Astraalimatkat

kyoko-

En ole ennen kokeillut astraalimatkaa, ja kiinnostaisi kuulla muitten kokemuksista. Luin varjojenkirjan sivuilta, että onnistuneessa matkassa "henki" irtautuu ruumiista ja minua kiinnostaisi nyt tietää että onko vaikeaa "siirtyä takaisin omaan kehoonsa"?Miten se tapahtuu? :D

12

4647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~~~

      Enpä ole kuin pariin kertaan tuollaista kokeillut, mutta tuntui, ettei siinä paljon tarvitse edes miettiä kehoonsa palaamista, kun "romahtaa" takaisin omaan kehoonsa. Jotkut ovat myös puhuneet, että jos on vaikeuksia palata ruumiiseensa tahtomalla, niin oman fyysisen ruumiinsa viereen menemällä keho tavallaan imaisisi astraaliruumiin itseensä.

      Tuskinpa tuosta kuitenkaan kenellekään mitään peruuttamatonta reissua tulee :)

      • GhostAngel

        ...että omien jalkojen ajatteleminen siten kuin ne näkee kehossa ollessaan auttaisi ruumiiseen palautumista jos kehonsa vieressä on. Totta vaiko tarua - sitä en kyllä tiedä.

        Hmm... itse olen kuullut että astraalimatkalla on mahdollista että sillä aikaa kun oma sielu heiluu vaikka tiirailemassa naapurin tapetteja tai jotain muuta vastaavaa voisi toinen henki tai vastaava kaapata kehon. Tosin ainakin olen itse saanut sen käsityksen että vastaava olisi aika harvinaista, mutta kuitenkin mahdollista, mistä johtuen asian harrastajat kovasti teroittavatkin ettei kyse ole mistään leikistä.


    • Rev

      Minäkään en olisi huolissani paluusta. Koetahan vain ensin päästä lentoon. Kuten ensimmäisiä lentokoneita rakentaneetkin pian huomasivat, paluu maan pinnalle ei ollut mikään ongelma.

      Ruumiistapoistuminen on aiheena kaikkein mielenkiintoisin silloin, kun puhutaan omista kokemuksista, olivatpa ne onnistuneita taikka eivät. Kerro siis kokemuksistasi, kun olet harjoitellut taitoa jonkin aikaa.

      Kerron sinulle tarinan omasta OOBE (out of body experience) -kokemuksestani. Kiinnitä erityisesti huomiota tapaan jolla sain sen aikaan, koska se voi avata mieltäsi herkistymään uudenlaisille mahdollisuuksille saada aikaan maagisia ilmiöitä.

      Minä harjoittelin ruumiista poistumista jonkin aikaa vuosia sitten. Menetelmäni oli kehon progressiivinen rentouttaminen varpaista päähän, sisäisen puheen hiljentäminen (=meditaatio) ja sen jälkeen kehostapoistumisen yrittäminen jotakin sellaista reittiä, jonka toimivuus on dokumentoitu. Näitä sinun täytyy kuitenkin etsiä kirjoista. Minun oppaanani tässä taiteessa oli Robert Monroen kirja Journeys out of the body.

      Noiden menetelmien harjoittelusta opin hypnagogisen tilan aikaansaamista ja sen aikana elintoimintojeni ja tajunnantilan säätelyä. Se oli sikäli aivan hyödyllistä. Kuitenkin ainoat täydelliset ruumiista poistumiset ovat minulla tapahtuneet vain unen ponnahduslaudalta. Tietoisesti aikaansaadut oobet ovat aina jääneet hiukan vaillinaisiksi.

      Yhden kerran olen tehnyt täydellisen ooben tietoisesti, tai sanoisinko puolitietoisesti. Tähän liittyy sairaustila. Olin nimittäin pienessä kuumeessa ja tunsin oloni varsin epämiellyttäväksi, kun yritin nukahtaa. Ei onnistunut millään. Lopulta mieleeni juolahti, että nukahtamisen estää liian suuri määrä epämiellyttäviä aistimuksia.

      Joten täysin spontaanisti sanoin ääneti mielessäni toiveen: "Kunpa kaikki aistini katkaistaisiin nyt heti, jotta saisin nukkua". Tuloksena oli siinä silmänräpäyksessä täydellinen ruumiista poistuminen kesken hereilläolotilan (joskin hieman kuumeisen ja rättiväsyneen).

      On vaikea sanoa miltä se tuntui. Se tapahtui hyvin nopeasti. Kuulin vain erikoisen äänen joka muistutti sci-fi elokuvien automaattioven sulkeutumista ja samassa kehoni ja normaalitodellisuus hävisivät olemattomiin.

      Paikka johon jouduin oli täydellisen pimeä ja kooltaan se tuntui valtavalta, vaikkei ollutkaan mitään mihin verrata tuntemusta. Minulla ei ollut kehoa, vaan olin ruumiiton tietoisuus. Kiisin valtavalla nopeudella halki tuon tyhjyyden, kunnes näin edessäni jotain, ehkä kuin massiivisen suuren mustan piirilevyn pinnan, joka hiukan kimmelsi pimeydessä.

      Vauhtini tyrehtyi ja jäin siihen kellumaan. Tajusin, että nyt voisin nukkua. Olin kuitenkin ensimmäistä kertaa täydellisessä oobessa, joten mietin itsekin takaisin paluuta. Pelkäsin, että jos en herätä itseäni, jään tänne lopullisesti.

      Uskon nyt, että tuo pelkoni oli turha. Sanoisin, että minua vain siunattiin täysin harmittomalla oobe-kokemuksella, joka oli kuin vastaus rukouksiini saada nukkua rauhassa. Oloni oli todella mukava tuossa pimeässä kehdossa, enhän tuntenut mitään.

      Epävarmuudestani johtuen kuitenkin herätin itseni väkisin. Kesti hyvän aikaa ennenkuin löysin tuntemuksen ruumiini olemassolosta. Avattuani silmäni kesti vielä minuutteja ennenkuin sain liikutettua edes pikkusormeni päätä. Pikkuhiljaa sain sitten mieleni tuotua pikkusormea pitkin koko kämmeneen ja siitä koko käteen. Käden jälkeen loppu ruumis täyttyi mielellä jo melko nopeasti, mutta tämä ei ollut mikään läpihuutojuttu, siihen meni yhteensä arviolta ainakin 10 minuuttia, ennenkuin kykenin nousemaan ylös.

      • Taiska

        Kerrattain yli 10vuotta sitten päätin että yritän irrouttautua. Olin lukenut alan kirjallisuutta ja aloitin niiden oppien mukaan. Joten rentoutin itseni jäsenkerrallaan kuten esim joogassa käsketään. Makasin sängyssä ykisn. suhina ympärilla lisääntyi ja yhtäkkiä olin pimeässä ja kuulin juuri saman suhahtavan ääneen jota sinäkin kuvailit.Mut minä palasin heit samantein koska säikähin niiiin hirveästi. en ole enää sittemmin kokeillut. Nyt voisi taas joskus kokeilla. Muttaa jännää oli et heti onnistuin.


      • Orly?

        Mitä ihmeen viripäitä te oikein ootte?????


        kehosta irtautuminen???? mitä helv?!?

        ketä kiinnostaa tollanen ei siinä oo mitää järkee jos ei todellisuus kelpaa niin menkää pelaamaan jotain peliä eikä aleta meditoida ja "irtautumaan kehosta" ihme porukkaa....


      • dfbg d

        Viittaa unihalvaukseen.


    • Alcyone

      Usko pois, että ruumiista irroittautuminen on paljon vaikeampaa kuin paluu takaisin ruumiiseen. =)
      Kehoon palaamiseen riittää melkeinpä pelkästään tahto päästä takaisin. Niin kuin tavallisessakin unessa; pelko, ahdistus tai epämukava nukkuma-asento takaavat usein nopean heräämisen.

      Astraaliruumis on kiinni fyysisssä kehossa ns. hopealangalla, jonka kautta astraalimatkailija tuntee "nukkuvan" ruumiinsa toiminnot. Ulkoisen tekijän (esim. kova ääni, ihon kutina, jäsenten puutuminen) häiritessä kehoa astraalimatka loppuu usein siihen.
      Eikä astraalitilassa ole muutenkaan mahdollista olla kauaa. Riippuu henkiruumiin energiavaroista ja energiakeskusten aktiivisuudesta kuinka kauan matka kestää. Joidenkin kokeneiden shamaanien mukaan pisin aika, jota astraalimatkalla voi viettää on pari viikkoa.

      Fyysiseen ruumiiseen kiinnittynyt henkiruumis on kuitenkin ,(paremman sanan puutteessa), velvollinen palaamaan ruumiiseensa aina kuolemaan asti. Eli ei siis tarvitse pelätä, että ainakaan astraalimatkatessa henkiruumis jäisi sille tielle.


      Itse olen useasti kokenut ruumiistairtautumisia juuri herättyäni, koska silloin mieli ja ruumis ovat tarpeeksi rentoutuneessa tilassa.
      Tunnistan irtautumisen merkit erilaisista fyysisistä "oireista", kuten esim. pyörryttävä ja leijuttava tunne päässä(aivan kuin olisi jossakin vuoristoradassa), erilaiset vinkuvat ja sirisevät äänet korvissa, sähköinen värinä raajoissa ja paineen tunne takaraivossa.

      Useimmissa tapauksissa irtaudun vain muutaman metrin kehostani, jään leijailemaan jonnekin päin kotiani enkä koe tai näe sen ihmeellisempiä. Joskus en näen mitään (tiedän vain olevani irrallani) ja joskus taas näen tutun kotiympäristöni vääristyneenä (kuten astraalitilassa usein tapahtuu).
      Mutta muutaman kerran olen kuitenkin tempaantunut jonnekin hyvin kauas kehostani.

    • Mephisto_

      Puhuttaessa astraalimatkoista ja astraalimaailmasta, on hyvä muistaa pari asiaa. Aikaisemmat vastaajat antoivat ihan hyviä pointteja, joten tarkennan asiaa omasta näkökulmastani kokemusten kautta.

      Ensinnäkin (jos viilataan pilkkua), astraalimatka ja OOBE kokemus ovat tietyllä tavalla toisistaan erillään. OOBE, eli Out Of Body Experience, on juuri sitä mitä nimikin sanoo. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin astraalimatka. Astraalimatka on sisäänpäin kääntyvä kokemus, ei ruumiista irtaantuva. Sen avulla alitajunta pääsee keskustelemaan normaalin tietoisuuden kanssa syöttäen tälle kuvia ja näkyjä. Henki EI tässä tapauksessa irtaannu ruumiista, vaikka se siltä saattaa tuntuakin, ja aiheuttaa jopa fyysisiä tuntemuksiakin jotka liittyvät aisteihin. Astraalimaailma sijaitsee siis meidän kaikkien sisällämme! Astraalimatkaaminen on työkalu jonka avulla pystytään tutustumaan siihen oman pääkopan symboliikkaan, ja sitä kautta myös saattamaan se oma olemus tasapainoon. Tämähän se yksi magian päällimmäisistä tavoitteista onkin. Päästä niiden sisäisten impulssien ja demoneiden yläpuolelle, elää elämää sen "tavallisen tietoisuuden" yllä. Tekniikkaan liittyy riskejä siinä mielessä, että usein ihmisen on helpompi kuvitella asioita, kuin vain antaa sen alitajunnan toimia. Pahimmillaan seurauksena saattaa olla (jos ei siis kiinnitä tähän todella huomiota) psyykkisiä vaivoja, harhanäkyjä, jne.

      Yleisesti astraalimatkan lopuksi kehoon palataan sen symbolin, tai paremminkin "portin", kautta jolla se on aloitettukin. Näitä symboleita voivat olla esim tarot kortit tai erilaiset elementaaliset symbolit.

      Usein kuulee puhuttavan myös ns "johdetuista" astraalimatkoista (pathworking), jossa henkilölle syötetään näkyjä. Nämä ovat kuitenkin pitkälti huuhaata.

      • Qad

        Taitaa olla jo liian laajalle levinnyt näkemys että astraalimatka on täsmälleen sama asia kuin OBE (OOBE, jos otetaan of-sana mukaan). Harmi sinänsä, sillä näkemyksesi a-matkasta on varteenotettava. Tuli vähän mieleen klassiseksi shamaanimatkaksi luokittelemani kokemus 11 v takaa, jolloin todellakaan en irtaantunut kehostani, mutta silti näin kaikenlaista jänskää, aluksi esim. ikäänkuin taivaalla liitäen ja alaspäin maisemia katsellen.


      • GhostAngel

        Mitä sitten on shamaanimatkaaminen? Itse olen kuullut sitä kuvattavan tuolla tavalla kun nyt kuvasit astraalimatkaamista ja astraalimatkaa kuvattavan tuolla tavalla kuin puhuit OOBE:stä. Kysyn vain uteliaisuuttani.


    • dskadsjh8

      Vittu te ootte sekaisin....

    • kokenutlucider

      Tää on vanha sivu mut sain äskentollasen. Halusin nopeasti pois koska en tiennyt että onko se painajais astraalimatka vai ihan rauhallinen. Ja en halunnut unihalvausta, itse pääsin pois vain miettimällä "tää on vaan unta" ja PAM, olin takasin omassa kehossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3630
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      190
      1833
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1827
    Aihe