Kuukaudeksi Cairnsiin?

ellji

Olen suunnitellut heinäkuuksi kielimatkaa Cairnsiin. Onko kuukausi kuitenkin liian pitkä aika kaupungissa? Riittääkö tekemistä kuukaudeksi, vai olisiko esim. Sydney parempi vaihtoehto? Sydneyssä taitaa kuitekin olla kylmä ilma heinäkuun aikaan?

8

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Euca

      Kuukausi Cairnsissa on ihan ok, mutta toki riippuu siita etta teetko siella muuta kuin oleilet. Se on pieni kaupunki ja muutamassa paivassa nahty ja Sydney taasen miljoonaaupunki missa kuukausi on pieni aika. Nauti olostasi Cairnsissa, sen ymparistossa on paljon nahtavaa.

      • riittää tekemistä

        Vaikka Cairns ei olekaan suuri kaupunki, riittää viellä varmasti kuukaudeksi tekemistä ja nähtävää. Kaupungissa on paljon turisteja ja vilkas iltaelämä seitsemänä päivänä viikossa. Lähellä riittää retkikohteita vaikka kuinka paljon. Rannikko Cairnsista pohjoiseen Port Douglakseen saakka rantalomapaikkoja. Port Douglaksesta ylöspäin sademetsiä (Mossman Gorge, Daintree). Cairnsin lähistöllä Kurandan pikkukaupunki/kylä vuoristossa. Merellä Great Barrier Reef, jonne myydään erilaisia risteilyjä joka kadunkulmassa. Kannattaa mennä Green Islandia kauemmaksi. Ja mikä parasta Cairnsissa lämpöä riittää talvellakin.


      • ellji
        riittää tekemistä kirjoitti:

        Vaikka Cairns ei olekaan suuri kaupunki, riittää viellä varmasti kuukaudeksi tekemistä ja nähtävää. Kaupungissa on paljon turisteja ja vilkas iltaelämä seitsemänä päivänä viikossa. Lähellä riittää retkikohteita vaikka kuinka paljon. Rannikko Cairnsista pohjoiseen Port Douglakseen saakka rantalomapaikkoja. Port Douglaksesta ylöspäin sademetsiä (Mossman Gorge, Daintree). Cairnsin lähistöllä Kurandan pikkukaupunki/kylä vuoristossa. Merellä Great Barrier Reef, jonne myydään erilaisia risteilyjä joka kadunkulmassa. Kannattaa mennä Green Islandia kauemmaksi. Ja mikä parasta Cairnsissa lämpöä riittää talvellakin.

        Tarkoitus kyllä on tehdä muutakin kun oleilla. 4 päivän Sydneyn reissu sisältyy kielimatkan hintaan ja viikonloppureissuille olisi tarkoitus myös mennä. Osaatteko sanoa siis millainen ilma Sydneyssä on heinäkuussa?


      • eki2007
        ellji kirjoitti:

        Tarkoitus kyllä on tehdä muutakin kun oleilla. 4 päivän Sydneyn reissu sisältyy kielimatkan hintaan ja viikonloppureissuille olisi tarkoitus myös mennä. Osaatteko sanoa siis millainen ilma Sydneyssä on heinäkuussa?

        moi. mun mielestä se kuukausi cairnsissa tuntuu tosi pitkältä. siinä keskustan tuntumassa ei ole edes kunnon biitsiä.(pitää mennä vähä pohjoiseen) iso uima-allas/temmellyskenttä löytyy mikä on kyl ihan makee. siinä ympärillä on kaikki brittituristit ja sakemannit kankkusessa makoilemassa aurinkolasit päässä palaneina. löytyy sieltä muutama kunnon suomijunttikin, jotka on jo aamun ekat loiventavat ehtiny hakea. cairns on nuorison suosima bilekaupunki. aussien ibiza. tunnin ajomatkan päässä (pohjoiseen) löytyy port douglas mikä on tosi makee kalastajakylä, siellä on neljän mailin biitsi. ainakin semmonen hostel ku doggies backpackers (yks maailman rennoimpia mestoja: jengi makoilee puolialasti päivät pitkät altaalla, ottaa helvetin iisisti ja polttelee) hakee ilmaseksi cairnista ja tuo takaisinkin. ohan siinä cairnsin lähellä sitä sukellus ja sademetsätoimintaa. ota ihmeessä muutama päivä surfers paradiselta. ehkä itärannikon makein mesta!!! siellä hyvä hostelli on semmonen ku islanders. keskustassa, tenniskentät, jacuzzit baarit yms. 26dollaria yö. (dormi) ainakin oli joskus. sydney on helvetin siisti myös. käy tsekkaas kings crossin meininki. siellä hyvä hostelli schoolhouse backpackers. heinäkuussa sidnissä kylmä. rotsi messiin.
        hyvää matkaa!! kysy lisää jos jäi epäselvyyksiä.


    • matkailija81

      En vielä lukenut muita kommentteja: joten tämä tulee sydämestä suoraan: olin Cairnsissa 2 päivää ja se on mielestäni ihan riittävä aika. En ikimaailmassa voisi olla Cairnsissa yhtään pidempään. Lähde nyt ihmeessä kiertelemään, jos sinne asti lähdet! Suosittelen Port Douglasia ja korallisukellusta. Ja Frasier Islandia, mikä onkin jo sitten matkan päässä Cairnsista.

    • mievaan5

      Toinen pitää Cairnsista tosi paljon, toinen taas ei pystyisi viipymään siellä päivää pidempään...=)
      Jos itse saisin valita noista kahdesta, valitsisin ehdottomasti Cairnsin (jos siihen joka tapauksessa sisältyy 4pvää Sydneyssä). Sydneyssä saattaa tuohon aikaan olla hyvinkin kylmä (vrt. Suomen viileä kesä), vaikkakin kaupungissa varmasti löytyisi tekemistä vaikka loppuelämäksi:)
      Cairns itse tosiaan on aika turistirysä, mutta sieltä pääsee vaikka minkälaisille retkille kokemaan kaikkia uskomattomia juttuja:) ja tietenkin, lämpötila on hyvin suotuisa! Kannattaa miettiä mitä ite tuolta kielikurssilta haluat, eikä liikaa keskittyä muiden mielipiteisiin=)
      Mä itse tykkäsin Cairnsista, mutta rakastuin myös kaikkiin muihinkin paikkoihin itärannikolla, oli ne sitte bilemestoja taikka pikkukyliä;)

      • Paikkakuntalainen

        Cairns on pikkukaupunki mutta sadan km. säteellä löytyy paljon nähtävää. Itse olin viime sunnuntaina Port Douglasissa sunday marketilla ja porukkaa oli pilvin pimein, varsinkin backpackereitä


    • fdsd

      Ei kannata sinne pilvenpiirtäjähelvettiin mennä, siis Sidneyyn. Nyt meidän kesällä siellä on myös
      todella kylmä, Cairns on kuitenkin mukavempi paikka jo pelkästään ilmastonsa vuoksi. Toisaalta jos tykkää ravata siellä sun täällä kaupoissa ja rakennuksissa niin kannattaa mennä Sidneyyn, Cairnsissa pystyy sentään ottamaan aurinkoa ja nauttia merestä.
      Itse Cairnsissa ei välttämättä ole paljoa tekemistä, mutta sen lähettyvillä on noin tunnin ajomatkojen päässä muutamia paikkoja joissa kannattaa käydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      80
      1574
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1280
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1186
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1064
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      862
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      384
      782
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      132
      752
    Aihe