Sponsorit!

Mitenhän on?

Olisin tiedustellut, että onko kellään tietoa, miten vaikeaa on sponsorin saaminen veneelle/tiimille ja millaisista avustuksista yleensä on kyse? Kisailuhommat aloitetaan ensi keväänä kunnolla ja olisi tarkoitus alkaa sponsoria hankkimaan jo hyvissä ajoin.

4

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä ja tiimisi tulisi kyllä olla jonkinlaiset näytöt ennen kuin merkittävää sponsori löytyy.
      Sitten kuin olette rankinglistojen kärkipäässä ei tarvii paljon etsiä enään.
      Tietysti voit juosta sinne sun tänne mutta sponsoreiksi jää tyyppi Peräseinäjoen Paperikauppa á 50 €....

• yrittämään

Sponssien hankkiminen ei ole sen kummenpaa, kuin töiden hakemminen eli itsensä myyminen.
        Kerroit juuri yhden suurimmista harhakäsityksistä.
        Ei sopimuksiin tarvita menestystä, mutta toki se helpottaa. Lienee itsestään selvyys, että sponsorirahaa ei saa ilmaiseksi, vaan myös toisella osapuolella pitää olla jotakin annettavaa, ja annettava voi olla muutakin kuin huono näkyvyys.
        Juonia punomaan ja vihjeenä voisin mainita että suurin osa ihmisistä on kiinnostunut purjehduksesta.
        Suhteilla saa helposti 500 € kannatussopimuksia ilman vastapalveluksia.

• kilpapurjehdusfoorumilta...
    • Antsu*

Ajankohta on oikea haun aloittamiselle. Syksyllä yritykset tekevät valtion laitosten ohella budjettejaan ja silloin viimeistään pitää olla neuvottelemassa. Purjehdus on medianäkyvyydeltään heikohko laji, joten luultavasti 49er:ää lukuun ottamatta useimpien sopimusten takana on jonkinlaisia suhteita.

En ollenkaan halua lannistaa, mutta kohtalainen työmäärä on odotettavissa ennen kuin sopimus on taskussa. Sen verran voin jo kokemuksesta kertoa. Ensimmäinen työ on nyt tehdä tiimin esittely ensi kauden ohjelmineen. Sitten vain lähettelemään sitä yrityksille sähköpostilla ja soittoja perään. Ennen pitkää ahkeruus kovankin onnen voittaa.

Sopimuksia on kaiken kokoisia alkaen alennuksista sponsorin tuotteisiin ja päätyen kymmenien tuhansien rahalliseen tukeen. Näkyvä mainos edellyttää sitten mainoslupaakin, joka ei ole ilmainen. Koska tiedän siltä osin päivän tilanteen vain yhden luokan osalta, en tässä mainitse lukuja, niitä voi katsella vaikkapa Avomeripurjehtijoiden sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2236
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1226
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe