Domissa asujat/sitä suunnittelevat

SantoDomingosta

Tervehdys
Asun kolmatta vuotta Santo Domingossa ja olis kiva kuulla muista täällä asuvista suomalaisista ja myös heistä jotka tänne tuloa taikka talvehtimista suunnittelevat.
Suunnitelmissa on myös tänä vuonna järjestää Suomen itsenäisyyspäivän juhlat täällä Santo Domingossa. Muutenkin olis hauska kuulla kokemuksista miten täällä on mennyt ja paljonko meitä on. Santo Domingosta taitaa löytyä ainakin 6-7 jotka tiedän, mut varmaan voipi olla enemmänkin. Pohjoisessa täytyy olla lisää. Lomakämpät sitten siihen päälle joita varmaan on runsaammin.
Antakaa kuulua, [email protected] ja yhteystiedot löytyy myös www.kapanen.info:sta.
Kuulumisiin terv. Pasi

8

1976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mso2007

      Asun Santo Domingossa jo kuudetta vuotta..mista sut tavoittaa!?

      • PK1

        Terve. La Esperilla, av.Lincoln ja 27.de Febreron kulmassa, Sup.Mercado Nacionalin takana. Soittele ihmeessä, on meitä muitakin täällä. tsto 809 683 1311 tai känny 809 902 99 23. www.kapanen.info :sta löytyy kaikki. Anna kuulua, itse olen asunut täällä 3 vuotta.
        Terv. Pasi


      • Leena Hesasta
        PK1 kirjoitti:

        Terve. La Esperilla, av.Lincoln ja 27.de Febreron kulmassa, Sup.Mercado Nacionalin takana. Soittele ihmeessä, on meitä muitakin täällä. tsto 809 683 1311 tai känny 809 902 99 23. www.kapanen.info :sta löytyy kaikki. Anna kuulua, itse olen asunut täällä 3 vuotta.
        Terv. Pasi

        Moi tuleva varakonsuli Pasi,
        Lähellä siis käytiin! Mentiin taksilla siihen Plaza -ostoskeskukseen ja käveltiin pitkin sitä "hyljättyä" bulevardia keskellä 27. Febreroa pitkin Lincolnille asti ja käytiin siinä Supermercado Nacionalissa. Terveisiä Hilkka-mummelille!
        Pakoon päästiin Noelia, mutta nyt on paha jetlag päällä :)


      • PK/SD
        Leena Hesasta kirjoitti:

        Moi tuleva varakonsuli Pasi,
        Lähellä siis käytiin! Mentiin taksilla siihen Plaza -ostoskeskukseen ja käveltiin pitkin sitä "hyljättyä" bulevardia keskellä 27. Febreroa pitkin Lincolnille asti ja käytiin siinä Supermercado Nacionalissa. Terveisiä Hilkka-mummelille!
        Pakoon päästiin Noelia, mutta nyt on paha jetlag päällä :)

        Terve
        Läheltä menitte. Supermercado Nacional on niin lähellä et kassapojat tuo ostokset kärryillä himaan keittiönpöydälle asti, 60 centin tipillä tosin.Siis niin lähellä.
        Joo, kerrotaan terveisiä Hilkalle 85v.
        Terv.PK


      • Parhaimmat Onnittelut!
        PK/SD kirjoitti:

        Terve
        Läheltä menitte. Supermercado Nacional on niin lähellä et kassapojat tuo ostokset kärryillä himaan keittiönpöydälle asti, 60 centin tipillä tosin.Siis niin lähellä.
        Joo, kerrotaan terveisiä Hilkalle 85v.
        Terv.PK

        kuitenkin vaikka kenties jälkikäteen? Olen tuntenut hänet vuodesta -94 alkaen ja muutaman kerran käynyt sittemmin majoittumassa. Jos Pasi näet Hilkan, kerro nämä terveiset ja hyvän voinnin toivotukset Olavilta Keski-Suomesta ja vaimolta tietysti myös.


      • PK/SD
        Parhaimmat Onnittelut! kirjoitti:

        kuitenkin vaikka kenties jälkikäteen? Olen tuntenut hänet vuodesta -94 alkaen ja muutaman kerran käynyt sittemmin majoittumassa. Jos Pasi näet Hilkan, kerro nämä terveiset ja hyvän voinnin toivotukset Olavilta Keski-Suomesta ja vaimolta tietysti myös.

        Kerrotaan, kerrotaan terveisiä Hilkalle, ilman muuta. Näen varmasti viimeistään jouluna jos en jo aiemminkin. Käytiin suomalaisporukalla (pienellä) viemässä kakku ja lahjakirjekuori kerättynä alueen suomalaisilta.
        Kunto hyvä mutta pikkuhiljaa alkaa sairauksia ilmetä kuten itse kertoo. Mut 85 vuotiaaksi kyllä superkunnossa fyysisesti....mut ikä tuo vaivoja.... terv. Pasi.


    • hartsa

      Terve. Itse olen jonkun verran liikkunut karibialla mutta en vielä dominikkanisissa mutta tarkoitus olisi lähteä ensi keväänä pariksi kuukaudeksi ja haluaisin kysyä jos siellä niin viihtyy niin kuinka siellä voi oleskella pidempään esim asua vuosi tai enemmän.ja kuinka käytännön asiat esim. asunnon järjestäminen ja vuokra ja oleskeluluvat ym. mielellään kuulisin siellä asuvilta tai jotka ovat oleskelleet pidempään kokemuksia ja käytännön seikkoja. Kiitos.

      • pk,domi

        Terve.Olen asunut taalla nyt n.3 vuotta, aiemmin asuin Malagan nurkilla, n.8 v. Joten, tietanet jo mutta toistan silti.Elaminen ja turistina kaynti ovat kaksi melko erilaista asiaa. Sen kun erottaa aluksi niin siita on helppo sitten hahmottaa eteenpain. Kun naihin maihin paasee sisaan, niin yleensa taalla saa kaikki jutut toimiin. (kun 10 e euroo on jo kohtuu iso raha palveluista etc.).
        Elaminen helppoa ja selvaa. Palvelijan palkka n.160 e/kk niin ei tarvi mammankaan laittaa tikkua ristiin kotiasioiden takia. Asunnon osto ja vuokraus ihan normaalia. Asiantuntijat avuksi, ok. Sahkosopimukset, internet, puhelin etc. hoituu helposti. Taas sama juttu et jos ei itsea kiinnostaa niita jonotella niin voipi palkata jonkun ne tekemaan, pikkurahalla eurooppalaiselle.
        Et tarvitse mitaan oleskelulupaa, mut jos haluat sen jostain syysta (irtautuminen verotuksellisesti kotimaastasi) niin sellainen hoituu helposti, taaskin alan ihmiset hoitaa.
        Maksat vain turistikortin ja sitten kun joskus lahdet, niin lentokentalla ns.takautuvasti pienen oleskeluveron oleskelemiltasi kuukausilta.
        Sitten jos tulet perheen kanssa, niin taalla kylla viihtyy, jos poikamiehena, niin voit viihtya 'liiankin hyvin' :)).
        Asuinalue, se on hyvin, hyvin tarkeaa. Voit toki jaada turistialueille, se on yksi valinta taikka sitten tulla hienoilla, jopa loistoalueille ja ostaa&vuokrata 200-300m2 kerrostalokampan tai omakotitalon. Hintataso, karkeasti, 700-1200e, halvemmallakin mut sellaisia en hirveasti suosittele (hintaan vaikuttaa hyvin oleellisesti sijainti).
        Tassa nain alkuun, kirjottele suoraan jos lisaa kysyttavaa> [email protected].
        terv. Pasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe