolelle. Se, miksi mainitsin Aira Samulinin, johtuu siitä, että hänet on totuttu näkemään "muureja murtavana" henkilönä ja hänen nimensä olisi joku joka tapauksessa vetänyt esiin keskustelussa. Maininnastani huolimatta niin myös tehtiin! Sama mielipide minulla koskee niin Aira Samulinia kuin kaikkia muitakin aikuisia naisia.

• OliviaKoo ek
        pikkumusta ek kirjoitti:

..olet oikeassa siinä, ettei ketään pidä sulkea "arvostelun" ulkopuolelle. Se, miksi mainitsin Aira Samulinin, johtuu siitä, että hänet on totuttu näkemään "muureja murtavana" henkilönä ja hänen nimensä olisi joku joka tapauksessa vetänyt esiin keskustelussa. Maininnastani huolimatta niin myös tehtiin! Sama mielipide minulla koskee niin Aira Samulinia kuin kaikkia muitakin aikuisia naisia.

Minä olen ehdottomasti pikkumustan kanssa samaa mieltä, joka sanasta.

Jos joku väittää, että Aira Samulin on hyvännäköinen minihame yllään, niin ihmettelen väittäjän arvostelukykyä.

Ihmettelen myös Samulinin omaa arvostelukykyä, mutta ei kai se mitään merkitse, ihmettelen niin monta muutakin asiaa.

• Wivi
        OliviaKoo ek kirjoitti:

Jos joku väittää, että Aira Samulin on hyvännäköinen minihame yllään, niin ihmettelen väittäjän arvostelukykyä.

Ihmettelen myös Samulinin omaa arvostelukykyä, mutta ei kai se mitään merkitse, ihmettelen niin monta muutakin asiaa.

on Aira, ihanan hersyvä nauru ja persoonallinen tyyppi. Sallitaan hänelle minihame, se kuuluu hänen imagoonsa.

Muilla ikääntyvillä naisilla en kyllä mielelläni minihamosta näkisi. Ei nyt tarvitse polviakaan peittää mutta järki käteen sen helman pituuden kanssa. Meillä jokaisella on ollut oma miniaikamme nuoruudessa, se riittää.

• Nooa-pankin promo-
        OliviaKoo ek kirjoitti:

tilaisuuksissa kolme eri kertaa Munkiniemessä.

Housut olivat ryppynauhalla poikittaisrypytetyt, ja jalassa oli korkeat sarvet.

En sano mitään siitä asusta, muuta kuin että minihamekin on silti parempi.

• mies yli 60

En ole lukenut koko viestiketjua, mutta kommentoin lyhyesti. Mielestäni minihame ja muu paljaan pinnan näyttäminen ei sovi laisinkaan palstan ikäisille. Sen sijaan muunlainen nuorekas olemus, meikki näyttäväkin, pukeutuminen ja mahdollinen muukin rekvisiitta saavat vanhankin miehen hormoonit hyrräämään.

• järki päässä

Mitä tämän ketjun aiheella on miehen hormoonien kanssa tekemistä???
        On kysymys vaan joittenkin naisten mauttomasta pukeutumisesta.

• hohhoijaa...
        järki päässä kirjoitti:

Mun pitää nyt mennä. :|

• mies yli 60
        järki päässä kirjoitti:

Järki saattaa olla yläpässä, mutta eräänlaiset tunteet alempana. Ikäluokamme nainen voi olla erittäin viehättävä, kun hän ei yliarvioi oman saunapuhtaan alastomuutensa viettelyvoimaa.

• paljastaa ihmisestä aika paljon, se on joko iso tai sitten ei. On erikoisia ihmisiä jotka haluavat katseita, mutta eivät ymmärrä ovatko ne negatiivisia vai positiivisia. Ehkä pitäisi antaa vaan heidänkin varttua aikuisiksi, sillä näitähän riittää. hohhoijaa.........

• Kuuskymppinen

Kävin juuri alennusmyynnissä ostamassa jotain peittävää, kun en enää mielelläni näyttele paljasta pintaa. Nuoret tehkööt sen kun ei ole samanlaisia ongelmia. Ikä jättää jälkensä, mutta rajoitteet ovat olemassa ennen kaikkea ihmisten mielissä.

Pukeutumisessa ratkaisee kokonaisuus ja tyyli. Minä en näytä sääriäni, mutta jos jollakulla on näyttämisen arvoiset sääret, mikäs siinä. Ei se ole pelkästään ikäkysymys. Jotkut kuusikymppiset ovat vielä hyvässä kunnossa eikä minihame rumenna heitä. Se voi olla tyylikäskin.

Jos on harkittu ja tilanteeseen sopiva kokonaisuus, oli se mini-toppi tai täysin peittävä, ja asu sopii kantajalleen ja tilanteeseen, ei ikä merkitse. Ikä näkyy, oli asu millainen tahansa. Pahimpia jälkiä voi usein peittää.

Tyylittömyys myös näkyy oli ikä mikä tahansa.

• oli asu mikä tahansa

Typeryys
        näkyy myös. Jos talviliukkailla huonolla säällä kävelee korkeilla saapikkailla,
        tulee mieleeni:
        "Kun on tyhmä pää, siitä kärsii koko vartalo!"

• olen kanssasi

siitä, että tyylittömyys ei ole ikäkysymys. Jotenkin sitä kuitenkin ajattelee, että aikuisempi ihminen ymmärtää myös tyylin päälle enemmän kuin nuori, joka pukeutuu lauman tavoin.

• ...lauma määrää...
        olen kanssasi kirjoitti:

siitä, että tyylittömyys ei ole ikäkysymys. Jotenkin sitä kuitenkin ajattelee, että aikuisempi ihminen ymmärtää myös tyylin päälle enemmän kuin nuori, joka pukeutuu lauman tavoin.

myös aikaihmisten (=meidän) pukeutumistamme!

Kasvoimme laumassa koulussa.
        Yritimme olla hyväksyttäviä.

Se näkyy kyllä asuvalinnoissamme aina.

Ja tosi on tietenkin tuo:
        kun on tyhmä pää. siitä kärsii koko vartalo.

Varpaita myöten.

• olen kanssasi
        ...lauma määrää... kirjoitti:

myös aikaihmisten (=meidän) pukeutumistamme!

Kasvoimme laumassa koulussa.
        Yritimme olla hyväksyttäviä.

Se näkyy kyllä asuvalinnoissamme aina.

Ja tosi on tietenkin tuo:
        kun on tyhmä pää. siitä kärsii koko vartalo.

Varpaita myöten.

kyllä asiaan, joka vaivaa monia aikuisia, mutta minusta me kyllä osaamme ja uskallamme olla myös yksilöllisiä. Aikuisempana ei toisten mielipiteillä ole tuossa asiassa niin suurta merkitystä kuin nuorella. Kanssaihmisten mielipiteet kyllä merkitsevät monessa asiassa ja ehkä hyvä niin.

• marjapensas

Mikrot ja minit on taaksejäänyttä aikaa, minun hameenhelmani vaihtelevat aikuisen naisen muodin mukaan.
      Tällä hetkellä hameenhelmani löytyy heti polvien alapuolelta, ja hameen kanssa ”korkkarit” jalkaan
      ei minulla ole mitään hävettävää paljastaa sääriäni, suonikohjuilta olen säästynyt,
      eikä ylipaino ongelmiakaan ole,
      joten vielä ainakin nautin muodin ”suomista antimista”.

Joku mainitsisi minihameen nuorten yksinoikeudeksi, siittä vaan,
      kaunista katseltavaa kun,parikymppinen 20-30 kiloa ylipainoinen tytöntyllerö,
      porhaltaa vastaan shortseissa tai , minihameessa ja tiukassa topissa,
      mutta nuoruus korvaa, tyylikkyyden, näinkö se on nähtävä??

Sitten jonkun onnettoman vaimon mustasukkainen, mies täällä väittää.
      että miehiä miellyttääkseen, naiset haluavat pukeutua ”paljastaakseen sulonsa” muille miehille:-o.
      Kyllä me naiset haluamme näyttää naisilta, eikä joiltakin kaavutetuilta kotiorjilta.

Täällä oli esimerkkinä Aira Samulin, hän on täyttänyt 80 vuotta, mutta meidän ikäisiämme on
      Paula Koivuniemi, ja Katri-Helena eimerkiksi, sopisiko heille joku mummovaate?
      Kunhan kysyin;)

• On sitä turhempaakin keskus...

En tiedä, mitä tarkoitat mummuvaatteella. Minulle se tarkoittaa vanhainkodeissa käytössä olevaa oloasua, käytti sitä sitten mummot tai vaarit.
        Ei 80-vuotiaankaan tarvitse niihin pukeutua. Ei liioin minihameeseen. Asuja onneksi löytyy kaiken ikäisille naisille ja miehille. Erikoiskokoja ei välttämättä.
        Se mikä sopii tyyliltään (kuosiltaan) nuorille, ei välttämättä sovi mummoille tai papoille, eikä vanhemmille soveltuva vaate nuorille. Niin se vain on kummaa ja ihmeellistä. Johtuneeko se sitten vartalon muutoksista, ryppyjen lisääntymisestä tms.

Väärä asuvalinta näyttää monesti koomiselta, pahimmillaan jopa irvokkaalta. Olisiko psykologialla (psyykkisellä minällä) jotain tekemistä asioihin suhtautumisen kanssa.

Meidän ikäisestä ei saa nuorta enää millään keinolla. Jos joku sitä yrittää tavalla tai toisella (paksulla pakkelilla, minihameilla, rintakarvojen esittelyllä, kireillä housuilla ja vasemman taskun toppauksilla) tekee se yrityksestä poikkeuksetta naurettavan.

Yleensä kaiken kanssa on samoin. Vanhasta talosta ei saa uutta millään keinolla, vanha puu erottuu nuoresta puusta jne.

• siinä
        On sitä turhempaakin keskus... kirjoitti:

En tiedä, mitä tarkoitat mummuvaatteella. Minulle se tarkoittaa vanhainkodeissa käytössä olevaa oloasua, käytti sitä sitten mummot tai vaarit.
        Ei 80-vuotiaankaan tarvitse niihin pukeutua. Ei liioin minihameeseen. Asuja onneksi löytyy kaiken ikäisille naisille ja miehille. Erikoiskokoja ei välttämättä.
        Se mikä sopii tyyliltään (kuosiltaan) nuorille, ei välttämättä sovi mummoille tai papoille, eikä vanhemmille soveltuva vaate nuorille. Niin se vain on kummaa ja ihmeellistä. Johtuneeko se sitten vartalon muutoksista, ryppyjen lisääntymisestä tms.

Väärä asuvalinta näyttää monesti koomiselta, pahimmillaan jopa irvokkaalta. Olisiko psykologialla (psyykkisellä minällä) jotain tekemistä asioihin suhtautumisen kanssa.

Meidän ikäisestä ei saa nuorta enää millään keinolla. Jos joku sitä yrittää tavalla tai toisella (paksulla pakkelilla, minihameilla, rintakarvojen esittelyllä, kireillä housuilla ja vasemman taskun toppauksilla) tekee se yrityksestä poikkeuksetta naurettavan.

Yleensä kaiken kanssa on samoin. Vanhasta talosta ei saa uutta millään keinolla, vanha puu erottuu nuoresta puusta jne.

näytettiin havainnollisesti,
        mitä 'paikalleen juuttuminen' pukeutumisessa tekee.

Oprahin ajatuksena on palauttaa vanhuuskin kauneus-käsitteen alle.

Sillä kaunista on kaikissa ikäryhmissä,
        nykyisin vanhaa halveerataan turhaan.

• Enemmän elämän viisautta
        siinä kirjoitti:

näytettiin havainnollisesti,
        mitä 'paikalleen juuttuminen' pukeutumisessa tekee.

Oprahin ajatuksena on palauttaa vanhuuskin kauneus-käsitteen alle.

Sillä kaunista on kaikissa ikäryhmissä,
        nykyisin vanhaa halveerataan turhaan.

Olipa aika sinunkin oppia.
        Ilman turhanpäiväistä tv-ohjelmaa et olisi
        tuotakaan tiennyt.Hyvä hyvä!

• puettiin
        Enemmän elämän viisautta kirjoitti:

Olipa aika sinunkin oppia.
        Ilman turhanpäiväistä tv-ohjelmaa et olisi
        tuotakaan tiennyt.Hyvä hyvä!

mekko, joka ulottui polveen. Kauniit sääret

ja ballerina-tyyppiset jalkineet tekivät hänestä oman itsensä näköisen sen vanhan huuhkajan sijasta.

• juttu.

tuo on tieteellinen vakio,
      mitä vähemmän on päässä järkeä,
      sitä enemmän pitää pintaa paljastaa.

kai paljastajat tietävät,
      minkä tuloksen on tuottanut.

• järki jäässä

alasti kekkaloimaan jos lähtee ni on järetön.
        Mikä tieteen vakio,onko tutkittu juttu ja mitä tuloksia tuottanut?Onhan meitä moneen lähtöön,se on totta ainakin.
        Joku puhui mummo-vaatteista,sekin olis mukava tietää.

• enemmän kokonaisuutta kuin yhtä yksityiskohtaa?
      Hihaton asu, joka paljastaa "allit" on mielestäni enemmän ikään liittyvä ongelma kuin hameen helman pituus. Useimmat "säännöt" voi omalla kohdallaan määritellä peiliin katsomalla, on sitten kysymys pääntien avaruudesta tai helman pituudesta.

Jos polven yläpuolelle jäävä hameenhelma on mielestäsi mini, pidän sitä pukevampana vaihtoehtona sorjasäärisellä naisella kuin vain vähän pitempää. Keski-Euroopassa naiset usein kulkevat lyhythameiseisissa jakkupuvuissa, liityraidassakin, ja näyttävät mielestäni ihan tyylikkäiltä. Olisikohan niin, että meissä suomalaisissa sorjasääriset ovat vähemmistönä?

Kireä pipo on minusta kaikkein ikävin "asuste" ja saa monien lähimmäisten hymyn hyytymään. ;))

• juuri NAISTEN avulla!

He olivat ehdottomasti sitä mieltä,
        että meidän tyttövauvan on saatava mies,
        ja siksi sen varpaat on käännettävä jalan alle
        ennenkuin on liian myöhäistä,
        ettei se voi sanoa omaa mielipidettään.

Naiset, herätys!
        Nuo missirivistöt ja einomakuset!

Nainenkin on ihminen.

• 1943

sekä naiset, että miehet ikään katsomatta ovat silmälleni sopivampia kauniissa vaatteissa. Lisäksi kesällä vilpoinen puuvillavaate on käytännöllinen: hikinen iho ei tartu joka paikkaan. Ihailen esim. afrikkalaisten kauniita kankaita. Vihkipuvut ovat minun mielestäni muuttuneet liian paljastaviksi, ei se paljas iho niin kaunis ole paitsi tietyissä yksityiselämään kuuluvissa tilanteissa. Tämä on vain minun mielipiteeni, muut saavat vapaasti ajatella toisin.

• mihin tämä johtaakaan

kun mainitset nuo vihkipuvut. Moni morsian on kuin playboylehden sivuilta kuvattu, lähes kaikki näkyvissä. Minua suorastaan puistattaa nähdä sellainen morsian kirkon käytävällä itseään esittelemässä. Rajansa kaikella!

• on jokaisen

oma asia, miten pukeutuu, mutta pieni järjen häivä on sallittua. Tokkopa kukaan haluaa tulla naurunalaiseksi, mitä helposti tulee epäasiallisella pukeutumisella.

• ottaa myös ohjeeksi

No,mautonta se on, jos sanon, mitä ajattelen. Vaikka olisi naisella värkeissä varaakin eli läskit eivät lölly. Miten muuten Aira on tästä poikkeus? Hänen mielipiteensä ovat hyviä, mutta ei hän minusta mikään silmänilo ole, omituisen näköinen lähinnä. Jos en tietäisi, että hän on suomalainen julkku, häntä voisi luulla tietyn talon madameksi, jolla talolla en tarkoita Hyrsylän mutkaa.

Toisaalta maku ei ole yhteneväistä ja mikä minä olen kieltämään, jos joku ikäiseni haluaa välttämättä pukeutua nuorison lailla, siitä vaan, jos kantti kestää. Ihmiset ajattelevat niin erilailla itsestään ja omasta maustaan sekä siitä, onko edelleen oltava seksuaalisesti viehättävä. Lähinnä tuota viimeksimainittuahan varten minihameeseen ja avonaiseen kaula-aukkoon sonnustaudutaan, jos rehellisiä ollaan.

En tykkää kuusikymppisellä miehelläkään ylikireistä housuista ja napapaidasta tai herra 47-mallisesta pukupaidasta, jossa napit repsottavat auki ja näkyy tukku harmaata rintakarvaa ja niitä kultakäätyjä. Sama sanomahan niilläkin on eli tässä on kova karju, josko sitten tositoimissa onkaan mitään... Tietysti em. pukimista voi olettaa myös toisenlaatuista suuntausta eli että herra tykkää herroista.

Paljastavat pukimet kuuluvat nuorisolle, kun liha on kiinteää ja on lisääntymisen aika. Nätisti ja tyylikkäästi voi ikääntynytkin pukeutua, mutta paljastukset ovat kyllä jo vanhemmalla iällä ohi, onneksi. Kuitenkin: ken kehtaa, se menköön kartsalle vaikka nylonyöpuvussa. Minä en.

• Eräs ikääntynyt

julkkis- rouva pukeutuu nuorekkaasti.
        Myös minulle on tullut mieleen punaisten lyhtyjen madamet.
        Esim äitini on yli puolessa välissä yhdeksättäkymmentä (86v) ja on nuoremman näköinen.
        Hän on kaunis sileäihoinen ihminen hillityllä tavalla tyylikäs.
        Eikä ole ylipainoinen.
        Kyllä minihame periaattessa hänellekin sopisi.
        Mutta en voisi kuvitellakaan sellaista.
        Jos täällä maaseudulla edellä mainittu rouva tepastelisi kylätietä riittäisi päivittelyä.

• siitä ei olla eri mieltä
        Eräs ikääntynyt kirjoitti:

julkkis- rouva pukeutuu nuorekkaasti.
        Myös minulle on tullut mieleen punaisten lyhtyjen madamet.
        Esim äitini on yli puolessa välissä yhdeksättäkymmentä (86v) ja on nuoremman näköinen.
        Hän on kaunis sileäihoinen ihminen hillityllä tavalla tyylikäs.
        Eikä ole ylipainoinen.
        Kyllä minihame periaattessa hänellekin sopisi.
        Mutta en voisi kuvitellakaan sellaista.
        Jos täällä maaseudulla edellä mainittu rouva tepastelisi kylätietä riittäisi päivittelyä.

Mutta vanhanakin voi pukeutua tyylikkäästikin.

• apina

Mielensä mukaan ONNEKSI.
      Laiha ruipelo ei sovi minihameeseen
      eikä pahat suonikohjut.
      Näin erään sivistyneen miehen jo
      keväällä sortseissa vaikka hänen
      jaloissaan oli pahat suonitukokset.
      Täytyi olla rohkuetta liikkua yleisellä
      paikalla. Jos tuntisin paremmin hänet kehoittaisin
      hakeutumaan pian liuotushoitoon.
      Minit on tullu muotiin uudelleen.
      Pitäisi vissiin alesta ostaa ja kokeilla
      näihin paksuihin reisiin,sais aikaan naurua.

• puolustellaan

oikeutta pukeutua mielensä mukaan, niin kyllä kanssaihmiset pitää myös ottaa huomioon. Itse ei itseään näe kaupungilla kulkiessaan, mutta muut näkevät ja järki-ihminen ajattelee myös siis heitä. On todellakin vähemmän kaunista katsoa kolme numeroa liian suurta nahkaa naisen päällä, jos sitä paljasta pintaa vielä lisätään jollain minihameella ja avonaisella topilla. Fiksu aikuinen nainen pukeutuu myös fiksusti!

• Raivostuttavaa kuinka sadatellaan Ja arvostellaan pukeutumistyylejä!

Jos esim suonikohjuinen ei voi pitää hametta tai sortseja, niin pitääkö vastaavasti lihavan tai laihan olla pois uimarannoilta, tai pitääkö helteillä pukeutua säkkiin, koska näin kovasti haittaavat näkökenttäänne?

Antakaa ihmisten kulkea siten, kuin haluavat. Kaikki nauttivat kesästä, oli sitten millainen kroppa hyvänsä!

• Puhut 60+ naisista ja miehi...

Ei tässä iässä sellaisia ole!

Katri-Helena on 63-vuotias.

Paula Koivuniemi täytti juuri 60 vuotta.

Veikkaan, etteivät he kymmenen vuoden kuluttuakaan

ole kuvailemasi näköisiä.

Miksi heidän pitäisi pukeutua kuten sinä sanot?

Jokainen tekee itse omat valintansa.

Ja se on hyvä se! :) Ei millään pahalla!

• laihduttanut

rajusti, kun sinulla on kolme numeroa liian suuri nahka.Onneksi ajatuksesi eivät näy päälle päin katukuvassa, kaikki kiertäisivät sinut tosi kaukaa.Taidat kyllä olla niin tympeän näköinen pitine kaapuinesi ulospäinkin, että saat varmaan olla fiksuutesi kanssa rauhassa.

• oikeus pukeutua

Eiköhän jokaisella sentään ole Suomessa vielä oikeus pukeutua juuri niin kuin itse halua. Kaikille ei ole suotu tyylitajua ja tyylitajukin on makuasia, jokaiselle se ei merkitse samaa.
        Suonikohjut, pattipolvet, jenkkakahvat yms. ovat asioita joille ei aina mitään voi. Se kolme numeroa liian suuri nahka voi johtua nopeasta laihtumisesta, syy voi olla vaikka vakava sairaus. Turha irvailla.
        Itse olen joutunut vuosia sitten tilanteeseen mitä en koskaan unohda. Minulla on vatsassa leikkausarpi joka ulottuu häpyluusta kylkiluihin asti. Uimahallin suihkussa kahden lapsen äiti tuli sättimään ja käski häipyä pois, koska hänen mukaan arpi pelotti lapset. Tiedoksi, että arpi oli silloin jo ihan siisti vaalea ja noin 1/2 sm levyinen.
        Kyllä häpesin, sen äidin puolesta minkälaiset asenteet hänkin istutti jälkikasvuunsa.

• puolustellaan

vapaata pukeutumista niin kyllä ajatteleva ja fiksu nainen (ja mies) pukeutuu tyylikkäästi, ehkä oman makunsa vastaisestikin joskus.

Katri ja Paula ovat työnsä vuoksi näkyvillä ja ainakin Koivuniemi on minusta monta kertaa säälittävän näköinen minissään. Katri osaa sentään pukeutua aikuisen naisen tavalla!

• Aamutuima
        puolustellaan kirjoitti:

vapaata pukeutumista niin kyllä ajatteleva ja fiksu nainen (ja mies) pukeutuu tyylikkäästi, ehkä oman makunsa vastaisestikin joskus.

Katri ja Paula ovat työnsä vuoksi näkyvillä ja ainakin Koivuniemi on minusta monta kertaa säälittävän näköinen minissään. Katri osaa sentään pukeutua aikuisen naisen tavalla!

aivan samat ajatukset, kuin sinä. Mielestäni Katri
        Helena pukeutuu todella kauniisti, juuri niinkuin tyylikäs ihminen osaa. Paulalla menee joskus överiksi, vaikka onkin hyvin nuorekkaana säilynyt.

Joku kirjoitti, että mihinkäs niistä pattipolvistaan ym:sta epäkohdistaan pääsee, mutta eihän niitä ole pakko esitellä. Itsetuntokin säilyy parempana, kun ei paljastele kaikkia epäkohtiaan.

Älliähän se vain vaatii. Juuri tänään luin jostakin yleisöpalstalta, että kun jutun kirjoittaja menee minihameessaan ja avokaulaisessaan kadulla, niin miehet huutelevat hävyttömyyksiä perään. Sehän on sivistymätöntä, mutta minkäs niille miehille tekee. Parempi on pukeutua asiallisesti.

• Paula on yliveto ollut AINA1
        puolustellaan kirjoitti:

Mutta hassumpi ei ole Katrikaan.

Pitikös sinun nyt noita ystävyksiä kilpailuttamaan ruveta?

Kyllä sinulla on vaikea luonne.

• OliviaKoo
        Paula on yliveto ollut AINA1 kirjoitti:

on esiintyjä ja ylinuorekas. Ihan noin pitkälle ei tarvitsisi pyrkimyksissään mennä.
        Nuoruus ei ole ikuista, vaikka jotkut näyttävät niin luulevankin.
        Miksi ihmeessä me emme voi antaa elämän kulkea omaa tietään, vaan yritämme kaikin voimin pitää kiinni jostain, joka oli silloin ennen?

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

on esiintyjä ja ylinuorekas. Ihan noin pitkälle ei tarvitsisi pyrkimyksissään mennä.
        Nuoruus ei ole ikuista, vaikka jotkut näyttävät niin luulevankin.
        Miksi ihmeessä me emme voi antaa elämän kulkea omaa tietään, vaan yritämme kaikin voimin pitää kiinni jostain, joka oli silloin ennen?

Kuusikymppinen rokkari on usein pelkästään säälittävä näky, vrt Mick Jagger ja niin monet muut. Pidetään kiinni siitä, mikä on joskus ollut, mutta mikä ei enää koskaan palaa.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Kuusikymppinen rokkari on usein pelkästään säälittävä näky, vrt Mick Jagger ja niin monet muut. Pidetään kiinni siitä, mikä on joskus ollut, mutta mikä ei enää koskaan palaa.

Miksi emme saisi olla oma itsemme tässä ja nyt. Ikä ei vieläkään ole mikään sairaus. Ei maailmalle tarvitse yrittää todistaa, että on nuorempi kuin on.

Minä olen tasan näin vanha enkä päivääkään haluaisi pois. Pukeudun itseäni varten enkä suinkaan halua että joku huutaa hävyyttömyyksiä perääni. En halua, että kukaan huutaa yhtään mitään. Vaatteeni ovat sellaisia, joissa itse viihdyn ja tunnen itseni hyvän näköiseksi. Pätkääkään en välitä, mitä mieltä muut ovat.

Kutsuille mennessäni tms. otan tietenkin huomioon etiketin säännöt.

• puolustellaan
        Paula on yliveto ollut AINA1 kirjoitti:

Koivuniemestä oli annettu nimenomaan hänen pukeutumisestaan ei artisti-Koivuniemestä. Vaikka hän olisi vieläkin suositumpi, niin ei se muuta minun käsityksiäni.

Sitäpaitsi, en kilpailuta heitä mielestäni mitenkään. Jos minusta Katri Helenan pukeutuminen on asiallista ja naisellista, niin jokainen tehköön omat arvostelunsa omassa päässään. Tässä kohden keskustelu meni ehkä hiukan sivuraiteelle!

• +ehkä...
        OliviaKoo kirjoitti:

Tiedän Paulan elämäntavat, hän on hoitanut 'instrumenttinsa' eli itsensä hyvin koko elämänsä ajan, säännöllisesti liikuntaa harrastaen ja
        terveellisesti muutenkin.
        Niinpä työ, joka on epäsäännöllistä ja kuluttavaa,
        ei ole saanut Paulaa vanhentumaan liian nopeasti tai sairastumaan tms.
        Hyvät ystävät, hyvät ihmissuhteet myös tärkeät.

• Jos nuo ystävykset tukevat
        puolustellaan kirjoitti:

Koivuniemestä oli annettu nimenomaan hänen pukeutumisestaan ei artisti-Koivuniemestä. Vaikka hän olisi vieläkin suositumpi, niin ei se muuta minun käsityksiäni.

Sitäpaitsi, en kilpailuta heitä mielestäni mitenkään. Jos minusta Katri Helenan pukeutuminen on asiallista ja naisellista, niin jokainen tehköön omat arvostelunsa omassa päässään. Tässä kohden keskustelu meni ehkä hiukan sivuraiteelle!

toisiaan,
        niin ei nyt yritetä epäsopua sinnekin lietsoa.

Livenä Paula on naisellinen nainen.

• artistina ihailtava.
        Jos nuo ystävykset tukevat kirjoitti:

toisiaan,
        niin ei nyt yritetä epäsopua sinnekin lietsoa.

Livenä Paula on naisellinen nainen.

Ensimmäinen ja ainoa, joka lahjoitti pois suuren palkintonsa Iskelmä-FINLANDIASTA.

Kukaan ei aikaisemmin ole antanut pois palkintoaan ( meni hyvään tarkoitukseen sairaalalle).

• Iskelmä-FINLANDIASTA
        artistina ihailtava. kirjoitti:

Ensimmäinen ja ainoa, joka lahjoitti pois suuren palkintonsa Iskelmä-FINLANDIASTA.

Kukaan ei aikaisemmin ole antanut pois palkintoaan ( meni hyvään tarkoitukseen sairaalalle).

ensimmäisenä.
        Toivottavasti joku ottaa siitä esimerkkiä
        tänä (muuten niin) itsekkäänä aikana.

• vastaus sinulta.
        artistina ihailtava. kirjoitti:

Tässä keskustellaan nyt naisen pukeutumisesta eikä hänen hyväsydämellisyydestään. Vaikka hän tekisi ympäri vuoden ja vuorokauden hyväntekeväisyyttä, niin se ei muuta asiaa muuksi ellei hän muuta myös pukeutumistaan tyylikkäämmäksi ja ikäänsä sopivammaksi. Tämä nyt on kertakaikkiaan minun mielipiteeni!

• Olet selvästi diktaattorska !
        vastaus sinulta. kirjoitti:

Tässä keskustellaan nyt naisen pukeutumisesta eikä hänen hyväsydämellisyydestään. Vaikka hän tekisi ympäri vuoden ja vuorokauden hyväntekeväisyyttä, niin se ei muuta asiaa muuksi ellei hän muuta myös pukeutumistaan tyylikkäämmäksi ja ikäänsä sopivammaksi. Tämä nyt on kertakaikkiaan minun mielipiteeni!

...joka haluaa laittaa omat vaatteensa yleiseksi pakoksi.

Pidä vaan itse pitkä hameesi,
        ja lentele luudallasi.

• otsikkosi
        +ehkä... kirjoitti:

Tiedän Paulan elämäntavat, hän on hoitanut 'instrumenttinsa' eli itsensä hyvin koko elämänsä ajan, säännöllisesti liikuntaa harrastaen ja
        terveellisesti muutenkin.
        Niinpä työ, joka on epäsäännöllistä ja kuluttavaa,
        ei ole saanut Paulaa vanhentumaan liian nopeasti tai sairastumaan tms.
        Hyvät ystävät, hyvät ihmissuhteet myös tärkeät.

liittyy kyseessä olevaan aiheeseen???

• tässähän
        Olet selvästi diktaattorska ! kirjoitti:

...joka haluaa laittaa omat vaatteensa yleiseksi pakoksi.

Pidä vaan itse pitkä hameesi,
        ja lentele luudallasi.

keskustellaan vaatetuksesta ja sen sopivuudesta kantajalleen eikä mistään hyväntekeväisyyteen lahjoittajasta.

Sinunko mielestäsi hyväsydämistä lahjoittajaa ei saa arvostella mitenkään. Mene ihminen peilin eteen tuollaisen mielipiteen vuoksi.. voin lentää luudallani selkäsi taa nauramaan!

• Ihan vapaasti lentele,
        tässähän kirjoitti:

keskustellaan vaatetuksesta ja sen sopivuudesta kantajalleen eikä mistään hyväntekeväisyyteen lahjoittajasta.

Sinunko mielestäsi hyväsydämistä lahjoittajaa ei saa arvostella mitenkään. Mene ihminen peilin eteen tuollaisen mielipiteen vuoksi.. voin lentää luudallani selkäsi taa nauramaan!

ilmatilaa riittää.

• nypäle

En lukenut muiden mielipiteitä. Itse en kyllä enään voisi laittaa minihametta pääleni, vaikka jalat ja kroppa muuten sallisi, mutta sitten, kun katsoin kokonaisutta niin eipä näyttänyt hyvälle. Kasvot mummelin ja minihame, ei, ei käy enään.
      Kyllä tuolla ulkomailla voin vielä miniä käyttää, mutta täällä kotimaassa en, en.

• vaikka mie oon käymässä uuteen huomiseen, en ennää minimekkoo laita ylleni.On se nii metka näky, että ohikiitäjät ehtii kuitenki sen verran huomata minut minissä, ett tulee pian nauruun kualemisen joukkotuho.

Aikas kutaki, sano murkku ja pissas miun koivelle (jalalle), ku ensin teki oman viiltonsa ja terästi sen murkunkusella!

• Aamutuima

tänä aamuna. Siinä oli nuorella opettajalla minihame. Se oli minusta sopimaton asu luokan edessä. Teini-ikäistä porukkaa luokassa. Kyllä siinä keskittymiskyky menee nuorisolta, kun opettaja minihameessa heiluu.

No, tämä oli vain esp.elokuva. Tuskin suomalaisessa koulussa opettaja tulee minihameessa luokan eteen.

• Otontytär
        Aamutuima kirjoitti:

tänä aamuna. Siinä oli nuorella opettajalla minihame. Se oli minusta sopimaton asu luokan edessä. Teini-ikäistä porukkaa luokassa. Kyllä siinä keskittymiskyky menee nuorisolta, kun opettaja minihameessa heiluu.

No, tämä oli vain esp.elokuva. Tuskin suomalaisessa koulussa opettaja tulee minihameessa luokan eteen.

Olen opettaja ja joskus 40 vuotta sitten olin nuori sellainen. Käytin minihametta koulussa oppitunneilla. Kamalaako? Tekisin saman nytkin, jos olisin 20-30 -vuotias ja sama silosääri kuin silloin :).
        Nyt en enää käytä miniä, koska se ei minulle sovi (pattipolvet ja ylipaino ryppyjä).

• Aamutuima
        Otontytär kirjoitti:

Olen opettaja ja joskus 40 vuotta sitten olin nuori sellainen. Käytin minihametta koulussa oppitunneilla. Kamalaako? Tekisin saman nytkin, jos olisin 20-30 -vuotias ja sama silosääri kuin silloin :).
        Nyt en enää käytä miniä, koska se ei minulle sovi (pattipolvet ja ylipaino ryppyjä).

Sellaista minihametta minä tarkoitin. Polven yläpuolelle n 5 cm asettuva hame on vielä kelpo mini opettajallekin.

Jos roiskeläppää käytit, niin varmaan sait paheksuvia katseita toisilta opettajilta. Arvostelukyvyn puutetta on ollut, jos olet lasten edessä sellaisessa pyörinyt.

Minihame ylen lyhyenä ei ole aikuisen naisen asu. Kohtuus kaikessa. Pikku tytöille se sopii.

• Otontytär
        Aamutuima kirjoitti:

Sellaista minihametta minä tarkoitin. Polven yläpuolelle n 5 cm asettuva hame on vielä kelpo mini opettajallekin.

Jos roiskeläppää käytit, niin varmaan sait paheksuvia katseita toisilta opettajilta. Arvostelukyvyn puutetta on ollut, jos olet lasten edessä sellaisessa pyörinyt.

Minihame ylen lyhyenä ei ole aikuisen naisen asu. Kohtuus kaikessa. Pikku tytöille se sopii.

Ei roiskeläppiä silloin 60-luvun puolivälissä ollut vielä hameina keksitty käyttää; autoissa vaan oli sellaiset läpät!
        Aika siveitä hameita käytin, yksi kylän säädyllisimmistä naisista oli ompelijanani :).

• Aamutuima
        Otontytär kirjoitti:

Ei roiskeläppiä silloin 60-luvun puolivälissä ollut vielä hameina keksitty käyttää; autoissa vaan oli sellaiset läpät!
        Aika siveitä hameita käytin, yksi kylän säädyllisimmistä naisista oli ompelijanani :).

On säädyllisiä minihameita ja säädyttömiä sellaisia, joten arvasinhan minä, että opettajaneiti oli näitä säädyllisen hameen käyttäjiä.

Hymyilyttää jo hieman tämä puheenaihe, mutta kummasti siitäkin juttua syntyy, puolesta ja vastaan. Sellaistahan se oikea keskustelu on. Pientä väittelyä pitääkin syntyä.

• Otontytär
        Aamutuima kirjoitti:

On säädyllisiä minihameita ja säädyttömiä sellaisia, joten arvasinhan minä, että opettajaneiti oli näitä säädyllisen hameen käyttäjiä.

Hymyilyttää jo hieman tämä puheenaihe, mutta kummasti siitäkin juttua syntyy, puolesta ja vastaan. Sellaistahan se oikea keskustelu on. Pientä väittelyä pitääkin syntyä.

Olin kylläkin rouva silloin jo!
        P.S. Korot olivat melkoisen korkeat työkengissäkin.

• Aamutuima
        Otontytär kirjoitti:

Olin kylläkin rouva silloin jo!
        P.S. Korot olivat melkoisen korkeat työkengissäkin.

seurasivat varmaan sinun upeita korkokenkiäsi ja säädyllistä minihamettasi. Kyllä lapset varmasti huomasivat ja haaveilivat joskus vielä saavansa yhtä korkeat kannat.

P.S. Jostakin syystä asetin sinulle aivan automaattisesti titteliksi "neiti", Anteeksi!

• voi hyväSylvi

sanois tästäkin keskustelusta?
      Hohhoijaa ja hehheh!

• ehkä (luulen niin, en tiedä!)

selittää se,

ettemme ole määritelleet käsitettä 'lyhyt hame' riittävän selvästi.

Useimmat varmaan tarkoittavat polveen asti ulottuvaa tai
        hiukan polven yläpuolelle ulottuvaa hametta.
        Sitä tarkoitin itsekin koko ajan. Mielessäni on ollut Paula Koivuniemen tapainen pukeutuminen, hillitty ja tyylikäs. Myös Katri-Helena on samantapainen pukeutuja. Ja monet, monet muut, eivät he nyt mitään kuriositeetteja ole.

Eri asia on valtavan painavat naiset! Jos on mukana monta kymmentä kiloa enemmän tavaraa, on aivan selvä asia, että pukeutuu halaatteihin ja pitkiin hameisiin; ne ovat paljon mukavampiakin käytännössä. Sellaisen näin juuri eilen, ja hänellä oli korkeat piikikorot jaloissaan arkipäivänä! Mikä paino kohdistuukaan jalkapohjan päkiä-osioon, ei tee hyvää kyllä, se on varma!

Jotkut taas näkevät mielessään kauhukuvia aivan lyhyestä minihameesta, jonkalaista esim. nuo mainitut esiintyjät eivät ole ikinä käyttäneet.
        Heillä on tyylitajua ja tilannetajua. Paulakin pyöräilee aivan rennoissa ulkoiluvaatteissa. Hän on pystynyt säilyttämään 'leikkivän ihmisen' asenteensa edelleen. (Ihminenhän on ainoa 'eläin', joka leikkii aikuisenakin.)

Näistä väärinkäsityksistä johtunevat ketjun kärjekkäät mielipiteet, sinänsä ihan hyviä, mutta varmaan silmien edessä on ollut 80-vuotias julkkisnainen, joka käyttää miniä. Hänellä on silti siihen täysi oikeus: mitä me olemme ketään käskemään tai kieltämään!

Kiitos hyvistä kommenteistA KAIKILLE ! :)

• ainakin
        ehkä (luulen niin, en tiedä!) kirjoitti:

selittää se,

Sitä tarkoitin itsekin koko ajan. Mielessäni on ollut Paula Koivuniemen tapainen pukeutuminen, hillitty ja tyylikäs. Myös Katri-Helena on samantapainen pukeutuja. Ja monet, monet muut, eivät he nyt mitään kuriositeetteja ole.

Eri asia on valtavan painavat naiset! Jos on mukana monta kymmentä kiloa enemmän tavaraa, on aivan selvä asia, että pukeutuu halaatteihin ja pitkiin hameisiin; ne ovat paljon mukavampiakin käytännössä. Sellaisen näin juuri eilen, ja hänellä oli korkeat piikikorot jaloissaan arkipäivänä! Mikä paino kohdistuukaan jalkapohjan päkiä-osioon, ei tee hyvää kyllä, se on varma!

Jotkut taas näkevät mielessään kauhukuvia aivan lyhyestä minihameesta, jonkalaista esim. nuo mainitut esiintyjät eivät ole ikinä käyttäneet.
        Heillä on tyylitajua ja tilannetajua. Paulakin pyöräilee aivan rennoissa ulkoiluvaatteissa. Hän on pystynyt säilyttämään 'leikkivän ihmisen' asenteensa edelleen. (Ihminenhän on ainoa 'eläin', joka leikkii aikuisenakin.)

Näistä väärinkäsityksistä johtunevat ketjun kärjekkäät mielipiteet, sinänsä ihan hyviä, mutta varmaan silmien edessä on ollut 80-vuotias julkkisnainen, joka käyttää miniä. Hänellä on silti siihen täysi oikeus: mitä me olemme ketään käskemään tai kieltämään!

tarkoitin minihameella todellakin minihametta, enkä polvipituutta, enkä edes muutamaa senttiä polven yläpuolelle jäävää hametta. Yli 10 senttiä polven yläpuolella on kyllä jo minihame ja sellaisista kai tässä on kaiken aikaa ollutkin kyse!

• Kingkale ek
        ainakin kirjoitti:

tarkoitin minihameella todellakin minihametta, enkä polvipituutta, enkä edes muutamaa senttiä polven yläpuolelle jäävää hametta. Yli 10 senttiä polven yläpuolella on kyllä jo minihame ja sellaisista kai tässä on kaiken aikaa ollutkin kyse!

Moni meistä on varmasti katsonut sarjaa "Pokka pitää". Siinähän Hyacintin keski-ikäinen blondisisko (en muista nimeä) käyttää minihametta.
        Voin sanoa omasta puolestani, että minusta se ei ole kovin kaunis näky, vaikka sääret onkin hoikat ja nätit. Minihame antaa roolihahmollekin naisesta halvan kuvan, eikö näin ole? Ehkä tuolla katukuvassa tulisi samanlainen ajatus mieleen.

Näin miettii Kingkale.

• ikänsä kanssa
        ainakin kirjoitti:

Eipä ole kaunis näky minihame tai polven yläpuolelle jäävä viritys 60 -70 naisen päällä. Tämä on minun mielipiteeni. Kyllä seniori minihameessa tuo väkisin mieleen onko siellä kaikki kotona, ei voi mitään.
        Paulat ja Katri-Helenat, rahalla hoidetut ja leikatut julkkikset on eri juttu. Onhan niitä miespuolisiakin, esim. Mick Jagger.
        Kyllä ikänsä kanssa sovussa elävä, itsensä hoitava mies tai nainen voi olla seksikäs, ei se ole kaljusta kiinni, eikä rypyistä. Se on sisäinen juttu, kun elää sovussa itsensä ja ikänsä kanssa. Väkisin nuoruutta tavoittelevasta tulee helposti irvokas.

• koskaan
        ikänsä kanssa kirjoitti:

Eipä ole kaunis näky minihame tai polven yläpuolelle jäävä viritys 60 -70 naisen päällä. Tämä on minun mielipiteeni. Kyllä seniori minihameessa tuo väkisin mieleen onko siellä kaikki kotona, ei voi mitään.
        Paulat ja Katri-Helenat, rahalla hoidetut ja leikatut julkkikset on eri juttu. Onhan niitä miespuolisiakin, esim. Mick Jagger.
        Kyllä ikänsä kanssa sovussa elävä, itsensä hoitava mies tai nainen voi olla seksikäs, ei se ole kaljusta kiinni, eikä rypyistä. Se on sisäinen juttu, kun elää sovussa itsensä ja ikänsä kanssa. Väkisin nuoruutta tavoittelevasta tulee helposti irvokas.

nähnyt Mick Jaggeria minihameessa.

• samoin ne
        Kingkale ek kirjoitti:

Moni meistä on varmasti katsonut sarjaa "Pokka pitää". Siinähän Hyacintin keski-ikäinen blondisisko (en muista nimeä) käyttää minihametta.
        Voin sanoa omasta puolestani, että minusta se ei ole kovin kaunis näky, vaikka sääret onkin hoikat ja nätit. Minihame antaa roolihahmollekin naisesta halvan kuvan, eikö näin ole? Ehkä tuolla katukuvassa tulisi samanlainen ajatus mieleen.

Näin miettii Kingkale.

hänen mielipitteesä.

Tuo naurusarjan hahmo on kuulemma sama henkilö kuin Emmerdalen auton alle hiljattain jäänt naine, mikäs hänen nimensä nyt olikaan, katson niin harvoin. Edna! (Tuo vanha nainen, jollon se lemmikkikoirasa.)
        Siinä nähdään , mitä saavat aikaan peruukit ja meikit! *Naisellisuuden harhat!"
        Tuntuu, että ihmisikä on noiden kahden naise välillä,
        hyvä näyttelijäntyökin on huomioitava.

Aira Samulin on kunnioitettava henkilö sikäli, että hää on olt näyttämässä tietä naisten itsemääräämisoikeudelle pukeutumisasioissa samoin kuin nuoren miehen kaa naimisiinmenoasiassa.

Hän ei alistu!
        Hän kerto lapsena Karjalassa olleesa alistettuna sellaisen henkilön toimesta, joka oli paha, mutta käytti jotain hyvää naamiota tai viittaa saadakseen teoilleen hyväksyttävyyttä.

Minusta on hyvä, että hän on antant itsenäisen naisen tien viittoja muillekin, hän tekee just niin ko häntä huvittaapi.

• mikä on
        samoin ne kirjoitti:

hänen mielipitteesä.

Tuo naurusarjan hahmo on kuulemma sama henkilö kuin Emmerdalen auton alle hiljattain jäänt naine, mikäs hänen nimensä nyt olikaan, katson niin harvoin. Edna! (Tuo vanha nainen, jollon se lemmikkikoirasa.)

Aira Samulin on kunnioitettava henkilö sikäli, että hää on olt näyttämässä tietä naisten itsemääräämisoikeudelle pukeutumisasioissa samoin kuin nuoren miehen kaa naimisiinmenoasiassa.

Hän ei alistu!
        Hän kerto lapsena Karjalassa olleesa alistettuna sellaisen henkilön toimesta, joka oli paha, mutta käytti jotain hyvää naamiota tai viittaa saadakseen teoilleen hyväksyttävyyttä.

Minusta on hyvä, että hän on antant itsenäisen naisen tien viittoja muillekin, hän tekee just niin ko häntä huvittaapi.

se KingKalen toinen nikki. Muutkin tahtoo tietää.
        Ei saa piilotella tietojaan.

• haluan tietää
        mikä on kirjoitti:

se KingKalen toinen nikki. Muutkin tahtoo tietää.
        Ei saa piilotella tietojaan.

noin suuren salaisuuden. Ala kertoa!

• Kingkale ek
        samoin ne kirjoitti:

hänen mielipitteesä.

Hän ei alistu!

Mikään ei ole yhtä seksikäs kuin itsevarma ihminen. Sinusta se suorastaan huokuu.

Sanot tietäväsi toisen nikkini, ole ystävällinen ja kerro se. Haluan, että julistat sen koko maailmalle, minulle myös. Odotan mielenkiinnolla.

• Otontytär

selittää se,

13-vuotias koirani innostui leikkimään harva se päivä, puhumattakaan kissoista, joita oli lapsuuden kodissani.
        Uskallan kyllä väittää, että luonnonvaraisissa eläimissäkin löytyy 'aikuisena' leikkiviäkin.

Kirjoittamani ei liity minihameisiin, anteeksi!

• eläimissä yksittäinen poikkeus
        Otontytär kirjoitti:

13-vuotias koirani innostui leikkimään harva se päivä, puhumattakaan kissoista, joita oli lapsuuden kodissani.
        Uskallan kyllä väittää, että luonnonvaraisissa eläimissäkin löytyy 'aikuisena' leikkiviäkin.

Kirjoittamani ei liity minihameisiin, anteeksi!

:)
        Homo sapiens, tietävä ja ajatteleva ihminen,

hän on aikuisenakin homo ludens = leikkivä ihminen.

• ketjun aiheeseen!
        eläimissä yksittäinen poikkeus kirjoitti:

Homo sapiens, tietävä ja ajatteleva ihminen,

hän on aikuisenakin homo ludens = leikkivä ihminen.

Polvipituinen hame ja iloinen mieli!

Bermudatkin kelpaavat!

• Raitiovaunussa

selittää se,

sellainen horjahti ja

tallasi jalkateräni päälle sillä piikkikorollaan.

Leikkaus jalkaterässä niitä vaikeimmin parantuvia,

ei tule ikinä entiselleen.

Lonkkaleikkauskin on paljon helpommin parantuva.

Kannattaa varoa naista, jolla on piikkikorot,

sen tasapaino voi mennä yllättäen.

• on....
        samoin ne kirjoitti:

hänen mielipitteesä.

Hän ei alistu!

paremp ko se vanha, eli Hyacint.
        Voi yhe kerra sit Hyacinttii..

• tallasi
        Raitiovaunussa kirjoitti:

sellainen horjahti ja

tallasi jalkateräni päälle sillä piikkikorollaan.

Leikkaus jalkaterässä niitä vaikeimmin parantuvia,

ei tule ikinä entiselleen.

Lonkkaleikkauskin on paljon helpommin parantuva.

Kannattaa varoa naista, jolla on piikkikorot,

sen tasapaino voi mennä yllättäen.

oudosti tanssilattialla sivulta päin horjahtaen,
        sattui pahasti, kantsii varoa piikkikorkoisia.

• Miettiskä

Tappelu alkoi tavalliseen aikaan, sanoi anoppivainajani aikoinaan.
      Ja oli taas oikeassa.

• vain minä olen oikeassa

Joo, hauska ketju, koska tässä paljastuu, että ikä ei jalosta mitään. Onkohan oikeasti niin, että mielipiteet muokkautuvat jossakin kahdenkympin korvissa lopullisiksi ja siitä ne sitten eivät muutu miksikään, vaikka aika ja tavat ympärillä muuttuisivat. Voi se olla niinkin. Minulle on ihan samantekevää, pukeutuvatko paulat ja airat tai muut mantat roiskeläppiin tai kulkevatko vallan alasti näytillä. Ja yhtä herttaisen yhdentekevää on pukeutuminen muidenkin kohdalla. Ainahan voi sulkea silmänsä. Minulta puuttuu mitä ilmeisimmin kyky ihailla julkkuja,kun en näe heissä sen ihmeempää ihailtavaa. Niin asian ollessa en osaa myöskään inhota.

• Samaa mieltä
        vain minä olen oikeassa kirjoitti:

Joo, hauska ketju, koska tässä paljastuu, että ikä ei jalosta mitään. Onkohan oikeasti niin, että mielipiteet muokkautuvat jossakin kahdenkympin korvissa lopullisiksi ja siitä ne sitten eivät muutu miksikään, vaikka aika ja tavat ympärillä muuttuisivat. Voi se olla niinkin. Minulle on ihan samantekevää, pukeutuvatko paulat ja airat tai muut mantat roiskeläppiin tai kulkevatko vallan alasti näytillä. Ja yhtä herttaisen yhdentekevää on pukeutuminen muidenkin kohdalla. Ainahan voi sulkea silmänsä. Minulta puuttuu mitä ilmeisimmin kyky ihailla julkkuja,kun en näe heissä sen ihmeempää ihailtavaa. Niin asian ollessa en osaa myöskään inhota.

Viisas mielipide!

• tässä nyt

mitään kummallisempaa riitaa olemassa?? Aikuisten tapaan vaihdetaan mielipiteitä puolesta ja vastaan. Vaikka käytetään vähän teräviäkin sanoja, niin kyllä tässä taitaa kuitenkin olla ristiriidassa asia eikä ihmiset. Sana on vapaa!

• on melkein

käsittelemättä täällä. Kyllä minihame on jo sinällään vähintäänkin kulmia kohottava, mutta jos on vielä avokaulainen toppi ja mahdollisesti vielä vain olkaimilla varustettu, huh. Vaikka Suomessa on joskus jopa lämmintä kesäaikaan, niin yleiselle paikalle pukeutumisesta on kyllä kirjoittamattomia sääntöjä, joita on syytä noudattaa. Kotonaan, suljettujen ovien takana, jokainen kulkekoon vaikka "Aatamin puvussa ja vähän Eevankin"!

• ja valoverhot ikkunoiden ed...

Nekin haluaisin pois,(sälekaihtimet vain auringon suoran paisteen siivilöimiseksi),

sillä viihdyn Eevan puvussa usein pitkään aamulla...

Onnellinen olisin, jos ihmiset ymmärtäisivät,

että ikkunat ovat uloskatsomista ja valoa varten,

asukas on ne kalliisti maksanut, ne ovat vain hänen käytössään.

