Ajoin tänään ihan normaalisti ja kun saavuin valoihin, kone sammui. Sen jälkeen ei käynnistynyt sähköstartilla. Kuului vaan ininää/nakutusta noin sekunnin ajan, eikä käynnistynyt. Ei myöhemminkään. Normaalisti jos ei lähde ihan heti napista painaen käyntiin, niin kone silti nakuttaa ja yrittää.Polkien saan skootterin käyntiin. Ajettu vasta 550km.
startti ei toimi
8
2000
Vastaukset
- palstanlukija
Kertoisitko merkin ja mallin niin helpompi vastata.
Onhan polttoainetta tankissa :) - otek
Omani oireilee inisemällä ja nakuttamalla silloin kun akussa ei ole tarpeeksi virtaa.Akku on huono ja kun mopo seisoo pitempään niin aina polkaisemalla käyntiin.
- jmk
Polttoainetta löytyy, ei kai se muuten polkaisemalla lähtisi. Akkuvikaa tässä itsekin epäilen, mutta miten se noin yhtäkkiä hyytyi kesken ajon?
- jmk
jmk kirjoitti:
Polttoainetta löytyy, ei kai se muuten polkaisemalla lähtisi. Akkuvikaa tässä itsekin epäilen, mutta miten se noin yhtäkkiä hyytyi kesken ajon?
Unohdin mainita, että jarruvalo palaa ja töötti, vilkut ym.
- otek
jmk kirjoitti:
Unohdin mainita, että jarruvalo palaa ja töötti, vilkut ym.
Kyllä ne varmaan palaakin(valot) ja jne.Niihin ei paljon tarvita sähköä.Se että startti inise ja naksuttaa saattaa olla merkkivirran vähyydestä.Itse testasin lyömällä autonakkulaturin (12v/4amp) kiinni vähäksi aikaa jolloin se starttasi.
- jmk
otek kirjoitti:
Kyllä ne varmaan palaakin(valot) ja jne.Niihin ei paljon tarvita sähköä.Se että startti inise ja naksuttaa saattaa olla merkkivirran vähyydestä.Itse testasin lyömällä autonakkulaturin (12v/4amp) kiinni vähäksi aikaa jolloin se starttasi.
Ja olisi toinenkin huoli. Olen vaihtanut siihen isomman kaasuttimen, joka on siis tavallaan alkuperäinen. Suomessa vaihdettu tilalle lussumpi. Tyhjäkäyntiä ja seosta olen säätänyt, mutta välillä lähdettäessä kun painaa kaasun pohjaan ja heti pysähtyy, niin kone sammuu. Seosta kun laittaa isommalle tai pienemmälle, niin kone sammuu heti kun laittaa kaasun pohjaan.
- Anonyymi
jmk kirjoitti:
Ja olisi toinenkin huoli. Olen vaihtanut siihen isomman kaasuttimen, joka on siis tavallaan alkuperäinen. Suomessa vaihdettu tilalle lussumpi. Tyhjäkäyntiä ja seosta olen säätänyt, mutta välillä lähdettäessä kun painaa kaasun pohjaan ja heti pysähtyy, niin kone sammuu. Seosta kun laittaa isommalle tai pienemmälle, niin kone sammuu heti kun laittaa kaasun pohjaan.
Voi olla että kylmällä koneella ei kauhean hyvin pysy heti käynnissä. Kannataa lämmitellä minuutti pari ja sitten kokeilla.
- Anonyymi
jmk kirjoitti:
No, ongelma on sinun asennuksessasi. Laita oma kaasari, homma pelaa.
Toisaalta, jo lataa, eli jännitteensäädin on ok. niin lataa mopolaturillla akku.
Jo mopo on ollut pitkään myynnissä, voi akku olla entinen. Mutta kokeile latausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812386- 1831974
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1731831Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1191645Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311575- 1161416
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711175Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1701145Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771113Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,601080