miten on kuuluuko työnantajan maksaa tuo jp päivä,kun minulla oli viime maanantaina työvuoro,mutta jouduin saikulle. Perjantaina oli jp-päivä pitääkö se maksaa minulle vaiko ei?
Jp-päivä..
14
5642
Vastaukset
- en saanut selvää
Siis oliko sulla sekä maanantai että perjantai jp-päiviä?
Maanantaina työvuoro?
ei,nyt meni yli hilseen.
Oletko vakkari vai ekstra? Vai mikä? - tulkitsen
tota sun viestiä oikein niin sulla oli siis maanantaina viikon ainoa työvuoro ? ja olit sen siis sairaslomalla ?
- ja kyllä
Maanantai oli viikon ainoa työvuoro ja olin sen poissa lapsen sairauden takia. Työsuhde on kestäny yli kuukauden ja jatkuu edelleen. Eli sitä perjantain jp-päivää ei tarvi siis maksaa,kun en siellä töissä ollut?=)
- se niin
Jp-päivä korvauksen ansaitsee, jos on juhlapyhä viikolla yhdenkin päivän töissä. Sairaanahan ei olla töissä.
Soita palkanlaskijalle, hän tietää mitä maksaa.- lisäksi
Sun työsuhteen pitää jatkua myös jp-päivän jälkeen. Ja ennen sitä sun on pitänyt olla yli kuukaus töissä.
- PAMaina
Voi herttilei kun täällä taas vastaillaan mitä sattuu! Soita nyt hyvä ihminen PAMiin ( toivottavasti olet jäsen )
- olen jäsen
pamin..pitää käyd siellä heti ensi viikolla.;)
- maksaa
Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon olet töissä ja miten sairastat. Jos olet ansainnut Jp päivän se pitää maksaa sinulle joka tapauksessa. Pidät sen sitten vapaana tai otat rahana.
- ehkä noin
Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.
Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä. - ei sanota...
ehkä noin kirjoitti:
Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.
Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä.eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...
- paminat
ei sanota... kirjoitti:
eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...
JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).
-toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdf - edelliseen
paminat kirjoitti:
JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).
-toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdfTyöntekijän pitää olla nimen omaan työssä, ihan fyysisesti siellä työpaikalla.
- jos listalla
on jo ansaittu jp-pv merkattuna, voit pyytää sen siirtämistä myöhemmäksi, koska olet sairaslomalla ko. päivänä.
jos kyse on 25.6. "ansaittavasta" jp-päivästä (mikä ei kylläkään ollut mikään pyhä tms. päivä, josta niitä ansaitaan), riittää, että olit ti-su aikana töissä sillä viikolla.
Samoin loman alkaessa esim 2.7. sairastut 1.7. voit pyytää lomaa siirtymään sairasloman alta myöhemmäksi. Joissakin paikoissa se tapahtuu automaattisesti kun saikusta ilmoitetaan ennen vuosiloman alkua, mutta kannattaa aina pyytää siirtoa koska työnantaja ajattelee vain itseään. - maks2
miten maksu tule jos mä teen töitä loppiainenpäivä ( JP ) sen lisäksi on sunnuntaipäivä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818