Hampaita tulossa jo 2kk ikäiselle??

?!?

Millaisia oireita teidän muiden vauvoilla on ollut ennenkö ekat hampaat ovat puhjenneet? Kauanko oireet ovat jatkuneet, ennenkö mitään näkyy suussa? Ja minkä ikäinen vauvelinne on ollut saadessaan ekan hampaansa?

Meidän poika (täyttää huomenna 2kk) on alkanut syödä nyrkkiään ja välillä laittaa suullaan, niinkuin söisi purkkaa tai jotain ruokaa... Eilen vaavi sai jonkun ihmeellisen hysteerisen itkukohtauksen, vaikka vaipat oli vaihdettu ja vatsa oli täynnä. Moista huutoa ei ole ennemmin ollut... Mikään ei auttanut, vaikka kuinkapäin olisin poikaa sylissä pidellyt tai laittanut sitteriin/vaunuihin/sängylle. Lopuksi kun kanniskelin huutavaa vauvelia tunnin verran, pieni mies nukahti syliini ja suusta valahti kuolaa käsille.

7

7867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatus..

just tänää aattelin sitä kans, ku kuolaa niin, nyrkit on jo kauan menneet suuhu, mut kaiketi johtuu tissuttelusta. Poika nyt 2,5 kk mut ilmeisesti ne voi alkaa vaivata kahtakin kuukautta aiemmin-ennenkuin puhkeaa, niin lueskelin jostakin...muuta emp sit tiiä!!

• meidän

2,5 kuukauden ikäisellä pojalla. Nyrkki menee suuhun vähän väliä ja kuola valuu. Mun käsittääkseni se on tän ikäiselle ihan normaalia, haluu tutkia nyrkkiä suullaan ja toiset vauvat vaan kuolaa reilusti jo kauan ennen ekoja hampaita. Oiskohan vauvallasi ollut joku vatsankivistys? Meillä ne aiheuttaa silloin tällöin kovaa huutoa, mutta eivät ole todellakaan joka päiväisiä. tai onhan se hammaskin mahdollinen..

• mimmakoo

meiän pojalla alkoi samanlaiset oireet kans 3kk iässä, siinä sitten ooteltiin hampaita monta kuukautta, eka puhkes vast pojan ollessa 8kk.... Mutta sen voin kertoa että on hyvin mahdollista että hampaat puhkeaa todella nopeasti, niin lapsikohtaista... Omalla veljelläni oli hammas jo syntyessään, ei oo pakko uskoa mutta TOTTA ON!!!

• Rinsessan äiti

Meillä alkoi kanssa noin 2kk:n iässä se nyrkkien jäystäminen ja armoton kuolaaminen. Olin varma, että hampaita on tulossa, mutta eipä ole vielä näkynyt (nyt 4kk). Tuo nyrkkien syöminen liittyy parin kuukauden iässä lähinnä siihen, että vauva "löytää" omat kätensä.

• ...

VAUVAT YLEENSÄ LAITTAVAT SUUHUN MITÄ VAIN..YLEENSÄ LÄHELLÄ OLEVAN NYRKKINSÄ JA KUOLAAVAT.NIIN TOSIAAN VAUVAT KUOLAAVAT.....
        MEILLÄ ALKOI SE 2KK JA JATKUU EDELLEEN, POIKA 3,5KK.

• valois
        ... kirjoitti:

VAUVAT YLEENSÄ LAITTAVAT SUUHUN MITÄ VAIN..YLEENSÄ LÄHELLÄ OLEVAN NYRKKINSÄ JA KUOLAAVAT.NIIN TOSIAAN VAUVAT KUOLAAVAT.....
        MEILLÄ ALKOI SE 2KK JA JATKUU EDELLEEN, POIKA 3,5KK.

poika kuolasi ja imi nyrkkejä hirmuisesti juuri tuossa iässä. Nuvolassa sanottiin, että taitaa tulla hampaat pian... tulivat sitten ekat hampaat 9kk:n iässä.

• !!!!!!!!!

meillä myös sama juttu. neiti kohta 3,5kk. olen katsonut ja tunnustellut ikeniä niin ihan valkoiset ikenet ja kohdalla, mihin vasen alahammas tulee, näkyy hampin kulmaa ihan vähän ja tuntuu terävänä... ja se on ollut siinä jo varmaan kohta kuukauden. neitokaisen serkulla oli sama juttu, mutta tekikin niitä hampaita sitten aika kauan. kitinää tiedossa siis :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33