Matalapaine ja unettomuus?

SörenK

Voiko näillä olla yhteyttä?

Toivon, että joku jaksaa lukea tämän pitkän sepustukseni. Se voisi jo sinälläänm lievittää tuskaani, jos jollakin on vaikka samanlaisia kokemuksia tai ymmärtää millaista saatanallista elämää uenottomuus on.

Olen kärsinyt unettomuudesta vuosikausia. Yli kymmenen vuotta olen syönyt "tarvittaessa" stilnoctia 1\2 - 11\2 tablettia (joka toinen päivä) ja "tarvittaessa" (joka kolmas päivä) Rivatrilliä). Kun olen uupunut unettomuus- tai lääkkeistä irtaumisyrityksiin olen syönyt masennuslääkekuureja.
Olen yrittänyt päästä eroon lääkkeistä varmaan sata kertaa, ja aina hirveän pettymyksen kera huomannut epäonnistuneeni. Nyt en enää jaksa yrittää: joko vaivani on kroonistunut tai sitten minut on alun alkaen diagnosoitu väärin.

Tarinani on tavanomaisen epätavanomainen.

Lapsuudesta aiheutuvat hallintayritykset ja itsepetos antavat kylliksi syytä unettomuuden psyykkiselle selitykselle.

Käytännön kokemukset ja perintötekijät antavat kylliksi syytä unettomuuden fyysiselle selitykselle.( vuosikausien ex-vuorotyö, levollisena ja rättiväsyneenä ei kuitenkaan mitään toivoa nukkumisesta, vaan sähköinen olo ja kuin riivaaja sisällä; äiti synnynnäinen jännittäjä, isällä levottomat jalat 30-vuotiaasta)

Ensin tutkittiin fyysinen puoli. Löydöt: lievä yöllinen liikehäiriö jaloissa ja hengityskatkoksia. (tutkittu Haagan neurossa)

Kun ongelmat jatkuivat ehdotettiin psyykkeen tutkimista.

Psyykkeen löydöt: ristiriitaisesta vanhempien suhteesta juontuva ylikontrollointi, itsensä uhraaminen muiden vuoksi ja jatkuva itsensä hyväksytyksi tekemisen tarve (terveyden kustannuksella?) Tuloksena paniikkihäiriö ja masennus.

Kunpa tietäisi mistä mikin johtuu. No 15 vuotta taistelin, päätin että paranen unettomuudesta, koitin vähentää lääkkeitä hallitusti, moneen moneen kertaan. Ja aina epäonnistuin, kun lääke (olise sitten stilnoct, Remeron tai Rivatril erikseen ja yhdessä loppui elimistöstä, unettomuus palasi) Mieluummin vietän lopun elämääni lääkkeitä syöden kuin kuolen pettymyksiin. Parhaiten toimii rivatrill, stilnoctista tulee päähän kiristävä tunne seuraavaksi päiväksi.

Nyt viime vuosina olemme vaimoni kanssa kiinnittäneet huomiota yhteen kummalliseen seikkaan unettomuudessani. Hyvin usein kun sää muuttu korkeasta matalapaineeksi, koko kehoni on kuin täynnä sähköä. Sähköisyyden tunne paikallistuu jonnekin yläselkään, mutta kehon sisälle jonnekin. Nuoruudesta, jolloin nukuin kuin tukki, muistan ukonilman tehneen minut lähes toimintakyvyttömäksi (vaikka olin silloin urheilija) sekä muutamia yllättäviä unettomia öitä koko päivän kestäneiden peltotöiden jälkeen, ja nämä silloin kun olo oli auvoisen väsynyt mutta sitten tuli sähköisyys kehoon eikä uhi tullut silmään, ei vaikka väsytti tavattomasti

Voiko joku auttaa, neuvoa, rohkaista, rukoilla parantumistani. Olen uskossa, mutta uskon Jumalan puhuvan minulle ihmistenkin kautta. Jumala on paljastanut minulle itsestäni paljon asioita, mutta silti unettomuuden tuska jatkuu.

2

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulle62

Hei. Itsekin olen kärsinyt vuosia unettomuudesta ja syönyt vaikka mitä pillereitä. Itse olen huomannut jälkeenpäin, että kun uutisoidaan auringon magneettimyrskyjä, olen nukkunut tosi huonosti. (Auringosta säteilee silloin magneettihiukkasia, joita menee ihmisen läpi sekunnin osissa miljardeja, ja tutkimusten mukaan tämä vaikuttaa herkempiin ihmisiin). Osaan kuvitella, että jos on hyvin herkkä elimistö, myös muutos säätilassa vaikuttaa. Ihminen on osa luontoa.
      Lääkkeistä sen verran, että pyydä neurologilta tai psykiatrilta Lyricaa. Olen itse saanut avun siitä, ja sitä määräsi neurologi-unilääkäri. Se rauhoittaa yliaktiivisia keskushermoston soluja sitoutumalla GABA-reseptoreihin, mutta ei ole kuten bentsot. Alun perin se on epilepsia ja neuropaattisen kivun lääke, mutta on saanut myyntiluvan yleistyneeseen ahdistuneisuuteen ja unilääkärit käyttävät sitä yöksi, koska se lisää syvän unen määrää ja vähentää yöheräilyjä. Aloitetaan pienimmällä 25 mg:n annoksella ja nostetaan viikon välein 25 mg ylemmäs, kunnes saavutetaan haluttu vaikutus. Olen saanut purettua Diapamin pois sen avulla. Apuna on myös väsyttävä masennuslääke Remeron.
      Lyricasta ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, vaikka olen hyvin herkkä lääkkeille. Yksi päivä tokkuraa ja sitten sekin on ohi! Kokeile!

• Eikkis

Rukoilen puolestasi. Jos sinulla on lääkkeitä , syö ne kiltisti koska ne on tarkoitettu parantamaan oloasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe