Pienen kaupunkimme kaupoissa ei valitettavasti ole pakastealtaita eläimille ja jos on niin sieltä löytyy vain koirille luita :-(
Mistä siis kisulillemme sisäelimiä? Tällä hetkellä olen ostellut ihan possua, kanaa ja kalaa ihmisten antimista..
Kiitoksia vastauksista ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille!
Mistä sisäelimiä
4
629
Vastaukset
- lihatiski
Sisäelimet myydään kaikissa käyttämissäni kaupoissa tuorehyllyllä, ei siis pakkasessa. Ja aika pienistäkin olen löytänyt porsaan sydäntä, joka tosin ei varsinaisesti kai ole sisäelin, mutta yleensä kissojen ruokakeskusteluissa siksi ajatellaan. Munuaiset, maksat, sydämet ja kielet löytyvät vierekkäin jostain sieltä jauhelihojen tuntumasta. (Ja esim. maksaahan saa usein irtomyyntinäkin kaupoista, joissa lihatiski on.) Kysy kauppiaalta, josko hän tilaisi, ellei valikoimasta löydy! Noitahan voi mukavasti sitten kotona pakastaa. Itse teen niin, että leikkelen ne suoraan sadan gramman annoksiin pakkaseen. Jostain syystä kissallemme maistuu PORSAAN sydän, mutta ei naudan vastaava, kun taas NAUDAN maksa menee, mutta porsaan ei. Kielen ravintoarvo ei liene suuri, mutta annan sitä joskus ihan sen takia, että saa hammaskalusto työtä, ikään kuin "puhdistaa" hampaat. Niin ja munuaista olen tarjonnut kerran. Laitoin kissan eteen; haisteli ja katsoi minuun, taas haisteli ja katsoi minuun anovasti, että luuletko tosiaan, että tätä pitäisi syödä.. Maisteli yhden palan ja jätti loput syömättä. Myös lihaa ja kalaa kannattaa jatkossakin tarjota; monipuolisuus kunniaan.
- löytyy
yleensä pienempienkin kauppojen lihatiskeiltä. Jos ei löydy, kannattaa kysyä voisiko niitä tilata. Yleensä onnistuu helposti paikoissa, joissa haluavat yhtään asiakasta palvella.
- asa
Possunsydäntä, Maksaa, Kieltä keitettynä.
Possun sydän pieniksi saksilla,ja pakastaa annospusseihin,säilyy parhaiten ne on aika isoja.- keitettynä??
kieli??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171