Niin, onko muita lähdössä Samuille 6.9.? Olisi mukava kuulla matkasuunnitelmista ym. varsinkin, jos olette menossa toista tai useammatta kertaa.
Olemme lähdössä Samuille häämatkalle, emmekä ole aikaisemmin käyneet Thaimaassa.
Mitä pitäisi ottaa huomioon matkalla ja miten koneen vaihdot? Sujuvatko miten hyvin yleensä? Erityisesti pelkäämme koneen vaihdon sujuvuutta...
Samuille 6.9. lähdössä
6
859
Vastaukset
- kille
Moi ja onnea vaan yhteiselosta!
Tuolla toisella palstalla oli paljolti juttua Koh Samuista, otsikoiden "Yleistä aasian matkailusta": "omatoimikohde koh samui" ja otsikolla "jipii". Kannattaa käydä lukasemassa.
Sen verran itse Thaimaassa lennelleenä tiedän, että vaihto Bangkokista Samuin koneeseen on iisi. Kaikilla kentillä kannattaa selvittää lentojen välinen odotusaika, (jotta tietää onko aikaa kaffetella ennen seuraavaa lähtöä :) ja aina ensimmäisenä suunnata lentokentän infotiskille ja kysyä reittiä seuraavan lennon terminaaliin ja portille, mikäli se on epäselvä. Mutta näin pikasesti muistan, että Bangkokin kansainvälisten lentojen puolelta menee pitkä tuubi-käytävä sisäisten lentojen puolelle, mistä Samuin kone lähtee, kävelyyn kannatta varata 15min aikaa... - kuygku
Apteekit on paikanpäällä todella hyviä, joten turhien laastareiden ja päänsärky- ja ripulilääkkeiden yms. raahaamisen voi unohtaa. Ainut mitä ei tunnu sieltä löytyvän on hiilitabletit ja harvemmassa apteekissa oli käsiä desinfioivaa geeliä. Tuota antiseptistä geeliä muuten suosittelen lämpimästi, useasti päivässä käytettynä, säästyy monelta pöpöltä! Kätevä on myös vedenkestävä sukelluspurkki, johon voi ottaa rahat mukaan rannalle uimaan mennessä, jottei tarvi tuijotella rannalla olevaa rompekasaansa joka sekuntti. :)
- Samuin koneeseen
Samuille lentävällä Bangkok Airwaysilla on kaikilla matkustajille avoin Lounge ihan lähtöportin vieressä - siellä ilmaista pikkunaposteltavaa ja juotavaa (mehua, kahvia), matkaesitteitä ja netti - eli sinne kannattaa suoraan suunnata, kun laukut on tsekattu pois.
Muuten toivottelen vain oikein mukavaa häämatkaa Samuilla - aivan ihana paikka, ihanat ruuat, ystävällisiä ihmisiä.. ! Ja todella, sieltä saa kaikkea, mitä vaan sattuu tarvitsemaan - eli ottakaa mukaan vain aivan tarpeellinen !
Kannattaa kiertää autolla (tai mopolla) saari. Kannattaa käydä myös joillain retkillä, joilla näkee ympärillä olevaa saaristoa - Koh Taolle kannattaa ehdottomasti mennä sukeltelemaan/snorklailemaan, jos on vedenalaisesta elämästä yhtään kiinnostunut!- Laffet
Olen lähdössä Samuille 11.9. -07
Ei ole minkäänlaisia matkasuunitelmia, kunhan 'ollamöllöttelen' siellä. Hyvää matkaa kaikille Koh Samuin matkaajille.
- Tomsteri
30.8 ollaan myös lähdössä Samuile häämatkalle ja ekaa kertaa Thaimaaseen suunnataan. Kandee tsekata thaiklupi.fi:n foorumi sieltä löytyy paljon tietoa Samuista ja tekemisistä siellä.
- miiäs ja nainen
N.25 ikäset pariskunta pohjanmaalta lähtee samuille 6.9. Itse olen käynyt phuketissa 2 kertaa ja tämä on eka reissu samuille. (meillekkin kaikki käytännön kokemukset ovat tervetulleita) Uskoisin että koneenvaihdot menee hyvin. perusteluna uusi toimivampi lentokenttä bagnkokissa sekä riittävät vaihto välit.Toivotaan hyviä kelejä ja Teille hyvää häämatkaa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418