Olen jo yli 30-v nainen, ja useampia vuosia minulla on ollut toistuvia kuukautiskipumaisia kipuja (kramppeja?) pitkän aikaa ennen kuukautisia. Vaihdellen kierrottain, joskus jopa kahden viikon aikana; joskus vähemmän, joskus niin kovia että luulee menssujen jo alkaneen.
Gyn. tutkimuksessa olin aivan hiljattain, eikä mitään todettu. (Ei myöskään papassa eikä UÄ:ssä, joissa olin vuotohäiriöiden vuoksi.) En ole synnyttänyt koskaan.
Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Usein minua myös kuvottaa voimakkaasti juuri ennen kuukautisia, ja nykyisin myös hikoilen öisin parina yönä ennen niitä. Hormoniperäistä???
Kipu ennen kuukautisia
7
2808
Vastaukset
- Estella
mulla on ihan sama juttu..juuri eilen sattui alavatsaan kauheasti,vaikka menkkojen ei pitäisi tulla vielä todellakaan,sillä muita merkkejä ei ole,vain kipua.
Mulla oli aikaisemminkin jo samanlaista,tuskaista kipua alavatsassa ja gyne sanoi että se johtuu ovulaatiosta..muutama viikko ennen menkkoja,kun munasolu irtoaa.Mä ajattelin jo,että mulla olis joku tulehdus tai kysta tmv,,,mutta ihan normaali asia se olikin.Joten älä huoli!Jos jatkuu ja pahenee,kantsii mennä gynelle näyttämään ettei ole mitään vakavampaa.- Siipi
Tuskin se munasolu irtoilee jokaikinen päivä 1 - 2 viikon ajan ennen kuukautisia... Joten se ei ole nyt syynä.
Ja kuten sanoin, juuri olin tutkimuksissa. - estella
Siipi kirjoitti:
Tuskin se munasolu irtoilee jokaikinen päivä 1 - 2 viikon ajan ennen kuukautisia... Joten se ei ole nyt syynä.
Ja kuten sanoin, juuri olin tutkimuksissa.No mene herranjumala sitten tutkimuksiin,jos niin haittaa!!
- estella
estella kirjoitti:
No mene herranjumala sitten tutkimuksiin,jos niin haittaa!!
sori,en huomannu tota alempaa tekstiäsi,missä sanoit olleesi tutkimuksissa jo.;)MUTTA kai ne lääkärit nyt luulisi osaavan sanoa missä kiikastaa,puuttuu varmaan ammattitaitoa tai jotain!tai se on stressiä,,se voi majailla missä vaan...
- ...
Ja taas. Endometrioosilta tuokin kuulostaa. Sita ei muuten voi havaita papakokeessa eika ultra-aanessa saatika valttamatta sisatutkimuksessa. Patevalle gynelle vaan. Jotkut niista nimittain ei tieda endometrioosista, jotkut ei halua tietaa ja jotkut hienot ovat paattaneet ettei sita ole olemassakaan..
- Helena
Pms-kipujahan nuo ovat, aivan tavallisia. Mullakin saattaa koskea yli viikon ajan ennen menkkojen alkua.
- äityli
Mulla on ollut hirvittäviä kipuja ja kramppeja, selkä- ja alavatsakipua, jomottavaa päänsärkyä, jopa kuumetta, valtavaa ärtymystä ym. koko kuukautishistoriani ajan eli n. 25 vuotta ja olen vain oppinut elämään sen kanssa. Ei siihen lääkäriä tarvita. Synnyttänytkin olen yhden kerran. Kivut alkavat n. 1-2 viikkoa ennen kuukautisia. Siteitä kuluu valtavasti, kun täytyy pitää varoiksi, kun ei tiedä, että milloin oikein alkaa, pillereitä kun en syö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662