Moi kaikille!
Ostin ittelleni hyosungi nii tietääkö kukaan millai saa ohitettua sen cdi-boxi??? ku tekis mieli mennä vähä lujempaa :D
CDI-Boxin ohitus
14
6613
Vastaukset
- lxl
cdi boxi voi olla eri kohdassa kuin tässä periaate sama. en ota vastuuta jos rikot jotain :D http://koti.mbnet.fi/olli007/skootterit/kierrosrajotin.shtml
- jartsa 111
tuossa toisessa replassa neuvottiin rakentamaan rajoitin ----katso sanili.tk siellä on hyviä vinkkejä . oletko muuten tehnyt jo nuo helpommat kikat , rajoitin tapit yms. cdi-boxin estot kun poistaa niin kone ottaa ylikierroksia ......
- ~~keijo~~
En oo tehny vie mittää :D Kertoisikko vähän enemmän noista kikoista :D
- jartsa 111
~~keijo~~ kirjoitti:
En oo tehny vie mittää :D Kertoisikko vähän enemmän noista kikoista :D
...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa
- jartsa 111
jartsa 111 kirjoitti:
...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa
kaasarinkannessa kuitenkin sitten taas sellanen tappi , joka estää edellämainitun luistin nousun ylös , kun tappia lyhentää kaasari antaa enemmän seosta = lisää vauhtia kiihtyvyyttä . variaattori on laite joka toimittaa vaihdelaatikon virkaa l. muuttaa moottorista saatavaa tehoa kuljetukseen sopivaksi , koneen kylkikopan poistamalla esiin tulee kaksi toisiaan muistuttavaa kiekkoa jotka ovat kahlittu toisiinsa "kumilenkillä" varihihnalla etummainen varinkiekko purkaantuu keskimutterin aukaisemalla ja etulevyn varovasti poistamalla
- jartsa 111
jartsa 111 kirjoitti:
...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa
näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl
- jartsa 111
jartsa 111 kirjoitti:
näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl
mallista riippuen saattaa olla pieniä eroja siinä , rapisevatko rullat suoraan lattialle kun etuvarin takalimppua ottaa pois , mutta ei tarvitse olla palapelispesialisti saadakseen ne sinne takaisin , suurin ongelmantuoja on yleensä etuvarin keskimutteri ja sen aukaisu , kasatessa täytyy muistaa pyörittää hihnaa ts. variaattoria ja samalla pikkuhiljaa kiristää mutteria ennen lopullista kiristystä , tällä estetään hihnan jääminen puristuksiin limppujen väliin jolloin vari saattaa vaikka mennä pokks
- jartsa 111
jartsa 111 kirjoitti:
mallista riippuen saattaa olla pieniä eroja siinä , rapisevatko rullat suoraan lattialle kun etuvarin takalimppua ottaa pois , mutta ei tarvitse olla palapelispesialisti saadakseen ne sinne takaisin , suurin ongelmantuoja on yleensä etuvarin keskimutteri ja sen aukaisu , kasatessa täytyy muistaa pyörittää hihnaa ts. variaattoria ja samalla pikkuhiljaa kiristää mutteria ennen lopullista kiristystä , tällä estetään hihnan jääminen puristuksiin limppujen väliin jolloin vari saattaa vaikka mennä pokks
.....ja nämä ohjeet olivat ylimalkaiset , eivätkä oikeuta ampumaan pianistia selkään , jos jotain poikii , tosin näillä neuvoilla ei rikota mitään kallista . variaattorin osalta ohjeet toimivat myös kaksitahtisilla mopoilla ....muuten se onkin sitten taas toinen juttu siitten jutellaan taas pakoputkista , suuttimista ( no niistä vois kyllä...juuei) hyviä asennusilmoja teille!!!
- ~~keijo~~
jartsa 111 kirjoitti:
näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl
Hei mulla on tossa kaikki kuristukset poissa paitsi tuo cdi-boxi lisäksi 70cc ,tehari,17,5mm kaasari niin ei tarvi alkaa selittää prikka juttuja ;D Haluun vaa tietää millee ohitetaan cdi-boxi :D
- jartsa 111
~~keijo~~ kirjoitti:
Hei mulla on tossa kaikki kuristukset poissa paitsi tuo cdi-boxi lisäksi 70cc ,tehari,17,5mm kaasari niin ei tarvi alkaa selittää prikka juttuja ;D Haluun vaa tietää millee ohitetaan cdi-boxi :D
...että jossaain luki ettet ollut tehnyt vielä mitään .....osta rajoittamaton boxi saksasta 29,90 se on varmin kikka mutta zekkaa johtosarjasta onko siellä pinkki johto joka lähtee boxista , ja menee kierroslukijaan piuha irti ja elämä on taas auvoista tai sitten , ainakin zonerissa on cdi-boxilla loikkajohto siinä kuusinapasessa töpselissä , siis loikkajohto , muistaakseni sininen. ja sitäpaitsi noilla kamoilla , jos ne on OIKEIN asennettu vauhdin pitäs kyllä riittää , ottaen huomioon jarrutustehot , pysähtyäkin kun
pitäs , jos vaikka tulee radalla musta lippu . - HMEtius
jartsa 111 kirjoitti:
...että jossaain luki ettet ollut tehnyt vielä mitään .....osta rajoittamaton boxi saksasta 29,90 se on varmin kikka mutta zekkaa johtosarjasta onko siellä pinkki johto joka lähtee boxista , ja menee kierroslukijaan piuha irti ja elämä on taas auvoista tai sitten , ainakin zonerissa on cdi-boxilla loikkajohto siinä kuusinapasessa töpselissä , siis loikkajohto , muistaakseni sininen. ja sitäpaitsi noilla kamoilla , jos ne on OIKEIN asennettu vauhdin pitäs kyllä riittää , ottaen huomioon jarrutustehot , pysähtyäkin kun
pitäs , jos vaikka tulee radalla musta lippu .Mää meninki just katkasee CDI-boxista pinkin johdon niinku täälä josakikerrottiin, ja nyt se ei lähde käyntii ollenkaa -.- Helkama sc1.
- KeewayF
HMEtius kirjoitti:
Mää meninki just katkasee CDI-boxista pinkin johdon niinku täälä josakikerrottiin, ja nyt se ei lähde käyntii ollenkaa -.- Helkama sc1.
Kaikista varmin tapa on ostaa saksasta cdi-boxi kuten tuolla aiemmin joku mainitsi jo.. Ei kannata itse alkaa väänteleen nuita johtoja sun muita ellei ole varma mitä tekee.. :) Kehotan että käytät skootteriasia jonkun ammattimiehen silmien edessä niin eiköhän se siitä sitten taas ala iloksi muuttumaan. :)
- SOL111FER
jartsa 111 kirjoitti:
kaasarinkannessa kuitenkin sitten taas sellanen tappi , joka estää edellämainitun luistin nousun ylös , kun tappia lyhentää kaasari antaa enemmän seosta = lisää vauhtia kiihtyvyyttä . variaattori on laite joka toimittaa vaihdelaatikon virkaa l. muuttaa moottorista saatavaa tehoa kuljetukseen sopivaksi , koneen kylkikopan poistamalla esiin tulee kaksi toisiaan muistuttavaa kiekkoa jotka ovat kahlittu toisiinsa "kumilenkillä" varihihnalla etummainen varinkiekko purkaantuu keskimutterin aukaisemalla ja etulevyn varovasti poistamalla
Miten tappia pystyy lyhentämään pitääkö rauta saha, sakset vai jokin muu millä lyhentää? ja miten paljon tulee vauhtia lisää jos leikkaa noin 1cm pitusen palan siitä?
- jpo
moikka!mitä on järkevää tehdä peugeot elystariiin että saisi vähän kulkua lisää?laittakaa vaikka sähköpostia,[email protected]!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2132350Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691766Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä871606- 541518
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147145790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1381213Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2361119- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56909Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62827