Jp-päivä..

sairaslomalainen

miten on kuuluuko työnantajan maksaa tuo jp päivä,kun minulla oli viime maanantaina työvuoro,mutta jouduin saikulle. Perjantaina oli jp-päivä pitääkö se maksaa minulle vaiko ei?

14

5437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en saanut selvää

      Siis oliko sulla sekä maanantai että perjantai jp-päiviä?
      Maanantaina työvuoro?

      ei,nyt meni yli hilseen.

      Oletko vakkari vai ekstra? Vai mikä?

    • tulkitsen

      tota sun viestiä oikein niin sulla oli siis maanantaina viikon ainoa työvuoro ? ja olit sen siis sairaslomalla ?

      • ja kyllä

        Maanantai oli viikon ainoa työvuoro ja olin sen poissa lapsen sairauden takia. Työsuhde on kestäny yli kuukauden ja jatkuu edelleen. Eli sitä perjantain jp-päivää ei tarvi siis maksaa,kun en siellä töissä ollut?=)


    • se niin

      Jp-päivä korvauksen ansaitsee, jos on juhlapyhä viikolla yhdenkin päivän töissä. Sairaanahan ei olla töissä.
      Soita palkanlaskijalle, hän tietää mitä maksaa.

      • lisäksi

        Sun työsuhteen pitää jatkua myös jp-päivän jälkeen. Ja ennen sitä sun on pitänyt olla yli kuukaus töissä.


    • PAMaina

      Voi herttilei kun täällä taas vastaillaan mitä sattuu! Soita nyt hyvä ihminen PAMiin ( toivottavasti olet jäsen )

      • olen jäsen

        pamin..pitää käyd siellä heti ensi viikolla.;)


    • maksaa

      Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon olet töissä ja miten sairastat. Jos olet ansainnut Jp päivän se pitää maksaa sinulle joka tapauksessa. Pidät sen sitten vapaana tai otat rahana.

      • ehkä noin

        Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.

        Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä.


      • ei sanota...
        ehkä noin kirjoitti:

        Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.

        Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä.

        eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...


      • paminat
        ei sanota... kirjoitti:

        eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...

        JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
        Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
        JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
        kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
        pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).

        -toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
        http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdf


      • edelliseen
        paminat kirjoitti:

        JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
        Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
        JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
        kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
        pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).

        -toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
        http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdf

        Työntekijän pitää olla nimen omaan työssä, ihan fyysisesti siellä työpaikalla.


    • jos listalla

      on jo ansaittu jp-pv merkattuna, voit pyytää sen siirtämistä myöhemmäksi, koska olet sairaslomalla ko. päivänä.
      jos kyse on 25.6. "ansaittavasta" jp-päivästä (mikä ei kylläkään ollut mikään pyhä tms. päivä, josta niitä ansaitaan), riittää, että olit ti-su aikana töissä sillä viikolla.
      Samoin loman alkaessa esim 2.7. sairastut 1.7. voit pyytää lomaa siirtymään sairasloman alta myöhemmäksi. Joissakin paikoissa se tapahtuu automaattisesti kun saikusta ilmoitetaan ennen vuosiloman alkua, mutta kannattaa aina pyytää siirtoa koska työnantaja ajattelee vain itseään.

    • maks2

      miten maksu tule jos mä teen töitä loppiainenpäivä ( JP ) sen lisäksi on sunnuntaipäivä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe