Mikä nimeksi tyttökissalle?

uudenkissansaaja...

Terve

Nyt pitäis keksiä pienelle kisulle nimi.. :) itse olen tod. surkea siinä joten auttakaahan naista hädässä!

Kisu siis on musta muutoin paitsi valkoiset tassunpäät ja mahanalus on valkoinen. Lisäksi kuonossa on valkoista ja viiksien kohdalta lähtee musta sydämen muotoinen läntti kohti mahanalusta.. :)

Tyttö kisu siis kyseessä, eli nimiä nyt vaan heti tänne.. :P

Haluaisin jonkun erikoisen, ei siis perus "marjaanaa". Ja eikä mielellään hirmu pitkä nimi.
Itsellä jo löytyy kissa nimeltä Tuhkimo, ennen oli myös Bella niminen kisu..

Auttakeehan!!

77

38906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meille..

      ..on pian tulossa kaksi kissanpentua :D tyttöjä hekin.. entiset kissamme olivat Hilma ja Selma. Nykyisistä on tulossa Hilppa ja Tilda :D mutta selaileppas kalenteria :) Jos kissasi on tuhkimo, etkö voisi ajatella jtn lumikki tyylistä nimeä toiselle :D tai vaikka jostain sarjakuvasta/ohjelmasta? kuten vaikka nipsu tai sen tyylisiä :D

      • nimeksi

        Nuppu. Nätti nimi =)


      • uudenkissansaaja...

        Terppa taas..

        Lumikkia en halua ku se ei oo niin persoonallinen nimi.. Ja jos tiätty olis hirmu valkoinen niin sitten voisin ajatella. (Serkuilla lumikki niminen valkoinen persialainen)

        Lisää lisää vain!!

        Olen katsellut latzin nimikalenteria, mutta en osaa päättää ollenkaan.. :P


      • muutama
        uudenkissansaaja... kirjoitti:

        Terppa taas..

        Lumikkia en halua ku se ei oo niin persoonallinen nimi.. Ja jos tiätty olis hirmu valkoinen niin sitten voisin ajatella. (Serkuilla lumikki niminen valkoinen persialainen)

        Lisää lisää vain!!

        Olen katsellut latzin nimikalenteria, mutta en osaa päättää ollenkaan.. :P

        ...Lilli, Söpö, Sissi...


      • tulossa ...
        nimeksi kirjoitti:

        Nuppu. Nätti nimi =)

        parin viikon päästä tyttökisu, joka on päätetty ristiä juuri Nupuksi. : )


      • uudenkissansaaja...
        muutama kirjoitti:

        ...Lilli, Söpö, Sissi...

        Latzin nimipäiväkalenterista bongasin

        Brita, Caddy, Fäni, Hani/honey, Jade, Lady, Lulu, Mimosa, Misty, Nita, Vivi, Zita..

        Mitkä teidän mielestänne parhaat kolme?

        Itse ajattelin että tuo Mimosa on tosi nätti.. :)
        Tai sitten Brita.. emt.. :) Apua.


      • tulossa ... kirjoitti:

        parin viikon päästä tyttökisu, joka on päätetty ristiä juuri Nupuksi. : )

        ...kisu jonka nimi on Nuppu, alunperin sitä sanottiin Nekuksi kun se oli niinku Karvisessa se maailman suloisin kissanpentu, mutta kun Nekku oli jotenki vaikea sanoa niin se muuttu sitte Nupuksi. Muut meijän kissat on Minttu, Emma ja Muska. Lisäksi meillä oli aikoinaan mustavalkoinen kissa jonka nimi oli Murmeli, kun se murisi syödessään. Kyllä sille kisulle sopiva nimi löytyy, kunhan siihen tutustuu.


      • uudenkissansaaja... kirjoitti:

        Terppa taas..

        Lumikkia en halua ku se ei oo niin persoonallinen nimi.. Ja jos tiätty olis hirmu valkoinen niin sitten voisin ajatella. (Serkuilla lumikki niminen valkoinen persialainen)

        Lisää lisää vain!!

        Olen katsellut latzin nimikalenteria, mutta en osaa päättää ollenkaan.. :P

        Mökö, Pippuri, Melli, Peppi, Emmi, Moona, Mana, siinä ainaki muutama eholle.


    • Tiuliu

      emma? donna? lady? diiva? :)

    • pinkki

      Mun mielestä kissalle voi antaa nimen vasta kun sen on nähnyt kunnolla. Viimeistään se hetki kun uudessa kodissa tarkkailet kisua ja pidät sitä sylissä, näet kissan nimen ;) mulla ainakin kävi niin..ja pirun hyvät nimet onkin :)

      • Missukka

        Hei, sopisiko Mustikka kun kisussa on paljon mustaa?


      • Anonyymi
        Missukka kirjoitti:

        Hei, sopisiko Mustikka kun kisussa on paljon mustaa?

        Joo se on hyvä nimi ☺️


    • prinsessat

      Disneyn muita prinsessoja on Aurora, Ariel, Belle, Pocahontas, Mulan ja Jasmine..

      Tuhkimon parhaat ystävät taas Huli ja Vili, Hulivili..

    • Ellis*

      Ois nimiä kissallesi:DD
      -Lumikki
      -Ilona
      -Kaunotar
      Jos joskus tulee lisää mulla mieleen nimiä ni sanon sulle tänne:))

    • teemaan

      prinsessa ja satuolennot

      Aurora, Adalmiina, Ruusunen, Kida, Anastasia, Fiona,

    • .::)

      MADDE !

      • uudenkissansaaja...

        Kissaa näen jokapäivä.. :) ei vielä uudessa kodissa siis, mutta kun työpaikalla se onpi niin siksi näen every day.


      • Teitsukka
        uudenkissansaaja... kirjoitti:

        Kissaa näen jokapäivä.. :) ei vielä uudessa kodissa siis, mutta kun työpaikalla se onpi niin siksi näen every day.

        Saan poikakisuni ens tiistaina, ja oon päättänyt, että sen nimi on Untamo :D


      • ...
        Teitsukka kirjoitti:

        Saan poikakisuni ens tiistaina, ja oon päättänyt, että sen nimi on Untamo :D

        Miks ei Einari tai Urpo?

        Justiina! ;DD Musta Mimosa kuulostaa joltain vanhan mummon nimeltä. :P

        Miisa
        Maisi
        Maisa
        Essi
        Esmeralda
        ...


      • kuulostaa
        ... kirjoitti:

        Miks ei Einari tai Urpo?

        Justiina! ;DD Musta Mimosa kuulostaa joltain vanhan mummon nimeltä. :P

        Miisa
        Maisi
        Maisa
        Essi
        Esmeralda
        ...

        sitten modernilta vai ;) tosin hyvä nimi sekin.

        Mimosa on munkin mielestä hyvä nimi


    • kissakuumeinen

      Itselleni tuli ajankohtaiseksi miettiä tyttökissan nimeä, kun tänään varasin meille melkein valkoisen neitikissanpennun, joka tulee luovutusikään lokakuun alussa. Ajattelin laittaa miettimiäni nimiehdotuksia tännekin, jos niistä jollekin olisi apua. :)

      Tän hetken lempparit: Lara, Lumi, Muska, Mirri, Luna, Muusa, Missi, Viski

      Muita: Peppi, Piitu, Viivi, Sylvi, Senni, Miisu, Rusina, Susu, Sussu, Jade, Bella, Hilma, Selma, Mimosa, Melli, Donna, Assi, Nessu, Vilma, Siiri, Salli, Lyyli, Miina, Lady/Leidi, Ariel, Fiona, Siru, Raisu, Chili, Misu, Sirkku, Pipsa, Iines, Pimu, Jasu, Ressu, Kissi, Jassu, Maissi

      • moikka....

        nyt apua ja äkkiä!! tyttökissä tulisi meille pian, ja nimestä olisi kiva olla edes jonkinlaista hajua. toisen kissan nimi on topi, joten se on siis poika (tulevatko poika ja poika, vai poika ja tyttö paremmin toimeen????) ja joku siihen sointuva nimi olisi kiva.... eikä mikään pitkä nimi.... kissa olisi harmaa....


      • KisuMisuhh

        Oman kissamme nimi on Senni, jotenkin kiva nimi! Itse saan jo huomenna kissan, luonnonmusta tyttönen puoleksi Maine coon kissa..
        Nimi on vielä hakusessa :/


      • aar1

        tuo peppi ois kiva mut on muutki


    • Moroo.

      Meillä on ollu monenlaista nimeä. Martta, Minni, Sanni, Raita, Nöpö....
      Mutta ehdottaisin. Karkki, Sime, Siiri, Sini, Simpukka, Söpö, Säihke, Salama, Simppa

    • Meillä on ollut kolme pentuetta ennen kastraatioita ja pennuilla on ollut niminä: 1. pentue Tipsu ja Nuppu. 2. Aromi, Pippuri ja Suola, Harri ja Hörö. 3. Klepa (Kleopartra) ja Lilli, Troija, Hugo (joka jäi kotiin ja muutettiin Nipeksi, koska molemmat aikuiset nartut on Nappi ja Nallu) Siinä tuli nyt nimiä uroksillekkin. :D

    • CATLOVER<3

      Mun entisen kissan nimi oli Nasu

      • Neejaazz

        Mun ponin nimi on nelli ja hamsun nasu :)) mun marsu on nipsu ;))


    • järkeäkö...?

      Kuulkaa keskustelu on alkanut neljä vuotta sitten, kissa on jo suunnulleen neljä vuotta je edelleen te omistajaa autatte!...;)

    • elskuv

      Siru, Minttu, Donna, Fiona, Flora, Diana :)

    • rip kisuni

      Meillä oli kuvauksiisi sopiva kisu nimeltään Hilma

    • Mitä väliä?

      Mutta mitä sitten vaikka tänne laittaa nimiehdotuksia edelleen?? :D meillekkin on nyt tulossa neitikissa nii on paljon ollut apua täältä kun on nimien ehdotuksia jatkettu :)

      • KisuMisuhh

        Niimpä, saavatpahan muutkin nimi ehdotuksia!


    • airap

      uusille nimenetsijöille; huli ja vili, viksu ja välkky, piki ja laku, mökö ja luru, sentti ja milli...

      • airap

        isäni kissojen nimet olivat; elli, kelli ja melli.
        ystäväni kisu oli tico ja toisen ystävän abigale, eli abi.


      • aar1

        hyviä nimi ehdotuksii


    • airap

      MITEN OLIS NIMET; MIUKU JA MAUKU? VAI JOKO NE ON MAINITTU?

    • Evetchu

      Meidän kissaneiti ristittiin Esteriksi, koska sinä päivänä kun se haettiin iski helvetillinen sade kuuro ja vettä tuli ku Esterin perseestä konsanaaan.:P

    • kisuja

      Kivoja nimiä voisivat olla:
      Katriina, Siver, Tiuku ja Latva

    • Jenni 13v

      Meidän kissojen nimet olivat Viiru, Pörri, Miuku ja Miisu (Miisu kuoli eilen, se jäi auton alle)

    • x)

      Yh, aika kauheita nimiä on jotkut ehdotellut.. Miuku, Mauku, Mirri, Milli, Viiru.. :'D Itse antaisin omalle kissalleni nimeksi Venla :P

      • aar1

        jotkut muut voi tykätä niistä nimistä esim milli on kiva se on meijän kissan nimi


    • SeveriKK

      Miiru

    • Tuntematon:3

      Mosse... En keksi, vaiks jos se oli jo 4-vuotias, mut jollekkin sitten jos on mialuisa. :33

    • Mustiii

      Musti se on söpö ja erikoinen nimi

    • sannu

      Meidän kissan nimi oli Iitu.

    • Rosalinda Ruusa

      Jos on sisäkissa kannattaa antaa joku kaunis ja elegantti nimi,jos ulkokissa ei nimellä niin väliä.Kun naapurit antaa sille kuitenkin uudet ja kurjemmat nimet.Ihan jo ensimmäisten kukkapenkki,ja lasten hiekkalaatikolla käynti reissujen jälkeen.....

    • yhyjk

      Jos sisäkissa on kyseessä, nimeksi voisi antaa vaikka kisuparka, tai pallero, koska sisäkissat ovat usein ylipainoisia ja sairaita mössyköitä. Riiviökin on hyvä nimi, koska sisäkissoilla on käytöshäiriöitä virikkeettömän ja surkean elämänsä vuoksi.

      Vapaasti ulkoilevalle kissalle voisi nimeksi antaa Onni, Terveys, Hyvinvointi tms.

      • näin se on

        Aivan, sisäkissoille sopivia nimiä myös surku, läski, pöhö, hönöttäjä, vanki, kurja, apea, nyyhky.


      • argh1

        Tai sitten ulkokissoille vois sopia Kuolema, Auton-allejääminen, Erakoituminen, Hulluvillikissa, Petojenkohde, Heitteillejättö tai Kylmyyteenkuolema ? :)))))))

        Pistipä harvinaisen vihaksi sun stereotypiointi. Sisäkissat ovat kyllä ihan yhtä onnellisia tai jopa onnellisempiakin kuin vapaasti ulkoilevat kissat, jos ne hoidetaan asianmukaisesti.


      • Ulkokissalle
        argh1 kirjoitti:

        Tai sitten ulkokissoille vois sopia Kuolema, Auton-allejääminen, Erakoituminen, Hulluvillikissa, Petojenkohde, Heitteillejättö tai Kylmyyteenkuolema ? :)))))))

        Pistipä harvinaisen vihaksi sun stereotypiointi. Sisäkissat ovat kyllä ihan yhtä onnellisia tai jopa onnellisempiakin kuin vapaasti ulkoilevat kissat, jos ne hoidetaan asianmukaisesti.

        Niin ulkokissalle voisi laittaa valmiiksi kaksoisnimen, esim. Mirri-vainaa.


      • Vajaa pappi.
        argh1 kirjoitti:

        Tai sitten ulkokissoille vois sopia Kuolema, Auton-allejääminen, Erakoituminen, Hulluvillikissa, Petojenkohde, Heitteillejättö tai Kylmyyteenkuolema ? :)))))))

        Pistipä harvinaisen vihaksi sun stereotypiointi. Sisäkissat ovat kyllä ihan yhtä onnellisia tai jopa onnellisempiakin kuin vapaasti ulkoilevat kissat, jos ne hoidetaan asianmukaisesti.

        Kaarina, Suoma,Sylvi;Lemmikki,Vuokko,Suvi, Eve, Eeva, Miina, Esteri. Aino,
        Alma, Linda, Linta, Päivi, Selma, Elvi, Mimosa, Lempi, Elma; Elsa, Pilvi, Tellervo
        ja Lilja tuossa aluksi.


      • Kasvain
        näin se on kirjoitti:

        Aivan, sisäkissoille sopivia nimiä myös surku, läski, pöhö, hönöttäjä, vanki, kurja, apea, nyyhky.

        Nimet kuvaavat ilmiselvästi sinua


    • foetrneop

      Mönkö

    • -83-

      Meillä oli aikonaan pitkäkarvaisen poikakissan nimi Kattilainen :)

      • Esim.

        Esim. Kattilainen-vainaa, jos haluat "vapaata "onnellista ja kissaa".


    • Jussin mamma

      Sutki, Sipa, Hyrrä, Huirai, Birra, Tatz ( kokeilepa huutaa),Pimu,
      Ja voihan olla, että kissa valitsee nimensä, eli jokin luonteenpiirre tulee niin vahvasti esiin, että siitä tulee nimi ( Rontti, Riiviö, Raikuli, Väsy, Eka ( aina menossa ensimmäisenä)

      • Ulkokissalle nimeksi

        Niin, tai jos elintavoillaan on "ulkokissa", niin nimeksi sopisi esim raato, vainaa, haamu, littanna, rujo, vammainen, pieru, kateissa, ym ym..
        Jossain vaiheessa nimi tulee ajankohtaiseksi.


    • Vapaa ulkokissani.

      Älä tule terrorisoimaan asiallista keskustelu palstaa. Luulet ehkä olevasi
      älykkö, mutta voin paljastaa toisille lukijoille. Kun me keksittiin ruutia
      hän ei ollut eturivissä....

      Minun vapaa narttukissani on selkeästi Karvinen.

    • Anningfdd

      Haluaisin karvattoman kissan ja saatan saada (asia on harkinnassa) Mutta siis jos saisin antaisin nimeksi Kismet Salla Liina (Lazy jos olisi laiska) Daisy, Rosa . Mun lempparit on noista Kismet, Salla ja Lazy.

    • Kissafan

      iines

    • Onnu

      Una

      • myöhäistäonpijuu

        Oletpas myöhässä, kissalla jo nimi .10vuotta vanha alotus XD


    • Anonyymi

      Moikka ollaan pitkään mietitty naaras kissan pentua oisiko hyviä nimi ehdotuksia (jotain e l i u m) alkavia voi toki olla muitakin

      • Anonyymi

        meille tuli juuri kaksi pentua! Montu, Marie, Figaro, Maito, Lilli, Lumi, Etana, Uni, Bonk!!


      • Anonyymi

        "Tyttökissa" kirjoittaja väittää. Se on narttukissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tyttökissa" kirjoittaja väittää. Se on narttukissa!

        Voi ei, nyt kissan sukupuoli vaihtuu kun kerroit tuon.


    • Anonyymi

      gatorade, marie, kevytmaito, etana, maurimauri, montu, kiki, lana, tuikku!

    • Anonyymi

      Rölli

    • Anonyymi

      Viki ois hyvä nimi tai linda

    • Anonyymi

      En tiedä onko täällä jo ehdotettu, mutta poikakisulle Vertti olisi veikeä nimi ja tyttö kissalle Valpuri. Näin itse voisin kissani nimetä!

    • Anonyymi

      Gloria. Kaunis nimi ei kuitenkaan ihan mikään perus. :)

    • Anonyymi

      Oisko Floora tai Florida

    • Anonyymi

      mirri

    • Anonyymi

      Siiri ja Nella ovat tytöt.....

    • Anonyymi

      Olis tulossa sellainen oranssi tyttökissa jolla on raitoja eikä melkein yhtään valkoista mutten tiedä nimeä ainakin mietin että Viki tai Vilkku olis aika kiva nimi

    • Anonyymi

      Olisiko esim. tinke,jekku,aranea tai miisu...?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe