kännit

outo

millasta on olla kännissä???
aion kokeilla ja haluun neuvoja. Siis ihan asiallisii neuvoi!

18

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

no sitä on itseasiassa aikas vaikee kuvailla.... mut kerta oot ekoja kännejä ottamassa kannattaa ottaa vähän ja rauhalliseen tahtiin eikä suu lomolla molottaa litra kaupalla!! ota ystäviäs mukaan ja mieluusti ees yks joka on selvinpäin sillä kännissä tulee tehtyy kaikkee tyhmää ja tuskin haluut herätä täysin vieraan ihmisen vierestä tietämättä mis oot...(???)
      on hyvä et on joku joka huolehtii jos se sattuukin meneen pikkasen liian pitkälle... niinkun varmaan tiedät on myös niitä jotka tekee kännissä itsemurhii ynm...

kivaa se on mukavassa kaveri potukassa!!! perskänneistä ei jää kellekkään hyvä maku suuhun!!

pidä kivaa!!!=)

• outo

kiitos tosi paljon ku viittit vastata asiallisesti... nyt tiiän enemmän ja tietty varmaan on tuvallisempaa... meen ens perjantaina.... siis ehkä...

• teje
        outo kirjoitti:

kiitos tosi paljon ku viittit vastata asiallisesti... nyt tiiän enemmän ja tietty varmaan on tuvallisempaa... meen ens perjantaina.... siis ehkä...

kande edes kokeilla.

• mää
        outo kirjoitti:

siis eipä kestä!!!=) ja niin "naurettavalta" ku se monesta varmaan tuntuukin ei kakskin pulloo oo ekalla kerralla liian vähän!!! älä pilaa iltaas muistin menetyksellä tai oksentelulla!! siinä ja krapulassa ei oo mitään kiva!!!!

• eli
        mää kirjoitti:

siis eipä kestä!!!=) ja niin "naurettavalta" ku se monesta varmaan tuntuukin ei kakskin pulloo oo ekalla kerralla liian vähän!!! älä pilaa iltaas muistin menetyksellä tai oksentelulla!! siinä ja krapulassa ei oo mitään kiva!!!!

Siis kaksi kalja/siideri putelia, ei kossu/viinipulloa =D

• Epäouto

Outo minkäs ikänen sä oot? Lapsena kännääminen (lapsi = alle 18 vee) on fyysisesti vaarallista. Kännissä ei oo mitään hienoo. Sen sijaan on ihan mukavaa olla vähän huppelissa hyvässä seurassa. EI räkäkännissä.

• katja

Älkää nyt hei viittikö...suomalaisethan juo aina kännin hakusesti...siis jos juo niin juo eikä lutraa...en nyt mitään pikkumuksuja patista juomaan.... mutta jos on valmis juomaan pitää olla sen verta järkeekin päässä että osaa huolehtia ittestään.

• No alcohol

Minä olen 16-vuotias tyttö. Luokkatovereistani 90% käyttää viikonloput juomiseen, alkuviikon kehuskelevat, kun eivät muista viikonlopusta mitään ja loppuviikolla potevat päänsärkyä miettiessään kuka hommaa viinat seuraavaksi viikonlopuksi. Minä en ole koskaan juonut alkoholia (ellei juomiseksi lasketa tyyliin viinin maistamista äidin lasista juhlissa). Ja on aivan turha alkaa moralisoimaan minulle, että "älä sä siinä valita ja neuvo, kun et ite tiiä asiasta mitään". Hyvä on, minulla ei ole henk.koht.kokemusta asiasta, mutta pitäisikö minulla olla, jotta tietäisin, millaista juominen on?

Ala-ikäisenä juominenhan on periaatteessa kiellettyä. Tätä ei tahdo kovin moni muistaa viettäessään perjantai-iltaa kavereiden kesken. En ala nyt selittää siitä, miten alkoholi pilaa terveyden yms., sillä tiedän, ettei se tehoa kehenkään, joka on saanut päähänsä, että mukavin ja rennoin tapa viettää iltoja on kännääminen. Mutta olen vahvasti sitä mieltä, että jos ei osaa/halua pitää hauskaa muuten kuin olutpullo (tai pahemmassa tapauksessa jokin vahvempikin aine) kädessä, on elämä täysin väärillä raiteilla. En pidä pahana parin lasillisen ottamista silloin tällöin, juhlissa tms. (tosin ei alle 18-vuotiaiden pitäisi tehdä niinkään), mutta nykyään homma on täysin karannut käsistä. Minulle on monesti sanottu, kun olen viettänyt koti-iltaa muiden hengaillessa kaupungilla, tai kun olen ystävällismielisesti "saarnannut" kavereilleni juopottelusta, että "hanki elämä!". Jos ihmisten mielestä juopottelu on elämää, täytyy päässä olla jotain pahasti vialla. Voi olla ja onkin, että pieni määrä alkoholia rentouttaa ja juttu lentää paremmin, mutta voi miettiä, voisiko jotain tehdä toisin, jos ei osaa pitää hauskaa muuten kuin alkoholin avulla.

Outo, olet saanut päähäsi kokeilla kännäämistä. Toivon todella, että se jää kokeiluksi. Hyvää -ja raitista loppuelämää, kaikille!

• Poika 18 v

oon samaa mieltä kanssasi!! mä en koskaan ota juuri kahta enempää.enemmän maistelen vaan. nykyään tuo nuorten juominen on nii alytöntä. ja seki on jännä juttu, et kaikki melkein sanoo et känni on perseestä, nii silti niillä on joka viikonloppu viinapullo käessä! kumma juttu. mut oikeesti nykyään nuorten juominen on nii sairasti touhua!!!

• minä

Samaa mieltä olen kanssasi. Olenn sun ikäisesi tyttö, eikä myöskään minulla ole ollut tapana viettää viikonloppujani kännäten. Hauskaa olen ainakin tähän ikään asti osannut pitää ilman viinojakin. Joskus harvoin (esimerkiksi näin vapun aikoihin) saatan kotona äidin kanssa pari lasia kuohuviiniä tai siideriä ottaakin ja se siitä. Kännissä tai edes pienessä huppelissa en ole ollut koskaan.

"Kavereilla" taas ei ole ollut vuosiin mitään muuta huvia viikonloppuisin, kuin viina. Muistan yläasteajoillta, miten he joka maanantai tärkeilivät ja ylpeilivät kännireissuillaan ja sillä etteivät muistaneet koko viikonlopusta yhtään mitään. Kyllä sitä rampattiin terveyskeskuksissa teettämässä raskaus- ja sukupuolitautitestejä ja muuta. Ja silläkin vaan vitsailtiin ja kehuskeltiin, "tiiäx mitä! Mä saatan olla ehkä paxuna!! iix" Ja tämän jälkeen oltiinkin jo täyttäpäätä suunnittelemassa seuraavan viikonlopun juomia. Tämä meno heidän osaltaa jatkuu vielä näin amiksessakin. Joo ja kun en heidän porukoissa ole koskaan ollut viikonloppuisin viinoja litkimässä, niin eipä heitä ole sen koommin minun seurani enää kiinnostanut. Kertaakaan he eivät ole minulle esim. soitelleet yläasteen jälkeen. Hyvä jos moikkaavat kadulla. Eikä senpuoleen, tuskimpa meillä enää yhdessä kivaa olisikaan, viinaa kun en juo... ja he taas eivät viitsi olla selvinpäin.

• katja
        minä kirjoitti:

Samaa mieltä olen kanssasi. Olenn sun ikäisesi tyttö, eikä myöskään minulla ole ollut tapana viettää viikonloppujani kännäten. Hauskaa olen ainakin tähän ikään asti osannut pitää ilman viinojakin. Joskus harvoin (esimerkiksi näin vapun aikoihin) saatan kotona äidin kanssa pari lasia kuohuviiniä tai siideriä ottaakin ja se siitä. Kännissä tai edes pienessä huppelissa en ole ollut koskaan.

"Kavereilla" taas ei ole ollut vuosiin mitään muuta huvia viikonloppuisin, kuin viina. Muistan yläasteajoillta, miten he joka maanantai tärkeilivät ja ylpeilivät kännireissuillaan ja sillä etteivät muistaneet koko viikonlopusta yhtään mitään. Kyllä sitä rampattiin terveyskeskuksissa teettämässä raskaus- ja sukupuolitautitestejä ja muuta. Ja silläkin vaan vitsailtiin ja kehuskeltiin, "tiiäx mitä! Mä saatan olla ehkä paxuna!! iix" Ja tämän jälkeen oltiinkin jo täyttäpäätä suunnittelemassa seuraavan viikonlopun juomia. Tämä meno heidän osaltaa jatkuu vielä näin amiksessakin. Joo ja kun en heidän porukoissa ole koskaan ollut viikonloppuisin viinoja litkimässä, niin eipä heitä ole sen koommin minun seurani enää kiinnostanut. Kertaakaan he eivät ole minulle esim. soitelleet yläasteen jälkeen. Hyvä jos moikkaavat kadulla. Eikä senpuoleen, tuskimpa meillä enää yhdessä kivaa olisikaan, viinaa kun en juo... ja he taas eivät viitsi olla selvinpäin.

Plääh.....en ymmärrä tollasia ns "periatteita" että en varmasti koskaan juo...ja paksan marjat....jos ei viä niin sit aikuisena sit senkin edestä....

• minä
        katja kirjoitti:

Plääh.....en ymmärrä tollasia ns "periatteita" että en varmasti koskaan juo...ja paksan marjat....jos ei viä niin sit aikuisena sit senkin edestä....

Enhän mä sellaista ole vielä sanonutkaan, ettenkö joisi koskan tulevaisuudessa. Ehkäpä juon joskus sitten kuin ikää ja kiinnostusta riittää, mutten silloinkaan meinannut ruveta sikailemaan ja kännäämään mitenkään urakalla.

Äläkä sinä nyt tule tyrkyttämään naurettavaa mielipidettäsi "jos et juo nyt niin juot sitten myöhemmin senkin edestä" Ethän sä sitä tiedä, miten muut elävät ja pitävät kiinni periaatteiostaan!!! Ehkä itse olet niin heikko ihmisenä, ettet voi kuvitellakaan mitä on elämä ilman viinaa, mutta kaikki eivät ole. On niitä vahvojakin jotka osaavat tehdä ja toimia oman päänsä mukaisesti ja pitää kiinni arvoistaan ja asenteistaan.

Niin ja ps. Se etten mä juo alkoholia ei johdu mistään periaatteista. Vaan siitä, että itseäni ei kiinnosta pätkääkään juopotella ja örveltää huonossa kunnossa jossain katuojassa... maata sitten seuraava päivä krapulassa tietämättömänä mitä on tullut viikonloppuna tehtyä. Olen kyllä todelakin nähnyt NIIN läheltä, mitä viina aiheuttaa joten ehkä se etten juo, johtuu jonkin sortin pelosta.

• katja
        minä kirjoitti:

Enhän mä sellaista ole vielä sanonutkaan, ettenkö joisi koskan tulevaisuudessa. Ehkäpä juon joskus sitten kuin ikää ja kiinnostusta riittää, mutten silloinkaan meinannut ruveta sikailemaan ja kännäämään mitenkään urakalla.

Äläkä sinä nyt tule tyrkyttämään naurettavaa mielipidettäsi "jos et juo nyt niin juot sitten myöhemmin senkin edestä" Ethän sä sitä tiedä, miten muut elävät ja pitävät kiinni periaatteiostaan!!! Ehkä itse olet niin heikko ihmisenä, ettet voi kuvitellakaan mitä on elämä ilman viinaa, mutta kaikki eivät ole. On niitä vahvojakin jotka osaavat tehdä ja toimia oman päänsä mukaisesti ja pitää kiinni arvoistaan ja asenteistaan.

Niin ja ps. Se etten mä juo alkoholia ei johdu mistään periaatteista. Vaan siitä, että itseäni ei kiinnosta pätkääkään juopotella ja örveltää huonossa kunnossa jossain katuojassa... maata sitten seuraava päivä krapulassa tietämättömänä mitä on tullut viikonloppuna tehtyä. Olen kyllä todelakin nähnyt NIIN läheltä, mitä viina aiheuttaa joten ehkä se etten juo, johtuu jonkin sortin pelosta.

siis sanotaas näin että työnikin puolesta katselen alkoholisteja ihan riittämiin päivässä... ja muutenkin olen elänyt todella lähellä alkoholi ongelmaisia ihmisiä, en yritä tuputtaa mielipiteitäni, mutta älä säkään sit tee sitä, eikös se oo ihan jokaisen asia mitä juo ja millon, itehän me tästä elämästä ja virheistä vastataan....

• Minä taas
        katja kirjoitti:

siis sanotaas näin että työnikin puolesta katselen alkoholisteja ihan riittämiin päivässä... ja muutenkin olen elänyt todella lähellä alkoholi ongelmaisia ihmisiä, en yritä tuputtaa mielipiteitäni, mutta älä säkään sit tee sitä, eikös se oo ihan jokaisen asia mitä juo ja millon, itehän me tästä elämästä ja virheistä vastataan....

No en mä kyllä ole tollaistakaan sanonut. Totta kai jokainen tekee mitä lystää kunhan ei muita vahingoita... Kännää, polttaa, tai vetää huumeita, mutta minun ei tarvitse, enkä aio olla siinä mukana. Ja sanotaas näin, että minäkin katselen kotona ihan riittämiin päivässä alkoholistia... Eli voin sanoa että saan ihan tarpeeksi kuvaa siitäkin touhusta.

• siinä

valita ja neuvo, kun et ite tiiä asiasta mitään

• Makkonen

Ja nyt kun olet niitä saanut, voin kertoa että se on ihan kilin vitun hailee millaisia neuvoja sulle annetaan... samalla tavalla käy kuin kaikille muillekin:

Kännissä et neuvoja muista, vejät liikaa, oksennat ja sammut. Toivottavasti - huonomminkin saattaa käydä. _PALJON_ huonommin.

• outo

nii!

Kiitos niillle jotka jakso vastaa asiallisesti, ja paskat teille jotka vaa vittuilette!
        Mulla meni kaikki ihan hyvin! join 2 pulloo ja olin aika kännis.en sammunu ja selvisin aika äkkii. oli kamui mukana. sit mentii yhelle kamulle yöks ku oltiin vähän selvitty

• Anonyymi
        outo kirjoitti:

nii!

Kiitos niillle jotka jakso vastaa asiallisesti, ja paskat teille jotka vaa vittuilette!
        Mulla meni kaikki ihan hyvin! join 2 pulloo ja olin aika kännis.en sammunu ja selvisin aika äkkii. oli kamui mukana. sit mentii yhelle kamulle yöks ku oltiin vähän selvitty

Oliks kamu kankkunen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe