CDI-Boxin ohitus

~~keijo~~

Moi kaikille!

Ostin ittelleni hyosungi nii tietääkö kukaan millai saa ohitettua sen cdi-boxi??? ku tekis mieli mennä vähä lujempaa :D

14

7426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lxl
    • jartsa 111

      tuossa toisessa replassa neuvottiin rakentamaan rajoitin ----katso sanili.tk siellä on hyviä vinkkejä . oletko muuten tehnyt jo nuo helpommat kikat , rajoitin tapit yms. cdi-boxin estot kun poistaa niin kone ottaa ylikierroksia ......

      • ~~keijo~~

        En oo tehny vie mittää :D Kertoisikko vähän enemmän noista kikoista :D


      • jartsa 111
        ~~keijo~~ kirjoitti:

        En oo tehny vie mittää :D Kertoisikko vähän enemmän noista kikoista :D

        ...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa


      • jartsa 111
        jartsa 111 kirjoitti:

        ...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa

        kaasarinkannessa kuitenkin sitten taas sellanen tappi , joka estää edellämainitun luistin nousun ylös , kun tappia lyhentää kaasari antaa enemmän seosta = lisää vauhtia kiihtyvyyttä . variaattori on laite joka toimittaa vaihdelaatikon virkaa l. muuttaa moottorista saatavaa tehoa kuljetukseen sopivaksi , koneen kylkikopan poistamalla esiin tulee kaksi toisiaan muistuttavaa kiekkoa jotka ovat kahlittu toisiinsa "kumilenkillä" varihihnalla etummainen varinkiekko purkaantuu keskimutterin aukaisemalla ja etulevyn varovasti poistamalla


      • jartsa 111
        jartsa 111 kirjoitti:

        ...että kootterin konetyyppi on nelitahtinen esim 139QMI , on kaasuttajan päällä kansi ,joka on kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla ...sen alla on yleensä musta kumikalvo jossa on integroituna ns. kaasuttimen luisti , luistissa on kiinni neula , jota nostamalla saadaan koneelle enemmän pensaa , yleensä eec malleissa neulaa ei voi säätää ...joten neulan lukkorenkaan alle pitää laittaa esim pieni prikka (venynyt kalvo voi olla muuten TOSI pirullinen laittaa takaisin) tässä edellämainitussa

        näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl


      • jartsa 111
        jartsa 111 kirjoitti:

        näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl

        mallista riippuen saattaa olla pieniä eroja siinä , rapisevatko rullat suoraan lattialle kun etuvarin takalimppua ottaa pois , mutta ei tarvitse olla palapelispesialisti saadakseen ne sinne takaisin , suurin ongelmantuoja on yleensä etuvarin keskimutteri ja sen aukaisu , kasatessa täytyy muistaa pyörittää hihnaa ts. variaattoria ja samalla pikkuhiljaa kiristää mutteria ennen lopullista kiristystä , tällä estetään hihnan jääminen puristuksiin limppujen väliin jolloin vari saattaa vaikka mennä pokks


      • jartsa 111
        jartsa 111 kirjoitti:

        mallista riippuen saattaa olla pieniä eroja siinä , rapisevatko rullat suoraan lattialle kun etuvarin takalimppua ottaa pois , mutta ei tarvitse olla palapelispesialisti saadakseen ne sinne takaisin , suurin ongelmantuoja on yleensä etuvarin keskimutteri ja sen aukaisu , kasatessa täytyy muistaa pyörittää hihnaa ts. variaattoria ja samalla pikkuhiljaa kiristää mutteria ennen lopullista kiristystä , tällä estetään hihnan jääminen puristuksiin limppujen väliin jolloin vari saattaa vaikka mennä pokks

        .....ja nämä ohjeet olivat ylimalkaiset , eivätkä oikeuta ampumaan pianistia selkään , jos jotain poikii , tosin näillä neuvoilla ei rikota mitään kallista . variaattorin osalta ohjeet toimivat myös kaksitahtisilla mopoilla ....muuten se onkin sitten taas toinen juttu siitten jutellaan taas pakoputkista , suuttimista ( no niistä vois kyllä...juuei) hyviä asennusilmoja teille!!!


      • ~~keijo~~
        jartsa 111 kirjoitti:

        näkyviin tulee varinhihna joka on kohtuu tiukasti putkiholkin ympärillä , tässä kohtaa toiset valmistajat käyttävät ns variaattorin "prikkaa" joka estää varin "limppuja" lähestymästä toisiaan ts. iso vaihde jää puuttumaan. prikka voi myös olla kiinteä mökkylä putkiholkissa jolloin sen poistamiseen tarvitaan sorvia ( muuten menee vituix , varmasti) kiihtyvyyttä voi myös parantaa (ja huonontaa) muuttamalla etuvarin takimmaisen kiekon takaa löytyvillä punteilla , niiden painoa muuttamalla , näitä rullia löytyy etuvarin takaa 6-8 kpl

        Hei mulla on tossa kaikki kuristukset poissa paitsi tuo cdi-boxi lisäksi 70cc ,tehari,17,5mm kaasari niin ei tarvi alkaa selittää prikka juttuja ;D Haluun vaa tietää millee ohitetaan cdi-boxi :D


      • jartsa 111
        ~~keijo~~ kirjoitti:

        Hei mulla on tossa kaikki kuristukset poissa paitsi tuo cdi-boxi lisäksi 70cc ,tehari,17,5mm kaasari niin ei tarvi alkaa selittää prikka juttuja ;D Haluun vaa tietää millee ohitetaan cdi-boxi :D

        ...että jossaain luki ettet ollut tehnyt vielä mitään .....osta rajoittamaton boxi saksasta 29,90 se on varmin kikka mutta zekkaa johtosarjasta onko siellä pinkki johto joka lähtee boxista , ja menee kierroslukijaan piuha irti ja elämä on taas auvoista tai sitten , ainakin zonerissa on cdi-boxilla loikkajohto siinä kuusinapasessa töpselissä , siis loikkajohto , muistaakseni sininen. ja sitäpaitsi noilla kamoilla , jos ne on OIKEIN asennettu vauhdin pitäs kyllä riittää , ottaen huomioon jarrutustehot , pysähtyäkin kun
        pitäs , jos vaikka tulee radalla musta lippu .


      • HMEtius
        jartsa 111 kirjoitti:

        ...että jossaain luki ettet ollut tehnyt vielä mitään .....osta rajoittamaton boxi saksasta 29,90 se on varmin kikka mutta zekkaa johtosarjasta onko siellä pinkki johto joka lähtee boxista , ja menee kierroslukijaan piuha irti ja elämä on taas auvoista tai sitten , ainakin zonerissa on cdi-boxilla loikkajohto siinä kuusinapasessa töpselissä , siis loikkajohto , muistaakseni sininen. ja sitäpaitsi noilla kamoilla , jos ne on OIKEIN asennettu vauhdin pitäs kyllä riittää , ottaen huomioon jarrutustehot , pysähtyäkin kun
        pitäs , jos vaikka tulee radalla musta lippu .

        Mää meninki just katkasee CDI-boxista pinkin johdon niinku täälä josakikerrottiin, ja nyt se ei lähde käyntii ollenkaa -.- Helkama sc1.


      • KeewayF
        HMEtius kirjoitti:

        Mää meninki just katkasee CDI-boxista pinkin johdon niinku täälä josakikerrottiin, ja nyt se ei lähde käyntii ollenkaa -.- Helkama sc1.

        Kaikista varmin tapa on ostaa saksasta cdi-boxi kuten tuolla aiemmin joku mainitsi jo.. Ei kannata itse alkaa väänteleen nuita johtoja sun muita ellei ole varma mitä tekee.. :) Kehotan että käytät skootteriasia jonkun ammattimiehen silmien edessä niin eiköhän se siitä sitten taas ala iloksi muuttumaan. :)


      • SOL111FER
        jartsa 111 kirjoitti:

        kaasarinkannessa kuitenkin sitten taas sellanen tappi , joka estää edellämainitun luistin nousun ylös , kun tappia lyhentää kaasari antaa enemmän seosta = lisää vauhtia kiihtyvyyttä . variaattori on laite joka toimittaa vaihdelaatikon virkaa l. muuttaa moottorista saatavaa tehoa kuljetukseen sopivaksi , koneen kylkikopan poistamalla esiin tulee kaksi toisiaan muistuttavaa kiekkoa jotka ovat kahlittu toisiinsa "kumilenkillä" varihihnalla etummainen varinkiekko purkaantuu keskimutterin aukaisemalla ja etulevyn varovasti poistamalla

        Miten tappia pystyy lyhentämään pitääkö rauta saha, sakset vai jokin muu millä lyhentää? ja miten paljon tulee vauhtia lisää jos leikkaa noin 1cm pitusen palan siitä?


    • jpo

      moikka!mitä on järkevää tehdä peugeot elystariiin että saisi vähän kulkua lisää?laittakaa vaikka sähköpostia,[email protected]!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

      Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      333
      2021
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

      niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      37
      1850
    3. Voi minkä rikoksen teki

      Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      62
      1340
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

      Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      2
      1166
    5. Mitä haluaisit

      Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      77
      1137
    6. Mitä olen tehnyt

      Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      83
      1071
    7. Tuon sinulle jännitystä

      Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      109
      1001
    8. Pitkään kestänyt ihastuminen

      Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      93
      993
    9. Kumpa kaikkeen vois palata

      Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      7
      879
    10. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

      Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      160
      860
    Aihe