Miten kertoa miehelle...

että on bi,

Olen jo vuosia tiennyt mielessäni olevani bi, kerran olen naisen kanssa ollut mutta aviomieheni ei tiedä tuosta kokeilusta mitään (sanottakoon kuitenkin ettemme tuona hetkenä olleet yhdessä joten pettänyt en ole). Olen ns. kaappi-bi, edes ystävilleni en ole uskaltanut kertoa sillä pelkään ihmisten reaktiota. Mutta eniten minua vaivaa se etten ole pystynyt kertomaan miehelleni, varmaan hän voisi itse fantasia mielessä ajatella että se voisi olla hieno asia, mutta en usko että todellisuus olisi niin "ruusuinen", sillä hän ei ole ehkä maailman suvaitsevaisin persoon tälläisissä asioissa.

Miten te muut olette kertoneet (siis jos olette) lähipiirillenne? Tämä asia ei nimittäi muutu vaikka kuinka sitä salailisin ja työntäisin myhempään.

9

1832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tapahtui se kertominen miehelleni vähän niinkuin vahingossa ja lopputulos oli yllättävä erittäin positiivisesti suhtautui asiaan ja sovittiin vain selkeät pelisäännöt miten toimia lähinnä se on ihailua naisiin liittyen tositoimissa en ole ollut...

• Jasmin:)

En muista enää oikein, miten itse kertominen tapahtui, mutta jossain viinihuuruissa se taisi lipsahtaa. Miehen mielestä oli ihan ok-juttu. Ja luvan kanssa olen jonkin verran seikkaillutkin. Se, että miten tuon tunnepuolen itse käsittelet, onkin jo toinen juttu. Elikäs jos ihastut/rakastut naiseen. Näin on nimittäin minulle käynyt ja tässä melkoista painiottelua käyn itseni kanssa, mitä teen?

Eli, suosittelen että mietit ensi itse tarkkaan, mitä haet. Haluatko edetä naisten kanssa jotenkin?Haetko pelkkää seksiä? Ja mikä on tarpeesi kertoa miehelle, mitä sillä haet?

• gila

... miehelleni heti, kun tiedostin asian itse, eli kun tajusin rakastuneeni ystävääni.

Muille ystävilleni olen kertonut tilanteen mukaan. Kaikki nykyiset ystäväni tietävät biseksuaalisuudestani. Ne, jotka sitä paheksuvat, ovat jääneet pois lähipiiristäni. Äidille en edes uneksu kertovani: hän kuolisi sydänkohtaukseen...

Kerro suoraan. Tee miehellesi selväksi, että rakastat häntä, eikä se että kerrot olevasi bi, muuta tunteitasi mihinkään suuntaan.

Se sitten onko järkeä lähteä seikkailemaan, siitä teidän kannattaa puhua myöhemmin. Suosittelisin kuitenkin pitkään harkitsemaan kannattaako se.
      Seikkailun seurauksista kun voi kärsiä kaikki kolme.

Oma mies on sanonut että saan seikkailla naisten kanssa jos haluan. En tule käyttämään tuota mahdollisuutta kuitenkaan. Pelkään seuraamuksia,enkä halua menettää sitä mitä minulla on mieheni kanssa.

• annanen2

Hei

Sain käsiini kerran erään tutkimuksen, jossa yliopistotasolla tutkittiin sitä, miten naispuoliset asuinkumppanit reagoivat siihen, kun saavat tietää miehensä biseksuaalisuudesta. Muutamille naispuolisista kumppaneista puhkesikin oikein vuosisadan kriisi, josta oli vaikea selvitä.

Jotkut naisista ottivat taas asian hyvin rauhallisesti ja keskustelivat miehensä kanssa. Ymmärsin tutkimuksesta, että muutamat pareista tekivät sopimuksen, jossa tarkkaan kerrottiin kumppanille hänen oikeutensa. Jotkut naiset antoivat miehelleen luvan syvälliseen suhteeseen toisen miehen kanssa.

Otaksun, että sopimuksen aikaansaanti on aika tärkeä juttu. On tärkeää tietää, mitä saa tehdä ja kenen kanssa. Ilman sopimusta suhteeseen tulee pettämisen maku, jos salassa tehdään joitain asioita.

En tiedä, saitko tästä mitään tolkkua. Joka tapauksessa mielenkiintoisessa ja herkässä vaiheessa on elämäsi parhaillaan. Kaikkea hyvää Sinulle.

• Bi-Iina

Ymmärrän kyllä että painit asian kanssa ja keräät rohkeutta kertoaksesi.

Jos mietitään tunnepuolta, niin miehellesi on todella tultava selväksi, ettei tunteesi häntä kohtaan muutu millään tavoin. Toisaalta bi-puolesi on osa sinua, ja kenen kanssa jakaisit tietouden siitä, jos et rakastamasi ihmisen kanssa.
      Jos taas mietitään seksiä, niin
      tykkääkö miehesi katsella esim leffoja joissa naiset ovat keskenään ?

Omasta bi:destäni ei tiedä lähipiirissäni kukaan muu kuin mieheni. Ystävilleni en ole asiasta puhunut, niin paljon mahtuu ahdasmielisyyttä maailmaan.

Tsemppiä ja rohkeutta sinulle !

Kerrohan meille sitten jos ja kun asia tulee puheeksi ja miten meni

• an-nex

Ei minunkaan kaverini tiedä bisseydestäni, vain mieheni, en ole sanonut edes siskolleni, vaikka yleensä puhun hänen kanssaan kaikista asioista, bi-seksuaalisuus on vaikea asia ottaa puheeksi, vaikka haluaisikin...

• perheellinen

Pitäisi kanssa tässä varmaan kertoa miehelleni että ole bi, mutta miten??? Lapsi on ja perhe on muuten kasassa, mutta kerrotuksi en saa, koska pelkään hänen reaktiota... Pahin pelkäämäni reaktio on varmaankin se, että hän jättää minut, mutta kaiken järjen mukaan hän ei välttämättä tekisi sitä, koska meillä on niin ihana yhteinen lapsi, jota hän kuitenkin rakastaa ja minua!!! Pelkäänköhän aivan turhaan?? Tosiasiahan on se, että hän ei ansaitse minua jos ei pysty hyväksymään minua sellaisenaan kuin olen!!!!!!

• an-nex

Sain vihdoin ja viimein kerrottua miehelleni olevani bi , olen salannut sitä toistakymmentä vuotta, huh :/ et usko kuinka helpotti kun sain sen sanottua, oli pakko, koska se vaivas niin paljon, nyt on ihanaa ku voin olla rauhassa oma itseni ja mieheni otti asian tosi hienosti, rakastan häntä entistä enemmän , kun hän suhtautu asiaan niin hienosti ja kaikista parasta tässä on se, että tunnen olevani vapaa, ei ole salaisuuksia avioliitossa ja elämä jatkuu .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe