Pedofilia

tässä muutama sananen

Koska sana tuntuu olevan hyvin perusteellisesti väärässä käytössä, ajattelin läväyttää tähän tietoiskun.

LAPSEN SEKSUAALINEN HYVÄKSIKÄYTTÖ
- on rikos, jonka henkilö tekee harrastaessaa seksiä (tai tehdessään seksuaalisen teon) alle 16-vuotiaan lapsen kanssa, paitsi jos henkisessä ja fyysisessä kehityksessä ei ole juurikaan eroa (tästä ei päätä uhri tai tekijä!)
- lisätietoa www.finlex.fi (esimerkiksi vanhemmuus nostaa ikärajaa)

PEDOFILIA
- sukupuolinen kohdehäiriö (sairaus), jossa henkilö tuntee sukupuolista kiinnostusta seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin, ei siis teineihin / murrosikäisiin
- pedofiili on kyseistä kohdehäiriötä sairastava henkilö, eikä hän välttämättä toteuta mielihalujaan

EFEBOFILIA eli HEBEFILIA
- tarkoittaa sukupuolista kiinnostusta seksuaalisesti kehittyneisiin nuoruusikäisiin
- ei ole sairaus
- henkilö voi olla sukupuolisesti kiinnostunut seksuaalisesti kehittyneestä nuoresta ilman, että kyseessä on efebofilia: efedofilia on ensisijaisesti (!) nuoriin kohdistuva halu, mutta nuoreen ihastumisella voi olla muutkin syyt kuin nuoruus

Ymmärrämme toisiamme paremmin, jos käytämme käsitteitä oikein. Tuolla alla oli joku keskustelu, jossa oltiin niiiinn pahasti hakoteillä. Ikäviä asioita kaikki.

18

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooooooooooooo

      Olen jo monta kertaa täällä jauhanut, että pedofilia ei kohdistu teini-ikäisiin sekä sitä, että pedofili ei välttämättä koskaan edes aio hyväksikäyttää lasta.

      Tajuntaan ei vain ole tuntunut menneen

      • jokuinen

        pedofilia ole alle 18-vuotiaan hyväksi käyttöä? siis aikuiselta. Ainakin näin minä olen kuullut, on teini-ikäinenkin vielä nuori.


      • ..............................
        jokuinen kirjoitti:

        pedofilia ole alle 18-vuotiaan hyväksi käyttöä? siis aikuiselta. Ainakin näin minä olen kuullut, on teini-ikäinenkin vielä nuori.

        "pedofiiliksi kutsutun henkilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin."

        Lähde:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

        Teini-ikäinen EI OLE seksuaalisesti kehittymätön, eikä lapsi.


      • jokuinen
        .............................. kirjoitti:

        "pedofiiliksi kutsutun henkilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin."

        Lähde:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

        Teini-ikäinen EI OLE seksuaalisesti kehittymätön, eikä lapsi.

        nyt ainakin sain tietää.


    • tytttö14v.

      otsikko

      • luotettavaa

        siis olet wikipediasta käynyt nämä tiedot kopsasemassa??
        Se nyt ei ole järin luotettava aina, sinnehän saa kuka vain käydä lisäämässä juttuaan.


      • .......................
        luotettavaa kirjoitti:

        siis olet wikipediasta käynyt nämä tiedot kopsasemassa??
        Se nyt ei ole järin luotettava aina, sinnehän saa kuka vain käydä lisäämässä juttuaan.

        "mä oon kuullut jostain" -tieto vasta luotettavaa onkin.

        Eikä aloitusviestiä ole tietääkseni wikistä kopsattu. Sitä paitsi on tuohon wikipedian juttuun laitettu myös lähteet.

        Tuo määritelmä kuuluu WHO:n määrittämään ICD-10 tautiluokitukseen.

        WHO:n sivulta (skrollaa kohtaan F65.4):
        http://www.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/gF60.htm#F654

        Eli: "F65.4 Paedophilia
        A sexual preference for children, boys or girls or both, usually of prepubertal or early pubertal age."


      • ei toimi
        ....................... kirjoitti:

        "mä oon kuullut jostain" -tieto vasta luotettavaa onkin.

        Eikä aloitusviestiä ole tietääkseni wikistä kopsattu. Sitä paitsi on tuohon wikipedian juttuun laitettu myös lähteet.

        Tuo määritelmä kuuluu WHO:n määrittämään ICD-10 tautiluokitukseen.

        WHO:n sivulta (skrollaa kohtaan F65.4):
        http://www.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/gF60.htm#F654

        Eli: "F65.4 Paedophilia
        A sexual preference for children, boys or girls or both, usually of prepubertal or early pubertal age."

        http://www.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/gf60.htm


    • Pedofilia pääsääntöisesti kohdistuu alle 12-vuotiaisiin lapsiin. Tätä vanhempiin yleensä vain jos ko. lapsi on fyysisesti kehittymätön, eli näyttää ikäistään nuoremmalta.

    • Ihan hyvä että termit tulee selviksi.

    • Oli voisin harrastaa seksiä 16-vuotiaan kanssa jos kumpikin sitä haluaisi.
      Voisiko joku keksiä ihan vaan mielikuvituksesta miksi haluaisi harrastaa seksiä mun kanssa.

    • Anonyymi

      Turpa kii pedofiili mee laitoshoitoon jos lapset kiinnostaa

    • Anonyymi

      No, islaminuskoisillahan termi pedofilia saa ihan eri merkityksen. Se on sielä normaalia pariskuntien välistä seksiä. Ja kuinka moni muistaa että neitsyt Maria sai Jeesuksen ollessaan 13 vuotias? Lähi-idässä tapahtunut tämäkin.

      Mutta joo.. Aloitukseen sen verran että aloittaja on oikealla asialla. Nimittäin, tänä päivänä puhutaan asioista täysin väärillä termeillä "ketä käskee?", "puolet vähemmän" "kaksi kertaa vähemmän", "kaksi kertaa enemmä" kun tarkoitetaan kaksin kertaista määrää, "alipaine" jota ei voi olla olemassa koska etumerkki olisi miinus "-", "tiiviste" kun tarkoitetaan tiivistintä. Mehukatti on tiiviste, esim. nesteen ja ilman pysymiytä halutussa tilassa parannetaan tiivistimillä. "keskiverto" ja "keskiarvo" sotketaan poikkeuksetta vaikka ne ovat aivan erilaisten laskutoimitusten tuloksia.

      Nykyään jo uutisissa käytetään puhekieltä. Ei kansakunta voi kehittyä jos kielikin on retuperällä. Tarkoitetaan eri asioita kuin sanotaan. Se aiheuttaa väärinymmärryksiä. Ja tekee nuoremmasta sukupolvesta aina tyhmempää kuin edellinen on. Käytän sanaa tyhmempi, koska haluan herättä ihmiset ajattelemaan.

    • Anonyymi

      Plus pederastria, mutta en mä kommentoi tähän enempää.

    • Anonyymi

      Juu, samaa mieltä oon et ihmisillä on asiasta vääriä käsityksiä. Lapsia ovat kaikki alle 12 v ja kaikki seksuaaliset teot niiden kaa on kiellettyä ja pedofilaa ja lailla kiellettyä sekä rikollista. Osa 13 v on myös lapsia, suurin osa ei jos murrosikä on jo alkanu. Tätä vanhemmat voi harrastaa seksiä koska niillä on jo omat halut ja seksuaalisuus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4319
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      238
      2123
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1570
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1391
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1100
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1067
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      53
      918
    Aihe