Mistä tunnistaa PREPAIDIN?

mattimeikälainen_67

Mistähän tunnistaa nuo haamusoittajat, eli ne jotka soittaa PREpaidilla? Onko enää mahdollista niitä tunnistaa pelkän puhelinnumeron kautta kun on tämä numeronvaihtomahdollisuus?

11

11821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinenkin liittymä antaa

numerohaulla saman eli tyhjää.Et voi nykyisin tietää edes soitatko kalliiseen dna:n liittymään vaikka alku olisi soneran tai elisan ja maksat taas.

• vai????????????????

Eikös 041 ole DNAn Prepaid ja 046 taas Kolumbuksen?

Ei kai näitä numeroita ole ns. tavallisina numeroina?

• fakee
        vai???????????????? kirjoitti:

Eikös 041 ole DNAn Prepaid ja 046 taas Kolumbuksen?

Ei kai näitä numeroita ole ns. tavallisina numeroina?

mulla on kyllä tuo 041 alkuinen num..ihan oikee liittymä vanha telia=) joka vaihtui minulla dna :ksi

• onko priipaidi?
        fakee kirjoitti:

mulla on kyllä tuo 041 alkuinen num..ihan oikee liittymä vanha telia=) joka vaihtui minulla dna :ksi

Entä nuo 046 alkoiset, onko ne prepaideja?

• mopo

käykää tsekkaas operaattori osotteesta www.siirretytnumerot.fi

• prepaideja

Ei pidä/tulisi yleistää prepaid-liittymiä ja prepaid-liittymien käyttäjiä, sillä ainakin osalle heistä prepaid-liittymä on aivan laillinen ja varsinainen henkilökohtainen liittymä, omilla (ei välttämättä numerotiedusteluissa) tiedoillaan.
      Sitäpaitsi numeronsiirto-ominaisuuksinen dna Arvo-liittymä ei ole prepaid-liittymä kuin pohjimmais-järjestelmiltään, sekä tavaltaan (vrt. prepaid-nimi) maksaa saldo etukäteen.
      dna Arvolla ei kuitenkaan ole käytettävissä tietenkään tällähetkellä minkäänlaisia laskutusliittymien kuukausimaksullisia palveluja, koska kuukausimaksun ottamista suoraan liittymän saldosta pois, ei ole mieluista, eikä site voida Suomen telelailla todistaa lailliseksi.

• tällä kertaa

"eikä site voida Suomen telelailla todistaa lailliseksi."

kuulehan teinikarva, operaattorit voivat tehdä sellaiset prepaidit kuin haluavat, mikään laki ei estä heitä tuomasta kk-maksullisia palveluita.

Se on totta, että ei pidä yleistää että prepaid käyttäjät olisivat rikollisia, monella on prepaid ihan siitäkin syystä etteivät he halua laskuja jne.

Dna Arvo on loistava valinta, etenkin kun siihen voi siirtää numeronsakin. Olen kuullut, että Kolumbuksen prepaidiinkin olisi tulossa numeronsiirron mahdollisuus. Soneralta ei kuulu yhtään minkäänlaisia vastauksia prepaid-rintamalla. Heillähän on mukamas vain yksi liittymä; Minun Sonera. Minnekkäs se Easy jäi?.

• Muikea
        tällä kertaa kirjoitti:

kuulehan teinikarva, operaattorit voivat tehdä sellaiset prepaidit kuin haluavat, mikään laki ei estä heitä tuomasta kk-maksullisia palveluita.

Se on totta, että ei pidä yleistää että prepaid käyttäjät olisivat rikollisia, monella on prepaid ihan siitäkin syystä etteivät he halua laskuja jne.

Dna Arvo on loistava valinta, etenkin kun siihen voi siirtää numeronsakin. Olen kuullut, että Kolumbuksen prepaidiinkin olisi tulossa numeronsiirron mahdollisuus. Soneralta ei kuulu yhtään minkäänlaisia vastauksia prepaid-rintamalla. Heillähän on mukamas vain yksi liittymä; Minun Sonera. Minnekkäs se Easy jäi?.

Systeemi,ellei se antaisi rikollisille niin hyviä mahdollisuuksia puuhasteluihinsa...

• fyyy

ei kaikki ole rikollisia eikä maahanmuuttajia jolla on prepaidi..
        tää on hyvä liittymä kun ei tule laskua,ja maksaa vai puhelustaa ja vieteist...
        vi**uuks sitä maksaan jumalattomii kuukausi maksui jos ei ees paljoa puhu tai txt:le...

• palveluista
        tällä kertaa kirjoitti:

Itse taidat olla jokin teini-jenkkakarva??
        Taitaa sinulle olla mukavaa olla sellainen?

Suomessa telelait kuitenkin vieroksuvat tällaisia ulkomailla joissakin suurissa maissa prepaidissa käytettävissä olevia tapoja maksaa kuukausimaksullisia palveluja (esim. lähettää lasku ko. palveluista, tai vähentää saldoa automaattisesti operaattorin taholta).

Ulkomailla en enemmän markkinavoimaakin (käyttäjiä), joiden vuoksi siellä on kannattavampaakin tuottaa tällaisia palveluja prepaid-liittymille (tai vastaavillekin).

Kolumbuksella on solmuja numeronsiirron mahdollistamisessa, ja taas ainakin Soneralla Easyn kehittäminen vaatisi koko prepaid-järjestelmän uusimista ym.

• Muikea?
        Muikea kirjoitti:

Systeemi,ellei se antaisi rikollisille niin hyviä mahdollisuuksia puuhasteluihinsa...

"Prepaid olis ihan Muikea Systeemi,ellei se antaisi rikollisille niin hyviä mahdollisuuksia puuhasteluihinsa..."

Siksi ainakin dna Arvossa on oikeanlainen tapa,
        että se estää anonyymiteetin ja liittymän käytön rikollisiin tarkoituksiin tai julkiseen pervoiluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      136
      6579
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      579
      2361
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1630
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1371
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1212
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1048
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1045
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1042
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1018
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe