Espanjaan 6kk:n vauvan kanssa

Joulumamma80

Ollaan menossa elokuussa Espanjaan(ehkä malagaan) vauvan kanssa. Otamme vauvaruokaa ja vaippoja mukaan. Mutta voiko joku neuvoa mitä kaikkea muuta tarvitaan. Entäs ne rokotukset, minkälaisia rokotuksia tarvitaan? On ensi viikolla neuvola ja ajattelin kyllä sielläkin kysyä, mutta haluaisimme jo varata ne liput.

Onko muuten kenelläkään kokemuksia Espanjasta, siis vauvan kanssa reissaminen?

Asiallisia vastauksia kiitos!

23

4107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että asiallisia vastauksia

Kysy äidiltäs niin saat ehkä asiallisia vastauksia.

Noin tyhmiin kysymyksiin ei vain voi antaa asiallisia vastauksia.

• viranomainen kertoo

että Espanjaa ei saa viedä enää alle vuoden ikäisiä vauvoja. Syy on siinä ettei omia vaippoja ja ruokia saa kuljettaa rajan yli ja uusvuttomat äidit aiheuttaa valtiolle 4, miljoonan lisämenon typerillä kysymyksillä ja turhilla tempuilla. Mutta kokeile ensi kesänä sitten ja vaippoja ja pilltiä löytyy myös heidän hyllystä...ja vielä halvemmalla.

• lekurin neuvo

sillä vauvoja ei voi rokottaa ko rokotuksilla mitä Espanjaan tarvitaan...esim. kurkkumätä ja hinkuyskärokotteen voi vasta 12 vuotiaan saada ja espanja on hyvin tarkka näistä että tauti pysyy maassa eikä leviä. Mutta varmaan Puuhamaa on parempi vaihtoehto eikä tarvitse rokotteita.

• lekuri sinä

oikein luulet olevasi kun ihan väärää tietoa jakelet? Tuon mainitsemasi hinkuyskä ja kurkkumätä rokotukset kuuluvat yleiseen rokotusohjelmaan. Ensimmäisen annoksen saa jo 3kk ikäinen vauva!

• sar

etta olet saanut noin tyhmia vastauksia kysymyksiisi!! Minulla pian 6kk:n ikainen tytto ja olemme myos lahdossa Espanjaan elokuussa. Olen matkustanut jo paljon vauvani kanssa. Matkustaminen vauvan kanssa ei ole mikaan ongelma, ota vain rauhallisesti niin kaikki sujuu hyvin. Neuvoisin sinua tutkimaan asioita netista, sielta loytyy paljon hyvaa tietoa. Espanjasta loytyy kylla niita ihan samoja vauvan ruokia ja hoitovalineita kuin Suomestakin!

• alkaa kyllästyttää

vastata tyhmästi sillä nämä uusavuttomat eivät edes ymmärrä sitä vaikka vastaisi miten. Kysytään joka päivä samaa asiaa, 5 kk, 6 kk, 1v ja miten minä pärjään ja voinko matkustaa jne jne. Ja miten voi 6kk ikäisen vauvan kanssa matkustaa paljon? vai lasketko joka neuvola käynnin myös matkaksi ja eikö vauva häiriinny ja hänestäkin tulee ongelma lapsi kun aina ollaan menossa? Näitä näkee työssäni joka päivä, sressin oireet jo alle 1 vuoden? syy= idiootit vanhemmat.

• joulumamma
        alkaa kyllästyttää kirjoitti:

vastata tyhmästi sillä nämä uusavuttomat eivät edes ymmärrä sitä vaikka vastaisi miten. Kysytään joka päivä samaa asiaa, 5 kk, 6 kk, 1v ja miten minä pärjään ja voinko matkustaa jne jne. Ja miten voi 6kk ikäisen vauvan kanssa matkustaa paljon? vai lasketko joka neuvola käynnin myös matkaksi ja eikö vauva häiriinny ja hänestäkin tulee ongelma lapsi kun aina ollaan menossa? Näitä näkee työssäni joka päivä, sressin oireet jo alle 1 vuoden? syy= idiootit vanhemmat.

jos kysmykseni oli kerran tyhmä niin älkää vastako. Olette nimittäin yhtä tyhmiä ku minä ku kerran vaivaatte vastata niihin:) Että näin!!

Kiitos "Sar" vastauksestasi.
        Ikävää kyllä että täällä palstalla löytyy vain idiotteja ja kakaroita. Luulin sentään että olemme aikuisia!

• vai mitä
        joulumamma kirjoitti:

jos kysmykseni oli kerran tyhmä niin älkää vastako. Olette nimittäin yhtä tyhmiä ku minä ku kerran vaivaatte vastata niihin:) Että näin!!

Ikävää kyllä että täällä palstalla löytyy vain idiotteja ja kakaroita. Luulin sentään että olemme aikuisia!

aikuiset kysy noin tyhmiä ja olisi aika outoa jos ei tyhmään kysymykseen kukaan vastaisi?

• pahoitteluni
        joulumamma kirjoitti:

Voit täysin turvallisesti matkustaa pikkuisen kanssa Espanjaan. Neuvola antaa varmasti ne parhaat vinkit, mihin tulee varautua. Itse matkustin aikanaan 9-kuukautisen poikani kanssa Espanjaan ilman mitään rokotuksia ja myös ilman mitään ongelmia. Ruokaa ja vaippoja löytyi marketeista, ainoastaan iltavellit kannettiin kotoa. Vain pullotettua vettä juomaksi ja sitä kannattaa lämpimässä ladata reilusti niin itselle kuin pienelle.

Valitettavasti tästä palstasta on tullut pikkusieluisten ihmisten ilkeilypaikka. On ehkä vaika ymmärtää, että äidin mieltä painaa pienimmätkin asiat ja jokaiseen ihan asialliseenkin kysymykseen vastataan v-tyylillä.
        Ikävää, mutta et ole ensimmäinen ilkeilyn kohteeksi joutunut.

Toivon Sinulle joka tapauksessa mukavaa matkaa, kaikki menee varmasti hyvin ja pikkuinenkin päässee pulahtamaan ainakin lasten altaaseen.
        Muista korkeat suojakertoimet pienelle, lapsen iho on yllättävän arka.

• joulumamma80
        pahoitteluni kirjoitti:

Voit täysin turvallisesti matkustaa pikkuisen kanssa Espanjaan. Neuvola antaa varmasti ne parhaat vinkit, mihin tulee varautua. Itse matkustin aikanaan 9-kuukautisen poikani kanssa Espanjaan ilman mitään rokotuksia ja myös ilman mitään ongelmia. Ruokaa ja vaippoja löytyi marketeista, ainoastaan iltavellit kannettiin kotoa. Vain pullotettua vettä juomaksi ja sitä kannattaa lämpimässä ladata reilusti niin itselle kuin pienelle.

Valitettavasti tästä palstasta on tullut pikkusieluisten ihmisten ilkeilypaikka. On ehkä vaika ymmärtää, että äidin mieltä painaa pienimmätkin asiat ja jokaiseen ihan asialliseenkin kysymykseen vastataan v-tyylillä.
        Ikävää, mutta et ole ensimmäinen ilkeilyn kohteeksi joutunut.

Toivon Sinulle joka tapauksessa mukavaa matkaa, kaikki menee varmasti hyvin ja pikkuinenkin päässee pulahtamaan ainakin lasten altaaseen.
        Muista korkeat suojakertoimet pienelle, lapsen iho on yllättävän arka.

Kiitti kovasti vastauksestasi.
        On kiva tietää että täällä on aikuisiakin.

En vaa ymmärrä miksi pitää olla ilkeä muille, ehkä heillä tulee parempi olo ku kiusaa muita? Tosi surullista jos näin on.

Itse mielellään jakaan tietoni jos joku tarvitse enkä haukkuu niitä tyhmäksi enkä ala kiusamaan ketään.

Ihan neuvoksi vaan kaikille jotka pitää meitä tyhmänä, voitte aina anna olla eikä teidän tarvitse vastata... Eihan kukaan pakottanu teitä vastamaan muiden tyhmiin kysymyksiin.

Hyvää kesää kaikille.

• viisas lapseton aikuinen
        joulumamma80 kirjoitti:

Kiitti kovasti vastauksestasi.
        On kiva tietää että täällä on aikuisiakin.

En vaa ymmärrä miksi pitää olla ilkeä muille, ehkä heillä tulee parempi olo ku kiusaa muita? Tosi surullista jos näin on.

Itse mielellään jakaan tietoni jos joku tarvitse enkä haukkuu niitä tyhmäksi enkä ala kiusamaan ketään.

Ihan neuvoksi vaan kaikille jotka pitää meitä tyhmänä, voitte aina anna olla eikä teidän tarvitse vastata... Eihan kukaan pakottanu teitä vastamaan muiden tyhmiin kysymyksiin.

Hyvää kesää kaikille.

Mitä helvettiä toi sun teksti tarkoittaa?

"Itse mielellään jakaan tietoni jos joku tarvitse enkä haukkuu niitä tyhmäksi enkä ala kiusamaan ketään.

Ihan neuvoksi vaan kaikille jotka pitää meitä tyhmänä, voitte aina anna olla eikä teidän tarvitse vastata... "

Herra Isä, opettelis kirjoittamaan ja sitten tulisit vasta inisemään tänne aikuisuudesta. Lopeta myös äärettömän tyhmien kysymysten kirjoittelu tänne.

• kirjoitusvirhe?
        viisas lapseton aikuinen kirjoitti:

"Itse mielellään jakaan tietoni jos joku tarvitse enkä haukkuu niitä tyhmäksi enkä ala kiusamaan ketään.

Ihan neuvoksi vaan kaikille jotka pitää meitä tyhmänä, voitte aina anna olla eikä teidän tarvitse vastata... "

Herra Isä, opettelis kirjoittamaan ja sitten tulisit vasta inisemään tänne aikuisuudesta. Lopeta myös äärettömän tyhmien kysymysten kirjoittelu tänne.

...kuin suomea äidinkielenään puhuvat ei sitten saa kirjoitella täällä, vai?

• joulumamma
        viisas lapseton aikuinen kirjoitti:

osan tosi huonosti kirjoittaa suomea, sen takia pyydän anteeksi tosta "mun kirjoitusvirheistä".

eikö pää asia että ymmärrätte mitä tarkoitan?

• niinpä niin
        joulumamma kirjoitti:

osan tosi huonosti kirjoittaa suomea, sen takia pyydän anteeksi tosta "mun kirjoitusvirheistä".

"Joulumamman" aloituskirjoitus oli kyllä ihan hyvää suomea..

• kirjoitusvirhe?
        joulumamma kirjoitti:

Hyvin se kirjoitus sujuu! Ei tarvitse keneltäkään sinun anteeksi pyydellä -jatka vaan kirjoittelua ja suomen puhumista. Jätetään nuo pilkun viilaajat ja kirjoitusvirheiden vahtijat omaan arvoonsa... Kuten sanoit, pääasia on, että ymmärretään toisiamme. Mukavaa reissua sinulle ja perheellesi! :)

• 4rrvvbgt5
        niinpä niin kirjoitti:

"Joulumamman" aloituskirjoitus oli kyllä ihan hyvää suomea..

...pieni sana "anteeksi"?

• suosittelen
      • outoa hommaa

annat tilauskupongin? Täällä muuten mainostaminen on kielletty että vain tiedoksi tyhmälle...eikä ollut eka kerta kun ko lehteä mainostat?

• mikään
        outoa hommaa kirjoitti:

annat tilauskupongin? Täällä muuten mainostaminen on kielletty että vain tiedoksi tyhmälle...eikä ollut eka kerta kun ko lehteä mainostat?

lehtikauppias! Vaan todellakin annoin vaan vinkin sivustolle, josta saa asiallisia vinkkejä. Itse ainakin sain sieltä paljon hyvää tietoa. Täällä käyn lähinnä nostattamassa verenpaineita teidän näsäviisastelijoiden takia...

• porukkaa!

Te ette voi olla tosissanne... Miksei kysymyksiin vaan yksinkertaisesti voi vastata ja jos kysymys on omasta mielestään tyhmä, eikö voi siirtyä seuraavaan?

• mieltä

!!!!!!!!!!!!!!!! Ei mitään hävettävää jos on epävarma asioista ja haluaa kysyä. Eiköhän jokaisella oo jotain mitä muut saattavat pitää tyhmänä ja naurettavana. Olisi kiva että nämä palstat pidettäisiin asiallisina, ja niistä olisi apua tarvitseville. Jätetään lapsellisuudet pois ja tosissaan jos ei ole fiksua kommentoitavaa niin jätetään vastaamatta. Aurinkoista kesää kaikille!

• MIKSI MIKSI MIKSI

MIKSI Tällä palstalla ei saa kysyä alle vuotiaan yms.yms. kanssa matkustamisesta????? Se on ihan hemmetin sama jos joka toinen sitä kysyy, älä lue! Käsittääkseni tämä palsta on juuri tarkoitettu lasten kanssa matkustaville. Vai olenko nyt ymmärtänyt väärin???

• äiti05

Hei,
      olimme keväällä Barcelonassa reilu vuoden ikäisen lapsemme kanssa (eli ihan noin pienestä vauvasta ei ollut kysymys, mutta kerron silti). Luulenpa, että mikäli euroopan rajojen sisäpuolella pysytte, ette tarvitse lapsellenne mitään erityisempiä rokotteita. Tietysti normaalit rokotteet, mitkä muutenkin neuvolassa annetaan, ja joista he huolehtivat, on hyvä olla kunnossa. Mielestäni voitte ihan hyvin varata liput! Itse varasin lapselle myös yhden matkalaukun täyteen ruokaa ja vaippoja,ja hyvin pärjättiin. Mitä espanjalaisiin tulee, niin he ovat hyvin lapsirakkaita, kovia tulemaan juttelemaan lapsen kanssa. Itse matkustaminen lapsen kanssa on tietysti ihan eri tyyppistä, kuin matkustaminen aikaan, jolloin lasta ei ollut! ELi nyt paljon aikaa vie lapsen ruokailut, nukkumisrytmit, ja yrlipäätään jaksaminen. Kun menee niiden mukaan kaikki sujuneet ihan hyvin. Pääsiahan kai on yhdessä päästä vähän lomailemaan,ja "arkisista ympyröistä" pois. Toivon teille oikein hyvää lomaa Espanjassa!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe