Bali= Turvallista vai ei?

Olenseeeeeeee

Olen lähdössä tuossa jouluna balille ja mietin vain, että onko se turvallinen paikka?

14

2934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana paika

      Olin talvella Balilla, enkä osaa kertoa yhtään syytä, miksi ei olisi turvallista. Ihmiset ihania, missään vaiheessa ei ollut turvatonta oloa. Suurin "riski" piilee varmaan luonnonilmiöissä, maanjäristyksissä jne.

      • äääjfgdkdg

        niin tai no, asia joka nyt pelottaa ovat nuo pommi-iskut..


      • Myyrmannissakin
        äääjfgdkdg kirjoitti:

        niin tai no, asia joka nyt pelottaa ovat nuo pommi-iskut..

        Jos pelottaa jää kotiin.


      • jeahfghfghfg
        Myyrmannissakin kirjoitti:

        Jos pelottaa jää kotiin.

        täytyy harkita!


      • ei pelkoa...
        äääjfgdkdg kirjoitti:

        niin tai no, asia joka nyt pelottaa ovat nuo pommi-iskut..

        ja kumpikin tapahtui yöllä suosituissa turisti bubeissa... joten kiertäkäämme ne kaukaa... Ja toisaalta kyllähän sitä täällä suomessakin sattuu:(


    • tuttu ryöstettiin

      ryöstettiin viidakkoveitsellä(?) uhaten ja raahattiin pakettiautoon ja kuljetettiin jonnekin metsän syrjään ja jätettiin sinne! Matka oli pitkä ja pelottava! Tämä siis iltamyöhällä eikä ihmisiä lähettyvillä. varovaisuutta siis!

      • gfhghfghfgth

        Oho! no mutta täytyy toivoa, että noin tapahtuu vain syrjäseuduilla..... wish me luck


      • alueella tapahtu
        gfhghfghfgth kirjoitti:

        Oho! no mutta täytyy toivoa, että noin tapahtuu vain syrjäseuduilla..... wish me luck

        missä on paljon yökerhoja ja muuta, mutta heti kun pari askelta otti väärään suuntaan eikä muita ollut lähettyvillä kävivät kimppuun..että semmosta


      • rauhaa ja rakkautta
        alueella tapahtu kirjoitti:

        missä on paljon yökerhoja ja muuta, mutta heti kun pari askelta otti väärään suuntaan eikä muita ollut lähettyvillä kävivät kimppuun..että semmosta

        Paskapuhetta että kukaan Balilla kimppuun kävisi. Muslimialueista en osaa sanoa. Balilla sai rauhassa kävellä yölläkin kun valossa aivan yksin rannalla tai pimeillä kujilla, eikä kukaan häirinnyt. Eikä pienintäkään pelkoa ollut naisihmisen yksin matkustaa. Auttavaista ja ystävällistä porukkaa kaikkialla. Ainoa mitä voi pelätä, jos on pakko pelätä, on mahdolliset terrori-iskut, mutta niitä nyt voi sattua vaikka Myyrmannissa tai sinunkin lähikaupassa. Matkaan vaan, rauhalisempaa paikkaa saa hakemalla hakea.


      • mmä

        Miten me uskalletaan asua täällä????

        Voi herranjestas, kun aina jotkut on paniikkia lietsomassa! Aina voi jotain käydä, kuten yllä on jo todettu MYyrmanni-esimerkein yms.

        Itse en ole Balifani, mutta ei kyllä pelottanut. Turvallista oli, mutta turistien kanariamainen meininki ei houkuta.

        Itseasiassa mua ei ole ikinä pelottanut Indonesiassa (paitsi ajokulttuuri ja merellä myrskyssä), vaikka sentään oon siellä reissaillut mm. 1999 mellakoiden aikoihin. Sen sijaan monessa länsimaassa on metropoleissa pelottanut, kun narkkarit, känniurpot, raiskarit ja muut vaanii eikä ns. kunnon kansalaisia paljon kiinnosta tulla apuun. Indonesiassa oli aina tunne, että joku katsoo perään. Siis pitää huolta, ettei käy pahasti, mulle eikä mun kamoille.

        Yhdet shortsin/housun vetoketjulla kiinnitettävät lahkeet multa on kyllä varastettu, kun jätin rinkkani laivan kannelle satamasta ruokaa hakiessani. Samassa rinkassa oli mm. äänitysvehkeet ja kamera, niitä ei viety. Että erikoisia varkaita...


      • harmihjhjh
        alueella tapahtu kirjoitti:

        missä on paljon yökerhoja ja muuta, mutta heti kun pari askelta otti väärään suuntaan eikä muita ollut lähettyvillä kävivät kimppuun..että semmosta

        oho. täytyy olla varovainen kyllä ulkomailla.


      • joka sana...
        rauhaa ja rakkautta kirjoitti:

        Paskapuhetta että kukaan Balilla kimppuun kävisi. Muslimialueista en osaa sanoa. Balilla sai rauhassa kävellä yölläkin kun valossa aivan yksin rannalla tai pimeillä kujilla, eikä kukaan häirinnyt. Eikä pienintäkään pelkoa ollut naisihmisen yksin matkustaa. Auttavaista ja ystävällistä porukkaa kaikkialla. Ainoa mitä voi pelätä, jos on pakko pelätä, on mahdolliset terrori-iskut, mutta niitä nyt voi sattua vaikka Myyrmannissa tai sinunkin lähikaupassa. Matkaan vaan, rauhalisempaa paikkaa saa hakemalla hakea.

        Jos oikeen juot ittes ympärikänniin ja toimit muutenkin huolettomasti niin toki voi sattua, mutta kyllähän Suomessakin tapahtuu...


    • fear for Bali?

      Käy lukemassa ulkoasiainministeriön matkustustiedotteet.Tässä ohje ja ohessa osa tiedotteesta.
      Ulkoasiainministerio>Matkustustiedote>
      Bali & Lombok
      Tilanne Balilla ja Lombokilla on rauhallinen.
      Balilla ulkomaalaisiin, erityisesti pidempiaikaisesti asuviin, on kohdistunut kiristystapauksia, joissa poliisiksi esittäytyvä
      henkilö pyrkii tekemään kotietsinnän ja on sitten löytävinään huumeita. Tämän jälkeen poliisiksi esittäytyvä alkaa kiristää lahjuksia uhrilta. Poliisin tulisi voida esittää henkilökorttinsa sekä asianmukainen etsintälupa. Paikallisen kyläyhteisön edustajilta voidaan pyytää apua poliisin lupien selvittämisessä ja olemaan läsnä etsintöjen ajan.

      • .......w.w.

        Kiitos, käyn katsomassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe