Rosvokalastusta

Kalastaja

Mato-ongella saa liian helposti kalaa!!! Heittokalastus on paljon jännivämpää!!! Mato-onget pois kaupoista ja myynnistä!!!!!

4

1922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkosoutaja

Kyllä rosvokalastus tarkoittaa aivan muuta kuin mato ongella kalastusta.

Isäni 1912–1984 syyti jokaista muuta varsinkin rantaa omistamatonta henkilöä rosvokalastajaksi.
      Itse piti rysiä ja verkkoja juuri kutuaikaan kutupaikoilla. Nykyään ei siinä järvessä ole paljon kalaa, aikanaan sitä nosti säkeittäin kutukalaa. Me lapset, saimme käydä sitten kylällä kerjäämässä ihmisiä ottamaan ilmaiseksi perkaamiamme kaloja. Itku siinä tuli, kun vastaan otto oli tyly, ja terveisiksi sai erilaisia lentäviä lauseita isänsä kalasaaliiden moraalista.
      Palokaivoonkin isä yritti kaloja säilöä, väitti sumpuksi, kalat vain kuolivat “sumppuun” ja sairastuivat kummiin pahkuroihin.

• eräpale

ei onginta mittää rosvokalastusta oo. ei se ehkä niin mielenkiintoista oo ku heittokalastus tai uistelu. mutta se on aloittajalle hyvä tapa kalastuksen aloittamiseen. sitä paitsi se ei maksa mitään ja kalaa tulee varmasti. tosin koskessahan ei saa onkia. ite oon käynyt keväällä onkii mereltä isoja kutuahvenia ja ne on herkullisia. P.S eihän sinun oo pakko onkia

• että..

..kaikki haluaa mahdollisimman paljon kalaa. Sitä paitsi paljon rentouttavampaa istuskella laiturin nokassa kalassa, ku koko aja hinata sitä lippaa edes takas.

• ulkomaalainen

.. vie kaikkien saalit. Olen ison järven rannoilla todennut, että jotkut kesämökkiläiset käyttvät kalastuskunnan väljäät säännöt häikelemättä hyväkseen.

Niin eräs rikas liikemiese naapurissa, joka piti taimen- ja kuhapaikoilla lähes puolenkilometrin jatan ja toisetkin pitävät pitkiä jatoja ympäri vuoden omaamiensa parhailla paikoilla ja saavatkin kalaa joka päivä kun kokevat.

Eli saalit menevät myyntiin, ahneus voitaa fiksuuden.

Siinä sarjassa nuo onkimiehet ja - naiset siis eivät painaa mitään, vaikka mitenkäs yrität.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe