Montmartre

Lo&Ma

Pariisin loma lähenee...olisiko sinulla omakohtaisia, tuoreita kokemuksia yöpymisestä Montmartrelta? Osaatko suositella hintalaatu-suhde paikallaan olevaa esim. pientä perheyritys- muotoista hotellia? Ehdottaisitko ruokapaikkkoja joita jäit kaipaamaan ja vannoit tulevasi sinne uudelleen. Kertoisitko mukavia matkatapahtumia vinkkinä meille ekakertalaisille!

4

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sotkuista

aluetta. Ja näitä vanhoja ammatteja siellä harjoitetaan. Mutta alempana Cadet- metroaseman ympäristössä olen ollut kolmessa eri hotellissa. Tosin huoneet ovat pieniä. Aamiaiset vaihtelevat buffetista kahvi-pullaan. Yhteydet hyvät ja mäkeä kiipeämällä pääsee Sacre-Coerin kirkkoon ja montmartrelle ja taiteilijoiden torille (tetrekö se oli). Anteeksi jos nimet väärin; en osaa ranskaa. Hyvin siellä engelskallakin pärjäsin.

• Mamasha

Montmartren alapuolella on iihania (todnäk. arabien pitämiä) kangaskauppoja! Ensi vuoden silkit kannattaa ostaa sieltä...

• ............

heii, itse olen kyllä muutaman kerran ollut montmarten alueella hotellisaa.ei koko alue ole huonoa.tuolta löytää enemmänkin kohtuuhintaisia huoneita. Itse viime reissulla yövyin 17.alueella.kun katsot kartasta tai joistakin hotelli varausjärjestelmistä pystyy hotelleja etsimään tämän mukaan.Aika lähellä Montmartea mutta muuten aivan eri tunnelmallinen paikka. Montmartellahan yöpyy miljoonia turisteja joten ei tätä paikkaa kannata unohtaa.

Suosittelen ruokapaikoiksi Latinalaista korttelia. Tuolta löytyvät oikeasti kaikki. Pienellä alueella baarit ja ravintolat. Esimerkiksi kreikkalainen Gyros loistavaa ja halpaa..:)

• ranskalaiset korot

Tuossa oli puhetta Montmatren hyvistä ja huonoista puolista. Makunsa kullakin. Mutta haluaisin tietää etäisyydestä kuinka pitkä matka Montpartresta kuuluisalle kävelykadulle eli Cahmps Elyseelle ja sen lähellä oleville Eiffeltorniin ym?
      Olen matkustanut aiemmin Pariisissa pari kertaa mutta viimeisestä reissusta on aikaa vierähtänyt yli 10 vuotta.Olen siis unohtanut kohteiden sijainnit ja niiden väliset etäisyydet. :( Reissu siellä tapahtui inter-railin merkeissä. Nyt perheenäitinä olen lähdössä murrosikää lähestyvän tyttären kanssa. Mietin kuumeisesti meille sopivaa hotellia josta on kohtuullisen lyhyt/pitkät matkat tyypillisiin turistikohteisiin: Champs Elysee, Eiffel-torni, Seine-joki ym.
      Onko parempi yöpyä noita em. kohteita lähellä sijaitsevassa hotellissa niin ei tule ravattua turhan pitkiä matkoja?
      Kysymyksiä satelee, miksei.. Muutkin kaipaavat tietoa kun Pariisissa on paljon kaikkea tarjolla mitä ruokailuun, viihteisiin ym.tulee. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe