Liukastu väärässä paikassa

Casimir_a

Hei vaan,
Piti munkin laittaa viestiä ku lueskelin muiden kokemuksia. Olen nyt 26 vuotias mies ja olin vuosi sitten joulukuussa palaamassa yötöistä kotiin ja satuin kävelemään liukasta katua. Kaaduin, löin pääni katuun ja vaivuin tajuttomaan tilaan kahdeksi viikoksi. Pään sisällä oli hengenvaarallinen verenvuoto ja ainoa keino oli leikata pala kallosta pois. Kun heräsin, oli jouluaatto jo mennyt, samoin kun useimpien läheisten toivo heräämisestäkin. Vietin sen jälkeen 6 kuukautta sairaalassa ja minulla todettiin vasemmanpuoleinen halvaus. Eli en pystynyt tekemään vasemmalla kädellä mitään, saatika kävelemään. Nyt aikojen saatossa on jalassa sentään voimaa kannattaa ja pystyn liikkumaan kepin (ja jalkatuen) avulla itsenäisesti. Tulevaisuus on täysin auki, sillä en ollut ehtinyt kunnollista koulutustakaan hankkimaan. Kun pahimmista mielen painajaisista on selvitty, on edessä INSURE- kurssi Käpylän kuntoutuskeskuksessä Synapsiassa ja toivottavasti jotain tulevaisuuden suunnitelmia löytyy. Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan muilta ehkä ikäisiltäni ihmisiltä, kuinka on selvitty tulevaisuuden suhteen. Minkälaista ammattia esim. voin edes miettiä tällä liikuntakyvyllä ja yksikätisyydellä. Kaikesta huolimatta hyvää kesää kaikille!

2

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jauhomato

      Hyvin olet alkanut paranemaan, pystyt liikkumaan ja olet sen verran nuori, että varmasti kuntoudut vielä lisää. Hitaasti hyvää tulee, vaikka kokemuksesta voin sanoa, että pitkää pinnaa se vaatii.
      Olen myös ollut Insure-kurssilla ja voin sanoa, että se on asiaa joka tunti. Siellä saa parhaan avun ja kuntoutuksen, mitä Suomessa voi olla mahdollista saada. Ja siellä on hyvä alkaa miettimään tulevaisuuttaan, neuvot ja tuki ovat asiantuntevia.

      Toivotan sinulle hyvää kesän jatkoa ja ota kaikki irti Insure-jaksoltasi. Sinulla on pitkä tie edessäsi, mutta muistathan ettet ole yksin.

      • casimir_a

        Jep, kiitos tsempistä ja mulla ainakin on kovat odotukset Synapsiasta.. Toivotaan, että sieltä kautta löytyy suunta. Hyvää jatkoa sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe