Hei vaan,
Piti munkin laittaa viestiä ku lueskelin muiden kokemuksia. Olen nyt 26 vuotias mies ja olin vuosi sitten joulukuussa palaamassa yötöistä kotiin ja satuin kävelemään liukasta katua. Kaaduin, löin pääni katuun ja vaivuin tajuttomaan tilaan kahdeksi viikoksi. Pään sisällä oli hengenvaarallinen verenvuoto ja ainoa keino oli leikata pala kallosta pois. Kun heräsin, oli jouluaatto jo mennyt, samoin kun useimpien läheisten toivo heräämisestäkin. Vietin sen jälkeen 6 kuukautta sairaalassa ja minulla todettiin vasemmanpuoleinen halvaus. Eli en pystynyt tekemään vasemmalla kädellä mitään, saatika kävelemään. Nyt aikojen saatossa on jalassa sentään voimaa kannattaa ja pystyn liikkumaan kepin (ja jalkatuen) avulla itsenäisesti. Tulevaisuus on täysin auki, sillä en ollut ehtinyt kunnollista koulutustakaan hankkimaan. Kun pahimmista mielen painajaisista on selvitty, on edessä INSURE- kurssi Käpylän kuntoutuskeskuksessä Synapsiassa ja toivottavasti jotain tulevaisuuden suunnitelmia löytyy. Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan muilta ehkä ikäisiltäni ihmisiltä, kuinka on selvitty tulevaisuuden suhteen. Minkälaista ammattia esim. voin edes miettiä tällä liikuntakyvyllä ja yksikätisyydellä. Kaikesta huolimatta hyvää kesää kaikille!
Liukastu väärässä paikassa
2
1581
Vastaukset
- jauhomato
Hyvin olet alkanut paranemaan, pystyt liikkumaan ja olet sen verran nuori, että varmasti kuntoudut vielä lisää. Hitaasti hyvää tulee, vaikka kokemuksesta voin sanoa, että pitkää pinnaa se vaatii.
Olen myös ollut Insure-kurssilla ja voin sanoa, että se on asiaa joka tunti. Siellä saa parhaan avun ja kuntoutuksen, mitä Suomessa voi olla mahdollista saada. Ja siellä on hyvä alkaa miettimään tulevaisuuttaan, neuvot ja tuki ovat asiantuntevia.
Toivotan sinulle hyvää kesän jatkoa ja ota kaikki irti Insure-jaksoltasi. Sinulla on pitkä tie edessäsi, mutta muistathan ettet ole yksin.- casimir_a
Jep, kiitos tsempistä ja mulla ainakin on kovat odotukset Synapsiasta.. Toivotaan, että sieltä kautta löytyy suunta. Hyvää jatkoa sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851558Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251279- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62755