miten on kuuluuko työnantajan maksaa tuo jp päivä,kun minulla oli viime maanantaina työvuoro,mutta jouduin saikulle. Perjantaina oli jp-päivä pitääkö se maksaa minulle vaiko ei?
Jp-päivä..
14
5883
Vastaukset
- en saanut selvää
Siis oliko sulla sekä maanantai että perjantai jp-päiviä?
Maanantaina työvuoro?
ei,nyt meni yli hilseen.
Oletko vakkari vai ekstra? Vai mikä? - tulkitsen
tota sun viestiä oikein niin sulla oli siis maanantaina viikon ainoa työvuoro ? ja olit sen siis sairaslomalla ?
- ja kyllä
Maanantai oli viikon ainoa työvuoro ja olin sen poissa lapsen sairauden takia. Työsuhde on kestäny yli kuukauden ja jatkuu edelleen. Eli sitä perjantain jp-päivää ei tarvi siis maksaa,kun en siellä töissä ollut?=)
- se niin
Jp-päivä korvauksen ansaitsee, jos on juhlapyhä viikolla yhdenkin päivän töissä. Sairaanahan ei olla töissä.
Soita palkanlaskijalle, hän tietää mitä maksaa.- lisäksi
Sun työsuhteen pitää jatkua myös jp-päivän jälkeen. Ja ennen sitä sun on pitänyt olla yli kuukaus töissä.
- PAMaina
Voi herttilei kun täällä taas vastaillaan mitä sattuu! Soita nyt hyvä ihminen PAMiin ( toivottavasti olet jäsen )
- olen jäsen
pamin..pitää käyd siellä heti ensi viikolla.;)
- maksaa
Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon olet töissä ja miten sairastat. Jos olet ansainnut Jp päivän se pitää maksaa sinulle joka tapauksessa. Pidät sen sitten vapaana tai otat rahana.
- ehkä noin
Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.
Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä. - ei sanota...
ehkä noin kirjoitti:
Totta kai se pitää maksaa, jos jp-päivän on ansainnut. Mutta tässähän oli kyse siitä, että ansaitsiko hän jp-päivä korvauksen, kun oli sairaslomalla. Maksu ja ansainta on kaksi eri asiaa.
Ihmettelen, että tällaisia asioita yleensä kysellään näillä sivuilla. Vastauksen saisi heti kun soittaisi oikeaan numeroon, tai lukisi tessistä.eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...
- paminat
ei sanota... kirjoitti:
eikä ole ehtinyt soittamaan,kun olen aina puhelimen ääressä,kun pami on ollut jo kiinni. Mutta ensi viikolla on 4 päivää "lomaa" joten ehtii käydä asian kysymässä...
JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).
-toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdf - edelliseen
paminat kirjoitti:
JP-päivät ( juhla- ja pyhäpäivät):
Jos työntekijä on jonakin päivänä työssä sellaisella viikolla, jolla on loppiainen, pitkäperjantai, vapunpäivä,helatorstai, juhannuspäivä, itsenäisyyspäivä,jouluaatto tai joulupäivä, hän ansaitsee palkallisenvapaapäivän (JP).
JP-päivien saaminen edellyttää vähintään yhden
kuukauden kestänyttä työsuhdetta ennen juhla- ja
pyhäpäivää (esim. itsenäisyyspäivää).
-toi löytyi ihan helposti pamin sivuilta, ja haulla. lue myös
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/38253/file/TESMARAsuomi2006-07pieni.pdfTyöntekijän pitää olla nimen omaan työssä, ihan fyysisesti siellä työpaikalla.
- jos listalla
on jo ansaittu jp-pv merkattuna, voit pyytää sen siirtämistä myöhemmäksi, koska olet sairaslomalla ko. päivänä.
jos kyse on 25.6. "ansaittavasta" jp-päivästä (mikä ei kylläkään ollut mikään pyhä tms. päivä, josta niitä ansaitaan), riittää, että olit ti-su aikana töissä sillä viikolla.
Samoin loman alkaessa esim 2.7. sairastut 1.7. voit pyytää lomaa siirtymään sairasloman alta myöhemmäksi. Joissakin paikoissa se tapahtuu automaattisesti kun saikusta ilmoitetaan ennen vuosiloman alkua, mutta kannattaa aina pyytää siirtoa koska työnantaja ajattelee vain itseään. - maks2
miten maksu tule jos mä teen töitä loppiainenpäivä ( JP ) sen lisäksi on sunnuntaipäivä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744