karmaiseva kokemus

kokenut

Koin jotain aivan kamalaa. Huh, huh!

Enenkin on paljon vaikka mitä ilmiöitä talossamme tapahtunut. Ihan vieraidenkin aikana ja ihan päiväsaikoihinkin.

Mutta ihmisiin tai asukkaisiin ei ole ennemmin koskettu!!!

Ja sitten voin sanoa, että en ole mikään sekopää tai hullu niinkuin jotku varmaan tulee väittämään. Vaan normaali mies joka työskentelee johtavassa ylempänä toimihenkilönä.

OKEI, tapahtua näin. Yöllä heräsin syvästä unesta säpsähtäen. Huomasin olevan valunut tyynyltä melkeen sängyn puoliväliin niin, että jalat olivat pohje - polven verran sangyn reunan yli.

Yhtäkkiä nytkähdin. Ja huomasin jalkojeni olevan ilmassa ehkä noin 10 cm sängyn päädyltä.

Jokin veti minua jaloista. Sillätavoin niin ihmeellisesti, että samalla kuin painaen koko matkalta alas lattiaan päin. Eli tunne oli kuin olisi tuettu polvitaipeista jalas suoraksi ja joku taivuttaisi alaspäin ja toinen vetäisi eteenpäin. Sellainen kova raskas jännitys tuntui jaloissa.

Jouduin sellaiseen paniikkiin, että voi jumal... Yritin vetää jalkojani mutta eivät liikkuneet mihinkään. Samaan aikaan aloin luikua kohti sängyn päätyä eli lattiaa. Vaimoni nukkui veiressäni sikeästi yritin tönäistä häntä hereille,koska en tajunnut jostain syystä huutaa häntä hereille. Ote hänen peitostaan lipesi kädestäni ( en tajua miten niin kävi ).

Hapuilin sängyn reunoja aivan paniikissa, mutta kädet vain luistivat. Kun olin valunut jo aika alas niin sain viimeisillä voimillani kovasti venyttämällä, sängyn etu-päädystä kiinni. Sain vetäistyä itseni ylös ja jalkani takaisin sängyn puolelle ja sormi singahti välittömästi valokatkaisimelle. Kaikki loppui siihen.
Mitään ei tapahtunut tai mitään ei näkynyt.

Samalla vaimoni heräsi säikähtäen, että mitä tapahtuu mitä riehut ja melskaat keskellä yötä.

Kaikkihan tapahtui oikeasti alta 5 sekunnissa.

Mitä olisi tapahtunut jos minut olisi vedetty lattialle asti?
Miksi se veti minua pois sängystä ja miksei se vain yksinkertaisesti käynyt kimppuun kun olin makuulla?
Olisiko voinut vahingoittaa minua vai mitä tahtoi tehdä?

Hyrr! Tuli kylmät väreet tätä kirjoittaessa kun muistelen tapahtunutta.

30

4519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muita..

ilmiöitä talossa on tapahtunut?

• haamu

mitä muita kokemuksia on. kuinka monta henkilöä tunsit kimpussasi?

• sen kokenut

Jotenkin "oireesi" viitaisivat unihalvaukseen.Itse myös tunsin,miten jokin "voima" veti minua pitkin seiniä/kattoa.Huusin ja rimpuilin,mutta naapurihuoneessa ollut serkkuni ei kuullut mitään..

• kokenut

Luulisin että vain yksi oli kimpussani. Mitään en kyllä nähnyt! Ja lisäksi en kyennyt erottamaan muita, koska tunsin tuon voimakkaan vetämisen tunteen suurella alueella jalkojani ja yhtenäisenä.

On tapahtunut kummia useastikin. Nykyään vain onneksi harvemmin ja harvemmin. Ei enää monesti päivässä.

Tappahtuvia ilmiöitä ovat:

- Tömistelyä ja juosemisen ääniä rappusia ylös tai alas.

- Lasten iloista naurua.

- Suuria kolahduksia tai mäjäyksiä, mutta mitään ei näy kun menee katsomaan. Tyhjissäkin varasto huoneissa voit luulla jonkun raskaan kaatuvan vaikka vain tyhjä huone.

( Jopa niin kovaa, että jos esim. vieraita kylässä, käskevät he menemään katsomaan, että mikä suuri kaatui tai jotain vastaavaa. Saa sillion sanoa, että ei siellä mitään ole ja että on turhaan mennä katsomaan. Vitsailla myös, meidän kotihenki siellä vain. )

- Tavara voi lentää esim. kirjahyllyltä lattialle.( Harvemmin! ) Kerran nostin pudonneen tavaran takaisin niin lensi se välittömästi pois takaisin, nostin uudelleen kun luulin sen olevan jotenkin omaa kämmäystä. Nostin sen ja tiputin syvään lasivaasiin, lensi taas lattialle. Sitten kirosin, että jo nyt on kumma ja voi per..., per....nyt loppu tää pelleily mun kanssa. Sitten ei tapahtunut enää mitään.

- Vaimoni mehulasi lasi luikui hitaasti pöytää pitkin maahan ( 1,5m ). Hän istui/ makoili sohvalla ja lasi metrinpäässä pöydällä. Hän säikähti oikein kunnolla silloin. Ja kyllä tätä ilmiötä on jälkeenpäin yritetty järkeistää ja etsiä syitä tapahtuneeseen. Sekä monesti kokeilla saada lasia kaikin tavoin liikkumaan samalla lailla. Ei onnistunut mitenkään, eli syy ilmiöön tuntematon.

- Raapima jälkiä muistuttavia, oven karmeissa ja seinissä. Ja ruskean punaisia piskojan kuvia ilmestyi sängyn yläpuolelle n. metri korkeuteen. ( Ennen kumpiakin ilmestyi useasti, nykyään ei enää ollenkaan )

- Haisee kitkerältä tai ummehtuneelta viemäriltä makuuhuoneessa. Joskus kukkaiselta. Syy on tuntematon.

- Koko lamppuvalaisimen tippuminen katosta, ja lentäminen toisestä päästä huonetta melkein sängylle asti. ( 2 kertaa )

- Kun alakerrasta kävelemästä ylös, joskus tulee tunne kuin työnnettäisiin vauhtia tai ainakin kuin haluttaisiin minut nopeasti pois takaisin yläkertaan.

- Ehkä näin jotain ehkä en. En ole varma. Istuvan hahmon portailla. Haalea rajainen hahmo. Näky kesti noin 5 -10 sekuntia. Eli todella kauan.

• muita..
        kokenut kirjoitti:

Luulisin että vain yksi oli kimpussani. Mitään en kyllä nähnyt! Ja lisäksi en kyennyt erottamaan muita, koska tunsin tuon voimakkaan vetämisen tunteen suurella alueella jalkojani ja yhtenäisenä.

On tapahtunut kummia useastikin. Nykyään vain onneksi harvemmin ja harvemmin. Ei enää monesti päivässä.

- Lasten iloista naurua.

- Suuria kolahduksia tai mäjäyksiä, mutta mitään ei näy kun menee katsomaan. Tyhjissäkin varasto huoneissa voit luulla jonkun raskaan kaatuvan vaikka vain tyhjä huone.

( Jopa niin kovaa, että jos esim. vieraita kylässä, käskevät he menemään katsomaan, että mikä suuri kaatui tai jotain vastaavaa. Saa sillion sanoa, että ei siellä mitään ole ja että on turhaan mennä katsomaan. Vitsailla myös, meidän kotihenki siellä vain. )

- Tavara voi lentää esim. kirjahyllyltä lattialle.( Harvemmin! ) Kerran nostin pudonneen tavaran takaisin niin lensi se välittömästi pois takaisin, nostin uudelleen kun luulin sen olevan jotenkin omaa kämmäystä. Nostin sen ja tiputin syvään lasivaasiin, lensi taas lattialle. Sitten kirosin, että jo nyt on kumma ja voi per..., per....nyt loppu tää pelleily mun kanssa. Sitten ei tapahtunut enää mitään.

- Vaimoni mehulasi lasi luikui hitaasti pöytää pitkin maahan ( 1,5m ). Hän istui/ makoili sohvalla ja lasi metrinpäässä pöydällä. Hän säikähti oikein kunnolla silloin. Ja kyllä tätä ilmiötä on jälkeenpäin yritetty järkeistää ja etsiä syitä tapahtuneeseen. Sekä monesti kokeilla saada lasia kaikin tavoin liikkumaan samalla lailla. Ei onnistunut mitenkään, eli syy ilmiöön tuntematon.

- Raapima jälkiä muistuttavia, oven karmeissa ja seinissä. Ja ruskean punaisia piskojan kuvia ilmestyi sängyn yläpuolelle n. metri korkeuteen. ( Ennen kumpiakin ilmestyi useasti, nykyään ei enää ollenkaan )

- Haisee kitkerältä tai ummehtuneelta viemäriltä makuuhuoneessa. Joskus kukkaiselta. Syy on tuntematon.

- Koko lamppuvalaisimen tippuminen katosta, ja lentäminen toisestä päästä huonetta melkein sängylle asti. ( 2 kertaa )

- Kun alakerrasta kävelemästä ylös, joskus tulee tunne kuin työnnettäisiin vauhtia tai ainakin kuin haluttaisiin minut nopeasti pois takaisin yläkertaan.

- Ehkä näin jotain ehkä en. En ole varma. Istuvan hahmon portailla. Haalea rajainen hahmo. Näky kesti noin 5 -10 sekuntia. Eli todella kauan.

Onpa kysymyksessä melkoinen kummitustalo. Kuvaus on melkein identtinen erään Amerikassa tapahtuneen kanssa, josta hiljakkoin luin, siinäkin mm. ruskeita läiskiä ilmestyi seiniin.
        Eikö tuollainen meno käy hermoille, vaikka fyysistä vaaraa ei olekaan?. Minulla on elämässäni yksi ainoa paranormaali kokemus (näkymätön voima yritti estää oven avaamista) ja sitä olen ihmetellyt jo 30:n vuoden ajan.

• muita..
        muita.. kirjoitti:

Onpa kysymyksessä melkoinen kummitustalo. Kuvaus on melkein identtinen erään Amerikassa tapahtuneen kanssa, josta hiljakkoin luin, siinäkin mm. ruskeita läiskiä ilmestyi seiniin.
        Eikö tuollainen meno käy hermoille, vaikka fyysistä vaaraa ei olekaan?. Minulla on elämässäni yksi ainoa paranormaali kokemus (näkymätön voima yritti estää oven avaamista) ja sitä olen ihmetellyt jo 30:n vuoden ajan.

piti kysyä, onko talon historiasta tiedossa mitään erikoista?

• kokenut
        muita.. kirjoitti:

piti kysyä, onko talon historiasta tiedossa mitään erikoista?

( nimimerkki: muita.. )MISTÄ LUIT SEN JUTUN? Onko linkkiä?

Talon historiasta en tiedä juuri mitään. Se on rintamamiestalo. Edellisen asukkaan vaimo kuoli, mutta kylläkin syöpään.

Talon numero 13. Hassua kylläkin, heh.

Kaikkeen tottuu, ei enää käy hermoille. Tapahtumat harventuneet niin paljon, tai vai enkö enää vaan huomaa niitä. Jos jotain alkaa ihmisille tapahtumaan niin sitten asiaan puututtava perusteellisesti. ( paitsi vieraatei totu, heh ) Jotkut eivät enää ikinä suostu nukkumaan meidän kellarihuoneessa /alin kerros taloa. Herkin tapaus oli yksi naispuolinen ihminen joka tuli herättämään meidät keskellä yötä ja kysyi, saanko tulla Teidän väliin nukkumaan, kummitteleeko Teillä. Sanoin, että joo-o, siitä hän meni aivan tilttiin ja ei kellarihuoneeseen suostunut enää menemään.

- Paitsi jos luulee näkevänsä jotain. Silloin voi säikähtää. Esim. kerran yöllä heräsin kylmään ja huomasin, että eihän minulla ole ollenkaan peittoa päällä. Se oli valunut ilmeisesti lattialle. Aioin sen nostaa sieltä, mutta ennen sitä näin sänkyni päässä tumman hahmon. Hahmon rajat erottuivat hyvin, vaikka oli yö ja pimeä. Kuin isokokoinen mies, pitkä ja leveä.

Tällöin toisella kädellä koitin onko vaimoni sängyssä. Totesin hänen nukkuvan vierelläni. Ajattelin että meillä on joku tirkistelijä huoneessamme. Koska olen kokenut taistelulajien mestari kävin oitis tämän hahmon kimppuun. Mutta kun hyppäsin pystyyn kohti hahmoa mitään ei ollutkaan. Tuli ainoastaan kipeä rystynen minkä löin erehdyksessä kaapin kylkeen. Hahmoa ei näkynyt enää koko yönä.

Läikkiä ennen ilmestyi usein, nyt ei tosi pitkään aikaan. Siitälähtien kun uhkasin lähettää näytteitä läiskistä tutkittavaksi, ei ole läiskiä näkynyt. Kerran vain ja silloinkin pienellä alalla. Mutta aina läikät ovat olleet makuuhuoneessa.

Nämä läikät ovat siis pisaran muotoisia ja niitä oli paljon suurella alalla.

Tapahtuma vai sattuma?

- Kun muutimme taloon niin ensimmäisenä päivänä vaimoni kaatui ulko-ovelta ulospäin meneviin portaisiin todella pahasti. Ilmalento rappuset pyörien alas ja naamalleen. Onneksi ei käynyt kovin pahasti.

- Muutama päivä muutostamme. Makasimme sängyllä vaimoni kanssa. Silloin hän huusi; älä, päästä irti ottaa kipeää, älä purista mun kättä. Sanoin, että siis häh enhän mä mitään teekään ja sitäpaitsi makaat mun käden päällä. Vähän aikaa olimme hieman ihmeissämme, ehkä joku lihas kramppiko?

• muita..
        kokenut kirjoitti:

Talon historiasta en tiedä juuri mitään. Se on rintamamiestalo. Edellisen asukkaan vaimo kuoli, mutta kylläkin syöpään.

Kaikkeen tottuu, ei enää käy hermoille. Tapahtumat harventuneet niin paljon, tai vai enkö enää vaan huomaa niitä. Jos jotain alkaa ihmisille tapahtumaan niin sitten asiaan puututtava perusteellisesti. ( paitsi vieraatei totu, heh ) Jotkut eivät enää ikinä suostu nukkumaan meidän kellarihuoneessa /alin kerros taloa. Herkin tapaus oli yksi naispuolinen ihminen joka tuli herättämään meidät keskellä yötä ja kysyi, saanko tulla Teidän väliin nukkumaan, kummitteleeko Teillä. Sanoin, että joo-o, siitä hän meni aivan tilttiin ja ei kellarihuoneeseen suostunut enää menemään.

- Paitsi jos luulee näkevänsä jotain. Silloin voi säikähtää. Esim. kerran yöllä heräsin kylmään ja huomasin, että eihän minulla ole ollenkaan peittoa päällä. Se oli valunut ilmeisesti lattialle. Aioin sen nostaa sieltä, mutta ennen sitä näin sänkyni päässä tumman hahmon. Hahmon rajat erottuivat hyvin, vaikka oli yö ja pimeä. Kuin isokokoinen mies, pitkä ja leveä.

Tällöin toisella kädellä koitin onko vaimoni sängyssä. Totesin hänen nukkuvan vierelläni. Ajattelin että meillä on joku tirkistelijä huoneessamme. Koska olen kokenut taistelulajien mestari kävin oitis tämän hahmon kimppuun. Mutta kun hyppäsin pystyyn kohti hahmoa mitään ei ollutkaan. Tuli ainoastaan kipeä rystynen minkä löin erehdyksessä kaapin kylkeen. Hahmoa ei näkynyt enää koko yönä.

Läikkiä ennen ilmestyi usein, nyt ei tosi pitkään aikaan. Siitälähtien kun uhkasin lähettää näytteitä läiskistä tutkittavaksi, ei ole läiskiä näkynyt. Kerran vain ja silloinkin pienellä alalla. Mutta aina läikät ovat olleet makuuhuoneessa.

Tapahtuma vai sattuma?

- Kun muutimme taloon niin ensimmäisenä päivänä vaimoni kaatui ulko-ovelta ulospäin meneviin portaisiin todella pahasti. Ilmalento rappuset pyörien alas ja naamalleen. Onneksi ei käynyt kovin pahasti.

- Muutama päivä muutostamme. Makasimme sängyllä vaimoni kanssa. Silloin hän huusi; älä, päästä irti ottaa kipeää, älä purista mun kättä. Sanoin, että siis häh enhän mä mitään teekään ja sitäpaitsi makaat mun käden päällä. Vähän aikaa olimme hieman ihmeissämme, ehkä joku lihas kramppiko?

sen Amerikan jutun luin, mutta kun en tarkkaa osoitetta pannut muistiin en sitä tähän hätään löydä. Muistaakseni se oli tästä hakemistosta:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLR,GGLR:2006-36,GGLR:en&q=ghost stories

Sieltä noita juttuja löytyy satamäärin, varmaan useitakin teidän tapauksenne kaltaisia. Toivotaan, että teidänkin kummituksenne rauhoittuvat. Muuten, reagoivatko ne eri tavalla jos paikalla on omaa väkeä tai vieraita, vai löytyykö tietty henkilö, josta ovat erityisen kiinnostuneita tai jota erityisesti karttavat?
        Usein sanotaan, että kummittelupaikoissa havaitaan huonelämpötilan laskua, onko tästä havaintoa? Eräässä aikaisemmassa kirjoituksessa suoritin asiasta "tutkimuksenkin":

Jos kummitukset pystyvät laskemaan 20:n neliömetrin huoneessa (korkeus 2.5 m) lämpötilaa 1:n Celsiusasteen ne saavat käyttöönsä energian, jolla pystyy nostamaan 6 tonnin kuorman metrin korkeuteen ! Esim. poltergeistit pystyvät halutessaan sillä antamaan huonekaluille melkoista kyytiä!
        Todistus:
        V=ilman tilavuus, m=massa, r=tiheys, Q=lämpömäärä, c=ominaislämpö, dt=lämpötilan lasku
        V= 20 m^2 * 2.5 m = 50 m^3 ( ^ = potenssimerkki )
        m=V*r = 50 m^3 * 1.2 kg/m^3 = 60 kg
        Q=c*m*dt = 1 kJ/kg*ast * 60 kg* 1 ast = 60 kJ (ast=Celsiusaste)
        ( lämpömäärällä 60 kJ (kilojoule) pystyy nostamaan esim.6 tonnin kuorman metrin korkeuteen, 3 tonnia 2 metriä jne )

• Tutkijamies
        kokenut kirjoitti:

Tapahtuma vai sattuma?

Tulisin mielelläni teille vaikka yökylään sinne kellariin!

Itsellä kun ei ole edes lähipiirissä mitään yliluonnollista tai uskottavaa tapahtumaa!

Missäpäin suomea muuten asutte?

• höhöhö
        kokenut kirjoitti:

Tapahtuma vai sattuma?

"Koska olen kokenut taistelulajien mestari kävin oitis tämän hahmon kimppuun. Mutta kun hyppäsin pystyyn kohti hahmoa mitään ei ollutkaan. Tuli ainoastaan kipeä rystynen minkä löin erehdyksessä kaapin kylkeen."

Kokenut taistelulajien mestari ei toimisi noin. LOL

• selityksiä
        kokenut kirjoitti:

- Lasten iloista naurua.

"Tömistelyä ja juosemisen ääniä rappusia ylös tai alas"

normaalia jos teillä on lapsia, muutoin tv,radio,mielikuvitus

"Lasten iloista naurua"

"Suuria kolahduksia tai mäjäyksiä, mutta mitään ei näy kun menee katsomaan"

normaalia, äänen kulkeutuminen seinissä

"Tavara voi lentää esim. kirjahyllyltä lattialle.( Harvemmin! ) Kerran nostin pudonneen tavaran takaisin niin lensi se välittömästi pois takaisin, nostin uudelleen kun luulin sen olevan jotenkin omaa kämmäystä. Nostin sen ja tiputin syvään lasivaasiin, lensi taas lattialle. Sitten kirosin, että jo nyt on kumma ja voi per..., per....nyt loppu tää pelleily mun kanssa. Sitten ei tapahtunut enää mitään. "

normaalia, tasapainoehto

Vaimoni mehulasi lasi luikui hitaasti pöytää pitkin maahan ( 1,5m ).

normaalia, resonanssi, harvinainen kyllä

"Raapima jälkiä muistuttavia, oven karmeissa ja seinissä. Ja ruskean punaisia piskojan kuvia ilmestyi sängyn yläpuolelle n. metri korkeuteen."

normaalia, huomaatte jotain mitä ette ole huomannut ennen, mutta joka on silti ollut siitä alusta asti, mahdollisesti myös likaiset tyynyt jättää jälkiä seinään, jos nojaatte niiden kanssa seinää vasten

"Haisee kitkerältä tai ummehtuneelta viemäriltä makuuhuoneessa. Joskus kukkaiselta. Syy on tuntematon. "

normaalia, hygienia

"Koko lamppuvalaisimen tippuminen katosta, ja lentäminen toisestä päästä huonetta melkein sängylle asti"

normaalia, painovoima ja huonot kiinnitykset, loppu mielikuvitusta/liiottelua

"Kun alakerrasta kävelemästä ylös, joskus tulee tunne kuin työnnettäisiin vauhtia tai ainakin kuin haluttaisiin minut nopeasti pois takaisin yläkertaan. "

normaalia, väsymystä

"Ehkä näin jotain ehkä en. En ole varma. Istuvan hahmon portailla. Haalea rajainen hahmo. Näky kesti noin 5 -10 sekuntia. Eli todella kauan."

normaalia, väsymystä

• LISTASTA:
        selityksiä kirjoitti:

"Lasten iloista naurua"

"Tavara voi lentää esim. kirjahyllyltä lattialle.( Harvemmin! ) Kerran nostin pudonneen tavaran takaisin niin lensi se välittömästi pois takaisin, nostin uudelleen kun luulin sen olevan jotenkin omaa kämmäystä. Nostin sen ja tiputin syvään lasivaasiin, lensi taas lattialle. Sitten kirosin, että jo nyt on kumma ja voi per..., per....nyt loppu tää pelleily mun kanssa. Sitten ei tapahtunut enää mitään. "

normaalia, tasapainoehto

"Raapima jälkiä muistuttavia, oven karmeissa ja seinissä. Ja ruskean punaisia piskojan kuvia ilmestyi sängyn yläpuolelle n. metri korkeuteen."

normaalia, huomaatte jotain mitä ette ole huomannut ennen, mutta joka on silti ollut siitä alusta asti, mahdollisesti myös likaiset tyynyt jättää jälkiä seinään, jos nojaatte niiden kanssa seinää vasten

"Haisee kitkerältä tai ummehtuneelta viemäriltä makuuhuoneessa. Joskus kukkaiselta. Syy on tuntematon. "

normaalia, hygienia

"Koko lamppuvalaisimen tippuminen katosta, ja lentäminen toisestä päästä huonetta melkein sängylle asti"

"Kun alakerrasta kävelemästä ylös, joskus tulee tunne kuin työnnettäisiin vauhtia tai ainakin kuin haluttaisiin minut nopeasti pois takaisin yläkertaan. "

normaalia, väsymystä

"Ehkä näin jotain ehkä en. En ole varma. Istuvan hahmon portailla. Haalea rajainen hahmo. Näky kesti noin 5 -10 sekuntia. Eli todella kauan."

normaalia, väsymystä

normaalia, painovoima ja huonot kiinnitykset, loppu mielikuvitusta/liiottelua "

PAINOVOIMA, SE VAIKUTTAA KOHTISUORAAN ALASPÄIN.

• uusi selitys tälle
        LISTASTA: kirjoitti:

normaalia, painovoima ja huonot kiinnitykset, loppu mielikuvitusta/liiottelua "

PAINOVOIMA, SE VAIKUTTAA KOHTISUORAAN ALASPÄIN.

rakenteisiin on jäänyt mekaanisia jännitteitä, joista osa myös vaakasuuntaan, lopulta seurauksena murtuminen joten jännite purkautuu eikä lamppu putoa suoraan alaspäin

• Yavanna
        selityksiä kirjoitti:

"Lasten iloista naurua"

normaalia, tasapainoehto

normaalia, hygienia

normaalia, väsymystä

normaalia, väsymystä

Jos et usko, niin mitä hittoa sä tällä palstalla teet? Mene sinne skepopalstalle selittämän.

Mäen kyllä usko et mikään painovaoima saa lampunkupua lentämään muualle kuin alaspäin ja jos on vinosa niin ei kyllä mitään merkittävää matkaa sivulle vaan ihan pikkasen.

Ei sulle ole tullu mieleen, että tää henkilö, jolle näitä juttuja on tapahtunut, on kyllä yrittäny jo itse järkeillä noiden kanssa ja varmasti poissulkenut kaikki mieleen tulevat normaaleilta tuntuvat asiat, jotka niitä ilmiöitä olis voinu aiheuttaa.

Ja jos oikein käsitin he asuvat omakotitalossa, ei kerrostalossa, joten mistä sä ne muksut repisit sinne käytäville mesomaan, ellei heillä sitten ole omia muksuja, mutta en kyllä missään välissä huomannut hänen mainitsevan, että heillä olis muksuja.

Ärsyttää kun pitää joka p***leen asia selittää, eikö vois olla jotain selittämätöntäkin. En ole itse kokenut mitään, mutta en kyllä rupee heti kyseenalaistamaan, sitä mitä toinen kertoo, koska ajattelen, että kyllä se toinenkin osaa itse arvioida, mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. On todella väärin ruveta heti kumoamaan toisen tarinaa, varsinkin kun ei sitä toista tunne henkilökohtaisesti, mutta vaikka jos tuntisin olisi tuommoinen todella epäystävällistä ja huonoa käytöstä toista kohtaan.

• Eikö tieto kelpaa?
        Yavanna kirjoitti:

Jos et usko, niin mitä hittoa sä tällä palstalla teet? Mene sinne skepopalstalle selittämän.

Mäen kyllä usko et mikään painovaoima saa lampunkupua lentämään muualle kuin alaspäin ja jos on vinosa niin ei kyllä mitään merkittävää matkaa sivulle vaan ihan pikkasen.

Ei sulle ole tullu mieleen, että tää henkilö, jolle näitä juttuja on tapahtunut, on kyllä yrittäny jo itse järkeillä noiden kanssa ja varmasti poissulkenut kaikki mieleen tulevat normaaleilta tuntuvat asiat, jotka niitä ilmiöitä olis voinu aiheuttaa.

Ja jos oikein käsitin he asuvat omakotitalossa, ei kerrostalossa, joten mistä sä ne muksut repisit sinne käytäville mesomaan, ellei heillä sitten ole omia muksuja, mutta en kyllä missään välissä huomannut hänen mainitsevan, että heillä olis muksuja.

Ärsyttää kun pitää joka p***leen asia selittää, eikö vois olla jotain selittämätöntäkin. En ole itse kokenut mitään, mutta en kyllä rupee heti kyseenalaistamaan, sitä mitä toinen kertoo, koska ajattelen, että kyllä se toinenkin osaa itse arvioida, mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. On todella väärin ruveta heti kumoamaan toisen tarinaa, varsinkin kun ei sitä toista tunne henkilökohtaisesti, mutta vaikka jos tuntisin olisi tuommoinen todella epäystävällistä ja huonoa käytöstä toista kohtaan.

Ainoa ryhmä, jota minä ehkä olen häirinnyt, ovat nämä, jotka tekee rahaa hyväuskoisten kustannuksella.

• tai pikallinen
        uusi selitys tälle kirjoitti:

rakenteisiin on jäänyt mekaanisia jännitteitä, joista osa myös vaakasuuntaan, lopulta seurauksena murtuminen joten jännite purkautuu eikä lamppu putoa suoraan alaspäin

pieni maanjäristys (0.22.. 0.27 Richteriä) heilautti taloa sängyn suuntaan, ja lampun kiinnityskoukku irtosi 744 millisekuntia heilahduksen alun jälkeen.(laskelmissa oletettu huoneen korkeudeksi 2.48 m)

• tuokin!
        tai pikallinen kirjoitti:

pieni maanjäristys (0.22.. 0.27 Richteriä) heilautti taloa sängyn suuntaan, ja lampun kiinnityskoukku irtosi 744 millisekuntia heilahduksen alun jälkeen.(laskelmissa oletettu huoneen korkeudeksi 2.48 m)

Sekin on paljon todennäköisempää kuin riehuva kummitus. Perustelu: maanjäristyksistä on olemassa tieteellisiä havaintoja, kummituksista ei.

Itse pidän kyllä aivan ylivoimaisen todennäköisimpänä selityksenä sitä, että alkup. kirjoittaja on keksinyt koko jutun.

• mietttijä

Mä luulen että sait unihalvauksen vain. :) Voihan se olla niinkin, että joku tuntematon veti. Yleensä toissapuoleiset eivät koske ihmisiin fyysisesti.

• koskemistapauksia

löytyy vaikka millä mitalla...eli kyllä ne koskee jos vain haluavat!!

• Q-tamo

Vahvasti kuulostaa unihalvaukselta. Itseänikin on vedetty jaloista pois sängystä ja pyöritetty ympäri huonetta.

• vielä...

Millainen on unihalvaus, koska itselläni ei ole minkäänlaisia kokemuksia.

• unihalvauksesta

• edit.
        unihalvauksesta kirjoitti:

tietoa
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
        http://tutkielmat.uta.fi/tutkielma.phtml?id=

siis näin http://tutkielmat.uta.fi/tutkielma.phtml?id=9005

• unihalvauksesta
        vielä... kirjoitti:

Millainen on unihalvaus, koska itselläni ei ole minkäänlaisia kokemuksia.

Minä olen kärsinyt unihalvauksesta noin 20 vuotta. Tosin edellisestä halvauskohtauksesta on aikaa ainakin 7 vuotta. Luin silloin jostain, että halvauskohtaus tulee useimmiten selällään nukkuessa, joten aloin nukkumaan vain kyljelläni tai vatsallani. Sen jälkeen halvauksia ei ole ollut.
        Minun kohtauksiini ei ole koskaan liittynyt mitään hallusinaatioita tai muutakaan "outoa", vain täydellinen kykenemättömyys liikuttaa lihastakaan. Kerran erään kohtauksen aikana yritin väkisin saada silmät auki ja onnistuinkin siinä.

• Kuulostaa suonenvetokohtaukselta.

• seinällä

voisi olla verta,jos siihen huoneeseen on ampunu joku ittensä, tai toisen päästänyt päiviltä.

En uskaltaisi asua moisessa talossa,vaikka ite asunkin kans vahassa talossa jossa ennen kummitteli paljonkin,nykyää tosi harvoin.

Minuunkin on koskettu kun olin alakouluikäinen.
        Tänään kyllä kävi aika hassu juttu,tulin mansikkamaalta sisälle ja join pullosta mehua,veljeni paistoi vieressä kananmunia.Ulkona vähän jyrähteli ukkonen joten menin ottamaan tv töpselin seinästä ja sammutin tietokoneen,sitten rupesin etsimään tiskipöydältä pullon korkkia ja sitä ei löytynyt sitten mistään, jätin sitte pullon tiskipöydälle ja ajattelin olkoon sitte, kaipa se jostain löytyy.
        Äiti oli leiponu suklaakakun ja otin sitä sitten kahvin kanssa.Lopetettuani vein astiat tiskipöydälle ja huomasin pullossa olevan korkin paikallaan ja sanoin veljelle, että ai sä löysit sen korkin,toinen tokasee ettei ole koskenut mihinkään korkkiin.siinä sitä sitten raavin ihmeissäni päätä että mitä hemmettiä,mistä se tohon sitten ilmesty,velikin kuuli kun etsin sitä korkkia ennen kahvin juontia enkä taatusti ite sitä siihen kiertänyt.

• kokenut

Ei ole unihalvaus. Koska pystyin täysin liikuttamaan käsiä, keskivartaloa, päätä ja jalkojakin (polven yläpuolelta) jalkoja en vain saanut vedettyä pois sängyn ulkopuolelta.

Ei lihas kramppi tai suonenveto. Niitä urheilijana olen saanut kokea usein ennnemmin ja tiedän kyllä mitä ne ovat.

Se oli vaan jotain ennenkokematonta, aivan ihmeellistä ja pelottavaa.

• ...fyysistä "vetoa...

Viime syksynä koin lähes samantapaisen jutun joka karmii yhä as well...heräsin yöllä siihen kun minua vedettiin käsistä ylöspäin istuma-asentoon. Samanaikaisesti kuului ympäriltäni voimakasta "kohinaa". Kun minut oli vedetty istumaan niin vetäminen jatkui niin että lopulta leijuin ilmassa! Temmoin ja riuhdoin, ja lopulta tipahdin takaisin sängylle, ja kaikki loppui siihen, myös kohina. Olen vakuuttunut että olin hereillä. Olen myöskin täysin raitis, perheellinen ylempi toimihenkilö.

• mikko32v

Kummitus talossa asuva ja muut.

Käänny isä meidän rukoukseen ja muihin
        rukouksiin jumala vie henki pois aamen

• vedetty usein

eri suuntiin työpaikallani ollessani päiväunillani.
        Olen ylin toimihenkilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1130
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      947
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      849
    4. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      73
      820
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      164
      811
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      34
      774
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      741
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      696
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      188
      693
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      136
      685
    Aihe