Onkos excelillä mahdollista tehdä soluun luetteloruudun niin, että soluun voi kirjoittaa tekstiä mutta vaihtoehtoisesti valita soluun arvon luetteloruudusta. Eli vaikka tavallaan aktivoitaessa solu tulisi siihen viereen alasvetovalikko josta voisi arvoja valita. Tärkeää on, että itse soluun myös itse voisi tietoja kirjoittaa hajottamatta kuitenkin itse luettelosysteemiä.
Olen koitellut yhdistelmäruutua ja esim. PHAKU - tsydeemiä, mutta ne eivät aivan sovi tarkoitukseeni.
Excel luetteloruutu
2
923
Vastaukset
nyt haluamasi toiminto soluun C1 ja alasvetovalikko soluista A1:A10 ja soluun voi syöttää muitakin arvoja.
Ilman VBA:ta voit tehdä saman tekemällä kelpoisuusehdon listasta ja poistat ruksin virheilmoitus välilehdeltä
Sub Kelpoisuusehto()
With Range("C1").Validation
.Delete
.Add Type:=xlValidateList, Formula1:="=$A$1:$A$10"
.ShowError = False
End With
End Sub- mahdollistako
Kiitoksia paljon, nyt se on juuri silleen kuin halusinkin! Olinkin kokeillut tuota kelpoisuustarkistusluetteloa, mutta en ollut huomannut että sen varoituksen olisi saanut pois päältä.
Kiitoksia vielä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1352380Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1911125Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1041001Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa388922Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296844- 64827
- 53821
- 46809
- 84783
- 51723