Kotikasvatukseen kuuluu opetus: ikkunoista sisään katseleminen on kotirauhan rikkomista!

Mies, jota koira vie langan päässä, seisoskelemassa ikkunan takana on ääliö.

Aivan lähellä on autohallikatu, jonka vieressä ei asu ketään!

• voi olla hyvinkin kauniin näköistä aikuisemman naisen kantamana. Se kyllä vaatii, että hänellä on Jane Fondan kroppa ja, sanoisinko, että melko harvalla suomalaisella naiselle on tuo tilanne.

Silti minusta kokonaisuus on se, joka määrää pukeutumisen. Ikä ei ole este kevyeen pukeutumiseen vaan se, miltä näyttää tuolla tavalla pukeutuneena.

• marjapensas

kyllä se peili sitten kertoo milloin on aika vaihtaa tyyliään.
        Muuten, katsoin taannoin Jane Fondan haastattelun t:veestä, kovia kokenut nainen, joka on,
        kerta toisensa jälkeen, nostanut itsensä ylös, vastoinkäymisistä huolimatta.
        Komeilee vielä seisemänkymppisenä, kosmetiikka mainoksissa.
        Joogalla, lenkkeilyllä ja jumpalla on merkitystä, ei se aina suuria rahoja vaadi, vain itsekuria,
        pitää itsestään ja kunnostaan huolta.

• on asiat
        marjapensas kirjoitti:

kyllä se peili sitten kertoo milloin on aika vaihtaa tyyliään.
        Muuten, katsoin taannoin Jane Fondan haastattelun t:veestä, kovia kokenut nainen, joka on,
        kerta toisensa jälkeen, nostanut itsensä ylös, vastoinkäymisistä huolimatta.
        Komeilee vielä seisemänkymppisenä, kosmetiikka mainoksissa.
        Joogalla, lenkkeilyllä ja jumpalla on merkitystä, ei se aina suuria rahoja vaadi, vain itsekuria,
        pitää itsestään ja kunnostaan huolta.

eli peili kyllä sanoo totuuden, jos haluaa katsoa totuutta. Kaikille ei sano peilikään vaan näkee mitä ihmeellisempää "tyyliä" ja oletetaan, että ollaan sitten nuorekkaita ja tyylikkäitä.

Joillakin on varma klassinen tyylitaju ja se ei suinkaan lisää vuosia kenellekään. Luin talvella jostain erään nuoren kirjoituksen, jossa nuori ihmetteli nykyajan mummoja, joilla on räikeät meikit ja värjätyt mustat hiukset. Nuori kaipasi entisajan "oikeita mummoja". Eri asia on taiteilijat ja heidän persoonansa. Suotakoon heille omintakeinen tyyli - jopa nuorekkuudessaan mautonkin.

• selvä viesti

Se joka miniä haluaa käyttää,se on selvä viesti miehille että tule tule. Pimpukkaa halutaan näyttää,ei ihan julkisesti mutta kiusaksi. Eikö sellanen ihminen ole itsensäpaljastelija. Sama se onko nuori vai vanha miehet reakoi samalla tavalla,minä ainakin.

• :P :P :P

ja täysi idiootti kirjoituksinesi. kuka sinulle vanha ukko haluaa mitään näyttää edes kiusaksi. se on oman aivokapasiteettisi onnetonta tuotetta :D

• tuota ajatusta

joka sinulla on. En usko, että kovin moni allekirjoittaa tuota mielipidettä kanssasi.

• sivusta kuuntelija
        tuota ajatusta kirjoitti:

joka sinulla on. En usko, että kovin moni allekirjoittaa tuota mielipidettä kanssasi.

ajattelevat juuri noin. Minkäs teet miesten ajatuksen juoksulle. Melko sovinistisesti ajattelevia useimmat heistä ja jos näkevät niukasti pukeutuneen naisen, niin heti ajattelevat, että kas vain, tarjolla on.

• Luulin että
        :P :P :P kirjoitti:

ja täysi idiootti kirjoituksinesi. kuka sinulle vanha ukko haluaa mitään näyttää edes kiusaksi. se on oman aivokapasiteettisi onnetonta tuotetta :D

täällä saa sanoa oman mielipiteen

• häxan&pärlan
        sivusta kuuntelija kirjoitti:

ajattelevat juuri noin. Minkäs teet miesten ajatuksen juoksulle. Melko sovinistisesti ajattelevia useimmat heistä ja jos näkevät niukasti pukeutuneen naisen, niin heti ajattelevat, että kas vain, tarjolla on.

olimme mieheni kanssa menossa juhliin Hesaan. Auto lähti turistipysäkiltä, jonka luona odottelimme. Siihen tuli myös niukasti pukeutunut nainen, jolloin miheni kuiskasi"ilotyttö". Taitaa tulla samoihin kekkereihin kuin me, totesin. Niin olikin. Näin monet miehet....

• on vierasta
        häxan&pärlan kirjoitti:

olimme mieheni kanssa menossa juhliin Hesaan. Auto lähti turistipysäkiltä, jonka luona odottelimme. Siihen tuli myös niukasti pukeutunut nainen, jolloin miheni kuiskasi"ilotyttö". Taitaa tulla samoihin kekkereihin kuin me, totesin. Niin olikin. Näin monet miehet....

minulle.
        Hyvät hymyt saa aikaan.:D

• Atolfia
        on vierasta kirjoitti:

minulle.
        Hyvät hymyt saa aikaan.:D

tehnyt tutkielman tai väitöskirjan tästä aiheesta?
        Tässä ketjussa olisikin hyvää aineistoa tuollaisen tekemiseen.

Nykyään noita tohtoreita tulee kuin apteekin hyllyltä ja olen kuullut että monella kandilla on puute aiheista. Tämäkin olisi yksi aihe muiden joukossa. Tehdään niitä tyhmimmistäkin jutuista.

Minkähän alan tohtori näillä eväillä leivottaisiin?

• Atolfia kirjoitti:

tehnyt tutkielman tai väitöskirjan tästä aiheesta?
        Tässä ketjussa olisikin hyvää aineistoa tuollaisen tekemiseen.

Nykyään noita tohtoreita tulee kuin apteekin hyllyltä ja olen kuullut että monella kandilla on puute aiheista. Tämäkin olisi yksi aihe muiden joukossa. Tehdään niitä tyhmimmistäkin jutuista.

Minkähän alan tohtori näillä eväillä leivottaisiin?

siinä väiyöskirjassa pantaisiin kaikki minin pitäjät ja kannattajat toiselle riville ja ministä pitämättömät toiselle riville. Siinä se taistelutanner rymyäisi ja hiki lentäisi, kun mikään ei kelpaa kenellekään.

Miehet nyt tietenkin ajattelevat jollain muulla
        kuin aivoillaan, siis niillä alhaalla roikkuvilla aivoillaan.

Naiset yrittävät sievistellen väittää, miksi mini on niin mast!
        No jatkakaa te enemmän tietäväiset aiheesta. Katsotan saammeko minkäänlaista sopimusta tehtyä.

Mie koisiin tonne tuolin taakse, jossa vuode jo odottaa........

• apunailona

Yritä nyt joskus kurkkia esim. Aira Samulinin "sitä". Uskon, että poliisit saat seuraksesi ja ne näyttää Sinulle pamppua.

• Naminami
        apunailona kirjoitti:

Yritä nyt joskus kurkkia esim. Aira Samulinin "sitä". Uskon, että poliisit saat seuraksesi ja ne näyttää Sinulle pamppua.

Olen ihan samaa mieltä - sen miehen kanssa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      438
      2507
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2320
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1465
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      413
      1022
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      898
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe