Bibione

2 aikuista matkalla

Italisassa kaupunki Bibioneen. Onko kukaan ollut tuolla kaupungissa? Löytyykö muuta kuin hiekkarantaa? Jankentien hyvää ruokaa...

Kiitos etukäteen infosta

4

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään muuta

      kuin rantaa, hotelleja ja ravintoloita, ja tietsyti myymälöitä joissa myydään turistikamaa.
      Pitää mennä Veneziaan tai Gradoon asti, tai sisämaahan jos aikoo nähdä tai kokea jotain perinteistä.
      Lido dei Pinin ranta on suosikkini jolla voi loikoilla ja laiskotella. Siinä on lähellä kaunis luonnonpuisto jossa kannattaa käydä iltakävelyllä.

      http://www.abaviaggi.it/eng-index.html

    • bibibi

      Onhan toki monikin ollut Bibionessa. Moni asuukin siellä. Satunnaisista kävijöistä useimmat luultavasti haluaisivat unohtaa koko jutun. Jos menee Italiaan, pitääkö sitä mennä juuri sinne, missä on vain kahdeksan kilometriä hiekkarantaa ja turisti-idiotismia silmänkantamattomiin? Mainitsemaasi jankentien ruokaa en Bibionessa tavannut.

      • marion"

        Olin Bibionessa n.15 vuotta sitten enka muista pitaneeni sita erityisen kauniina kaupunkina. Kaupunkikuva ei mielestani ollut erityisen kaunis ja muistan laatikkomaiset talot rantakadun varrelta. Ranta on pitka, mutta ainakin siihen aikaan siella oli erityisen paljon saksalaisia turisteja. Tukikohtana se on hyva, silla ainakin Venetsia on lahella, mutta itse kaupunki ei taida tarjota paljon nahtavaa.


      • lomailija 2007
        marion" kirjoitti:

        Olin Bibionessa n.15 vuotta sitten enka muista pitaneeni sita erityisen kauniina kaupunkina. Kaupunkikuva ei mielestani ollut erityisen kaunis ja muistan laatikkomaiset talot rantakadun varrelta. Ranta on pitka, mutta ainakin siihen aikaan siella oli erityisen paljon saksalaisia turisteja. Tukikohtana se on hyva, silla ainakin Venetsia on lahella, mutta itse kaupunki ei taida tarjota paljon nahtavaa.

        Palasin juuri Bibionesta. Olimme aikuisten kesken matkalla, mutta matkan aikana ajattelin, että lapsiperheille se on ihan oiva vaihtoehto. Itse haimme lomalta vain lepoa ja rentoutusta kivalla porukalla, saimme mitä haimme. Ranta on pitkä ja puhdas, tosin turisteja on paljon ja aurinkovarjot hintavia, mutta rantaviivan tuntumassa voi pyyhkeensä levittää rannalle ilmaiseksi... LApsille löytyy kaikenmoisia "peliluolia" , huvipuisto, vesipuisto, eläinpuisto (kirahveja,tiikereitä yms...), leikkipuistoja rannalla ja tietysti kauppoja ja vesileikkejä. Ruoka on ihan ok, paikasta riippuen, kuten aina, ja lasten mieleen varmasti. Kauppoja on kaikista hintaluokista ja olo on turvallinen, kun liikkuu. Venetsiaan pääsee kätevästi, finnmatkojen kautta olimme itse ja matka tuli (veneellä) maksamaan 40 e/hlö, lisäksi Gondoliajelun sai ihan edullisesti 15 e/nenä ja vesitaksiajelu ja ruokailukin järjestyi matkanjärjestäjän avulla suht edullisesti. Venetsia on kaunis , mutta heinäkuulla pahimpaan turistiaikaan ja kuumuudessa ( 40 astetta), se tuntuu vähän raskaalta... Mutta kaunista siellä on ja kauppoja... paljon... :)
        Bibionessa on kuin muissakin turistikohteissa, paljon ihmisiä, rihkamakauppoja ja paljon muitakin (kalliitakin) kauppoja, ravintoloita, jäätelö- ja drinkkibaareja, rantaa ja uima-altaita, keskusaukiolla oli joka ilta jotain ilmaisia esityksiä: klassista musiikkia, elokuvia, sirkusta, pellejä, big band orkesteria ja muuta musiikkia... Ihmiset ovat ystävällisiä ja ihmeekseni emme nähneet yhtäkään juoppoa tai edes humalaisia. Ihmiset (myös turistit) ottivat alkoholia fiksusti ja todella ihmettelivät kun joimme illan aikana kolme alkoholiannosta....! :) Meille tämä oli positiivinen kokemus, mutta hirmuinen bilestyspaikka Bibione ei todellakaan ole, lähinnä perheiden lomakohde, jona sitä suosittelen. Puhdas, lämmin, kaunis ja viihtyisä turistikohde, mutta ei todellakaan mikään "perinteinen" italialaispaikka, tosin Italialaiset käyvät siellä itse viettämässä lomiaan (ja upeita urheiluautoja on silloin liikenteessä...).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe