Olin 60km päässä kotoa, kun cliosta hajosi oikealta takarenkaan laakeri..Siihen loppui ajo, ja hinaus merkkiliikkeeseen, kyseessä on siis 92 vuoden auto jolla ajottu 245 000km. Onko nuo laakereiden poksahdukset ihan normaalia näissä clioissa, kun tuo on ollut minulla vajaan kuukauden, ja toista kertaa jo korjaamolla.
Clio jätti tielle...
7
2921
Vastaukset
- Pekka80
Autohan ei ole enää uusi. Ja hyvin on todennäköistä että tuo laakeri on alkuperäinen ja kyseessähän on kuluva osa.
- ja 245000
Joo, on ne yleisiä missä vaan tuon ikäisessä autossa, luulitko ostaneesi uuden auton? Viallinen laakeri pitää kyllä useimmiten ääntä pidemmänkin aikaa ennen "poksahtamista", vähän lisää tarkkuutta autoiluun!
- 16v
Liikkeessä, sanoivat että laakerin vaihto töineen 150e, ja tänään soittivat, että jarrusatulakin mennyt paskaksi, eli uusi tilattiin ruotsista, ja lisää kuluja 300e. Kulut nyt sisältäen hinauksen 600e
- 16v
Satun vielä olemaan opiskelija, ja juuri kortin saanut. Ja vanhemmat eivät ole maksamassa...
- tulee halvemmaksi
Ei vanhaa autoa kannata merkkihuoltoon viedä. Osta soat motonetistä ja vie jonnekkin nyrkkipajalle. Kustannukset vähintään puolittuu.
- 16W
Jos kyseessä on tuo jäykkäalustainen 16v malli niin laakereita menee ja matalat kumit alle niin menee vielä useammin. Yleensä laakeri ei kyllä poksahda kerrasta vaan pitää jurinaa jonkin aikaa ennen lopullista hajoamista. Niin ja tosiaan puolet tuosta hinnasta pois kun ostat osat itse ja teetät jossain pienemmässä puljussa, kyllä nekin osaa.
- Make
kannattaa ostaa osat itse. Ite ostin muijalle -91 clion johon pitää vaihtaa jompikumpi etummainen laakeri, joten vaihdan molemmat kerralla. Ostin osat ja tänään vien sen pienelle korjaamolle jossa sovittu hintakin jo korjaukselle. n. 200€ johon sisältyy vielä jonkin verran hitsausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418