Kaduttaa

Kysyvä ei tieltä eksy

Mitä teette, kun kaduttaa. Kun harmittaa omat tekemiset tai sanomiset. Kun haluaisi saada jonkun tehdyn tekemättämäksi ja nolottaa ja ottaa pattiin ihan älyttömästi. Kadutteko yleensä mitään. Olenko minä yksin näitten tunteitten kanssa (tyhmä mikä tyhmä) vai joutuuko joku muukin häpeämään itseään. Miten virheet saa korjattua, kun itsensä kanssa on elettävä joka ainoa päivä. Vai pitääkö vaan unohtaa ja kiertää peilit (eli toiset ihmiset) mahdollisimman kaukaa.

15

2556

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan varmasti.

Jokainen meistä mokailee elämässään, joskus tulee tehtyä ja sanottua aivan turhia ja sitten on fiilis että "anteeksi kaikki ja verhot kiinni". Se on vaan elettävä itsensä kanssa ja otettava asiat niin että ottaa niistä opikseen, eli ei ainakaan tieten tahtoen tee samaa virhettä uudestaan. Monesti sitä suurentelee itse asioita itselleen ja kuvittelee muiden ajattelevan samoin kun tosiasiassa muut eivät välttämättä muista saati mieti niitä itsensä tekemiä toilauksia. Jos tilanne semmoinen että vaatii keskustelua toisen kanssa ja mahdollisuus siihen, se helpottaa nopeiten. Mutta näin nyrkkisääntönä, aika parantaa.

• Mankkaan Mirkku

Tietäisitpä, kuinka usein allekirjoittanut on joutunut häpeämään ja katumaan sanomisiaan/tekemisiään...Nyrkkisääntö on, että jos olet jotain toista loukannut, ota yhteyttä ja pyydä anteeksi. Jos vain olet "mokannut" jotenkin itsesi, niin nimimerkki "Aika parantaa" on ihan oikeassa: usein itse suurentelee ja näkee asiat pahemmassa valossa, kuin toiset. Jokainen mokailee joskus ja katuu sitten, viisaat ottaa opikseen (itse en lukeudu näihin fiksuihin, vaan teen aina samat mokat uudelleen). No siinä sitä onkin katumista ja häpeämistä. Oma virheeni on terävä kieli ja se, että jos otan vähän liikaa, rajana on vaan taivas ja helvetti. Sitten harjoitetaan vähän itsekritiikkiä, luvataan parannusta ja yritetään tosissaan. Mutta: älä rasita itseäsi suurentelemalla mokiasi, kaikki tekee ihan samaa, vaikket nyt morkkiksessa uskoisikaan.
      Aika parantaa, kaikki unohtuu. Itselläni kestää usein melkein kaksi päivää unohtaa omat mokailut.
      t. Mirkku

• Mankkaan Mirkku

Pyydän jo etukäteen anteeksi, että tämä kertomani tapaus on hieman sopimaton tälle palstalle. Mutta jos se lohduttaa tästä morkkiksesta kärsivää kansalaista, on se paikallaan. Nimittäin aina, kun itse olen tyrinyt, muistelen erästä tapausta työelämäni ajoilta.

Kyseessä oli osastomme saunailta, joita järjestettiin aina silloin tällöin. Miehet ja naiset tietenkin saunoivat erikseen, mutta sitten firma tarjosi syötävää ja juotavaa ja iltaa vietettiin vapaamuotoisissa merkeissä.
      No, eräs aika merkittävässä asemassa oleva mies tuli saunasta pelkkä pyyhe ympärillään. Hän veti viinaa ja tuli aika känniin. Sitten hän ryhtyi musiikin tahdissa esittämään eräänlaista can-can-showta: hän viskeli kinttujaan sinne sun tänne ja välillä aina availi pyyhettä ja vilautteli... me kaikki osaston akat istuttiin baaritiskillä ja naurettiin ihan läkähdyksiin, ja sanottiin: ei paljon kannattaisi näytellä, jolloin mies totesi: te ette olekaan nähneet sitä toiminnassa.

Seuraavana aamuna, sattuman oikusta, osuin ensimmäisenä osastolla tätä miestä vastaan ja purskahdin valtavaan nauruun. Mies sanoi: "Mirkku, jos Sulla on yhtään tunteita, jos Sussa on yhtään sääliä, älä sano mitään, älä sano yhtään mitään". Enkä sanonut. Sille miehelle oli varmaan HIRVEÄ paikka tulla töihin seuraavana aamuna. Tätä olen aina käyttänyt tukiasemana, kun itse olen jotain mokaillut. Olen sanonut itselleni: olenpa tehnyt mitä tehnyt, mutta en mitään noin pahaa...

Toivottavasti tästä oli apua Sullekin.
      t. Mirkku

• Askintanoi

Viisas on tosiaan se, joka ottaa niistä opikseen ja pystyy kantamaan seuraukset virheistään.

Mestarin esimerkki: "heittäköön se ensimmäisen kiven.."

• katumus

No juu. En ole kyllä pahemmin vilautellut (muistaakseni) paitsi nyt viikonloppuna uimarannalla Mansessa käydessäni. Jos vilauttelisin saisin varmaan osakseni säälinsekaisia katseita; selluliitit, suonikohjut ja vatsamakkarat,punainen nenä ja tihrusilmät AAh! Tämä kroppa toimintakunnossa saattaisi herättää hysteerisen nauruaallon etelä-suomesta lappiin asti. Tarinasta oli apua,(tuli viisaampi olo) en ole tanssinut sadetanssia mieslauman edessä, pelkkä pyyhe ympärilläni (siis muistaakseni) Huomenna voisi tietysti repäistä ja tehdä jotakin hullua... Saisi taas hävetä.

• jos ei muuta mirkk. ni
        katumus kirjoitti:

No juu. En ole kyllä pahemmin vilautellut (muistaakseni) paitsi nyt viikonloppuna uimarannalla Mansessa käydessäni. Jos vilauttelisin saisin varmaan osakseni säälinsekaisia katseita; selluliitit, suonikohjut ja vatsamakkarat,punainen nenä ja tihrusilmät AAh! Tämä kroppa toimintakunnossa saattaisi herättää hysteerisen nauruaallon etelä-suomesta lappiin asti. Tarinasta oli apua,(tuli viisaampi olo) en ole tanssinut sadetanssia mieslauman edessä, pelkkä pyyhe ympärilläni (siis muistaakseni) Huomenna voisi tietysti repäistä ja tehdä jotakin hullua... Saisi taas hävetä.

toi oli kyllä jotain
        mirkku, miten en ole tullutkaan ajatelleeksi että toisilla on tämä juhannus ja venetsialaisten ja siin välissä aika moista elä,ää

nyt munkin mokani ja läskini ovat siedettäviä.
        sentän joku solu murehtii kanssani. kun hytkyy nauraessa, nauru pidentää ikää. muuten sateen kanssa yksin (tyttöjen kanssa) kaikesta itkin.

• timanttimies

jos muute ahdistaa tai keljuttaa rupeen ryyppäämään

• 0lle

Sinä se ossaat hienosti ratkaista noi ongelmat ;-))

• Mankkaan Mirkku

oikea asenne ongelmiin.
        t. Mirkku

• Mankkaan Mirkku
        0lle kirjoitti:

Sinä se ossaat hienosti ratkaista noi ongelmat ;-))

ovat useimmiten hyvin yksinkertaisia: ongelmien vatvominen tekee niistä vielä suurempia. Timantti on ihan oikeassa, jos haluaa harmin pois mielestään, pyytää anteeksi jos on loukannut toista, jos on itse tyrinyt, niin muutama ölvi auttaa siihen ihmeesti: ongelma kutistuu. Sanoo nimimerkki Kokemusta on eli
        Mirkku

• 0lle
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

ovat useimmiten hyvin yksinkertaisia: ongelmien vatvominen tekee niistä vielä suurempia. Timantti on ihan oikeassa, jos haluaa harmin pois mielestään, pyytää anteeksi jos on loukannut toista, jos on itse tyrinyt, niin muutama ölvi auttaa siihen ihmeesti: ongelma kutistuu. Sanoo nimimerkki Kokemusta on eli
        Mirkku

Noinhan se menee, mutta ei niitä ongelmia Ölvillä kannata joka päivä ratkoa, tulee pian toinen, isompi onkelma =))

• Mankkaan Mirkku
        0lle kirjoitti:

Noinhan se menee, mutta ei niitä ongelmia Ölvillä kannata joka päivä ratkoa, tulee pian toinen, isompi onkelma =))

mutta onneksi ei tule mokailtuakaan joka päivä. Kommentti oli enemmänkin huumorimielellä sanottu, mutta näin kesähelteellä täytyy myöntää, että ölvi maistuu liiankin hyvin...
        t. Mirkku

• se se vasta kipeää tekee

äkäinen
      joku on vain niiin kiihtynyt että
      menee myymään maat vieraat ja omat.,

anteeksi antamisen juttu on se läheisyys läsnä on liintymys tottumustakin ja sitä että on
      LUPA OLLA ITTENSÄ KANSSA VÄHÄN PETTYNYTKIN.saa luvan horjua,palata ja selittämättä tulla taas-
      oikeesti katuvalla ei ole mitään syytä selitellä, sen näkee kun toisella on mielipaha.
      taas rakkautta tarvitaan,oikeaa ihmiseltä toisel-

ittellensä sitä sellaisista pahoista tavoistaan ja sanoistaan vaan, surun saa jos ei ajattelekaan
      se se vasta kipeää tekee
      aikanaan.
      pääasia jos muut ei jätä?

jos sitä ei uskalla itsellene olla armollista ei sitä tuu mitään kun rupee ihmistä välttämään, sitten sairastuu iote siitä kun keho ja mieli yrittää normaalisti huutaa missä ihminen oot ja kenen kasnssa elät.

se on vain ihmisen anatomia.

• Alkuperäinen katuja

"Oikeesti katuvalla ei ole mitään syytä selitellä, sen näkee kun toisella on mielipaha."

Hyvin sanottu.

Lisäisin tähän vielä ; "joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy"

• ltteki töppäillä
        Alkuperäinen katuja kirjoitti:

"Oikeesti katuvalla ei ole mitään syytä selitellä, sen näkee kun toisella on mielipaha."

Hyvin sanottu.

Lisäisin tähän vielä ; "joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy"

kova asia liikaa luulen
        kun kohdalle sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe