Olen käynyt vuoden etälukiota ja hain ammattikouluun, jonne pääsin. Nyt vasta tuli mieleen, että voinko edes olla kahdessa koulussa kirjoilla yhtäaikaa... Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta?
Etälukio ja ammattikoulu yhtäaikaa?
8
1731
Vastaukset
- minäkin metsästän!
jatkan lukion loppuun ja samalla meinasin ammatin siin sivus tempasta mut käyköhän se päinsä..?
- meinasitko
käydä ammattikoulunkin etänä vai lähiopetuksena?jos etänä niin missä?
- Nimetön
Käyn ammattikoulun ihan lähiopetuksena. En ole kuullutkaan että sitäkin voisi käydä etänä...
- ---
ainoa rajoitushan on että voit ottaa yhden vuoden aikana vain yhden opiskelupaikan vastaan. koska olet jo aikaisemmin aloittanut lukion ei ole mitään ongelmaa tehdä molempia.
- olla kirjoilla
Kahdessa toisen asteen oppilaitoksessa ei voi olla yhtä aikaa kirjoilla eli jos olet ammattikoulussa, et voi hakea lukioon ennen kuin eroat ammattikoulusta. Voit toki tehdä lukion kursseja ns. ainepiskelijana, jolloin kurssit ovat maksullisia.
- Valmistuin molemmista
Suoritin itse etälukion ja ammattikoulun yhtä aikaa eikä asiassa ollut mitään huomauttamista kenelläkään. Etälukiossahan ei ole läsnäolopakkoa (vain kokeissa on käytävä) eli opiskelu tapahtuu omalla ajalla - ei vaikuta mitenkään toisen asteen opintoihin.
- ottaa selvää..
Etälukio on lukio siinä missä muutkin lukiot ja näin ollen toisen asteen oppilaitos. Kannattaa ottaa selvää molemmista kouluista, että voit olla niissä yhtä aikaa kirjoilla. Jos opiskelet ammattikoulussa ja teet lukion etänä, siloin suoritat lukio-opintoja ns. aineopiskelija.. jos ei oppilaitos kursseja maksa, joudut itse ne maksamaan.
- Anonyymi
Voit ainakin yhdistää opintosi kaksoistutkinnoksi, jolloin opiskelet jaksoittain lukio- ja ammatillisia aineita. Lukiopohjaisia aineita tarvitsee opiskella vain niitä , joita kirjoitat. Kyselepä oppilaitoksen opoltasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029