Pureva poikanen.....

----

Omistan n. 1kk ikäisen talvikko uroksen. Miten saisin sen lopettamaan puremisen? Se on myös kauhean säikky ja villi, vaikka käsittelen sitä päivittäin niin tuntuu että se ei kesyynny. Vinkkejä? Poikanen puree siis silloin, kun laitan käden varovasti häkkiin tai kun pidän sitä normaalisti kädessä..aluksi pureminen oli vain pientä näykkimistä mutta nyt se on jo kunnon puremista, sillä purukohdasta tulee verta.. Aina kun aloitan hamsterin käsittelyn, pesen kädet ja hieron niihin hamsterin häkin puruja. Niin ja hamsuni asuu yhdessä veljensä kanssa (eivät tappele)

11

3987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -JJONNA_

      Munkin hamsteri aluks puri, mut sit tein sillai et otin sen käteen ja mul oli hanskat pääl. Sit pidin sitä siin vähän aikaa ja otin toisen hanskan pois et se vähä tottuis ja sit taas toisen sen jälkee ei oo purenu. Tein sen vaa 2 kertaa. En tiedä toimiiko muille, ja joidenki mielestä voi olla väärä tapa mut jos se toimi ni en vois sanoo vääräksikään :DD

      huom. Hanskat pitää olla sellaset et pureminen ei tunnu läpi, mut silti pienehköt ettei se pelkää niitä.

      • maijjujohanna-

        Hamsteri puree puolustautuakseen ja kun on peloissaan. Hamsteri ei siis ole täysin kesy. Aloita kesyttely antamalla pieniä herkkuja kädestä. Kun hamsteri alkaa tulemaan kädelle ilman herkkujakin, palkitset sitä herkuilla. Näin hamsteri oppii että kätesi tarkoittaa vain hyvää. Pikku hiljaa voit alkaa nostamaan hamsteria. Anna sen aluksi mennä pois. Sitä pelottaa vielä. Sinnikkäästi laitat silti kätesi useasti hamsterin luo. Kyllä aika näyttää milloin hamsteri on valmis tulemaan itse käteen ja syliin. Kesyyntymiselle tärkeää on, että hamsteri voi luottaa sinuun. Eli et tee hamsterille pahaa etkä satuta. Hamsteri kesyyntyy myös helposti, kun päästät sen turvalliseen paikkaan juoksentelemaan (EI MISSÄÄN NIMESSÄ ULOS! KARKAAMIS RISKI!) Hamsterit voi siirtää syliin ottamatta myös putkella. Houkuttele hamsterit putkeen, sulje kämmenillä putken päät ja siirrä juoksentelupaikkaan. Pian hamsterit sitten kipuavat itse syliin kun vaativat juoksemaan. Siinä samassa ne siis ovatkin kesyjä. :) Muistathan seurata ja olla itse paikalla kun hamsterisi pääsevät tutkimusretkille esim. huoneeseesi. Itselläni on olleet 2 roboa jopa kessyntyivät täysin kun ne saivat päivittäin juosta useita tunteja lattialla ja ns. puuhaboxissa! :)

        Hanskat ei ole välttämättä paras keino. Hamsterin tulee oppia hajusi, ei hanskojen haju. Kun hamsterilla ei kerta ole hyvää näköä, se oppii tuntemaan sinut käsien hajun perusteella. Silloin hamsteri ei kesyynny ja opi tuntemaan sinua, vaan hanskasi!

        Onnea kesyttämiseen! :)


      • ---
        maijjujohanna- kirjoitti:

        Hamsteri puree puolustautuakseen ja kun on peloissaan. Hamsteri ei siis ole täysin kesy. Aloita kesyttely antamalla pieniä herkkuja kädestä. Kun hamsteri alkaa tulemaan kädelle ilman herkkujakin, palkitset sitä herkuilla. Näin hamsteri oppii että kätesi tarkoittaa vain hyvää. Pikku hiljaa voit alkaa nostamaan hamsteria. Anna sen aluksi mennä pois. Sitä pelottaa vielä. Sinnikkäästi laitat silti kätesi useasti hamsterin luo. Kyllä aika näyttää milloin hamsteri on valmis tulemaan itse käteen ja syliin. Kesyyntymiselle tärkeää on, että hamsteri voi luottaa sinuun. Eli et tee hamsterille pahaa etkä satuta. Hamsteri kesyyntyy myös helposti, kun päästät sen turvalliseen paikkaan juoksentelemaan (EI MISSÄÄN NIMESSÄ ULOS! KARKAAMIS RISKI!) Hamsterit voi siirtää syliin ottamatta myös putkella. Houkuttele hamsterit putkeen, sulje kämmenillä putken päät ja siirrä juoksentelupaikkaan. Pian hamsterit sitten kipuavat itse syliin kun vaativat juoksemaan. Siinä samassa ne siis ovatkin kesyjä. :) Muistathan seurata ja olla itse paikalla kun hamsterisi pääsevät tutkimusretkille esim. huoneeseesi. Itselläni on olleet 2 roboa jopa kessyntyivät täysin kun ne saivat päivittäin juosta useita tunteja lattialla ja ns. puuhaboxissa! :)

        Hanskat ei ole välttämättä paras keino. Hamsterin tulee oppia hajusi, ei hanskojen haju. Kun hamsterilla ei kerta ole hyvää näköä, se oppii tuntemaan sinut käsien hajun perusteella. Silloin hamsteri ei kesyynny ja opi tuntemaan sinua, vaan hanskasi!

        Onnea kesyttämiseen! :)

        kyllä tuo meidän poikanen on nyt jo hiukan kesyyntynyt, tulee ottamaan ruokaa kädestä ja tulee jopa itse kädelle, mutta silti vielä välillä näykkäsee..


    • chromecoma

      Meidän tytöllä totuttelu kesti puoli vuotta. Tyttö oli aluksi äärimmäisen arka, ei purrut, mutta tiesin sen olevan puruherkkä.

      Kun tyttö muutti meille annoin sille muutaman vkon aikaa tottua rauhassa kodin uusiin hajuihin ja ääniin. Kun alkujännitys oli ohi totuttelin hamsua omaan hajuuni näpräilemällä häkin puruja. Sitten pikkuhiljaa rupesin antamaan makupaloja. Tyttö uskaltautui hyvin nopeasti ottamaan namit kädestä. Seuraava askel oli saada se tulemaan kädelle. Siihen meni muutama kk, tyttö rupesi kyllä kiipeilemään käsilläni, mutta sai hepulin kun yritin ottaa sen pois häkistä. Oli vain jatkettava sitkeästi..

      Nyt tyttö istuu nassuaan pesemässä olkapäälläni kun dataan koneella. x) Kärsivällisyys palkittiin.

      Hanskoja en käyttänyt. Ja niinku tässä ketjussa joku jo mainitsikin niin hamsun tulee tottua omistajan käsiin ja niiden hajuun. (Oma hamsuni siis syyris)

    • kääpiöhamsteri

      olen ottanut kädelle hamsterini mutta puraisi melkeen heti. nyt olen yrittänyt antaa herkkuja kädestä että laita käden maahan ja annan siitä mutta hamsterini puraisee sormesta eikä siitä herkusta :D miten saan hamsterini kesyyntymään?

      • Nimetön

        Minulla on suuri kokoinen syyrialaispoika siis painottakaamme sanaa SUURI ja ongelmana on se, että pureminen on todella voimakasta ja kivuliasta..olen alkanut pelätä hamsteriani ja lopettanut yrittämästä koskea:/ Haluaisin, että tilanteeseen tuli muutos mutta..?


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla on suuri kokoinen syyrialaispoika siis painottakaamme sanaa SUURI ja ongelmana on se, että pureminen on todella voimakasta ja kivuliasta..olen alkanut pelätä hamsteriani ja lopettanut yrittämästä koskea:/ Haluaisin, että tilanteeseen tuli muutos mutta..?

        Sama juttu mullakin


    • Nipa-syyris

      Ei kannata hieroa puruja käteen,koska hamsteri puolustaa reviiriään!Eli älä hiero käsiäsi puruun,koska hamsteri kuvittelee sinun tunkeutuneen sen alueelle!

      • gebruliiiiiiii

        Gerbiilit on parempii kuin hamsterit!!
        Koska: gerbiilit ei nuku ( yleensä) yöllä kuin jokku hamsterit! gerbiilit on paljon vilkkaampian kuin hamsterit ja niitä on kivempi kattella kuin jotain hituria joka mönkii häkissään! onko teidänmielestä kiva katsella hamsteria jonka nukkuu eikä saisi edes herättää sitä kuin vilkasta gerbiiliä jonka voi herättää koska vain, jota voi ottaa suliin koska vain!!

        gerbiilit ovat paljon mukavimpian kuin jokku hamsterit!!

        mutta on hamterit tosi söpöi mut muuten en tykkää niist!
        gerbiileissä on paljon eroja!!! ;D

        toivottavastin en loukkaa jotain hamsteri fanii!!! :( :O


      • Anonyymi
        gebruliiiiiiii kirjoitti:

        Gerbiilit on parempii kuin hamsterit!!
        Koska: gerbiilit ei nuku ( yleensä) yöllä kuin jokku hamsterit! gerbiilit on paljon vilkkaampian kuin hamsterit ja niitä on kivempi kattella kuin jotain hituria joka mönkii häkissään! onko teidänmielestä kiva katsella hamsteria jonka nukkuu eikä saisi edes herättää sitä kuin vilkasta gerbiiliä jonka voi herättää koska vain, jota voi ottaa suliin koska vain!!

        gerbiilit ovat paljon mukavimpian kuin jokku hamsterit!!

        mutta on hamterit tosi söpöi mut muuten en tykkää niist!
        gerbiileissä on paljon eroja!!! ;D

        toivottavastin en loukkaa jotain hamsteri fanii!!! :( :O

        Jotkut hamsut ovat myös päivällä hereillä että yöllä joten kyl niitäkin voi ottaa syliin päivällä


    • Anonyymi

      Mitä tekisin?? Mul on siis kääpiöhamsteri ja se on aina ollut sellanen tosi sosiaalinen mut puree aina ku laittaa käden häkkiin. Se on niiku jo tottunu käteen mut se puree ihmisiä niin mitä pitäis tehdä? Se hamsteri on ollu mulla jo joku 2kk ehkä ja siis en mitenkään saa siitä käsikesyä/ ettei puris? Oisko vinkkei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe